Brouwer doet aangifte na plaatsen video Handsome O

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

 
 
Jester_

Berichten: 12258
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-17 15:27

NikkiDeKerf schreef:
Ibbel schreef:
Filmpje van de hengstenkeuring/veiling staat op privé.
Er wordt op het hanentredfilmpje op FB veel commentaar gegeven dat het paard achter peesbeschermers/boots om heeft.


Er is net ook een filmpje zonder de beschermers geplaatst:
https://www.facebook.com/kristing.andre ... =2&theater


Al 200% minder heftig

When you're with me, no judgement
You can get that from anyone else
You don't have to prove nothing
You can just be yourself


Getup

Berichten: 8259
Geregistreerd: 27-01-07

Re: Brouwer doet aangifte na plaatsen video Handsome O

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-17 15:37

Ze beweren dat er niets te zien was, omdat ie ingespoten oid is geweest.....
maar nu weten ze ineens niets meer van n ongelukje/val, daar in noorwegen?!

Cowboy55
Berichten: 8482
Geregistreerd: 11-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-17 15:41


.
"Hey O'Neill, take a break. You don't have to be a prick every day of your life you know" Sgt. Elias

cobiie

Berichten: 7302
Geregistreerd: 26-02-03
Woonplaats: het mooie dorp Nieuwerkerk ad ijssel

Re: Brouwer doet aangifte na plaatsen video Handsome O

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-17 16:12


[o]

Janine1990

Berichten: 43802
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-17 16:24


flitzz
Berichten: 1271
Geregistreerd: 25-08-08
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-17 16:54

Wat ik maar niet begrijp paard is het paard is kwpn kampioenshengst geworden, dus is hij ten tijde van de hengstenkeuring heeft hij een klinische en rontgenlogisch keuring ondergaan en als ik het goed onthouden heb word er ook bloed getrokken.
Als er enige "afwijkingen" worden ontdekt tijdens de keuring word toch geadviseerd om het paard niet mee te laten doen. En als er iets met het bloedonderzoek naar "boven komt drijven" met "verboden middelen" mag je al helemaal niet mee doen of je paard aan bieden voor de keuring..
Dus hoe kan zo'n paard met zo'n hanetred kampioen worden? Ik denk eerder dat er tijdens transport of bij het uitladen iets gebeurt is waardoor dit ontstaan is. En vanuit Denemarken is het makkelijk met een vingertje wijzen naar de verkoper..
Daarbij vind ik dit alles behalve chique om de verkoper zo proberen onderuit te halen via de media.

Fenrir
Berichten: 34829
Geregistreerd: 17-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-17 18:08

Janine1990 schreef:
cobiie schreef:


Las het net... hilarisch... het zal je getuige maar zijn!


"“Ik kan me zo voorstellen dat wanneer de keuringscommissie van het KWPN Handsome O op de keuring niet heeft zien stappen, dat zij de hanentred niet gesignaleerd heeft”, vertelde Rasmussen en passant ook nog."

Wat denkt hij dat ze op een keuring doen dan? Een paard moet toch ook gewoon stap tonen :o?

DiscoDipp

Berichten: 2867
Geregistreerd: 29-09-14

Re: Brouwer doet aangifte na plaatsen video Handsome O

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-17 23:34

Ik zie hier geen duidelijke hanetred..
Ik heb eerder het idee dat dit gaat om stijfheid van de reis, in combi met beschermers om die waarschijnlijk veel te strak hebben gezeten.

Hanetred ziet er naar mijn mening anders uit, minder gecontroleerd, en veel minder 'recht'

Dit is iets wat ik herken bij paarden die langdurig een druk verband om hebben gehad. Zelfde idee dus.

Maar goed, ben ook nog maar een leerling en geen echte vee arts :)

Janine1990

Berichten: 43802
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 12:18

DiscoDipp schreef:
Ik zie hier geen duidelijke hanetred..
Ik heb eerder het idee dat dit gaat om stijfheid van de reis, in combi met beschermers om die waarschijnlijk veel te strak hebben gezeten.

Hanetred ziet er naar mijn mening anders uit, minder gecontroleerd, en veel minder 'recht'

Dit is iets wat ik herken bij paarden die langdurig een druk verband om hebben gehad. Zelfde idee dus.

Maar goed, ben ook nog maar een leerling en geen echte vee arts :)


Moet je ook even het filmpje van Andresen bekijken ;) Daar zie je het wel heel duidelijk.
Het filmpje van OHZ is bij Jan Brouwer in Nederland nog. :)

Janine1990

Berichten: 43802
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 12:19

Fenrir schreef:
"“Ik kan me zo voorstellen dat wanneer de keuringscommissie van het KWPN Handsome O op de keuring niet heeft zien stappen, dat zij de hanentred niet gesignaleerd heeft”, vertelde Rasmussen en passant ook nog."

Wat denkt hij dat ze op een keuring doen dan? Een paard moet toch ook gewoon stap tonen :o?


Zo win je natuurlijk nooit de oorlog he...
Een rechtszaak aanspannen gebaseerd op aannames... Het maakt ze niet echt heel erg betrouwbaar... :n

Quir

Berichten: 17354
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 12:55


Elisa2

Berichten: 37045
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 12:57

Quir schreef:
[ Video ]


Hier stapt ie toch ook niet helemaal lekker..

''De echte discipel van de rijkunst heeft niet de erkenning door andere mensen nodig maar veel meer het gevoel om met zijn paard een te zijn. Ontbreekt deze harmonie, dan ontstaat in het beste geval volmaakte techniek, maar er ontstaat nooit volmaakte (rij)kunst.''

-Kurt Albrecht-

Janine1990

Berichten: 43802
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 13:36

Elisa2 schreef:
Quir schreef:
[ Video ]


Hier stapt ie toch ook niet helemaal lekker..


Maar 2 jaar en net uit opfok zo te zien...
Ik begrijp wat je ziet, alleen heb ik bij mezelf het idee dat mijn hoofd het wil zien, omdat de hanetred het onderwerp van discussie is. Je gaat extreem focussen op dat rechter achterbeen.

Heb het ook gezien bij een paard dat was behandeld aan een losse hoefwand. Precies dat achterbeen was wit, je zag dat been aldoor anders gebruikt worden, maar geen veearts die het kon bevestigen.

Quir

Berichten: 17354
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Zweden

Re: Brouwer doet aangifte na plaatsen video Handsome O

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 13:48

Eerlijk gezegd zie ik er weinig aan...
Zoals Janine zegt je gaat er inderdaad op focussen en je gaat dingen zien die er niet zijn.

DromenLies
Berichten: 2884
Geregistreerd: 27-12-02

Re: Brouwer doet aangifte na plaatsen video Handsome O

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 15:42

Vind m op dat filmpje rechtsachter een stuk meer optillen dan linksachter maar goed dat is achteraf. Vraag me af of je dit ook zou opvallen als je niks van deze zaak af wist.

DiscoDipp

Berichten: 2867
Geregistreerd: 29-09-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 15:55

Janine1990 schreef:
DiscoDipp schreef:
Ik zie hier geen duidelijke hanetred..
Ik heb eerder het idee dat dit gaat om stijfheid van de reis, in combi met beschermers om die waarschijnlijk veel te strak hebben gezeten.

Hanetred ziet er naar mijn mening anders uit, minder gecontroleerd, en veel minder 'recht'

Dit is iets wat ik herken bij paarden die langdurig een druk verband om hebben gehad. Zelfde idee dus.

Maar goed, ben ook nog maar een leerling en geen echte vee arts :)


Moet je ook even het filmpje van Andresen bekijken ;) Daar zie je het wel heel duidelijk.
Het filmpje van OHZ is bij Jan Brouwer in Nederland nog. :)



Jaja dat had ik al bekeken en gesnapt :D
Maar dan nog kan ik niet direct zeggen, dit is het! .. loopt niet zuiver en heeft hier idd strek iets van weg maar ik heb niet het idee dat dit hanetred is.

Elisa2

Berichten: 37045
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 16:33

[quote="Janine1990
[ Video ]


Hier stapt ie toch ook niet helemaal lekker..[/quote]

Maar 2 jaar en net uit opfok zo te zien...
Ik begrijp wat je ziet, alleen heb ik bij mezelf het idee dat mijn hoofd het wil zien, omdat de hanetred het onderwerp van discussie is. Je gaat extreem focussen op dat rechter achterbeen.

Heb het ook gezien bij een paard dat was behandeld aan een losse hoefwand. Precies dat achterbeen was wit, je zag dat been aldoor anders gebruikt worden, maar geen veearts die het kon bevestigen.[/quote]

Nou hij stapt gewoon niet lekker door zijn lijf..niet eens zo zeer met rechts achter..links achter loopt ie ook wat apart mee. Maar goed, het is natuurlijk wel zo dat je er nu "eerder" wat aan ziet. Ik heb bij meerdere Johnson nakomelingen weleens wat aparte bewegingen waar genomen in het achterbeen gebruik. Waarmee ik overigens niet wil zeggen dat hij daar al een hanetred had oid. Maar neurologische problemen komen wel voor in de Jazz/ Johnson lijn.

''De echte discipel van de rijkunst heeft niet de erkenning door andere mensen nodig maar veel meer het gevoel om met zijn paard een te zijn. Ontbreekt deze harmonie, dan ontstaat in het beste geval volmaakte techniek, maar er ontstaat nooit volmaakte (rij)kunst.''

-Kurt Albrecht-

iamsam
Berichten: 248
Geregistreerd: 10-12-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-17 15:43

Ik weet hoe hanetred er uit zie en ik heb geen flauw idee waar het vandaan komt maar een jong paard zo inrijden vind ik een totale schande, slecht voor zijn beenwerk, zeer slecht voor zijn vertrouwen in de mens en nog slechter voor mijn gemoedsrust, vroeger nam je een emmer voer en liet zo'n kleuter er achter aan lopen met een licht persoon op de rug en wat is er gebleven van 'voorwaarts neerwaarts" ??

wat is het volgende.... dubbel Z op zijn 5de levensjaar ?


stopt de verantwoording van het KWPN en eigenaar na de verkoop van het paard of laten we de knip even voor wat het is en beginnen weer bij de basis en dat was toch een mooi allround type paard wat alles kan ?


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: ARCTN, DotBot, Exorcizamus, Ipsiedipsie, Lau07, Maanon_, maxie, Vagabondo en 79 bezoekers