Aflevering 22 NH Bokt TV

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Dancyy

Re: Aflevering 22 NH Bokt TV

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-16 14:20

Deze vond ik erg leuk! Ken de oefeningen zelf al (masseer mijn eigen paarden ook wel) maar had nog even een tip voor het stretchen:

Afbeelding
Zo eentje is heel fijn, je doet er lang mee en je kan de stretches net even iets langer vasthouden. Je hebt ze in 4 smaken (respiratory en de Original vind ik het lekkerst ruiken) en elk paard vind het lekker.

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-16 14:33

Leuke aflevering weer. Toch een kleine kanttekeningel. Met 1 a 2 x per week stretchen ga je geen spieren oprekken of behoud van lengte van de spieren faciliteren.

De brengt hiermee de spieren op hun maximale lengte, wat meer gelijk staat aan het uitrekken wat wij mensen sochtends vroeg doen als we uit bed komen. (het voeld gewoon even lekker)

Als je echt spieren wil rekken, dan moet je minimaal 30seconden de rekkende positie vasthouden, ongeveer 6x per dag verdeeld over de dag.

Daarbij moet de nieuw opgedane lengte van de spieren ook functioneel ingezet worden, anders verkorten de spieren weer naar de range of motion die gebruikt wordt.

Rekken is inmiddels aardig achterhaald. Maar zit vastgebakken in ons gebruik.

Wees verstandig als je gaat rekken. ;)

ElSea

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-16 14:43

Jonge jonge wie verzint die titels? :')
Alsof je een kreupel paard simpelweg kan voorkomen met massages.

Dancyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-16 14:50

liekec schreef:
Jonge jonge wie verzint die titels? :')
Alsof je een kreupel paard simpelweg kan voorkomen met massages.

Dat viel mij ook op idd := titels zijn heel erg misleidend.

mooney

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-16 14:51

Ik vind de titel ook iets minder. Ik ben zelf ook paarden masseur en ik vind het wel belangrijk dat mijn klanten zich beseffen dat een massage nooit vervanging is van een dierenarts bezoek. Er staat natuurlijk wel voorkomen en voor het voorkomen van blessures en het ondersteunen in herstel zijn massages inderdaad nuttig, maar ik had dat nog iets duidelijker onder de aandacht gebracht.
Daarbij miste ik de link met management en trainen. Als er op die punten iets fout zit kan je masseren tot je een ons weegt, ik zie het dan ook als functie van een masseur om dat te checken en eventueel advies te geven om het paard daarin te ondersteunen.

Verder mooie introductie voor mensen die er voor het eerst over horen. Misschien is het leuk om er een serie van te maken en ook introductie van dierenarts, fysiotherapeut en osteopaat te doen en dan een video waarin je vertelt met welk probleem je nu naar welke 'paat' moet.

LinsxDot

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-16 17:13

Leuk filmpje maar nu lijkt net of ze het allemaal zelf even moeten proberen lijkt me niet verstandig die mensen hebben er niet voor niets voor geleerd!

pinkie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-16 23:41

jah wel erg rare titel voor dit filmpje.

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-16 01:53

Leuk filmpje. De oefeningen die genoemd worden zijn best leuk. Of ze echt wat toevoegen weet ik niet, maar het paard bepaald zelf hoe ver hij gaat, dus je zal er ook niet zomaar wat fout mee doen.
Wel jammer dat er wel wordt gezegd hoe ze begint, maar niet wat de vervolgstappen zijn in de massage. Alleen het palperen wordt benoemd.