Politiepaard aangevallen door hond

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
_Yasmine_

Berichten: 4582
Geregistreerd: 12-03-08
Woonplaats: Bij een kapotte Hefbrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-16 18:29

Denk dat de galop het niet makkelijker heeft gemaakt voor baas en hond :o

Tenminste, dan is de hond ook nog buiten gehoor bereik en heeft ook nog iets om op te jagen. Daarbij ga ik er wel vanuit dat eigenaar de hond ook daadwerkelijk probeerde vast te grijpen,.

Buiten dat om, dat de hond erachteraan ging.. Dat had al niet mogen/moeten gebeuren :n

nienke39
Berichten: 77
Geregistreerd: 30-12-15
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-16 18:32

Ik snap zo en zo niet dat je honden los laat lopen....je weet immers van je eigen hond toch hoe fel die op sommige dingen kan reageren. Ik heb een grote herder en ik weet dat die kleine hondjes die zomaar gaan blaffen niet leuk vind dus ik hou haar altijd aangelijnd. Je weet immers nooit wat ze echt zal doen. En ach bijten in de benen van paarden enzo vind ik echt zielig

Cowgirl

Berichten: 23747
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-16 18:35

nienke39 schreef:
Ik snap zo en zo niet dat je honden los laat lopen....je weet immers van je eigen hond toch hoe fel die op sommige dingen kan reageren. Ik heb een grote herder en ik weet dat die kleine hondjes die zomaar gaan blaffen niet leuk vind dus ik hou haar altijd aangelijnd. Je weet immers nooit wat ze echt zal doen. En ach bijten in de benen van paarden enzo vind ik echt zielig



Deze hond liep niet los. Deze zat aan een lijn en aan het uiteinde van de lijn zat de eigenaar die op een skateboard stond. Hond brak dus los en stond niet onder appel (krijg dat dingetje niet op de e)

nienke39
Berichten: 77
Geregistreerd: 30-12-15
Woonplaats: Rotterdam

Re: Politiepaard aangevallen door hond

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-16 18:39

Oke....nou zo en zo slechte zaak van die baas

tamary

Berichten: 29193
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-16 18:44

_Yasmine_ schreef:
Denk dat de galop het niet makkelijker heeft gemaakt voor baas en hond :o

Tenminste, dan is de hond ook nog buiten gehoor bereik en heeft ook nog iets om op te jagen. Daarbij ga ik er wel vanuit dat eigenaar de hond ook daadwerkelijk probeerde vast te grijpen,.

Buiten dat om, dat de hond erachteraan ging.. Dat had al niet mogen/moeten gebeuren :n

Wegrijden en dus jachtinstinct aanwakkeren werkt niet. Zat gedoe gehad destijds met loslopende honden achter pony aan. Heel simpel op te lossen door hondje te gaan drijven. Alles zat zo achter baas verscholen, want lol was er onmiddellijk af.

goeroe
Berichten: 5346
Geregistreerd: 11-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-16 18:45

Kalab schreef:
Ik hoop dat de hond niet afgemaakt gaat worden om deze reden. Dit is weer een typisch geval van een eigenaar die zo'n soort hond aanschaft omdat het "stoer" is, maar ondertussen niet de nodige kennis en ervaring heeft om zo'n hond correct op te voeden en onder controle te hebben.

Wat stel je dan voor? De asiels zitten al vol met (voornamelijk) dit soort honden. Mijn indruk is dat er veel meer honden van dit type zijn dan capabele mensen die ze willen hebben. En ja, natuurlijk zijn er ook veel andere soorten honden met onkundige baasjes, maar die maken over het algemeen net iets minder stuk. Ik denk dat het de hoogste tijd is om de fokkerij van dit soort honden te stoppen of op zijn minst drastisch te beperken. De honden zijn nu de dupe en dat wil niemand lijkt me.

nienke39
Berichten: 77
Geregistreerd: 30-12-15
Woonplaats: Rotterdam

Re: Politiepaard aangevallen door hond

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-16 18:48

Helemaal mee eens. De baas 'maakt de hond' het is net als de opvoedinging van je kinderen. Die leer je toch ook wat wel en niet mag. En je ziet idd te vaak dat sommige honden in een kwaad daglicht staan.... Maar dat komt eigenlijk door de baasjes...

Kalab

Berichten: 175
Geregistreerd: 15-11-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-16 18:57

bigone schreef:
Kalab schreef:
Gelukkig is het paard er goed vanaf gekomen en ik hoop ook dat de hond het goed maakt en niet al te zware verwondingen heeft opgelopen.

Ik hoop dat de hond niet afgemaakt gaat worden om deze reden. Dit is weer een typisch geval van een eigenaar die zo'n soort hond aanschaft omdat het "stoer" is, maar ondertussen niet de nodige kennis en ervaring heeft om zo'n hond correct op te voeden en onder controle te hebben.

Zullen we dan het paard maar afmaken?? Foei toch, stout paard!! Ik ben een dierenliefhebber en helaas moeten honden vaak boeten voor slechte bazen maar als het dan toch gebeurt laat zo'n paard dan nog maar even goed raak trappen.


Ik schrijf nergens dat ik vind dat het paard iets fout gedaan heeft of gestraft moet worden. Dit is ook helemaal niet wat ik met mijn post wilde zeggen. Mijn paarden mogen in zo'n situatie zichzelf ook zeker wel verdedigen. Ik denk dus dat je mijn post verkeerd geinterpreteerd hebt. :)

Ik hoop alleen dat de hond niet afgemaakt zal worden omwille van dit voorval. In mijn ogen is de eigenaar van de hond fout in dit verhaal en ik vind niet dat je de hond zoiets kwalijk kan nemen.

Ilse_123

Berichten: 3772
Geregistreerd: 17-05-08
Woonplaats: Haaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-16 19:00

Dat soort gaaius stapt heel makkelijk over naar de volgende soort stoere hond als je deze gaat verbieden. Dat is alleen maar verschuiven van het probleem. Dan krijgen we nog steeds dit soort berichten maar dan met rottweilers, herders en bullmastifs.
Ergste is dat de honden niet alleen in veel gevallen niet opgevoed worden, maar in veel gevallen ook 'vals' opgevoed worden. En daarnaast gaan de hondengevechten vrolijk door, misschien moeten ze daar wat meer achteraan. Niet de fokkerij aan banden leggen, maar al de fokkers van risicorassen registreren en alle nieuwe eigenaren een verplichte cursus? Dat schrikt misschien het gaaius uberhaupt af om ze te kopen. Aan de andere kant komt er dan wel nog steeds genoeg het land binnen via de puppy boederijen in Oost Europa.
Denk dat hier voorlopig geen echte oplossing voor is. Sneu voor de honden, slachtoffers en liefhebbers van dit soort rassen.

Danielleeee_
Berichten: 3175
Geregistreerd: 26-05-12
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-16 19:00

rapido schreef:
Danielleeee_ schreef:
Slecht van de eigenaar, maar ik vond het wel even zielig toen ik las dat de hond piepend een tuin in rende na een trap. Beestje volgt toch zijn instinct, ook al is dat niet echt bevorderlijk voor de betrokken partijen. Maakt natuurlijk niet dat het niet sneu is voor het paard en agent.
Hond is in beslag genomen, wat zullen ze daarmee doen dan?

Volgt zijn instinct????
Het is echt niet normaal dat een hond gewoon even een paard aan vliegt hoor!

Een hond denkt echt niet na zoals wij hoor. Hij zal echt niet hebben gedacht: 'Oh een paard, laat ik die eens even lekker aanvallen want dat vind ik leuk.' Honden denken zwart-wit en volgen hun instinct. Ik zeg niet dat ik het goedkeur, maar de fout ligt niet bij de hond maar bij de opvoeding van het baasje. Deze had de hond goed op kunnen voeden waardoor dit niet gebeurd was.

nienke39
Berichten: 77
Geregistreerd: 30-12-15
Woonplaats: Rotterdam

Re: Politiepaard aangevallen door hond

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-16 19:03

Klopt helaas denken/ doen mensen niet met hun honden hoe het hoort

_Yasmine_

Berichten: 4582
Geregistreerd: 12-03-08
Woonplaats: Bij een kapotte Hefbrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-16 19:07

tamary schreef:
_Yasmine_ schreef:
Denk dat de galop het niet makkelijker heeft gemaakt voor baas en hond :o

Tenminste, dan is de hond ook nog buiten gehoor bereik en heeft ook nog iets om op te jagen. Daarbij ga ik er wel vanuit dat eigenaar de hond ook daadwerkelijk probeerde vast te grijpen,.

Buiten dat om, dat de hond erachteraan ging.. Dat had al niet mogen/moeten gebeuren :n

Wegrijden en dus jachtinstinct aanwakkeren werkt niet. Zat gedoe gehad destijds met loslopende honden achter pony aan. Heel simpel op te lossen door hondje te gaan drijven. Alles zat zo achter baas verscholen, want lol was er onmiddellijk af.


Dat bedoel ik inderdaad ook. Nu is de agent weggegaan in galop "om de hond eruit te rennen" . Voor mijn gevoel ben je dan juist verloren...

Koekeroekus

Berichten: 3321
Geregistreerd: 18-08-13
Woonplaats: Enter

Re: Politiepaard aangevallen door hond

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-16 19:14

Ben ik dan de enige die voor de aanval gaat? Ik kom buiten zat honden tegen die blaffend en stuiterend op mij af komen. Paard vind dat toch echt niet grappig. Ik draai mijn paard in de richting van de hond en tot nu toe dropen ze allemaal af. Als het echt moet stuur ik paard in hun richting.

Nu weet ik niet hoe deze situatie is gegaan maar als een hond je paard als speeltje ziet, dan werkt dit nog het beste. Jij wil spelen? Prima, kom maar op. Er van weg rijden vinden ze juist alleen maar leuker.

nienke39
Berichten: 77
Geregistreerd: 30-12-15
Woonplaats: Rotterdam

Re: Politiepaard aangevallen door hond

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-16 19:19

Is de beste aanpak denk ik

Mousmous
Berichten: 1508
Geregistreerd: 02-01-09

Re: Politiepaard aangevallen door hond

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-16 20:31

Goede actie van het paard. De beste leerschool. De hond zal zich waarschijnlijk de volgende keer wel even bedenken.

eclair98

Berichten: 11604
Geregistreerd: 24-09-11
Woonplaats: Overijssel en Drenthe

Re: Politiepaard aangevallen door hond

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-16 20:41

Wat had het paard anders moeten doen? ''De hond volgt zijn instinct'', dan geld dat ook voor het paard ;)

Gianti

Berichten: 10941
Geregistreerd: 17-03-10
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-16 20:41

Uhm als dat beest al in benen van je paard hangt dan valt er relatief weinig weg te drijven.. ik snap heel goed dat instinct van agent was om afstand te creƫeren..

TinGu

Berichten: 1637
Geregistreerd: 27-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-16 21:14

Koekeroekus schreef:
Ben ik dan de enige die voor de aanval gaat? Ik kom buiten zat honden tegen die blaffend en stuiterend op mij af komen. Paard vind dat toch echt niet grappig. Ik draai mijn paard in de richting van de hond en tot nu toe dropen ze allemaal af. Als het echt moet stuur ik paard in hun richting.

Nu weet ik niet hoe deze situatie is gegaan maar als een hond je paard als speeltje ziet, dan werkt dit nog het beste. Jij wil spelen? Prima, kom maar op. Er van weg rijden vinden ze juist alleen maar leuker.


Nee hoor, ik ook!
Hier in het bos helaas heel veel honden die niet luisteren en achter de paarden aankomen. Komt een hond 'lief' op me af dan stop ik even, zodat de baas de hond kan roepen/pakken. Wordt mijn paard onrustig van de hond die op hem afkomt, is het meestal een 'niet zo lieve' hond, en stuur ik mijn paard recht op hem af.
Zelfs al een paar keer in draf achter een hond aangegaan om hem echt weg te jagen (kwam steeds terug), begon de baas te roepen dat ik zijn hond bang maakt... 8)7 Jammer dan, moet je hem maar aanlijnen.

cariena1
Berichten: 947
Geregistreerd: 10-07-07
Woonplaats: Uithuizermeeden

Re: Politiepaard aangevallen door hond

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-16 22:45

en vandaag weer een hond achter een kudde ponys aangezeten weer een pitbull achtige hond helaas heeft 1 van de ponys het met de dood moeten bekopen(ingeslapen) inmiddels is de hond ook ingeslapen

Sunrise_

Berichten: 5036
Geregistreerd: 25-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-16 22:47

Ik vind instinct geen reden om een dier in de maatschappij te laten als het mogelijk/bewezen gevaar oplevert voor andere mensen en dieren.

Heel hard, maar ik vind dat dieren, en vooral honden, best aan een aantal basis'eisen'/eigenschappen mogen voldoen om in de maatschappij gehouden te worden.

fransje23

Berichten: 15374
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-16 23:27

Koekeroekus schreef:
Ben ik dan de enige die voor de aanval gaat? Ik kom buiten zat honden tegen die blaffend en stuiterend op mij af komen. Paard vind dat toch echt niet grappig. Ik draai mijn paard in de richting van de hond en tot nu toe dropen ze allemaal af. Als het echt moet stuur ik paard in hun richting.

Nu weet ik niet hoe deze situatie is gegaan maar als een hond je paard als speeltje ziet, dan werkt dit nog het beste. Jij wil spelen? Prima, kom maar op. Er van weg rijden vinden ze juist alleen maar leuker.


Ik ga normaal ook voor de aanval, paard richting honden draaien en er achteraan. Maar in dit geval viel de hond direct aan en probeer dan je paard maar eens in de aanval te krijgen. Snap heel goed dat je het paard dan wat gaat toegeven aan zijn vluchtinstict anders zijn de gevolgen nog erger.

iamsam
Berichten: 248
Geregistreerd: 10-12-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-16 00:06

wie ging er ook nog meer met skeelers achter de honden ?? oh ja Cesar Milan....dus dat kunnen we in Nederland ook maar doen, wij hebben wat minder ruimte hier ... en waar las ik nu dat er afgelopen week een paard ingeslapen moest worden omdat het dier zo toegetakeld was door een hond ? het zal je beest maar zijn...en die hond heeft het ook niet gered..daar heeft de DA voor gezorgd, er zijn in dit geval alleen maar verliezers. Hou je hond onder controle en heb je die niet dan lekker alleen loslaten op de Maasvlakte aub. Ik heb nu oude paarden en ga niet meer zonder zweep naar buiten om te wandelen..en ik ben niet bang om de zweep te gebruiken, er zijn honden die hem gevoeld hebben, schijt aan baasjes die hun hond niet onder controle hebben.

Famke160301

Berichten: 705
Geregistreerd: 21-04-10
Woonplaats: Ergens in Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-16 00:07

In de aanval gaan zou in dit geval niet werken denk ik. Dit soort honden, die ook al in de aanval zijn, schrik je niet makkelijk af. Dat beest hing meteen al in benen/borst vh paard. En om te voorkomen dat die hond je paard verscheurd, lijkt mij de keuze niet zo moeilijk, wegwezen dus.
Heb 1 keer eerder gezien wat dit type honden hadden aangericht bij koeien, die een veel dikkere huid hebben als een paard.... Geloof me, dat risico wil je je paard niet aandoen, wegwezen dus en hopen dat je paard een keer een goede, rake trap uitdeelt.

Ben het met hierboven ergens eens. Er zijn er veel te veel van met veel te weinig geschikte baasjes. Asiels zitten overvol met dit type honden. Op veel beperktere schaal fokken en goed registreren wie ze fokt en waar ze naar toe gaan wordt noodzaak. Beter nog, voordat je gaat fokken met deze honden eerst de aanstaande baasjes grondig trainen en testen op sociale vaardigheden. Dan de pups bespreken en dan pas fokken, zodat het zeker is dat elke pup die geboren wordt, op de juiste plaats terecht komt. Hopelijk belanden er dan een heel stuk minder van deze honden in het asiel en gebeuren er minder (liefst geen!!) ernstige incidenten meer in de toekomst.

Shalimar

Berichten: 1520
Geregistreerd: 24-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-16 00:08

Nou, bye bye hond, tot nooit, ga maar hemelen. Levensgevaarlijk, sneu , zo'n instinct en slechte opvoeding maar zo'n projectiel moet je niet hebben.

Lisitano

Berichten: 4934
Geregistreerd: 05-09-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-16 00:09

Instinct valt niet weg te trainen. Net als dat je een paard wel onder toezicht kunt verbieden gras te eten maar de drang zal altijd blijven. Je kunt een instinct begeleiden en jezelf erop trainen op tijd te zijn met signaleren. Je kunt jezelf en je dier trainen bepaalde gedragingen vanuit dat instinct om te buigen maar afleren doe je niet.

Sneu voor het paard en jammer dat de agent is gaan galopperen.
Vooral stom van de eigenaar.