Rio: Nederlands team zesde bij Olympische Eventing

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nieuwsredactie

Berichten: 14163
Geregistreerd: 20-04-16

Rio: Nederlands team zesde bij Olympische Eventing

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-16 20:25

*KNHS


De doelstelling voor het Nederlandse eventingteam was een top zes klassering op de Olympische Spelen in Rio. Met een afgewogen strijdplan was dat precies waar de formatie van bondscoach Lips in slaagde.

In het eerste onderdeel van de eventing, de dressuur, vielen de resultaten van de Nederlandse ruiters niet mee. In de cross kregen de ruiters de opdracht mee om aanvallend te rijden want er was wat goed te maken. Helaas kwam eerste ruiter Theo van de Vendel ten val, maar Tim Lips, Alice Naber en Merel Blom klommen als Nederlands team op naar een knappe vijfde plaats na de cross country. Vandaag in het afsluitende springen voor de prijzen in de landenwedstrijd, reed Alice Naber met Peter Parker een sterke ronde met één springfout. Tim Lips reed met Bayro niet het beste parcours uit zijn leven en liet acht strafpunten noteren. Merel Blom hield het hoofd koel en stuurde Rumour has It met slechts twee tijdfouten naar de finish. Al met al een resultaat waarmee Nederland op plaats zes eindigde en aan de gestelde doelstelling voldeed.

Frankrijk klom door sterk rijden in het springen van een derde plaats na de cross naar Goud. Duitsland klom door drie foutloze omlopen in het springen van plaats vier naar Zilver. Australië zakte van de eerste positie terug naar brons.

Vanmiddag strijden de beste 25 ruiters uit het klassement nog om de individuele prijzen. Voor Nederland staat Merel Blom nu op plaats 19, Tim Lips op plaats 23. Beide ruiters zullen straks dus mogen aantreden in de individuele finale.

Alice Naber eindigt met Peter Parker bij haar Olympische debuut op plaats 32.

Uitslag landenteams:
1) Frankrijk – 169.00
2) Duitsland – 172.80
3) Australië – 175.30
4) Nieuw Zeeland - 178.80
5) Groot-Brittannië – 252.10
6) Nederland - 252.60

koosje14

Berichten: 75
Geregistreerd: 26-03-14

Re: Rio: Nederlands team zesde bij Olympische Eventing

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 03:15

Jammer...

Apple

Berichten: 76217
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Re: Rio: Nederlands team zesde bij Olympische Eventing

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 09:13

Goed gedaan voor Nederland! Wij zijn toch niet echt een Eventingland en slagen er toch in om op de 6e plaats te eindigen.
En nog 2 ruiters die door gaan voor de medailles.

ceasario

Berichten: 12330
Geregistreerd: 26-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 09:22

Apple schreef:
Goed gedaan voor Nederland! Wij zijn toch niet echt een Eventingland en slagen er toch in om op de 6e plaats te eindigen.
En nog 2 ruiters die door gaan voor de medailles.


Men rijdt hier het liefst in een beschermde paddock :(:)

Getup

Berichten: 8326
Geregistreerd: 27-01-07

Re: Rio: Nederlands team zesde bij Olympische Eventing

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 09:27

Maar zonder de val in de cross en met gelukte wissels in de dressuur had t er nog anders uit kunnen zien.

Had ook veel erger gekund, uiteraard.
Doel gehaald nu!

kmvreter

Berichten: 710
Geregistreerd: 05-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 10:08

Ik vindt het een heel goed resultaat. Jammer dat je er bij de nos gisteren niets over hoorde. Of heb ik het helemaal gemist? Als het van de turn dames heel goed is dat ze 7e geworden zijn mag er ook wel vermeld worden dat het eventing team een goede 6e plek heeft gehaald.

Jolandaa_

Berichten: 6421
Geregistreerd: 08-03-06

Re: Rio: Nederlands team zesde bij Olympische Eventing

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 11:26

Goed gedaan. Was leuk om deze sport eens op tv zien, ik ken het alleen van verhalen.

Ze hebben hun best gedaan en dat is wat telt :)

Suusje1986

Berichten: 1156
Geregistreerd: 31-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 13:22

kmvreter schreef:
Ik vindt het een heel goed resultaat. Jammer dat je er bij de nos gisteren niets over hoorde. Of heb ik het helemaal gemist? Als het van de turn dames heel goed is dat ze 7e geworden zijn mag er ook wel vermeld worden dat het eventing team een goede 6e plek heeft gehaald.

Ik heb het meerdere keren voorbij zien komen op de nos hoor! Zelfs vanmorgen nog!