Groot hoefijzer standbeeld van Scott Brash onthuld

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Nieuwsredactie

Berichten: 14004
Geregistreerd: 20-04-16

Groot hoefijzer standbeeld van Scott Brash onthuld

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-01-17 21:25

bokt / horseandhound
Overige

Afbeelding
Scott Brash en Hello Sanctos Foto: FEI

De Britse springruiter Scott Brash is vereeuwigd in een standbeeld gemaakt van gebruikte hoefijzers. Het standbeeld staat in zijn geboorteplaats Peebles in Schotland.

"Ik ben enorm overdonderd en de inwoners van Peebles dankbaar voor het creeƫren van dit standbeeld als erkenning van onze prestaties," aldus Scott Brash. "Ik ben altijd erg trots geweest op waar ik vandaan kom en de inwoners van Peebles hebben weer indruk op me gemaakt."

Het beeld is gemaakt door hoefsmid Kev Paxton en werd betaald door particuliere donaties en locale fondsenwerving. Het beeld is drie meter hoog en het kostte 1000 manuren om het beeld te maken van twee ton gebruikte hoefijzers. Vier hoefijzers daarvan werden gedragen door Scott zijn paard Hello Sanctos die o.a. in Londen 2012 Olympisch team goud won.

De Britse springruiter was op 23 december bij de officiƫle onthulling van het standbeeld.


Wil je contact opnemen met de Nieuwsredactie, omdat je bijvoorbeeld een nieuwstip of een vraag hebt? Stuur ons dan een PB!
Spot je een foutje in een nieuwsbericht of heb je feedback voor de NR? Dat kun je in dit topic achterlaten.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Blue_flower, Brandje_04, christel0908, Connaisseur, Donderwolk55, Duran123, esje01, Facebook, Geralda1994, IASCrawler, Jacksie, michaz81, Selima, Serena_Milco, Sizzle, SJP, Talindos, xEva en 91 bezoekers