Visser junior verkocht Eurocommerce dood paard

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nieuwsredactie

Berichten: 14177
Geregistreerd: 20-04-16

Visser junior verkocht Eurocommerce dood paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-16 14:24

*bokt / fd
Afbeelding
Eurocommerce Singapore Foto: bokker viefdepief



Voormalig Eurocommerce-topman Ger Visser betaalde zijn zoon € 600.000 voor het dode springpaard Singapore. Dit vermoedt het Openbaar Ministerie (OM), zo bleek donderdag voor de rechtbank in Almelo. De omstreden transactie tussen vader en zoon Visser is onderdeel in de rechtszaak rond het faillissement van Eurocommerce. Eurocommerce bezat een dure stal met 132 prijswinnende paarden. Volgens het OM heeft de familie Visser op grote schaal gerommeld met die paarden, ten nadele van de schuldeisers van Eurocommerce.

Singapore is overleden op 31 januari 2012. Het OM vermoedt nu dat vader en zoon Visser de verkoop met terugwerkende kracht op papier gezet hebben, nadat het paard al overleden was.
Ger Visser heeft op 23 december 2011 een storting van 600.000 euro gedaan aan zijn zoon. Bij deze storting stond als enige omschrijving 'overboeking'. De rechtbank heeft Visser junior een reeks aanwijzingen voorgehouden voor de vervalsing. Allereerst klopt de factuurdatum niet. Volgens het formele factureringssysteem van Visser junior is factuur nummer 1 gedateerd op 30 december 2011. Factuur nummer 2 is gedateerd op 23 december 2011. ’Dat is gek,’ zegt een rechter, ’dat een latere factuur eerder is gedateerd’. Tevens is de factuur met een ander lettertype gemaakt en de printdatum is 24 december 2012, ruim een jaar later dan de overboeking op 23 december 2011.
Eén van de medewerkers van Eurocommerce heeft tegen de Fiod gezegd dat zij in opdracht van Ger Visser Senior de factuur voor de verkoop van de al dode Singapore heeft moeten opmaken.

Accountants hebben op 23 december 2012 Visser junior gevraagd de transactie van 6 ton te onderbouwen. Ze hebben hem erop gewezen dat deze transactie toch wel erg verdacht was. Een dag na deze waarschuwing is de omstreden factuur uitgeprint.

In de administratie van staleigenaar Gevi Gorssel van Eurocommerce staat als omschrijving bij de overboeking van de 6 ton, ’schuld plus renteberekening’. Dit zou duiden op een lening van Eurocommerce aan de stal van Visser junior, in plaats van een betaling voor de aankoop van Singapore.

Visser junior had donderdag, wippend op zijn stoel, geen antwoord op vragen van de rechtbank over deze transactie. De rechtbank wijst hem er ook nog op dat Singapore, na de beweerde verkoop, eind december 2011 nog op de voorraadlijst van de stal van Visser junior stond. ’Al met al zou ik zeggen dat u de schijn toch wel behoorlijk tegen heeft,’ probeert de rechter junior tot een verklaring te bewegen. Die houdt het op: ’Ik kon het geld wel goed gebruiken.’

Vrijdag gaat de strafzaak verder met de behandeling van de verdenkingen tegen de dochter van het gezin Visser.


pol1
Berichten: 3832
Geregistreerd: 05-05-09

Re: Visser junior verkocht Eurocommerce dood paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-16 14:27

Zweten daar voor de vissers!!

Anoniem

Re: Visser junior verkocht Eurocommerce dood paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-16 14:45

Never ending story..

Bloodymary
Berichten: 4558
Geregistreerd: 02-08-08

Re: Visser junior verkocht Eurocommerce dood paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-16 16:31

Trekken aan een dood paard...

haan

Berichten: 3245
Geregistreerd: 22-03-05
Woonplaats: in het hoge noorden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-16 16:38

Duur typefoutje

Rocamor

Berichten: 10958
Geregistreerd: 21-11-02

Re: Visser junior verkocht Eurocommerce dood paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-16 17:33

Dan verwacht je toch wel dat ze dat slimmer aanpakken.....

djodjodjo

Berichten: 2331
Geregistreerd: 14-08-05
Woonplaats: World

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-16 17:41

Bloodymary schreef:
Trekken aan een dood paard...


:') precies

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-16 18:01

Rocamor schreef:
Dan verwacht je toch wel dat ze dat slimmer aanpakken.....


Het zijn idd waardeloze boekhouders als ik het zo lees ;)

MargrietJonk

Berichten: 1502
Geregistreerd: 02-11-08
Woonplaats: Volendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-16 18:03

Maar, maar... Hoe kan zo'n bedrijf nou faillet gaan als het zo'n mooie collectie van succesvolle paarden op stal heeft. Noem mijn naïef, noem mij geen mens van de wereld, maar kan iemand dat mij uitleggen?

HorseTimeXL
Berichten: 6632
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Somewhere..

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-16 18:52

Door fraude te plegen bij het bedrijf dat die had toch? Hij verhuurde kantoren die niet verhuurd waren in tijden dat de crisis zijn opwachting deed. Daardoor stonden veel kantoorpanden leeg van hem en toen heeft die dat illegaal weten te dekken. Weet niet helemaal meer hoe het zit. Daardoor kreeg hij grote schulden toen dat aan het ligt kwam. Waaronder grote banken zoals Rabobank die een van de grootste schuldeisers was dacht iets van 200 miljoen?

Dus tsja je kan nog zon mooie stal hebben, maar als je illegale praktijken uitoefend.. tsja. Ik zou de documentaire van Londen eens terug kijken. Daar word het omschreven.

DromenLies
Berichten: 2884
Geregistreerd: 27-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-16 19:17

klopt... als er sprake is van onbehoorlijk bestuur (fraude, niet in acht genomen zorgplichten, niet naleving van wet en regelgeving etc) wordt er ook op het privévermogen van de bestuurders verhaal gehaald. Dit werd ook verteld in de documentaire.

xxCYNNxx

Berichten: 5663
Geregistreerd: 06-07-11
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-16 19:49

precies en als uiteindelijk je fraude ervoor zorgt dat je uiteindelijk zelfs 700 miljoen euro schuld hebt dan heb je aan 132 succesvolle paarden niet genoeg; die moeten dan wel heel veel bij elkaar lopen....geen prijzenpot te vinden die dat soort bedragen ff kan weg werken...laat staan meerdere.

Zelfs al had hij in elke tak van paardensport meerdere toppers gehad die al die jaren alles wonnen wat er maar te winnen valt aan grote bedragen waar ook ter wereld...dan nog red je het niet.



tenzij je oliesjeik bent in de Emiraten; dan lach je om 700 miljoen schuld

Bernoe

Berichten: 1507
Geregistreerd: 06-10-06
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-16 19:55

MargrietJonk schreef:
Maar, maar... Hoe kan zo'n bedrijf nou faillet gaan als het zo'n mooie collectie van succesvolle paarden op stal heeft. Noem mijn naïef, noem mij geen mens van de wereld, maar kan iemand dat mij uitleggen?


Google even op de documentaire 'De slag om London'
Dan wordt je wel e.e.a. duidelijk.
Supermooie docu trouwens!

daffie1986
Berichten: 4323
Geregistreerd: 26-04-05
Woonplaats: Southland, Nieuw-Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-16 22:18

Hij had geen huurders voor de kantoorpanden die hij bouwde. Hij vroeg echter wel leningen aan bij de bank onder valse voorwendselen (de fraude dus) door met verhuur contracten te komen als bewijs dat het pand gewoon rendabel zou zijn, echter waren er helemaal geen gegadigden. De banken hebben toen dus leningen uitgekeerd zodat hij kon bouwen. En vervolgens heeft hij ook nog meerdere keren leningen verkregen door oude papieren opnieuw te tonen.

Als ik het me goed herinner was de schuld bij de Rabobank €300 miljoen.

nuscaniels

Berichten: 1968
Geregistreerd: 17-05-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-16 23:26

Wat ik dan weer niet snap is dat die banken niet zorgvuldiger waren. Alleen al toen ik 200 euro rood wilde kunnen staan bij de Rabobank waar al jaren mijn salaris van een vaste baan op werd gestort moest ik een hele papierwinkel laten zien om te kijken of ik in aanmerking kwam.

HorseTimeXL
Berichten: 6632
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Somewhere..

Re: Visser junior verkocht Eurocommerce dood paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-16 23:50

Ja misschien gaat het met grotere bedragen anders. Wat ik wel interessant vond toen ik de documentaire weer had gezien was dat zodra het om Eurocommerce ging hij echt alles op z'n zoon afschoof. Nee ik heb er niks mee te maken, ga naar geen een zitting, weet niet wat er gebeurt want mijn zoon is (net) de baas. Wtf :')

Bernoe

Berichten: 1507
Geregistreerd: 06-10-06
Woonplaats: Achterhoek

Re: Visser junior verkocht Eurocommerce dood paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-16 09:37

Ik geloof dat er bij de banken ook wel rare dingen zijn gebeurd hoor. In tijden dat de zaken goed lopen kan er schijnbaar een hoop...

mvdbijl

Berichten: 3682
Geregistreerd: 29-06-09
Woonplaats: Zeist

Re: Visser junior verkocht Eurocommerce dood paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-16 11:42

Mijn baas wou eens een pand van hem huren, het is maanden afgehouden, leeg verdiende hij er meer geld aan.. Lening op lening aanvragen en het geld verdween naar andere zaken. Dus niet zo gek dat ze stallen vol dure paarden hadden staan, echter kost dat ook een hoop geld..

Ze zijn er veel te lang mee weggekomen, de paarden en medewerkers zijn uiteindelijk de dupe geworden, met de hele familie visser heb ik geen medelijden al willen ze wel graag dat je dat krijgt als je de docu ziet.

MargrietJonk

Berichten: 1502
Geregistreerd: 02-11-08
Woonplaats: Volendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-16 16:37

Bernoe schreef:
MargrietJonk schreef:
Maar, maar... Hoe kan zo'n bedrijf nou faillet gaan als het zo'n mooie collectie van succesvolle paarden op stal heeft. Noem mijn naïef, noem mij geen mens van de wereld, maar kan iemand dat mij uitleggen?


Google even op de documentaire 'De slag om London'
Dan wordt je wel e.e.a. duidelijk.
Supermooie docu trouwens!



Ik zal het een googlen, en bekijken.
Bedankt voor de tip. :)

JPS
Berichten: 2231
Geregistreerd: 10-12-09

Re: Visser junior verkocht Eurocommerce dood paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-16 17:22

Dit wordt een ontmaskering waar weinigen medelijden mee zullen hebben.

juliomariner
Berichten: 1603
Geregistreerd: 30-08-05
Woonplaats: Germanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-16 17:31

MargrietJonk schreef:
Maar, maar... Hoe kan zo'n bedrijf nou faillet gaan als het zo'n mooie collectie van succesvolle paarden op stal heeft. Noem mijn naïef, noem mij geen mens van de wereld, maar kan iemand dat mij uitleggen?


Als dat op de stal slaat. Je kunt wel hele goede paarden op stal hebben maar als je als stal meer kosten maakt dan er inkomsten zijn dan heb je wel een probleem.
Ik meende dat de stal 38 miljoen schulden had. Deze heeft Visser Sr. met een pennenstreek proberen kwijt te schelden maar daar trapte de FIOD niet in

CoonArt

Berichten: 23301
Geregistreerd: 20-05-07
Woonplaats: Harderwijk, Oh yes baby!

Re: Visser junior verkocht Eurocommerce dood paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-16 17:33

Dat kan je niet ménen.... :oo :oo

Sammyoo

Berichten: 4758
Geregistreerd: 31-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-16 22:46

MargrietJonk schreef:
Maar, maar... Hoe kan zo'n bedrijf nou faillet gaan als het zo'n mooie collectie van succesvolle paarden op stal heeft. Noem mijn naïef, noem mij geen mens van de wereld, maar kan iemand dat mij uitleggen?

Hierover heeft een paar jaar geleden een artikel van ongeveer 10 kantjes in de Quote gestaan. Ik had na het lezen maar één gedachte: wat een stel gore oplichters... bah...

MargrietJonk

Berichten: 1502
Geregistreerd: 02-11-08
Woonplaats: Volendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-16 16:42

Zojuist de docu gekeken van stal Eurocomerce en fam. Visser.
Tjonge jonge wat een soap zeg........... :oo
En wat zal het personeel. Het is alweer een tijdje geleden. Maar ze roken nog een zware pijp....