Nieuwe paardenserie op tv "De Vloek van Manege Pegasus"

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
7ofhearts

Berichten: 2756
Geregistreerd: 02-11-14
Woonplaats: Daar waar we gelukkig zijn..

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-16 22:02

Jemig......dus dit is een bestaande "manege "??
Oeps.

Dankjewel voor de info.
Dat ga ik eens opzoeken.

Amable

Berichten: 9677
Geregistreerd: 04-10-03
Woonplaats: Eindhoven

Re: Nieuwe paardenserie op tv "De Vloek van Manege Pegasus"

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-16 22:04

Ja, het is een bestaande manege, maar er is natuurlijk wel een beetje aan het decor gedaan. Maar het is inderdaad geen enorm luxe accommodatie, wel sfeervol :)

Caira
Berichten: 26065
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-16 22:04

Leuke serie! Jammer dat ze niet wat meer info ingewonnen hebben bij pro's. Paarden die continue vast staan op stal en die hinnikjes elke 30 seconden, niet heul geloofwaardig

Zilkesteyn70

Berichten: 511
Geregistreerd: 07-09-05
Woonplaats: Westoverledingen, Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-16 22:08

RaafSmits schreef:
Ik erger me eigenlijk rot aan die serie.

Ik zou nog geen reclame maken voor die bouwval al had je het graag, maar men wil wel meteen een goede indruk achterlaten door een concours te gaan organiseren.

Paardengeluidjes die er achteraf in gemonteerd zijn.

Een "zoon en dochter" die niet kunnen paardrijden, paarden worden met een hoop geroep tot een sukkeldraf/ galopje gebracht waarbij het een wonder is dat de twee blijven zitten zo lang ze in beeld zijn.

Waren de paardenseries van 40 jaar geleden dan zo veel beter, vraag ik me nu af?
of zat ik toen ook gewoon aan de tv gekluisterd zoals nu de jeugd dat ook schijnt te doen?

Waarom ik dan kijk?
Voor de rondhangende jeugd én het sentiment......maar jámmer is het wel.


Ik zat vroeger altijd plat voor de TV voor Pipi Langkous, zo ontzettend spannend!!!
En als ik het dan nu weer zie is het gewoon zo nep, kan niet geloven dat ik dat als kind niet gezien heb :D
Ik kijk deze serie samen met mn dochter van net 8 en ze vind het zoooo spannend :)

7ofhearts

Berichten: 2756
Geregistreerd: 02-11-14
Woonplaats: Daar waar we gelukkig zijn..

Re: Nieuwe paardenserie op tv "De Vloek van Manege Pegasus"

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-16 22:16

Klopt wat je zegt, maar tóch heeft zo een serie als Pipi Langkous de krácht gehad om generatie op generatie legers kinderen te boeien.
Dat zie ik met deze serie niet gebeuren.
Het is te spannend en te ingewikkeld voor 6 tot 8 jaar ( Bijvoorbeeld ) en te gebrekkig voor oudere kids die waarschijnlijk natuurlijker en beter met pony's omgaan als deze acteurs.

Ik was in de jaren "70 zwaar onder de indruk van de eerste Black Beauty serie, maar dat zag er ook toen al gelikter uit dan deze serie nu.
In ieder geval kon men daar ook écht rijden.

Liannetje86
Berichten: 785
Geregistreerd: 14-08-09

Re: Nieuwe paardenserie op tv "De Vloek van Manege Pegasus"

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-16 22:33

Voorbeeldfunctie, tjah het zijn 6 afleveringen waarvan ze niet eens heel veel rijden... het gaat daar toch helemaal niet om? Het is bedoeld voor kleine kinderen, die letten daar echt niet op.

En ja, het was mooier geweest als ze wel konden rijden. Maar boeiend :) Voor de paar lesjes die ze hebben gehad is het netjes.

De locatie is niet luxe, maar gelukkig staan al onze paardjes wel in gouden kooitjes :') Sorry, maar zie liever zoiets dan een luxe stal zonder weiland....

Amable

Berichten: 9677
Geregistreerd: 04-10-03
Woonplaats: Eindhoven

Re: Nieuwe paardenserie op tv "De Vloek van Manege Pegasus"

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-16 22:40

De acteurs hebben naar mijn weten overigens 1 uur les gehad, met die wetenschap helemaal zo slecht nog niet ;)

Vayo

Berichten: 8042
Geregistreerd: 23-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-16 22:53

Ach ik begrijp het wel hoor als je uitlegt dat het een beetje een low budget serie moest worden. Daar moet je gewoon doorheen kijken. De doelgroep lijkt mij ook geen volwassenen, maar kinderen/tieners. Al moet ik zeggen dat ik ook kijk. Ik vind het een leuke spannende serie! Mijn dochters van 6 en 9 volgen hem ook. De jongste vindt het soms wat eng, maar ze vinden hem vooral erg spannend en mooi. De jongste begrijpt het verhaal trouwens gewoon goed hoor! Ik hoor hier al volop gespeculeer wie de ruiter op Pegasus is! Eerst dachten ze de broer van dat roodharig meisje, nu Ma(c)k.

Amable als ik het goed begrijp ben jij de ruiter die je in het zwart op Pegasus zag racen?
Mooi imposant paard is Jauke zeg! Echt geknipt voor deze rol!!! Wat zal jij trots op Jauke zijn!

Amable

Berichten: 9677
Geregistreerd: 04-10-03
Woonplaats: Eindhoven

Re: Nieuwe paardenserie op tv "De Vloek van Manege Pegasus"

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-16 23:13

Ik ben super trots! Hij is ook de Fries die los door het bos rent en vandaag zag je hem in het donker met de lucht flitsen rennen. Eigenlijk moest hij alleen, maar de stroboscoop verblinde hem, dus ben ik er op gesprongen met een touwtje aan zijn halster om hem voorbij de stroboscoop te rijden. Toen ik zag wat hij zag was ik diep onder de indruk van zijn letterlijke blind vertrouwen <3

billionache

Berichten: 6587
Geregistreerd: 06-12-06
Woonplaats: België

Re: Nieuwe paardenserie op tv "De Vloek van Manege Pegasus"

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-16 23:18

Ik heb uit een interview ook opgevangen dat ze maar één of twee lesjes hebben gehad. De acteurs gaven ook aan dat ze het écht liever anders hadden gezien en graag meer les hadden gehad ter voorbereiding. Desalniettemin vind ik het ongelooflijk knap dat ze na hooguit twee groepslesjes in een bak, al scenes rijden waar ze door het bos galopperen ;-)

Ik ben het wel eens dat het jammer is en dat de serie daardoor inboet aan geloofwaardigheid (hetzelfde verhaal bij Amika), maar zoals al aangegeven zijn er niet enorm veel scenes te paard en als je daar doorheen kijkt vind ik het wel een fijne serie :-)

Birdie60

Berichten: 8400
Geregistreerd: 16-06-07
Woonplaats: zeeland (noord-brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-16 23:20

Ik heb je ook een paar keer voorbij zien vliegen Danielle. :D

Mjetterd
Hoofdmoderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 12736
Geregistreerd: 27-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-16 23:21

Gelukkig is 'volwassen paardendames' ook niet de doelgroep voor deze serie.

daffieduck83

Berichten: 1748
Geregistreerd: 10-10-06
Woonplaats: Gouda

Re: Nieuwe paardenserie op tv "De Vloek van Manege Pegasus"

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-16 10:28

Aan de andere kant deze acteurs zitten nog echt op een paard. Bij sommige grotere producties worden rijscenes op een neppaard opgenomen en wordt er later een echt paard (waar dan soms een bodydouble op rijdt) ingemonteerd. De manege heeft dan leuke pony's. Ik vind het tinkertje ook een leuk dier.

Caira
Berichten: 26065
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-16 10:33

Mjetterd schreef:
Gelukkig is 'volwassen paardendames' ook niet de doelgroep voor deze serie.




Sssst

quinnlovex
Berichten: 43
Geregistreerd: 23-07-16
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-16 10:34

Ben benieuwd :D

7ofhearts

Berichten: 2756
Geregistreerd: 02-11-14
Woonplaats: Daar waar we gelukkig zijn..

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-16 11:03

Persoonlijk ben ik óók niet de doelgroep, maar ook kinderen met een beetje gevoel prikken hier door heen merk ik.
Hier wordt ook héél serieus naar Sinterklaas gekeken...........hoe die op zijn paard zit ;-) en stiekem kan ik dat wel waarderen!!
Maar van deze tv serie vind ik het dus gewoon jammer, juist omdat er zo weinig aanbod op de tv is waar het een paardenserie betreft.

Amable

Berichten: 9677
Geregistreerd: 04-10-03
Woonplaats: Eindhoven

Re: Nieuwe paardenserie op tv "De Vloek van Manege Pegasus"

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-16 16:40

Tuurlijk is het jammer, maar neemt niet weg dat ik geloof dat de meeste kinderen het niet zien.

Vanavond de laatste aflevering, ben benieuwd naar de ontknoping en vooral naar of Jauke nog in beeld komt :D

JoyCiej007

Berichten: 17415
Geregistreerd: 27-02-06
Woonplaats: omg. Deventer

Re: Nieuwe paardenserie op tv "De Vloek van Manege Pegasus"

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-16 17:33

Heb vandaag de eerste 4 afleveringen achter elkaar gekeken.
Toch wel ontzettend leuk en goed gemaakt hoor. De paardengeluiden helemaal in het begin zijn idd wat irritant, maar ach, 't went wel.
Acteerwerk vind ik, helemaal voor NL begrippen, behoorlijk goed (het niet super kunnen rijden daargelaten dan).

En uiteraard Jauke gespot!
Super gaaf Amable!

Nachocheese
Berichten: 782
Geregistreerd: 01-04-15

Re: Nieuwe paardenserie op tv "De Vloek van Manege Pegasus"

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-16 19:14

Nu bij aflevering 3, en had nav sommige reacties hier echt verwacht dat het drááámatisch zou zijn. :')

Nou ik vind ze er nog redelijk netjes opzitten. En ja tuurlijk als je er echt op let, valt het wel op. Maar je gaat toch niet met die intentie een serie kijken?

Mjetterd
Hoofdmoderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 12736
Geregistreerd: 27-09-05

Re: Nieuwe paardenserie op tv "De Vloek van Manege Pegasus"

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-16 19:29

Oeeeh, Jauke had veel zendtijd de laatste aflevering. Als er een nieuw seizoen komt, dan zal Jauke er waarschijnlijk weer in zitten aangezien daar de cliffhanger over ging.

En Mack had dus echt een kussen onder z'n shirt :Y)

Amable

Berichten: 9677
Geregistreerd: 04-10-03
Woonplaats: Eindhoven

Re: Nieuwe paardenserie op tv "De Vloek van Manege Pegasus"

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-16 19:41

Haha, daarom moest iedereen ook kijken, als de kijkcijfers goed genoeg zijn komt er een vervolg :D

Anoniem

Re: Nieuwe paardenserie op tv "De Vloek van Manege Pegasus"

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-16 20:18

Ooooooh, wat een happy end he? :P En het mooiste was natuurlijk het laatste shot! <3

Amable

Berichten: 9677
Geregistreerd: 04-10-03
Woonplaats: Eindhoven

Re: Nieuwe paardenserie op tv "De Vloek van Manege Pegasus"

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-16 20:21

Dat andere door de bossen ren shot vond ik anders ook erg vet! Maar inderdaad, dat laatste shot was ook echt geweldig <3 *verliefd op mijn eigen paard <3 *

Shirley

Berichten: 26905
Geregistreerd: 17-09-01
Woonplaats: West-Brabant

Re: Nieuwe paardenserie op tv "De Vloek van Manege Pegasus"

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-16 20:26

Niet teveel verklappen!

Moet nog kijken :):)

xVerax

Berichten: 5073
Geregistreerd: 02-05-10
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-16 20:31

Ik heb de eerste 4(?) afleveringen gezien! Vanavond de laatste paar terugkijken :D