Gemengde gevoelens over nieuwe locatie Zuidlaardermarkt

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Froukje
Forever young

Berichten: 10839
Geregistreerd: 09-02-08
Woonplaats: Uithuizermeeden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-16 22:16

Jup! Zo'n klein uitgevallen hondje met heel veel haar, als ie plat op de grond ligt kun je er mee dweilen..
Echt, laat dat gewoon thuis want die overleven een schop van een paard niet.
En dat geldt ook voor alle dreumesen en kinderwagens.

welmoed__

Berichten: 6564
Geregistreerd: 18-02-07
Woonplaats: North of Drenth

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-16 22:19

Ja, daar heb ik me ook geërgerd. Al die honden die er liepen. Sommige vonden het ook echt niet leuk, zag je aan alles in hun houding.
En ouders met buggy's er tussendoor, dat snap ik ook niet helemaal. 8)7

opisop_shop

Berichten: 15059
Geregistreerd: 19-11-08
Woonplaats: Oostenrijk:)

Re: Gemengde gevoelens over nieuwe locatie Zuidlaardermarkt

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 07:24

Weinig paarden kunnen zien, ik zag alleen maar mensen. Ook gauw weer bij de paarden weggegaan (nog wel met een draaideurtje bij de uitgang, dat stond me ook niet aan!), veel te druk daar.
Ach, misschien houd je hierdoor wel alleen echte geïnteresseerden over bij de paarden ipv kijkers.
Ik kwam ook voor de kraampjes, dus wat mij betreft prima.

Froukje
Forever young

Berichten: 10839
Geregistreerd: 09-02-08
Woonplaats: Uithuizermeeden

Re: Gemengde gevoelens over nieuwe locatie Zuidlaardermarkt

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 08:05

Draaideur bij de uitgang, serieus? Die heb ik gemist, konden alle keren gewoon in en uitlopen.

assie

Berichten: 9485
Geregistreerd: 31-07-01
Woonplaats: Grun

Re: Gemengde gevoelens over nieuwe locatie Zuidlaardermarkt

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 08:30

Dat draaideurtje zat zeg maar bij de uitgang bij de monsterbaan. Volgens mij puur zodat er geen paarden door die ingang naar binnen zouden komen.

Brainless

Berichten: 29730
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 10:21

Essie73 schreef:
Dit topic gaat over een eventuele nieuwe lokatie voor de paardenmarkt.
De discussie of een paardenmarkt moet blijven of niet hoort niet in dit topic thuis en word als offtopic gezien.
Graag het verzoek om hier ontopic te blijven

Froukje
Forever young

Berichten: 10839
Geregistreerd: 09-02-08
Woonplaats: Uithuizermeeden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 10:22

Oh, daar ben ik niet geweest. Blij dat de andere in en uitgangen wel gewoon vrij waren, anders was het echt een drama geworden.. Draaideuren op zo'n markt, wie bedenkt dat?
Laatst bijgewerkt door pien_2010 op 19-10-16 15:34, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: bericht is aangepast vanwege reactie op een verwijderd bericht, die zin eruit gehaald

Naath86
Berichten: 3876
Geregistreerd: 27-12-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 10:24

Toch apart, want er wordt nog steeds ontzettend veel verkocht op de markt. Eén verkoper had 13 paarden en die had er na twee uur nog maar 6. Geeft toch aan dat er blijkbaar nog wel vraag is naar een paardenmarkt..
Laatst bijgewerkt door pien_2010 op 19-10-16 15:36, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: quote verwijerd daar die verwijderd is in het topic

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 11:14

Froukje schreef:
Oh, daar ben ik niet geweest. Blij dat de andere in en uitgangen wel gewoon vrij waren, anders was het echt een drama geworden.. Draaideuren op zo'n markt, wie bedenkt dat?


Het waren geen draaideuren, maar draaihekjes. Ik was in eerste instantie in de veronderstelling dat het was om losgebroken paarden binnen de poort te houden. Maar het was dus om niet-gekeurde paarden buiten de poort te houden. Die intentie leek me in ieder geval niet verkeerd. Het lijkt mij een goede zaak dat ze beter controle willen houden over wat er wordt aangevoerd en daar actie op ondernemen.

Maar het schortte nogal aan de uitwerking. Op zo'n klein en overbevolkt terrein lijkt het mij gevaarlijk als mensen niet snel weg kunnen als er iets gebeurt en er paniek uitbreekt. Op een rustig, ruim en overzichtelijk terrein had het best gekund, denk ik.

Zelf vond ik het een uitermate beroerd idee om die kralen met kleine shetten midden op de paden te zetten. Tussen de hekken en de achterbenen van de aangebonden paarden zat heel weinig ruimte. Daar kon men niet veilig langs. Verbaast me dat er niet meer ongelukken zijn gebeurd. Dat ze die kleintjes tegenwoordig niet meer aanbinden, maar er kralen voor hebben, vind ik dan wel weer positief.

SARINO

Berichten: 469
Geregistreerd: 06-07-12
Woonplaats: den helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 13:11

Het was veel te vol.Paarden onrustig en geirriteerd.
Heb een schop gehad van een paard.Er kwam iemand aan met 5 paarden en niemand kon een kant op,hoop geschreeuw en geduw......(paard had gelijk hoor,die neem ik het niet kwalijk)
We zijn op tijd weggegaan(op doorreis naar de zwaluwhoeve),ik denk dat het later nog drukker is geworden.
Ik snap dat de controle op de paarden zo goed was maar het was niet veilig met al die hekken en drukte.

pien_2010

Berichten: 43273
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 15:40

Moderatoropmerking:
Enkele off topic berichten zijn verwijderd c.q. aangepast daar het de de discussie betrof over het wel of niet blijven van paardenmarkt. Zie moderator opmerking van Essie73 bladzijde1!

tamary

Berichten: 29182
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Re: Gemengde gevoelens over nieuwe locatie Zuidlaardermarkt

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 15:44

Over dat alle mensen achter de paarden langs sturen blijf ik mij verbazen. Waarom niet er voor langs?

Siesje80

Berichten: 217
Geregistreerd: 02-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 23:09

tamary schreef:
Over dat alle mensen achter de paarden langs sturen blijf ik mij verbazen. Waarom niet er voor langs?


Omdat je er niet aan de voorkant langs kon. De paarden stonden met de hoofden tegenover elkaar aan de touwen vast. Alleen achterlangs waren de looppaden.

Froukje
Forever young

Berichten: 10839
Geregistreerd: 09-02-08
Woonplaats: Uithuizermeeden

Re: Gemengde gevoelens over nieuwe locatie Zuidlaardermarkt

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 23:10

Ik denk dat Tamary bedoelt dat ze juist daarom niet snapt waarom die looppaden achterlangs gemaakt zijn.

Santos_05

Berichten: 3071
Geregistreerd: 23-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-16 08:54

Als we nou de kermis en nacht afschaffen. Alleen een ruim opgezette paardenmarkt zonder dronken lui ;)

Knakker

Berichten: 9010
Geregistreerd: 04-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-16 13:11

ik verbaas me er over dat er nog steeds mensen zijn die met hun hond naar een paardenmarkt gaan kijken :( .

Jackie82

Berichten: 639
Geregistreerd: 05-10-15
Woonplaats: Thuis

Re: Gemengde gevoelens over nieuwe locatie Zuidlaardermarkt

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-16 13:19

Ik heb 2 kinderen maar geen haar op mijn hoofd dat ik ze mee wilde hebben naar de markt!! Snap het inderdaad van sommige mensen ook niet, dat ze een kind of hond meenemen naar een markt, mensen kijken er snel overheen in die drukte.

En ja ik heb ook hondjes maar ook die blijven veilig thuis, die hebben op een markt niks te zoeken.

SaraViavia

Berichten: 1796
Geregistreerd: 13-02-11
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-16 13:23

Nicole schreef:
Ank89 schreef:
Paardenmarkten zijn toch niet meer van deze tijd? Als organisatie zou ik deze verantwoordelijkheid en eventuele aansprakelijkheden niet willen hebben.


Onzin met niet meer van deze tijd.. Jij denkt dat 80% van die oude bejaarde mannen die daar rond lopen natuurlijk allemaal internet hebben en weten hoe marktplaats of sporthorses werkt en hoe ze de foto's op hun computer in hun advertentie kunnen zetten toch..
De gemiddelde leeftijd van die handelaren daar is minimaal 65+


Wat oudere mannen oke, maar gemiddeld 65+ is wat overdreven

Letsdunit

Berichten: 7791
Geregistreerd: 05-07-01
Woonplaats: Wieringerwerf

Re: Gemengde gevoelens over nieuwe locatie Zuidlaardermarkt

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-16 13:26

Ik vind het altijd een beetje vaag volk, onverzorgd uiterlijk, dikke portemonnee, onverstaanbaar nee niet mijn type :)

SaraViavia

Berichten: 1796
Geregistreerd: 13-02-11
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-16 13:47

Letsdunit schreef:
Ik vind het altijd een beetje vaag volk, onverzorgd uiterlijk, dikke portemonnee, onverstaanbaar nee niet mijn type :)


Vaak wel oké, niet altijd :o

AnoukvE

Berichten: 26
Geregistreerd: 02-10-16
Woonplaats: Zwartsluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-16 22:09

Moet echt niet meer kunnen dit...