Sanne Voets met Demantur Foto: Liz Gregg
Zojuist heeft Sanne Voets goud gewonnen in Rio de Janeiro. In de kür op muziek Grade III behaalde Sanne met Demantur (v Vivaldi) een score van 73,850%.
Het is de eerste gouden medaille voor de Nederlandse paardensporters tijdens deze Paralympische Spelen.
“This is what it feels like” is de reactie van gouden medaillewinnaar Sanne Voets refererend aan haar prachtige DJ Armin van Buuren-kür, na een super spannende ontknoping van de Paralympische Spelen in Grade III.
“Alles in een keer vergeten hoor. Ik kwam hier voor een kleur. En als je hier bent, is er eentje die er echt toe doet en dat is goud. Het rijtje is compleet. Nu kan ik vredig sterven”, lacht Sanne ontspannen. De amazone uit Berghem is Paralympisch, Europees en wereldkampioene in de Kür op Muziek.
Over haar paard zegt ze: “Wat een fantastisch paard is Demantur. Om zo in deze arena binnen te komen. Hij geeft me een gevoel van: ‘zeg maar hoe je het hebben wilt’. Hij kan het allemaal. Ik denk dat hij met afstand het beste paard is van alle deelnemers. Hij is het minst ervaren en de jongste, maar wat heeft hij zich fantastisch gehouden. Echt super trots op hem. En dat allemaal in zo’n korte tijd. Daar heb ik veel hulp bij gehad van Emmelie Scholtens, maar in het begin ook van Riecky Young om vertrouwen in elkaar te krijgen.”
Uitslag kür op muziek Grade III
1) Sanne Voets (Berghem) Demantur – 73.850%
2) Ann Cathrin Lubbe (NOR) Donatello – 73.800%
3) Louise Etzner Jakobsson (SWE) Zernard – 73.650