KNHS verliest 10.000 leden in 2015

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
Mousmous
Berichten: 1507
Geregistreerd: 02-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-16 12:35

Ik heb in 2015 mijn startkaart opgezegd vanwege de reden die ik genoemd heb.

De petitie was in november 2015 en veel mensen gaven al aan hun startkaart op dat moment op te zeggen of dat voor 2016 te gaan doen.
De kosten die er aan zaten te komen voor 2016 waren toen al bekend ondanks dat de KNHS er erg laat mee kwam. Dus ik denk dat daarom veel ruiters in 2015 op hebben gezegd door de reden die ik aangaf.

Ik neem aan dat je niet in 2016 op gaat zeggen vanwege de hogere kosten in dat jaar als de startkaart automatisch verlengd wordt en je hoe dan ook al moet gaan betalen.


Janine1990

Berichten: 43773
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-16 13:02

Mousmous schreef:
Ik heb in 2015 mijn startkaart opgezegd vanwege de reden die ik genoemd heb.

De petitie was in november 2015 en veel mensen gaven al aan hun startkaart op dat moment op te zeggen of dat voor 2016 te gaan doen.
De kosten die er aan zaten te komen voor 2016 waren toen al bekend ondanks dat de KNHS er erg laat mee kwam. Dus ik denk dat daarom veel ruiters in 2015 op hebben gezegd door de reden die ik aangaf.

Ik neem aan dat je niet in 2016 op gaat zeggen vanwege de hogere kosten in dat jaar als de startkaart automatisch verlengd wordt en je hoe dan ook al moet gaan betalen.


JOEHOEEE... het gaat om minder leden in 2015 ten opzichte van 2014... Als jij IN 2015 je startkaart hebt opgezegd, dan tel jij gewoon mee als lid in 2015!!! Pas in 2016 ten opzichte van 2015 tel je mee als een lid minder....

Dus zoals ik al zei, het hele veranderende kostenplaatje heeft niets, maar dan ook HELEMAAL NIETS te maken met de ledendaling.... Je moet even wat verder lezen dan de titel!

En je weet natuurlijk ook dat je pas aan het eind van een jaar de balans kunt opmaken...

Mousmous
Berichten: 1507
Geregistreerd: 02-01-09

Re: KNHS verliest 10.000 leden in 2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-16 13:06

Kan je even een beetje rustig aan doen !!

Janine1990

Berichten: 43773
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-16 13:14

Mousmous schreef:
Kan je even een beetje rustig aan doen !!


Doe ik, ik probeer alleen iets duidelijk te maken ;)

Begrijp je nu wel dat de reden die jij aandraagt nog geen reden is voor de ledendaling in 2015 ten opzichte van 2014?

maralyn

Berichten: 10400
Geregistreerd: 23-02-09
Woonplaats: --

Re: KNHS verliest 10.000 leden in 2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-16 13:49

Dat mag je vinden.
Maar ik ben het niet met je eens.
Er wordnog te veel geplukt en getrokken.
Vriendelijk rijden zit er met mate bij en dat word niet beloond.
Geruk en gepluk wat ik zie wél.

Maar ieder zo zn mening.
Knhs krijgt mij er nog niét bij als klant.
Daarbij vind ik de prijzen ook nog érg duur... en dat mag ik vinden ook.

"Hoolands is niet mijn goeiste vak." --"Dyslexie?"--
Nee, rekenen ligt me beter.

Dees

Berichten: 18874
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-16 14:27

Ik denk inderdaad, dat 'mousmous' zeker een punt heeft.
De ledendaling van 2015 naar 2016 kon nog wel eens veel groter zijn.

Wat als.... de wetenschap wel gelijk heeft?

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Berichten: 15861
Geregistreerd: 10-01-06

Re: KNHS verliest 10.000 leden in 2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-16 17:58

Het ledenverlies zit dus niet enkel in wedstrijdruiters.
Afbeelding

Pumpkins

Berichten: 3144
Geregistreerd: 14-05-10
Woonplaats: rotterdam

Re: KNHS verliest 10.000 leden in 2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-16 18:38

Interessant overzicht. Vooral de startpassen zijn van 2014 naar 2015 afgenomen. In de rest was er al een daling zichtbaar

Dorine92
Berichten: 5267
Geregistreerd: 21-04-12
Woonplaats: Schagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-16 18:46

Dees schreef:
Ik heb zelf meer waardering voor een jury die jureert tussen de 2 en de 9, dan voor dat hele leger aan 5-jes en 6-jes schrijvers

Ja alleen het probleem is dat veel ruiters die 2-en en die 9-ens gewoon niet verdienen. Als er niks heel goed gaat, maar ook niks heel slecht, dan kom je nou eenmaal op 5 en 6 uit met een enkele 7. Dus de mogelijkheid moet er wel zijn.
Schrijven bij wedstrijden is ontzettend leerzaam. Je kunt precies zien waarom die ruiter met die paar enorme fouten toch wint (namelijk omdat ie op andere punten flink heeft gescoord) en waarom dat paard dat zo prachtig draaft vrij lage punten heeft (staat niet stil, stapt slecht, enz)

Wohlan inter 2 startgerechtigd
Beliche zz-licht+2
Ugalla Sz zz-zwaar startgerechtigd

Janine1990

Berichten: 43773
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-16 19:19

Dees schreef:
Ik denk inderdaad, dat 'mousmous' zeker een punt heeft.
De ledendaling van 2015 naar 2016 kon nog wel eens veel groter zijn.


Daar ben ik ook heel erg nieuwsgierig naar! Oprecht!
Ik denk alleen ergens dat het ook nog wel eens opvallend gelijk kan zijn gebleven, zou ik overigens ook verrassend vinden!

Ik vermoed namelijk dat het grootste gedeelte van de leden een enkelvoudige startpas heeft. En het dus per saldo juist ietsje goedkoper zal zijn geworden...
Maar er is natuurlijk wel heel wat gezegd en geschreven over deze veranderingen, in hoeverre zijn mensen hierdoor beïnvloed?

Helaas zullen we dat pas over een jaar te weten komen...

Janine1990

Berichten: 43773
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-16 19:21

maralyn schreef:
Dat mag je vinden.
Maar ik ben het niet met je eens.
Er wordnog te veel geplukt en getrokken.
Vriendelijk rijden zit er met mate bij en dat word niet beloond.
Geruk en gepluk wat ik zie wél.

Maar ieder zo zn mening.
Knhs krijgt mij er nog niét bij als klant.
Daarbij vind ik de prijzen ook nog érg duur... en dat mag ik vinden ook.


Dat jij iets vindt, maar het niet kunt onderbouwen met een andere ervaring dan die vanaf de zijlijn, zonder enige kennis te hebben van de andere kant... Tsjah, daar kan ik niet zo heel erg veel mee. Daar word je niet bepaald geloofwaardiger van voor mij.

Betekent natuurlijk niet dat het voor jou geen reden mag zijn! Je staat in je recht om dit als reden aan te dragen. Maar heel feitelijk vind ik je mening niet...

maralyn

Berichten: 10400
Geregistreerd: 23-02-09
Woonplaats: --

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 05:43

Jaa joh tuurlijk..niet onderbouwd... :')
Succes ermee zou ik zeggen. :')

Geen kennis van de andere kant...

Blijf jij maar mooi je jurering verdedigen hoor...!!

Ik weet zeker dat ze nog véél meer klanten gaan verliezen. En niet alleen omdat t duurder is.

Ik zie de cijfers wel weer tegemoet van vorig en dit jaar :D

Ik zou zeggen... een exklanten onderzoek doen van waarom ze vertrokken zijn..!!

"Hoolands is niet mijn goeiste vak." --"Dyslexie?"--
Nee, rekenen ligt me beter.

Janine1990

Berichten: 43773
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 11:09

maralyn schreef:
Jaa joh tuurlijk..niet onderbouwd... :')
Succes ermee zou ik zeggen. :')

Geen kennis van de andere kant...

Blijf jij maar mooi je jurering verdedigen hoor...!!

Ik weet zeker dat ze nog véél meer klanten gaan verliezen. En niet alleen omdat t duurder is.

Ik zie de cijfers wel weer tegemoet van vorig en dit jaar :D

Ik zou zeggen... een exklanten onderzoek doen van waarom ze vertrokken zijn..!!


Mijn jurering? Dat lijkt me een beetje vreemd, ik stel de regels niet op.
Ik weet alleen wel dat ik de jurering van meer kanten inzie dan jij dat doet. Ik zie dat in als ruiter, vanaf de zijlijn bij mijn collega ruiters en als schrijfster. Waarbij jij de jurering alleen vanuit jouw oogpunt ziet en niet begrijpt wat de jury precies moet beoordelen. Als men niet weet en begrijpt wat de jury moet beoordelen volgens de regels, dan is het natuurlijk wel heel erg makkelijk oordelen vanuit een tunnelvisie.

Dat duurder/goedkoper kan je ook op meerdere manieren uitleggen. De doorsnee spring/dressuurruiter is goedkoper uit als ik me niet vergis. Zeker wanneer je maar één pas hebt. Volgens mij is het voornamelijk voor menners duurder geworden.

Daarbij betwijfel ik of een organisatie oud-leden mag benaderen voor onderzoek, in verband met de privacy. Maar dat is natuurlijk een andere discussie.
Of ze nog meer leden gaan verliezen ben ik zeker benieuwd naar, maar jij bent nogal overtuigd geloof ik?

Electra63

Berichten: 17795
Geregistreerd: 11-11-08

Re: KNHS verliest 10.000 leden in 2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 11:43

Ruiters die ontevreden zijn over jurering zouden een eigen/nieuwe vereniging kunnen oprichten en dan zelf wedstrijden kunnen organiseren met eigen (opgeleide) jury-leden.
Maar ik denk, dat dit te weinig animo heeft en of die ontevreden ruiters dan goedkoper uit zijn of dan wel punten rijden.
Net als met bitloos mogen/kunnen starten, daar is weinig animo voor.

Janine1990

Berichten: 43773
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 11:51

Electra63 schreef:
Ruiters die ontevreden zijn over jurering zouden een eigen/nieuwe vereniging kunnen oprichten en dan zelf wedstrijden kunnen organiseren met eigen (opgeleide) jury-leden.
Maar ik denk, dat dit te weinig animo heeft en of die ontevreden ruiters dan goedkoper uit zijn of dan wel punten rijden.
Net als met bitloos mogen/kunnen starten, daar is weinig animo voor.


Zou volgens mij wel de eerste sport in Nederland zijn waar twee verenigingen voor zijn...

Maar ik vraag me wel af waarom dit nog steeds niet is gebeurd? Als ik zie hoe vreselijk veel commentaar er is op de KNHS en hoevaak er wordt geroepen dat het beter en goedkoper kan... Nou, DOE DAN!!!
Genoeg animo als ik Bokt soms zo lees...

De vraag is inderdaad of er dan wél punten worden gereden... Nouja, misschien dat niet eens... Meer of het bestuur het eens kan worden over de jurering... :+

Wat betreft dat bitloos starten is er volgens mij heel erg veel geschreeuwd, waar de KNHS uiteindelijk naar heeft geluisterd... En dan is er geen fatsoenlijke wedstrijd in te realiseren omdat al die schreeuwers eerst hun paard nog voor elkaar moeten maken ofzo. Sinds het bitloos starten heb ik amper een handjevol ruiters gezien in welgeteld 1 rubriek. En het is niet zo dat ik eens per jaar op wedstrijd kom :')

Babootje

Berichten: 26021
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 11:53

Dees schreef:
Het PAARD was niet klaar om op wedstrijd te gaan. Gevalletje 'erg kleine pinda tussen oren'. Al het talent van de wereld maar niet met alle prikkels om kunnen gaan. Heb het na de L1 dan ook opgegeven met hem. Maar hij woont hier nog en ik zou hem geen dag willen missen.
Het zijn geen tennisrackets, ze hebben soms echt ook een eigen mening.

Bovendien - je moet ergens beginnen met een dier. Thuishouden en M2 klaar maken om dan in de B wedstrijdervaring op te kunnen doen is nog geen enkele garantie dat het in de B gaat lukken :=
Plus - er zitten echt wel totaal verzuurde zeurpieten te jureren hoor. Je zult dan maar net pech hebben met zo'n jury.

Wat ik zeggen wilde met mijn anekdote: heel slechte punten in de B hoeft in het geheel niet te liggen aan "niet klaar om op wedstrijd te gaan".


Niet klaar is niet klaar, of het nu om de ruiter het paard of de combinatie gaat, is wat ik duidelijk probeer te maken. En ik heb ze gezien hoor, ook dit weekeind weer, ook t/m de M. Z heb ik niet gekeken.
Er is maar 1 kreupel paard uitgebeld, terwijl ik er meer kreupel heb zien lopen. Daar zouden ze eens wat aan moeten doen.
En idd zitten er soms ook verzuurde zuurpieten onder de jury's, waarvan je denkt: als je het niet leuk vindt om te doen, waarom houd je er dan niet mee op.
Maar door de bank genomen, vind ik het nog altijd zeer nuttig om wedstrijden te rijden.

Janine1990

Berichten: 43773
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 11:58

Babootje schreef:
Niet klaar is niet klaar, of het nu om de ruiter het paard of de combinatie gaat, is wat ik duidelijk probeer te maken. En ik heb ze gezien hoor, ook dit weekeind weer, ook t/m de M. Z heb ik niet gekeken.
Er is maar 1 kreupel paard uitgebeld, terwijl ik er meer kreupel heb zien lopen. Daar zouden ze eens wat aan moeten doen.
En idd zitten er soms ook verzuurde zuurpieten onder de jury's, waarvan je denkt: als je het niet leuk vindt om te doen, waarom houd je er dan niet mee op.
Maar door de bank genomen, vind ik het nog altijd zeer nuttig om wedstrijden te rijden.


Echt kreupel of 'gewoon' niet rad/slag in het wiel?
Want daar is nogal een onderscheid in te maken. Ik ging regelmatig met een vaste jury weg en je zag veel paarden (de ene wedstrijd meer dan de andere ivm ondergrond bijvoorbeeld) die niet rad liepen. Kreupel kon je ze eigenlijk niet echt noemen. Maar jeetje als jury is het echt niet leuk om mensen weg te sturen terwijl ze zelf van niets wisten. Die jury sprak mensen daarom vaak wel aan en gaf ze als tip om er eens mee naar een fysio te gaan en gaf dan aan het voordeel van de twijfel te hebben gegeven.

Paardensport is een dure sport en veel mensen willen meedoen. Een goed en vooral gezond paard is echt niet op iedereen straathoek te vinden voor 2 kwartjes... Ik denk dat in combinatie met de huidige mentaliteit (o.a. weinig zelfreflectie) er voor zorgt dat mensen met dit soort paarden op concours komen. Een gebrek aan respect kan er voor zorgen dat jury's ook liever het oordeel uitspreken. Wat overigens totaal niet zo zou mogen zijn...

aadburg
Berichten: 624
Geregistreerd: 30-10-05
Woonplaats: Broekland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 12:01

De startpas is voor de doorsnee ruiter niet goedkoper, die discussie is al vaker gevoerd. Het is nog steeds wel een erg klantonvriendelijkheid systeem. Een van onze paarden was eind vorig jaar niet goed rad, begin december werd duidelijk dat hij niet meer zou herstellen maar toen zaten we al aan de startpas voor 2016 vast. Eind van het liedje is dat het dier inmiddels is ingeslapen maar dat we nog steeds een actieve startpas hebben die dit jaar nooit is gebruikt...

Wat in deze discussie trouwens wel interessant is is de vraag welke peildatum word gehanteerd, 31 december zou in deze betekenen dat de startpassen wel invloed kunnen hebben, 1 januari niet. Het kan ook zijn dat het gemiddeld aantal leden over het jaar word geteld.

Janine1990

Berichten: 43773
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 12:13

aadburg schreef:
De startpas is voor de doorsnee ruiter niet goedkoper, die discussie is al vaker gevoerd. Het is nog steeds wel een erg klantonvriendelijkheid systeem. Een van onze paarden was eind vorig jaar niet goed rad, begin december werd duidelijk dat hij niet meer zou herstellen maar toen zaten we al aan de startpas voor 2016 vast. Eind van het liedje is dat het dier inmiddels is ingeslapen maar dat we nog steeds een actieve startpas hebben die dit jaar nooit is gebruikt...

Wat in deze discussie trouwens wel interessant is is de vraag welke peildatum word gehanteerd, 31 december zou in deze betekenen dat de startpassen wel invloed kunnen hebben, 1 januari niet. Het kan ook zijn dat het gemiddeld aantal leden over het jaar word geteld.


Hoe is het niet goedkoper dan? Ik ben namelijk wel degelijk goedkoper uit... En wat vinden jullie er klantonvriendelijk aan dan?

Probleem van jullie startpas is dat het al een lopende was, deze loopt dus inderdaad van 1 januari tot 31 december, heb ik ook. Voor startpassen die nu worden aangevraagd is het bijvoorbeeld 1 oktober 2016 tot 30 september 2017. Ik noem maar wat natuurlijk ;)

Als je op het linkje klikt krijg je nergens een peildatum, enkel een peiljaar. Ik denk dat daarom de startpassen er niets mee te maken hebben.

Jasmijn1989

Berichten: 759
Geregistreerd: 02-10-08
Woonplaats: Kaatsheuvel

Re: KNHS verliest 10.000 leden in 2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 12:38

Er wordt hier nogal veel geroepen over jurering.

Ik wil er niet teveel op in gaan, maar ik wil (als jury zijnde) toch wel even zeggen dat ik liever een hele middag proeven kijk die 210 punten opleveren dan voor 160 punten. Waarom zou je als jury mensen naar beneden halen, leuke proeven zijn toch veel fijner om je dag mee te vullen?

Gediplomeerd instructrice / IL Jurylid
Jack Daniels: Alexandro P x Rousseau

Janine1990

Berichten: 43773
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 12:42

Jasmijn1989 schreef:
Er wordt hier nogal veel geroepen over jurering.

Ik wil er niet teveel op in gaan, maar ik wil (als jury zijnde) toch wel even zeggen dat ik liever een hele middag proeven kijk die 210 punten opleveren dan voor 160 punten. Waarom zou je als jury mensen naar beneden halen, leuke proeven zijn toch veel fijner om je dag mee te vullen?


Dat kan je sommige mensen 500 keer vertellen en nog ligt het aan de jury hoor...

Punz

Berichten: 8552
Geregistreerd: 04-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 13:06

Tja......mijn 1.48 metende Connemara doet het met mijn 'vooruitrijdster' best leuk tussen de paarden... Recent tussen de grote, sjieke dressuurpaarden op een best behoorlijk bezet concours gewoon (weer) eerste en tweede in het M1. Met een amazone die niet aan ruk en sjor werk doet, gewoon netjes correct rijdt en mijn pony dus ook gewoon correct en netjes voorstelt, zonder hem in de krul te trekken, zonder overdreven voorbeen gezwaai..

Maar ja..Zij kan dus wél rijden......... écht rijden

En dan staan heel veel mensen aan de kant ( en ik vermoed regelmatig ook in de jury wagen) echt wel te genieten hoor als dat kleine valkje "gewoon" supercorrect door de ring heen patsert!

En ik zeg niet dat er nooit eens een vooroordeel is, een zuur jurylid etc etc, maar als jij je paard netjes voor elkaar hebt, dan gebeurd het je echt niet dat je wedstrijd na wedstrijd benadeeld wordt.

Want ik start hem zelf ook... Op een lager niveau (L2 nu), en met beduidend minder punten dan mijn vooruitrijdster... Omdat ik hem gewoon niet zo goed rijdt als zij.. En dat zie je terug. En zelfs dán is de realiteit zo dat ik meestel wel gewoon een winstpunt rijdt, en meestal in de uitslagen in de bovenste helft van de middenmoot eindig, maar soms gewoon ook in de prijzen rij....... Zelfs eerste worden blijkt incidenteel mogelijk :D

Kortom: structureel benadeeld worden als je niet met het klassieke dressuurpaard start ben ik nog niet echt tegengekomen..

Het probleem is veel meer dat paardrijden gewoon echt een heel moeilijk vak is, waarbij je dan wel heel duur materiaal kunt kopen ( of niet...) maar waarbij je dan nog steeds het vak moet leren, wat echt járen aan investering vraagt ( lessen, oefenen, lessen; niet alleen ivm het paard, maar vooral ivm je eigen tekortkomingen/rijvaardigheid...). En dat valt voor de meesten niet mee, óók al om dat het voor mijn gevoel inderdaad wat schort aan de zelfreflectie.

Vind vaak ook dat er niet reeel gekeken wordt. Als je met een minder rijtypisch ras start, dan moet je natuurlijk NIET verwachten dat je milder beoordeeld wordt. Jíj kiest er voor om te gaan starten met dat dier, dus jíj moet er voor zorgen dat de combinatie in staat is het gevraagde te laten zien.

En dan niet verwachten dat je een hoger punt krijgt, voor een slechtere uitvoering omdat het nu eenmaal een fjord/haflinger/fries/connemara/ whatever is. En soms heb ik het idee dat dat stiekem wel verwacht wordt.

Ik denk zelf dat de paardensport de laatste jaren an sich voor veel mensen betaalbaarder is geworden ( dan heb ik het over een decennium, niet de laatste crisisjaren), waardoor het binnen het bereik van veel mensen is gekomen.. Echter, of deze mensen ook de juiste basis/achtergrond hebben om in te kunnen schatten wat ze wel/niet kunnen wat de eigen talenten en of tekortkomingen zijn, dat is de vraag.
En als je dan keer op keer niet de fantastische punten krijgt die je verwacht, en níet wil kijken naar je eigen aandeel...
Tja... dan kan het natuurlijk dat je een keer teleurgesteld raakt, en door gebrekkige zelfreflectie je ook niet ontwikkeld, zodat je steeds wéér teleurgesteld wordt, en dan afhaakt...


Maar goed.... ik weet niet of dat een probleem is..... Of zelfreiniging....


Iedereen een Connemara!!


.

maralyn

Berichten: 10400
Geregistreerd: 23-02-09
Woonplaats: --

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 17:48

Janine1990 schreef:
Jasmijn1989 schreef:
Er wordt hier nogal veel geroepen over jurering.

Ik wil er niet teveel op in gaan, maar ik wil (als jury zijnde) toch wel even zeggen dat ik liever een hele middag proeven kijk die 210 punten opleveren dan voor 160 punten. Waarom zou je als jury mensen naar beneden halen, leuke proeven zijn toch veel fijner om je dag mee te vullen?


Dat kan je sommige mensen 500 keer vertellen en nog ligt het aan de jury hoor...


Nou nou nou... dan mag je wel.leren tellen hoor... :')

En voor de jury
Jullie jureren op basis van interpretatie van wat jullie willen zien
En dat is voor elke jury anders...

Ik snap ook best dat het lastig is. Maar van mij mag de uitleg beter. Duidelijker en vooral meer.

Want dát mis ik het meeste.

Nu zeg ik niet dat jij dat niet doet. Maar andere jurys wel.

En ik mag het ondanks dat janine er niet mee eens is omdat zij vind dat ik n gebrek zou hebben aan ervaring wat tevens een aaname is en zelf ook ongefundeerd als maar kan... niet eens zijn met de jurering van sommige juryleden.

"Hoolands is niet mijn goeiste vak." --"Dyslexie?"--
Nee, rekenen ligt me beter.

Electra63

Berichten: 17795
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 18:35

Janine1990 schreef:
Zou volgens mij wel de eerste sport in Nederland zijn waar twee verenigingen voor zijn...

Maar ik vraag me wel af waarom dit nog steeds niet is gebeurd? Als ik zie hoe vreselijk veel commentaar er is op de KNHS en hoevaak er wordt geroepen dat het beter en goedkoper kan... Nou, DOE DAN!!!
Genoeg animo als ik Bokt soms zo lees...

De vraag is inderdaad of er dan wél punten worden gereden... Nouja, misschien dat niet eens... Meer of het bestuur het eens kan worden over de jurering... :+

Wat betreft dat bitloos starten is er volgens mij heel erg veel geschreeuwd, waar de KNHS uiteindelijk naar heeft geluisterd... En dan is er geen fatsoenlijke wedstrijd in te realiseren omdat al die schreeuwers eerst hun paard nog voor elkaar moeten maken ofzo. Sinds het bitloos starten heb ik amper een handjevol ruiters gezien in welgeteld 1 rubriek. En het is niet zo dat ik eens per jaar op wedstrijd kom :')


Hier bij ons in de regio ook. 1 ruiter die bitloos t/m L2 is gekomen. ;)
Bij ons op stal staan ook 2 ruiters die bitloos rijden, al jaren. Maar die kunnen nog geen B-proef door komen. Ze lessen ook nooit, ze hobbelen lekker ontspannen in de bak. Maken zelden (tegenwoordig) een buitenrit. ..... en zo zie ik er velen op andere pensionstallen in de buurt.

Gulpje

Berichten: 8061
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: In Uranus

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 18:43

R12312 schreef:
Ik denk ook dat dit weer een gevalletje zelfreflectie is.



Zoals zoveel reacties in dit topic. Hoe kan je ooit verder komen als je de schuld bij anderen blijft leggen? Logisch dat je er dan uiteindelijk mee stopt :')
Ikzelf startte mijn grote Fries tot 5 jaar geleden en reed bijna altijd bovenin mee, binnen een jaar van het L1 naar het M2.
Als ik lage punten reed had dat een goede reden: ik had gewoon niet goed genoeg gereden. Heb wel heel vaak te horen gekregen "dus je rijdt een Fries in de sport, dan zul je wel vaak benadeeld worden?" Nee dus. Gewoon goed rijden, dan rijd je gewoon je punten!

The nights are long, but the years are short when you're alive

[ITP] Ode aan onze bijna 25-jarige Daisy


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _bloempje01_, Amazonbot, Escada, Heide83, kreekie, Varekaj en 33 bezoekers