googletag.cmd.push(function() { googletag.display('div-gpt-ad-billboard'); });

Lisa Nooren wint Grote Prijs Donaueschingen

Moderators: Warboel, Essie73, MirandaD

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Nieuwsredactie

Lisa Nooren wint Grote Prijs Donaueschingen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-09-16 18:12 Tip de Nieuwsredactie

www.knhs.nl
Afbeelding
Lisa Nooren Foto: aniek1985

Rabo Talent van het Jaar Lisa Nooren (Engis, B), won met haar hengst VDL Groep Sabech D’Ha op spectaculaire wijze de driesterren Grote Prijs in het Zuid-Duitse Donaueschingen. In een superieur gereden barrage bleef de 19-jarige amazone haar acht concurrenten voor.

Lisa Nooren, ook dit jaar lid van het Rabo Talententeam, reed met fantastische wendingen, in hoog tempo en geweldige barrage waarin ze met VDL Groep Sabech D’Ha een tijd neerzette van 53,08 seconden. Alleen Markus Beerbaum kwam reed sneller, maar zijn paard maakte een springfout op de laatste hindernis. Nummer 2 Cameron Hanley uit Ierland realiseerde een tijd van precies 55 seconden.

Lisa verdiende met haar overwinning een fraaie Duitse bolide. “Het voelt geweldig om hier te winnen”, zegt Lisa direct na de ereronde achterin haar nieuwe auto. “Ik was hier vorig en toen heb echt van het concours genoten. Mijn week begon hier niet zo heel goed als vorig jaar. Maar met deze overwinning eindigt hij wel heel veel beter. Ik ben heel blij. Mijn paard sprong fantastisch.” Het had de afgelopen vele geregend in Donaueschingen. “We waren vanochtend bezorgd of de bodem het wel zou houden, maar zelfs nu is het nog goed en het voelde ook goed met rijden."

Uitslag Grote Prijs Donaueschingen (CSI3*):
1) Lisa Nooren (Engis, Bel) VDL Groep Sabech D’H - 0/0 - 53.08 sec
2) Cameron Hanley (Ire) Cas - 0/0 55.00 sec
3) Nicolas Deseuzes (Fra) Topaze Latour - 0/0 56.28 sec

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie