Nieuwe documentaire over Totilas, zondag 24-07 op TV

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jolandaa_

Berichten: 6421
Geregistreerd: 08-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-16 23:55

Vala schreef:
Ik blijf het naar vinden hoe mensen een vrouw als Ann Kathrin Linsenhoff afschilderen. De boze stiefmoeder. Iemand weleer verder gekeken dan zijn neus lang is? Een vrouw die zoveel betekent voor goede doelen zoals Unicef, die maatschappelijk dus echt iets betekend heeft en nog doet voor de mensheid? Kunnen velen nog een puntje aan zuigen en volgen mij verdient ze het niet om als een soort van heks weggezet te worden. Het verhaal Totilas kent alleen maar verliezers, helaas. Of nee, wacht, behalve Cees Visser, die heeft er goed voor gebeurd!


Precies. ik ben blij dat iemand t glas half vol ziet. Tegenwoordig loopt t glas overal over en dan nog is t leeg.
Leuk die enthousiasme. Mogen er meer zijn op de wereld.

HorseTimeXL
Berichten: 6632
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Somewhere..

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-16 06:45

Vala schreef:
Ik blijf het naar vinden hoe mensen een vrouw als Ann Kathrin Linsenhoff afschilderen. De boze stiefmoeder. Iemand weleer verder gekeken dan zijn neus lang is? Een vrouw die zoveel betekent voor goede doelen zoals Unicef, die maatschappelijk dus echt iets betekend heeft en nog doet voor de mensheid? Kunnen velen nog een puntje aan zuigen en volgen mij verdient ze het niet om als een soort van heks weggezet te worden. Het verhaal Totilas kent alleen maar verliezers, helaas. Of nee, wacht, behalve Cees Visser, die heeft er goed voor gebeurd!


Ja maar je kan toch niet ontkennen hoe gedreven zij was om Totilas maar perse op concour te zien. En hoe verontwaardigt ze was dat de scores zo laag waren terwijl hij stokkreupel liep en dat niet dacht te zien? En dat geld heus niet voor haar alleen uiteraard het hele team.

Vala

Berichten: 6728
Geregistreerd: 31-05-05
Woonplaats: Werkendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-16 08:01

Daar heeft ze vast en zeker een hele foute inschatting mee gemaakt. Maar om dan gelijk zo weggezet te worden..Nee, dat vind ik echt te ver gaan. Wie zonder zonde is werpe de eerste steen! En stokkreupel is lichtelijk overdreven vind je niet? Hij was niet goed maar bij stokkreupel heb ik toch een ander beeld.

Lusitana

Berichten: 22446
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: buiten Grandola, Alentejo, portugal

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-16 15:27

Vala schreef:
En dat is eigenlijk ook te gek voor woorden. Dat je moet vluchten omdat je zakelijk een enorm goede deal doet. Niemand werd er verder blij van maar als je het zuiver zakelijk ziet....niemand heeft een glazen bol, wellicht was hij bij Edward ook snel stuk gegaan. Dus je hebt gelijk, allen maar verliezers.

Niemand heeft problemen met iemand die "goed boert". Mensen hebben wel problemen met bedrog.

Eind 2009 :[quote]Kees Visser beseft dat behoud van Totilas riskant is. ‘Er hoeft maar iets te gebeuren en het paard houdt alleen nog maar waarde als dekhengst. Maar de emotie van het bezit wint het voor ons.’ (/quote]bron

Oftewel zogenaamd zou hij nooit weg gaan. Maar als hij inzag dat het punt er aan kwam dat hij alleen zijn waarde als dekhengst nog zou hebben, heeft hij hem wel op tijd weggedaan.
Als hij dat echt wist dat hij stuk was(en waarom niet) nemen mensen hem terecht kwalijk dat hij een kat in de zak verkocht heeft.

Let wel, allemaal "als", maar ik begrijp mensen die hem als bedrieger zien.

Vala

Berichten: 6728
Geregistreerd: 31-05-05
Woonplaats: Werkendam

Re: Nieuwe documentaire over Totilas, zondag 24-07 op TV

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-16 15:39

Op basis van allemaal 'alsen' dan? Op die basis zien mensen hem als bedrieger? Ik begrijp dat eerlijk gezegd niet zo. Op basis van zaken die niemand dus zeker weet. Ik vind het ook eeuwig zonde hoor dat dat paard verkocht is destijds maar vind het ver gaan dat er mensen afgebrand worden. Ik heb destijds voor de grap gezegd dat dhr Visser wel kon vluchten maar wist eigenlijk niet dat hij dat ook echt gedaan heeft, dacht dat ze al in Engeland woonden tijdens de verkoop. Ik vond het ook jammer dat iemand die zo rijk is perse nog rijker moet worden en het paard niet behouden heeft voor Edward. Maar zakelijk gezien begrijp ik het best, was een megagoede deal.

HorseTimeXL
Berichten: 6632
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Somewhere..

Re: Nieuwe documentaire over Totilas, zondag 24-07 op TV

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-16 16:52

Ja daar ben ik het wel mee eens. Ik hoorde tijdens de documentaire dat zelfs de kinderen bedreigingen kregen toegeslingert dat vind ik ook wel extreem. Dan spoor je vind ik echt niet. Maar het blijft dubbel. Altijd had die gezegd Totilas te behouden tot aan de spelen maar toen deed die het opeens niet meer.

Cowgirl

Berichten: 23763
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-16 18:01

HorseTimeXL schreef:
Ja daar ben ik het wel mee eens. Ik hoorde tijdens de documentaire dat zelfs de kinderen bedreigingen kregen toegeslingert dat vind ik ook wel extreem. Dan spoor je vind ik echt niet. Maar het blijft dubbel. Altijd had die gezegd Totilas te behouden tot aan de spelen maar toen deed die het opeens niet meer.


Als je je banksaldo ineens kan verdubbelen van 14 miljoen naar 19 miljoen...tja.
Al snapte ik dat persoonlijk ook niet, 14 miljoen krijg je al nooit op (als je normaal leeft).
Maar het zijn gewoon keiharde zaken mensen. Dat is ook de reden dat ze al miljonair waren.

Als het paard van Sjef was geweest had ie hem ook verpatst.
Het is dat Salinero en Bonfire van Anky waren anders waren die ook weg geweest.

De bedreigingen waren natuurlijk van de zotte zowel naar hun als naar de fam Rath.
Boos, teleurgesteld etc prima maar doodsbedreigingen ...naahh }:)

Aranel
Berichten: 20207
Geregistreerd: 09-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-16 18:17

verdubbelen van 14 naar 19 miljoen? Hoe dan? :D

Het vermogen van meneer en mevrouw Visser werd volgens de doc op ruim 140 miljoen geschat, dus medelijden hoefden we ook voor de verkoop niet met ze te hebben wat dat betreft.

Cowgirl

Berichten: 23763
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-16 18:31

Aranel schreef:
verdubbelen van 14 naar 19 miljoen? Hoe dan? :D

Het vermogen van meneer en mevrouw Visser werd volgens de doc op ruim 140 miljoen geschat, dus medelijden hoefden we ook voor de verkoop niet met ze te hebben wat dat betreft.



140? Ik verstond 14. :o
Missschien was iets anders 14 :P ....Totilas misschien. :D

Lusitana

Berichten: 22446
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: buiten Grandola, Alentejo, portugal

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-16 20:59

Vala schreef:
Op basis van allemaal 'alsen' dan? Op die basis zien mensen hem als bedrieger? Ik begrijp dat eerlijk gezegd niet zo. Op basis van zaken die niemand dus zeker weet. Ik vind het ook eeuwig zonde hoor dat dat paard verkocht is destijds maar vind het ver gaan dat er mensen afgebrand worden. Ik heb destijds voor de grap gezegd dat dhr Visser wel kon vluchten maar wist eigenlijk niet dat hij dat ook echt gedaan heeft, dacht dat ze al in Engeland woonden tijdens de verkoop. Ik vond het ook jammer dat iemand die zo rijk is perse nog rijker moet worden en het paard niet behouden heeft voor Edward. Maar zakelijk gezien begrijp ik het best, was een megagoede deal.

Ik zeg niet dat het okee is om te oordelen, maar dat ik het begrijp dat ze dat doen.
Natuurlijk is het zakelijk om er nog geld eruit persen zolang het nog kan. Zeker een goede deal. Maar niet iets dat bewondering krijgt van de eerlijke mens,



Ik heb er zelf geen emoties bij, voor de duidelijkheid. Paard heeft me nooit wat gedaan en ik heb ook nooit het enthousiasme voor zijn rare gaan begrepen.

Ik raad mensen die denken dat de ellende pas in Duitsland begon om dit(de teleurgang uitgestippeld) te lezen. Met veel filmpjes die de tekst ondersteunen, waaronder 1 met zijn natuurlijke gangen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-16 10:25

Is de documentaire ergens terug te kijken?

dushishoeve

Berichten: 720
Geregistreerd: 18-09-11
Woonplaats: Heemskerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-16 10:27

Vala schreef:
En dat is eigenlijk ook te gek voor woorden. Dat je moet vluchten omdat je zakelijk een enorm goede deal doet. Niemand werd er verder blij van maar als je het zuiver zakelijk ziet....niemand heeft een glazen bol, wellicht was hij bij Edward ook snel stuk gegaan. Dus je hebt gelijk, allen maar verliezers.


Meneer Visser had dat paard voor het geld niet hoeven verkopen..... Die zwemt in het geld.

Jester_

Berichten: 12279
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Re: Nieuwe documentaire over Totilas, zondag 24-07 op TV

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-16 10:36

Maar hoe je het ook wend of keert: 14 miljoen of wat het dan ook moge zijn is gewoon heel veel geld. En zeker voor een paard die evenmin bij edward nu ook geen stuiver meer waard had kunnen zijn..

Storm

Berichten: 20872
Geregistreerd: 05-06-02
Woonplaats: Brabant

Re: Nieuwe documentaire over Totilas, zondag 24-07 op TV

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-16 10:58

Als er veel geld in het spel is, weet niemand wat hij zou doen. Het is ook niet dat de familie Visser aan ons bokkers, of de rest hoeft uit te leggen noch zich te verantwoorden waarom ze Totilas verkocht hebben.

En zeggen dat je iets niet zou doen, ach, Sun Capital zou V&D ook niet laten vallen...

Autumnn

Berichten: 8074
Geregistreerd: 26-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-16 11:01

Jester_ schreef:
Maar hoe je het ook wend of keert: 14 miljoen of wat het dan ook moge zijn is gewoon heel veel geld. En zeker voor een paard die evenmin bij edward nu ook geen stuiver meer waard had kunnen zijn..


ben ik het mee eens. Evenals hij zijn been had kunnen breken.
Is zonde voor Nederland maar je had wel heel sterk in je schoenen moeten staan om tegen zo'n bedrag nee te zeggen.

dushishoeve

Berichten: 720
Geregistreerd: 18-09-11
Woonplaats: Heemskerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-16 11:06

Jester_ schreef:
Maar hoe je het ook wend of keert: 14 miljoen of wat het dan ook moge zijn is gewoon heel veel geld. En zeker voor een paard die evenmin bij edward nu ook geen stuiver meer waard had kunnen zijn..


Ja maar dat is natuurlijk achteraf gepraat. Meneer Visser had totilas niet hoeven verkopen. En de vraag of hij ook stuk was gegaan bij Edward, weet niemand. Hij had het voor zijn geld niet hoeven doen. Ook de belofte totilas nooit te verkopen vind ik vreselijk. Ik moet er niet aan denken dat als ik met zo'n paard alle wereld records verbreek die er zijn, en alles win wat er te winnen valt, dat paard onder me reet doorverkocht zou worden. Dat vind ik eigenlijk nog het ergste. En ik kan er maar niet aan wennen dat we Toot en Ed nooit meer samen zullen zien. Het was magisch om die 2 hun kur te zien rijden.....
Maarja , That's life. Alleen ik vind het zo jammer dat Rath geen succes met hem heeft kunnen hebben..... (op die ene keer na dan). Had graag dat paard nog in de ring gezien.

Storm

Berichten: 20872
Geregistreerd: 05-06-02
Woonplaats: Brabant

Re: Nieuwe documentaire over Totilas, zondag 24-07 op TV

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-16 11:07

Dushishoeve, knap dat jij zo in de portemonnee van Visser kan kijken.

dushishoeve

Berichten: 720
Geregistreerd: 18-09-11
Woonplaats: Heemskerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-16 12:53

Storm schreef:
Dushishoeve, knap dat jij zo in de portemonnee van Visser kan kijken.


Ja is ook heel knap als het gewoon op internet te vinden is. Lees quote ........................................................................

Storm

Berichten: 20872
Geregistreerd: 05-06-02
Woonplaats: Brabant

Re: Nieuwe documentaire over Totilas, zondag 24-07 op TV

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-16 13:16

En dan nóg, heb jij een afschrift van zijn bankrekening gezien?
En het is ook van de zotte dat jij (en anderen) zeggen dat hij het voor het geld niet hoeft te doen? Dat is aan hem en hij hoeft jou geen uitleg te geven.

Jester_

Berichten: 12279
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-16 13:17

Maar hoezo niet voor het geld niet hoeven doen? 14 miljoen is gewoon voor een ieder heel veel geld. Ook voor meneer visser

Vala

Berichten: 6728
Geregistreerd: 31-05-05
Woonplaats: Werkendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-16 14:00

Nou laten we niet al te heilig worden, even Googlen op Kees Visser en je weet dat hij het voor het geld echt niet hadden hoeven doen hoor. Hij staat sowieso in de Quote 500 en heeft in 2005 70 miljoen euro gebeurd toen hij uit Eurocommerce stapte.

Amandavd
Berichten: 12110
Geregistreerd: 04-05-06
Woonplaats: Limburg

Re: Nieuwe documentaire over Totilas, zondag 24-07 op TV

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-16 14:14

Kom op, als iemand met een totale waarde van 140 miljoen in de Quote staat kun je echt niet net doen alsof hij die miljoenen die hij voor Totilas kreeg nodig had. Dus die opmerking over zijn bankafschrift is imo een kul argument.

Geeft niemand het recht om daar over te oordelen trouwens, want wat hij doet met zijn bezit en zijn geld is lekker zijn eigen beslissing en wat iemand daarvan vindt maakt geen hol uit. Al verkocht hij zijn onderbroeken nog voor 100 euro per stuk.

Jester_

Berichten: 12279
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Re: Nieuwe documentaire over Totilas, zondag 24-07 op TV

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-16 14:31

Maar ook al heeft hij 140 miljoen, 14 is daar gewoon 10% van. Net als dat jij 14.000 op je rekening hebt, 1400 nog steeds veel geld is. En dat voor een paard die kwetsbaar is en zo dood kan neervallen. De mensen de het hardste schreeuwen, ik weet niet wat jullie in zijn positie gedaan hadden en daar zal 99% ook nooit in komen.

Vala

Berichten: 6728
Geregistreerd: 31-05-05
Woonplaats: Werkendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-16 14:35

Ik weet het wel, ik was er lekker zelf op gaan rijden :D :+

Cowgirl

Berichten: 23763
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-16 14:37

En daarom zou ik best willen weten wat de reden was om het paard te verkopen.

Je hebt er tenslotte toch ook een hoop lol van en aandacht?
Hij word WK..grote kans op goud bij de OS. Heel de wereld geniet ervan.
Je hebt een fantastische ruiter die een wereld combinatie vormt.
Dekgeld, nakomelingen etc etc.

Een leuke hobby toch...of waren ze de paarden simpel weg zat. Of wellicht was het dan toch een puur zakelijke beslissing.

Als ik 140 miljoen op de rekening zou hebben had ik het paard nooit verkocht.
Ik denk dat ik er zelf veel te veel plezier van zou hebben ongeacht de bedragen die geboden zouden worden.