Zeven paarden overleden in brand Sommelsdijk

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Blackdave
Berichten: 20
Geregistreerd: 26-03-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-16 22:36

i.d.d. verschrikkelijk, op mijn oude pensionstal ook eens brand meegemaakt. Gelukkig geen paarden verloren alleen wel alle spullen. De eigenaar was dus niet verzekerd voor de spullen van de pensionklanten. En niet elke verzekering keert jouw spullen uit als die ergens anders bevinden. Dan valt het nml niet onder je inboedelverzekering...

Banyu
Berichten: 12471
Geregistreerd: 28-07-10

Re: Zeven paarden overleden in brand Sommelsdijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-16 22:42

Hier is stal eigenaar ook niet verzekerd voor spullen.

laughterline

Berichten: 4977
Geregistreerd: 05-10-13
Woonplaats: Gansbaai, Zuid-Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-16 22:43

Zag net het stukje bij hart van NL hier over, tranen in m'n ogen!! Toen ze zei 'je hoort die paarden schreeuwen en stampen', ohhh verschrikkelijk zeg, brok in m'n keel...Geen woorden voor :(

Grit

Berichten: 6146
Geregistreerd: 09-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-16 23:03

Vreselijk wat hier is gebeurd, de onmacht en om op deze manier je geliefde paard te verliezen ;(
Heel veel sterkte voor alle betrokken.



Spullen op een stal vallen niet automatisch onder je inboedel, maar wij hebben dit er wel bij laten opnemen. We moesten de waarde opgeven, het adres en aantonen dat de spullen in een afgesloten ruimte liggen.

Maar dat zou in dit geval ook echt mijn laatste zorg zijn. Wel super dat zoveel mensen proberen om met giften steun te bieden +:)+ . Dat zal al goed doen.
Voor de mensen die hun paard zijn verloren zal er weinig zijn wat nu troost zal geven.

ElineS
Berichten: 5507
Geregistreerd: 10-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-16 01:10

Ik kijk nu dat filmpje waarin die eigenaresse spreekt. Tranen... Zo erg. Ik begreep eerder die inzamelingsactie niet zo, maar als ik kijk wat er is ingezameld, prachtig... En hoe ze dat helpt, emotioneel, en dat het ook is voor de eigenaren van de overleden paarden... Ik ga toch wat doneren. Zeker omdat de inboedel etc allemaal niet verzekerd was. Niet slim, maar goed, het kwaad is nu al geschied, dus om daar op te hameren in zo'n crisismoment zou dan ook erg wreed zijn.

Het is gewoon in en in triest. Ik 'hoop' dat die diertjes door de rook zijn omgekomen en niet door de vlammen. Verschrikkelijk einde.

EliseXJoelle

Berichten: 2340
Geregistreerd: 13-11-07
Woonplaats: Sliedrecht

Re: Zeven paarden overleden in brand Sommelsdijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-16 01:18

Verschrikkelijk voor alle betrokkenen!

De spullen zou mij echt wen worst wezen, mijn paard gaat toch écht voor ook als dat betekend dat ik alles nieuw moet kopen. Spullen zijn vervangbaar je trouwe lieve maatje niet :'(
Maar zeker een punt om overna te denken en mijn inboedel eens na te kijken óf het verzekerd is en óf mijn staleigenaar verzekerd is.

JPS
Berichten: 2231
Geregistreerd: 10-12-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-16 01:35

Een nachtmerrie. Een traan. Woorden schieten tekort.
Sterkte voor alle betrokkenen.

7ofhearts

Berichten: 2758
Geregistreerd: 02-11-14
Woonplaats: Daar waar we gelukkig zijn..

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-16 08:51

Afschuwelijk!!
Is mijn grootste angst ook wel, dat de boel in de fik gaat en de mensen/ dieren nog binnen zijn en niet te redden......
Sterkte!!

eridinges

Berichten: 2270
Geregistreerd: 16-01-08

Re: Zeven paarden overleden in brand Sommelsdijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-16 17:46

Ook gedoneerd... Filmpje bekeken en ook hier tranen met tuiten...
Wat een machteloosheid! Ook ik heb gedoneerd en hoop dat meer mensen het nog gaan doen.
niet alleen voor de eigenaar maar ook voor de andere mensen die hun dier daar dagelijks lief hadden.

MachoPabloJarig
Berichten: 5281
Geregistreerd: 03-03-11
Woonplaats: In huis met dak boven me hoofd

Re: Zeven paarden overleden in brand Sommelsdijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-16 20:14

Voor de gene heel veel sterkte die de paardjes hebben veloren :(
Nachtmerrie voor elke paarden eingenaar

Babootje

Berichten: 26261
Geregistreerd: 25-06-05

Re: Zeven paarden overleden in brand Sommelsdijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-16 16:33

Ik hoorde zo in de wandelgangen dat de brand in de kantine zou zijn begonnen?

Zelf ben ik altijd bang voor brand . Ik heb op een stal gestaan waar onder meer om die reden een ander plek heb gezocht. De stallen waren binnen en aan het einde van het stalletje was de kantine.
In de kantine hingen de stopcontacten uit de muur en als het hard regende liep het water naar binnen bij het barretje waar ook een geluidsinstallatie stond. De eigenaren woonden echt nog wel een eindje van stal. Als daar wat was gebeurd, waren de paarden daar ook nooit weg gekomen.
Salliant detail: de eigenaar liep daar ook doodleuk rokend door de stallen.
Ondanks de slecht onderhouden staat is daar (nog) nooit wat gebeurd. Maar dat is puur geluk hebben, denk ik dan...

Deze stal zag er goed onderhouden/verzorgd uit. Daar is het pure pech lijkt.

AnoukvE

Berichten: 26
Geregistreerd: 02-10-16
Woonplaats: Zwartsluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-16 22:13

Verschrikkelijk zeg!