Paralympische Cabral ingeslapen na zware bacteriële infectie

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nieuwsredactie

Berichten: 14040
Geregistreerd: 20-04-16

Paralympische Cabral ingeslapen na zware bacteriële infectie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-17 16:14

Bokt.nl / Equnews
Dressuur, In memoriam


De 16-jarige Cabral, ook wel bekend onder de naam JP, is vandaag ingeslapen na een zware bacteriële infectie. Groot-Brittannië’s Natasha Baker reed het Poolse paard afgelopen zomer nog onder de Zuid-Amerikaanse zon tijdens de Paralympische Spelen in Rio de Janeiro.

Wat leek op een relatief kleine wonde werd uiteindelijk fataal voor de viervoeter. Natasha Baker is erg geschrokken. In een open brief kondigde ze het verlies van haar Olympisch paard aan. “Ik schrijf dit met een gebroken hart,” schrijft de Britse Paralympiër.

Het duo was goed voor meerdere gouden Paralympische medailles, een reeks nationale en een reeks internationale titels. Het paard was in eigendom van het internationaal jurylid en trainer, Christian Landolt samen met Natasha’s ouders, Phil en Lorraine Baker.

NinaCharlie

Berichten: 3180
Geregistreerd: 15-07-11

Re: Paralympische Cabral ingeslapen na zware bacteriële infectie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-17 23:18

Ik moest de titel een paar keer opnieuw lezen. Misschien ligt het aan mij maar ik vind het erg apart staan. Het paard had toch geen handicap? Beter zou misschien staan "Paard van paralympier Natasha Baker ingeslapen?"

LiannePuthzy

Berichten: 6992
Geregistreerd: 10-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-17 23:24

NinaCharlie schreef:
Ik moest de titel een paar keer opnieuw lezen. Misschien ligt het aan mij maar ik vind het erg apart staan. Het paard had toch geen handicap? Beter zou misschien staan "Paard van paralympier Natasha Baker ingeslapen?"


Idd, K las t nu alsof er een mens is ingeslapen

khirshanta

Berichten: 7565
Geregistreerd: 28-08-06

Re: Paralympische Cabral ingeslapen na zware bacteriële infectie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-17 23:31

Vreselijk, wat een verlies zal het voor haar zijn...