Politiepup Bumper maakt kennis met de Bereden Politie *Video

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

 
 
rien10
Berichten: 14620
Geregistreerd: 01-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-17 16:06

Ik zag al op Facebook commentaar van iemand voorbij komen: als t hondje klaar is met zijn opleiding en in actieve dienst is wordt het 'hè, stumper! Ik arresteer je met mijn Bumper'

:D


iamsam
Berichten: 248
Geregistreerd: 10-12-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-17 17:28

GaelleS schreef:
Heerlijk! Nu het paard ook nog zo trainen hahahaha :P



en wat gebeurt er dan als je "vast " tegen je paard zegt ? hopppahhhhh tanden er in :)

oomens

Berichten: 8812
Geregistreerd: 12-04-07
Woonplaats: 's-Gravenhage

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-17 17:46

iamsam schreef:
GaelleS schreef:
Heerlijk! Nu het paard ook nog zo trainen hahahaha :P



en wat gebeurt er dan als je "vast " tegen je paard zegt ? hopppahhhhh tanden er in :)

Ja, of je geeft het paard het commando 'voorwerp'. Moet je wel iedere keer de ruiter er weer terug opzetten omdat die er voorlangs vanaf gekoprold is.

Schoentje, kerstmuts en [o]

Anoniem

Re: Politiepup Bumper maakt kennis met de Bereden Politie *Video

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-17 20:49

Ik ben een beetje verliefd geworden op Bumper geloof ik. Wat een geweldig hondje. En dat voorwerp filmpje, hoe kan een puppy van zo jong al zo goed zijn? Is dat een combi van echt goede hond en echt goede trainer?

rien10
Berichten: 14620
Geregistreerd: 01-06-10

Re: Politiepup Bumper maakt kennis met de Bereden Politie *Video

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-17 21:44

Combinatie van aanleg, ervaren trainer, vaak kleine stukjes oefenen (8 x per dag paar minuten, ipv 1 x een uur).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-17 10:18

rien10 schreef:
Combinatie van aanleg, ervaren trainer, vaak kleine stukjes oefenen (8 x per dag paar minuten, ipv 1 x een uur).


Dank je :)
Zelfs ik zou met zo een enthousiaste trainer ineens kunstjes gaan doen :+

Jolien87

Berichten: 17405
Geregistreerd: 27-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-17 10:21


rien10
Berichten: 14620
Geregistreerd: 01-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-17 11:06

Ik las ook op Facebook dat de oefening "Volg" bij hem "Bumperkleven" wordt genoemd. _/-\o_
Die mannen hebben lol met en in hun honden! Leuk om te zien.

GaelleS

Berichten: 1976
Geregistreerd: 06-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-17 14:26

iamsam schreef:
en wat gebeurt er dan als je "vast " tegen je paard zegt ? hopppahhhhh tanden er in :)



Haha! Ik had het meer op de manier waarop er mee getrained wordt, niet zozeer wat :D

Maar euh, zo een paard heft je van de grond op hoor met zijn tanden :') Heb het zelf al meegemaakt en heb ze ook al met kruiwagens en grotere dingen zien gooien :')

Rozepaard
Berichten: 54
Geregistreerd: 09-03-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-17 18:45

Ik ben ook trouwe Bumper fan, wat een fantastische pup en leuk dat ze ons eens mee laten kijken in de opleiding van een politiehond <3 <3

Toogfilosoof
Berichten: 4897
Geregistreerd: 05-04-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-17 20:25

Vind het knap dat ze zo'n jonge pup al zo geconcentreerd naar zijn trainer laten kijken en die blik ook voor langere tijd vasthoudt.

Maris
Berichten: 15916
Geregistreerd: 24-07-03
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-17 20:35

Ziet Bumper überhaupt heel dat paard wel ? Hij kijkt er echt amper naar ! Die is niet bang uitgevallen in ieder geval...

There is no way to happiness. Happiness IS the way !
Bygg bruer, ikke murer !

Carr_friesje

Berichten: 2935
Geregistreerd: 23-05-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-17 23:09

Anoniem schreef:
Ik ben een beetje verliefd geworden op Bumper geloof ik. Wat een geweldig hondje. En dat voorwerp filmpje, hoe kan een puppy van zo jong al zo goed zijn? Is dat een combi van echt goede hond en echt goede trainer?


Ze beginnen al met trainen vanaf dat ze het nest uit komen. :D

wendyh

Berichten: 236
Geregistreerd: 28-02-07
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-17 23:10

Wat ontzettend leuk is Bumper!

Hylanthe (Westenwind x Santano) B+2
https://www.instagram.com/Hylanthe/

amies100

Berichten: 2050
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Deurne

Re: Politiepup Bumper maakt kennis met de Bereden Politie *Video

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-17 12:48

Leuk dat ze laten zien hoe een pup een politiehond moet worden. Hopelijk laten ze de mensen ook nog zien hoe hij op latere leeftijd wordt getraind. Ik ben ook benieuwd hoe ze hem gaan inzetten dadelijk.
Misschien dat zo het negatieve imago van een "politiehond" een beetje kan verdwijnen.

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Berichten: 27966
Geregistreerd: 22-07-08
Woonplaats: Niet meer in Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-17 13:21

Ach koetsjiekoetsjiekoooooooeeeeeeeeeeee!

Heb jij een Arabisch volbloed (of minstens 50%) en rij je western? Word lid van de gezellige en sportieve DAWRA!

LindyHJarig

Berichten: 11259
Geregistreerd: 02-07-05
Woonplaats: The Buckle of the Bible Belt

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-17 14:27

Het valt mij ook op hoe ontzettend goed hij is. Hij durft veel en is zo geconcentreerd!

Mijn ouders voeden pups op voor het KNGF, maar die kunnen/mogen op deze leeftijd nog nauwelijks iets. Toch zitten daar ook goed doordachte trainingsmethodes achter. Maar het zijn wel lang-leve-de-lol-labradors. Dat scheelt wel denk ik. Zoals lopen naast zo'n paard... Echt no way!

Paisano

Berichten: 12586
Geregistreerd: 28-07-08

Re: Politiepup Bumper maakt kennis met de Bereden Politie *Video

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-17 14:30

Wat een leuk filmpje! <3

GaelleS

Berichten: 1976
Geregistreerd: 06-08-10

Re: Politiepup Bumper maakt kennis met de Bereden Politie *Video

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-17 21:39

Ik denk dat ze ook wel een beetje uitgekozen worden op specifieke karaktertrekjes als ik het zo mag omschrijven...
Een beetje een 'basis' karakter waardoor het ook allemaal makkelijker wordt in training nadien ?

Sokje_6
Berichten: 3927
Geregistreerd: 26-07-09
Woonplaats: Up in the sky

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-17 21:43

GaelleS schreef:
Ik denk dat ze ook wel een beetje uitgekozen worden op specifieke karaktertrekjes als ik het zo mag omschrijven...
Een beetje een 'basis' karakter waardoor het ook allemaal makkelijker wordt in training nadien ?

Bij het KNGF zoeken ze inderdaad altijd naar betrouwbare, meegaande en baasgerichte honden.

De honden van de politie zijn niet zo makkelijk :D Heb er zelf met een mogen werken maar dat was altijd opletten geblazen, niet voor mezelf maar wel voor de omgeving. Echt pittig. Meestal geen type huishond, hoewel je er wel tussen hebt zitten die daar heel mooi tussen kunnen schakelen. :j
Voorbeeld: een hond (Hollandse herder) was een jaar of 2, aardig volwassen karakter. Stond bij de deur, het waaide en er kwam iets tegen zijn staart aan, volgens mij een andere deur. Zijn eerste ingeving was meteen omdraaien en in die deur bijten. Niet uit angst, maar omdat dit zo vastgelegd is in zijn karakter.

Olifant voor de lens [BB-ITP] Up close and personal: olifantenonderzoek!

Say 'neigh!' to nonsense! FedUpFred.com

rien10
Berichten: 14620
Geregistreerd: 01-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-17 21:45

Volgens mij fokt de politie ze zelf. Ze halen ze niet bij een fokker vandaan, dus uitzoeken is er ook niet bij. Ze worden geboren, en met die pups gaan ze aan de slag. Of binnen die nesten ook nog geselecteerd wordt op wel of niet geschikt weet ik niet. En ze gaan extreem vroeg van de moeder af. Met 5 weken al heb ik me eens laten vertellen. Zo focussen ze snel en sterk op de geleider.

Sokje_6
Berichten: 3927
Geregistreerd: 26-07-09
Woonplaats: Up in the sky

Re: Politiepup Bumper maakt kennis met de Bereden Politie *Video

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-17 21:47

Politie fokt ze niet altijd zelf, ik ken meerdere mensen met honden in de beveiliging en deze honden komen toevallig alledrie niet uit zelfgefokte nesten. Ze worden wel geselecteerd op karakter en gaan daarom ook niet vroeg het nest uit, want dan is dat nog niet helemaal duidelijk zichtbaar :) Of in ieder geval deze, mogelijk dat een deel van de politie units dat wel zo aanpakt, dat weet ik verder niet.

Olifant voor de lens [BB-ITP] Up close and personal: olifantenonderzoek!

Say 'neigh!' to nonsense! FedUpFred.com

rien10
Berichten: 14620
Geregistreerd: 01-06-10

Re: Politiepup Bumper maakt kennis met de Bereden Politie *Video

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-17 21:52

OK, dan heb ik het fout. Misschien was het vroeger zo en is het nu anders?

GaelleS

Berichten: 1976
Geregistreerd: 06-08-10

Re: Politiepup Bumper maakt kennis met de Bereden Politie *Video

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-17 22:37

Ok misschien is 'makkelijk' verkeerd omschreven. Wat meer lef en niet snel onder de indruk ? :P

Sokje_6
Berichten: 3927
Geregistreerd: 26-07-09
Woonplaats: Up in the sky

Re: Politiepup Bumper maakt kennis met de Bereden Politie *Video

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-17 22:41

Kan heel goed hoor rien10 :j Misschien dat het nog steeds wel zo is op sommige plekken? Het klinkt ergens ook wel logisch om zelf je honden te fokken, en daarmee volledig je eigen verantwoordelijkheid te nemen.

Olifant voor de lens [BB-ITP] Up close and personal: olifantenonderzoek!

Say 'neigh!' to nonsense! FedUpFred.com


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: cinniz123, GoogleAdsense, GrapeshotBot, inge_romeo, LadyFiesta, lanouska, nick_en_ik, Nina1999, SuusvL en 60 bezoekers