KNHS verliest 10.000 leden in 2015

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Eduard007
Berichten: 168
Geregistreerd: 13-04-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-16 17:06

Klinkt zeer herkenbaar! Ik ben eerder benieuwd hoeveel ze er komend jaar nog verliezen. Goed is niet meer goed genoeg. Als je een gewoon paardje hebt kun je beter gewoon thuisblijven denk ik soms... Plezier van vroeger heb ik zelf op dit moment niet meer. Nieuwe proeven hebben Niet geholpen voor mij

germie schreef:
Ik was lid met een startpas en lid van de recreatievereniging. De startpas werd duurder en duurder, de winstpuntenregeling slechter en slechter (vroeger 5, nu 10, bevooroordeelde jury's, oneerlijkheid, springen is helemaal een drama, en de geen gelul in de krul ruiters met dure paarden winnen toch), dus opgezegd die startkaart. Het Z niveau kan ook gewoon thuis gehaald worden en rij ik nog steeds. Ik ben wel serieus blijven rijden. Voor 21 september moet ik mijn recreatielidmaatschap ook opzeggen, dus dan zijn ze weer een lid kwijt. Waarom? Ze doen niets voor mij in mijn ogen. Als ik nu als recreatielid gewoon 4 wedstrijden per jaar mocht rijden zonder extra kosten (4 wedstrijddagen, dus 2 proeven per dag of evt. 2 dressuur en 2 keer springen), dan zou ik lid blijven. Met die 8 proeven kan ik beslissen of ik het wedstrijdrijden weer oppak. Maar ja, zoiets verzinnen ze dan niet. Ik blijf een wedstrijdruiter, maar zonder startkaart op deze manier. Lid worden van een vereniging en al die dingen heb ik geen behoefte aan en dat zie je steeds meer.
en ik ben niet de enige.

R12312
Berichten: 2506
Geregistreerd: 13-12-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-16 17:21

Sanneloes schreef:
Klinkt zeer herkenbaar! Ik ben eerder benieuwd hoeveel ze er komend jaar nog verliezen. Goed is niet meer goed genoeg. Als je een gewoon paardje hebt kun je beter gewoon thuisblijven denk ik soms... Plezier van vroeger heb ik zelf op dit moment niet meer. Nieuwe proeven hebben Niet geholpen voor mij

germie schreef:
Ik was lid met een startpas en lid van de recreatievereniging. De startpas werd duurder en duurder, de winstpuntenregeling slechter en slechter (vroeger 5, nu 10, bevooroordeelde jury's, oneerlijkheid, springen is helemaal een drama, en de geen gelul in de krul ruiters met dure paarden winnen toch), dus opgezegd die startkaart. Het Z niveau kan ook gewoon thuis gehaald worden en rij ik nog steeds. Ik ben wel serieus blijven rijden. Voor 21 september moet ik mijn recreatielidmaatschap ook opzeggen, dus dan zijn ze weer een lid kwijt. Waarom? Ze doen niets voor mij in mijn ogen. Als ik nu als recreatielid gewoon 4 wedstrijden per jaar mocht rijden zonder extra kosten (4 wedstrijddagen, dus 2 proeven per dag of evt. 2 dressuur en 2 keer springen), dan zou ik lid blijven. Met die 8 proeven kan ik beslissen of ik het wedstrijdrijden weer oppak. Maar ja, zoiets verzinnen ze dan niet. Ik blijf een wedstrijdruiter, maar zonder startkaart op deze manier. Lid worden van een vereniging en al die dingen heb ik geen behoefte aan en dat zie je steeds meer.
en ik ben niet de enige.

Maar waarom geef jij de schuld aan het feit dat je een gewoon paard hebt en daarom niet meekomt? Ik vind dat veel te makkelijk gedacht. Ga trainen, neem andere instructie, maar geef niet de schuld dat je paard te simpel is. De nieuwe proeven zijn inderdaad moeilijk en daarmee val je flink door de mand als je bepaalde basisvoorwaarden niet voor elkaar hebt.


Hier won de laatste wedstrijd die we organiseerden een Haflinger bij de paarden in het M2. Kind had dat dier zo fantastisch voor elkaar. Ja tussen de betere dressuurpaarden.

Eduard007
Berichten: 168
Geregistreerd: 13-04-12

Re: KNHS verliest 10.000 leden in 2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-16 17:33

O maar dat hoor je mij ook niet zeggen hoor dat het niet kan... Ik zeg puur dat het even leuk starten minder aantrekkelijk is geworden naar mijn mening

danzzz
Berichten: 1452
Geregistreerd: 18-11-11

Re: KNHS verliest 10.000 leden in 2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-16 17:38

Ik denk dat de KNHS zijn eigen arrogantie voorbij gestreefd is.

monsterina
Berichten: 317
Geregistreerd: 25-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-16 18:11

jillaroo schreef:
mylittlejoy schreef:

Die ging pas in 2016 in...

Dan is die daling in 2015 toch juist logisch? Als je vanaf 2016 meer geld moet betalen en je vindt dit te duur, dan lijkt mij toch dat je in 2015 op moet zeggen? Of zie ik het nou verkeerd :+


Dan is de ledendaling toch voor 2016? De opzeggingen tellen voor het komende jaar. Je lidmaatschap betaal je al begin van het jaar.

Janine1990

Berichten: 43805
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-16 18:11

Wat ik me blijf afvragen, waarom vinden mensen die monopolypositie zo raar?? Er is toch ook maar één voetbalbond? Gymnastiekbond, tennisbond etc. etc. In Nederland....

Ledendaling, tsjah... ik denk dat er heel wat verschillende plausibele verklaringen zijn gegeven in dit topic waardoor de daling te verklaren is. Inclusief die verklaring waarin het ontbreekt aan zelfreflectie... Als iemand dat van mening is en dat als reden ziet om te stoppen, is het toch verklarend voor de ledendaling? Al dan niet of iemand daarin ook daadwerkelijk gelijk heeft, het gaat toch om hoe de leden het ervaren? Of dat de waarheid is.... :D

Janine1990

Berichten: 43805
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-16 18:13

Esmee_98 schreef:
Dan is die daling in 2015 toch juist logisch? Als je vanaf 2016 meer geld moet betalen en je vindt dit te duur, dan lijkt mij toch dat je in 2015 op moet zeggen? Of zie ik het nou verkeerd :+


Je maakt een balans pas aan het eind van het jaar op om dan te vergelijken met het voorgaande jaar. 2016 is nog niet afgelopen ;) Ook al zijn we halverwege september, zijn er nog genoeg mensen die lid kunnen gaan worden. Immers loopt een startpas nu een jaar, niet een kalenderjaar... :)

Dees

Berichten: 18917
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Re: KNHS verliest 10.000 leden in 2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-16 18:54

In 2015 liep de startpas nog gelijk aan het kalenderjaar.

Esmee_RS

Berichten: 4880
Geregistreerd: 10-07-11
Woonplaats: Op het circuit

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-16 19:47

monsterina schreef:
jillaroo schreef:
Dan is die daling in 2015 toch juist logisch? Als je vanaf 2016 meer geld moet betalen en je vindt dit te duur, dan lijkt mij toch dat je in 2015 op moet zeggen? Of zie ik het nou verkeerd :+


Dan is de ledendaling toch voor 2016? De opzeggingen tellen voor het komende jaar. Je lidmaatschap betaal je al begin van het jaar.

Oh ja, je hebt helemaal gelijk! Dan zag ik het dus verkeerd :')

Ook bedankt voor je toelichting Janine :)

Laurie

Berichten: 4495
Geregistreerd: 05-05-07
Woonplaats: Doetinchem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-16 20:05

R12312 schreef:
Maar waarom geef jij de schuld aan het feit dat je een gewoon paard hebt en daarom niet meekomt? Ik vind dat veel te makkelijk gedacht. Ga trainen, neem andere instructie, maar geef niet de schuld dat je paard te simpel is. De nieuwe proeven zijn inderdaad moeilijk en daarmee val je flink door de mand als je bepaalde basisvoorwaarden niet voor elkaar hebt.

:j Dit, en niets anders. Het begint echt bij de bereidheid om eens heel kritisch naar jezelf te kijken.

Pumpkins

Berichten: 3146
Geregistreerd: 14-05-10
Woonplaats: rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-16 20:09

Sanneloes schreef:
Klinkt zeer herkenbaar! Ik ben eerder benieuwd hoeveel ze er komend jaar nog verliezen. Goed is niet meer goed genoeg. Als je een gewoon paardje hebt kun je beter gewoon thuisblijven denk ik soms... Plezier van vroeger heb ik zelf op dit moment niet meer. Nieuwe proeven hebben Niet geholpen voor mij

germie schreef:
Ik was lid met een startpas en lid van de recreatievereniging. De startpas werd duurder en duurder, de winstpuntenregeling slechter en slechter (vroeger 5, nu 10, bevooroordeelde jury's, oneerlijkheid, springen is helemaal een drama, en de geen gelul in de krul ruiters met dure paarden winnen toch), dus opgezegd die startkaart. Het Z niveau kan ook gewoon thuis gehaald worden en rij ik nog steeds. Ik ben wel serieus blijven rijden. Voor 21 september moet ik mijn recreatielidmaatschap ook opzeggen, dus dan zijn ze weer een lid kwijt. Waarom? Ze doen niets voor mij in mijn ogen. Als ik nu als recreatielid gewoon 4 wedstrijden per jaar mocht rijden zonder extra kosten (4 wedstrijddagen, dus 2 proeven per dag of evt. 2 dressuur en 2 keer springen), dan zou ik lid blijven. Met die 8 proeven kan ik beslissen of ik het wedstrijdrijden weer oppak. Maar ja, zoiets verzinnen ze dan niet. Ik blijf een wedstrijdruiter, maar zonder startkaart op deze manier. Lid worden van een vereniging en al die dingen heb ik geen behoefte aan en dat zie je steeds meer.
en ik ben niet de enige.


Wat een onzin. Dressuur blijft een jurysport maar zo zwart-wit is het absoluut niet. Hier ook een jury gehad die juist weg is van koudbloeden, en ja, dan heb je een streepje voor met een tinker. Alsnog moet je je paard gewoon goed voor elkaar hebben, bij iedere jury.

trysteffy

Berichten: 3236
Geregistreerd: 31-05-12
Woonplaats: Zwaag

Re: KNHS verliest 10.000 leden in 2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-16 20:21

Ik hoor over duurder geworden. Ik vind het nog wel meevallen ik betaal nu omdat de paardenblad er af is of minder komt maar 42 euro in het jaar dat het normaal 72,50 was. En dan nog de standaard prijs van het jaarlijkse khns prijs.

Udo2001

Berichten: 3380
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Rosmalen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-16 20:23

Ik heb ook in 2015 mijn startkaart opgezegd. Vanwege het financiële plaatje. Het inschrijfgeld en wat je er voor terug krijgt. Daarnaast had ik over gewild naar ZZL. En voelde mij als amateur niet goed genoeg om tussen de veelal profs te moeten rijden. Ik krijg vaak de vraag of het niet kriebelt. Tuurlijk wel een beetje. Maar ik heb rust,een vrolijk paard en ervaar geen druk terwijl er nog steeds vooruitgang is.

Janine1990

Berichten: 43805
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-16 21:11

Dees schreef:
In 2015 liep de startpas nog gelijk aan het kalenderjaar.


Maar voor een ledendaling in 2015 moet je startpas in december 2014 verlopen zijn. ;)

Waar ik met die opmerking op doelde, is dat ze het ledenaantal nog niet exact kunnen staven aan 2015 omdat er nog mensen lid kunnen worden en dit lidmaatschap niet tot het eind van 2016 loopt, maar afhankelijk is van het soort startpas.

Dorine92
Berichten: 5329
Geregistreerd: 21-04-12
Woonplaats: Schagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-16 21:16

Als de knhs die monopolie positie niet had waren ze mij ook kwijt geweest met die prijsstijgingen. En dan vooral vanwege de hypocriete manier waarop dat gebracht werd (het werd allemaal alleen maar beter en goedkoper volgens de knhs... uhu...) Het is dat ik als wedstrijdruiter niet om ze heen kan.
Wat betreft de discussie over de jurering... als je je zaakjes voor elkaar hebt kunnen ze niet om je heen en scoor je wel. Ik heb zelf een slecht gebouwd ponypaard in de lichte tour en krijg ook vaak te horen dat mn paard niet ideaal is. Maar rij zeker mn punten en rij er paarden uit die letterlijk 25 keer zo duur zijn als die van mij.
Snap dus niet hoe mensen kunnen zeggen dat ze zonder duur paard geen wedstrijden willen rijden. Oké, er zit misschien een enkele keer iemand waarbij het glas sowieso halfleeg is. Maar hoe vaak krijg je teveel punten? Komt ook regelmatig voor. Aan het eind van het jaar heb je precies gekregen wat je verdiend hebt zeggen ze dan. Ben het daar helemaal mee eens en daar hou ik me dan aan vast als er eens een flink juryverschil is waardoor ik een prijs of winstpunt misloop.

newt

Berichten: 2043
Geregistreerd: 09-02-04
Woonplaats: Rechts van Drachten

Re: KNHS verliest 10.000 leden in 2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-16 22:27

Misschien reken ik niet goed maar ik ben gelijk danwel minder kwijt met de nieuwe startpassen dan de oude met coupons kopen.
Ik denk echter dat de ledendaling niet alleen het KNHS betreft maar vele andere sportbonden.
Niet alleen je startpas kost een goede duit, maar zo ook je startgeld. En dan zijn er (in onze omgeving) zat die geen prijzengeld geven bij winst maar een beker of een hooinet o.i.d.
Ik begrijp dan wel dat er een ledendaling is. Het is voor de minder actieve wedstrijdruiter niet aantrekkelijk.

Edhunter
Berichten: 103
Geregistreerd: 29-07-13

Re: KNHS verliest 10.000 leden in 2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-16 23:32

Was er nog maar een extra bond! Dan hadden ze concurrentie ! En dan prijzen ze zich zelf wel uit de markt! Knhs is een arrogante club die alleen maar gemaakt is om de topruiters en de bobo's te betalen! Daar mag je als amateur aan meedoen. Geld op tafel leggen voor die pipos

maralyn

Berichten: 10421
Geregistreerd: 23-02-09
Woonplaats: --

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-16 08:44

Eerlijk?? Te duur en jurering van likmevestje.
Ik start niet!

Moet ik dat niet op kop geven terwijl die slanke voorbeenzwaaiers blazend van stress en spanning met holle rug gereden worden en punten krijgen ondanks dat de ruiter als n zak aardappelen er op zit. Geenstil been heeft. Niet ccorrect rijd maarhet door de vingers gezien wordt omdat het n afstamming van gribaldi of jazz is??
Ik loop voor de grap op wedstrijd tereinen om te kijken. Maar wordt er somber van.
Strakke neusriemen. Tanden zichtbaar. Continu verzet met staart en hoofd.

Heb ook goede ruiters zien rijden. Ook met luxe paarden en terrechte punten.
Maar ook paarden. Klein. Kort. Correct gereden en correcte proef.
En nóg ver achter de aangetrokken oncorrecte beenzwaaiers...

Jammer! En lijkt mij dat ik daarvoor geen vermogen er voor hoef uit te geven om met knol tegen mn zin de ring in te gaan. Maar wél langs de lijnen loop en mijn mening er over mag vellen.

Edit: ik vind dat er nog steeds te veel op het plaatje gejureerd, in samenloop met uiterlijk van het paard (of afstamming) en dat de ontspanning er niet toe doet.
Als de hals een mooi boogje heeft, onderhals er op of niet, en paard laat een leuke pas zien, ondanks spanning? Dan zijn velen al om.

Dat hoort het uitgangspunt niet te zijn van dressuur.
Harmonie, ontspanning en lichtheid, in welk niveau dan ook.
Maar harmonie?? Ontspanning? Uberhaupt lichtheid?? Die open monden, ogen groot, tanden bloot en dat gestaart zwiep?? Nee hoort daar bij mij niet bij!

Springen ben ik niet in thuis.

mylittlejoy

Berichten: 3291
Geregistreerd: 23-09-05
Woonplaats: Zoetermeer

Re: KNHS verliest 10.000 leden in 2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-16 10:33

@maralyn: dan vraag ik me toch af in welke regio jij zit. Ik rij hier met twee paarden: de een is een prachtige gitzwarte RhodiumxGribaldi, die in z'n proeven teveel spanning opbouwt, en de ander is een met Gelders bloed van een Duitse hengst die verschrikkelijk lang in t lijf is, maar zich gewoon wat beter laat rijden. Met die zwarte worden mij sommige foutjes iets makkelijker vergeven door sommige jury's, maar de meesten straffen mij gewoon keihard af op de spanning. Ik verlies het makkelijk van een correct gereden haflinger hoor. Terwijl ik met de ander juist wel makkelijk in de prijzen rij omdat ik met hem wel een correcte mooie proef neerzet met een goede aanleuning.

newt

Berichten: 2043
Geregistreerd: 09-02-04
Woonplaats: Rechts van Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-16 11:46

mylittlejoy schreef:
@maralyn: dan vraag ik me toch af in welke regio jij zit. Ik rij hier met twee paarden: de een is een prachtige gitzwarte RhodiumxGribaldi, die in z'n proeven teveel spanning opbouwt, en de ander is een met Gelders bloed van een Duitse hengst die verschrikkelijk lang in t lijf is, maar zich gewoon wat beter laat rijden. Met die zwarte worden mij sommige foutjes iets makkelijker vergeven door sommige jury's, maar de meesten straffen mij gewoon keihard af op de spanning. Ik verlies het makkelijk van een correct gereden haflinger hoor. Terwijl ik met de ander juist wel makkelijk in de prijzen rij omdat ik met hem wel een correcte mooie proef neerzet met een goede aanleuning.


Ik wou net zeggen.. welke regio want dan start ik daar voortaan met mijn opgblazen snurkende voorbeenzwaaiende Johnson. Waarbij alle spanning fouten flink afgestraft worden. Ik denk dan alleen maar kilometers maken, ontspanning vinden op vreemd terrein en dan komen de punten vanzelf wel.. Maar daar bij jou lijkt het mij makkelijker :+


Maar her en der lees ik over springen, dat mensen deze tak v sport niet meer doen?? waarom.. Balk is een balk.. of mis ik iets

aadburg
Berichten: 625
Geregistreerd: 30-10-05
Woonplaats: Broekland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-16 12:22

Het probleem bij het springen zit in de verplichte rijstijlrubrieken met name in de B. Daarmee hebben ze er ook een jurysport van gemaakt, een balk is een balk gaat daar helaas ook niet helemaal op...

Dit alles om een betere rijstijl te bevorderen, dikke onzin want voorheen werden de 0 fouters ook op stijlpunten geplaatst enzovoort dus moest je ook zo netjes mogelijk rijden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-16 13:28

Sanneloes schreef:
Klinkt zeer herkenbaar! Ik ben eerder benieuwd hoeveel ze er komend jaar nog verliezen. Goed is niet meer goed genoeg. Als je een gewoon paardje hebt kun je beter gewoon thuisblijven denk ik soms... Plezier van vroeger heb ik zelf op dit moment niet meer. Nieuwe proeven hebben Niet geholpen voor mij

germie schreef:
Ik was lid met een startpas en lid van de recreatievereniging. De startpas werd duurder en duurder, de winstpuntenregeling slechter en slechter (vroeger 5, nu 10, bevooroordeelde jury's, oneerlijkheid, springen is helemaal een drama, en de geen gelul in de krul ruiters met dure paarden winnen toch), dus opgezegd die startkaart. Het Z niveau kan ook gewoon thuis gehaald worden en rij ik nog steeds. Ik ben wel serieus blijven rijden. Voor 21 september moet ik mijn recreatielidmaatschap ook opzeggen, dus dan zijn ze weer een lid kwijt. Waarom? Ze doen niets voor mij in mijn ogen. Als ik nu als recreatielid gewoon 4 wedstrijden per jaar mocht rijden zonder extra kosten (4 wedstrijddagen, dus 2 proeven per dag of evt. 2 dressuur en 2 keer springen), dan zou ik lid blijven. Met die 8 proeven kan ik beslissen of ik het wedstrijdrijden weer oppak. Maar ja, zoiets verzinnen ze dan niet. Ik blijf een wedstrijdruiter, maar zonder startkaart op deze manier. Lid worden van een vereniging en al die dingen heb ik geen behoefte aan en dat zie je steeds meer.
en ik ben niet de enige.


Maar jullie rijden toch zeker niet alleen voor de puntjes die je op een wedstrijd kan scoren? :?

Janine1990

Berichten: 43805
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-16 13:34

mylittlejoy schreef:
@maralyn: dan vraag ik me toch af in welke regio jij zit. Ik rij hier met twee paarden: de een is een prachtige gitzwarte RhodiumxGribaldi, die in z'n proeven teveel spanning opbouwt, en de ander is een met Gelders bloed van een Duitse hengst die verschrikkelijk lang in t lijf is, maar zich gewoon wat beter laat rijden. Met die zwarte worden mij sommige foutjes iets makkelijker vergeven door sommige jury's, maar de meesten straffen mij gewoon keihard af op de spanning. Ik verlies het makkelijk van een correct gereden haflinger hoor. Terwijl ik met de ander juist wel makkelijk in de prijzen rij omdat ik met hem wel een correcte mooie proef neerzet met een goede aanleuning.


Zelfde vraag hier... Ik heb zelf niet echt een probleem, ik rij met een Fries en ik heb pas 1 keer meegemaakt dat ik me niet in de punten kon vinden, shit happens. Dan denk ik maar net zoals Dorine92, als ik de balans opmaak heb ik keurig gekregen wat ik verdiende in dat jaar :)
Oh en die jury was niet anti-Fries hoor, een andere Fries werd hoger geplaatst.

Maar ik herken het door maralyn geschetste beeld totaal niet... :n Betekent natuurlijk niet dat het voor haar geen reden is om het lidmaatschap te stoppen.

Wat ik ook een rare gedachte vind, is dat een paard met betere gangen niet hoger mag scoren :') Die uitspraak zie ik ook zo vaak...

En dan nog maar een keer mijn vraag over de monopolypositie, what about de KNVB, KNGU, KNSB etc... ???? Is het nu echt zo raar dat de KNHS de enige is in Nederland? En zo verschrikkelijk?

maralyn

Berichten: 10421
Geregistreerd: 23-02-09
Woonplaats: --

Re: KNHS verliest 10.000 leden in 2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-16 13:39

Nee, wat ik nog steeds hier veel zie is nog niet eens de half ontplofte paarden.
Maar de in de krul getrokken beenzwaaiers, met holle rug wat hier de winst op doen.

Als de punten terecht zijn, ok.
Maar hier zie ik zoveel dwanggereden paarden, waar de punten alles behalve eerlijk zijn.

Hoewel ik wel het idee heb, dat er een ommezwaai plaats vind.

Was laatst op een wedstrijd, waarbij de correct gereden paarden (mooie gang of niet) wel hoger werden gepunt. Waarbij de neus achter de loodlijn, en het aangetrap met sporen, met de ontblootte tanden werd bestraft.

Prima als je een luxe dressuurpaard hebt, correct rijd, en daarmee punten scoort. Juist dat juig ik toe.
Mensen met een wat meer zwaarder gebouwd of minder makkelijke bouw of gangen, wat minder scoren, dat snap ik.

Maar voor mij wél de reden om gewoon niet te starten!

Janine1990

Berichten: 43805
Geregistreerd: 13-03-05

Re: KNHS verliest 10.000 leden in 2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-16 13:40

Allemaal heel leuk, maar nu weten we nog steeds niet waar 'hier' is....