Aflevering vier van NH Bokt TV

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nieuwsredactie

Aflevering vier van NH Bokt TV

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-16 14:28

bokt.nl

Afbeelding
Astrid en Julia met Tjibbe voor de camera. Foto: Nissima

De vierde aflevering van NH Bokt TV, de samenwerking tussen NH en Bokt, is vanaf vandaag te bekijken. In deze aflevering zoekt Julia samen met Anne Meesters uit wat een paard ongeveer kost.

NH Bokt TV is een informatieve serie filmpjes over paarden en de omgang met paarden. De eerste afleveringen zijn opgenomen bij Dressuur Natuurlijk in Westbeemster en worden gepresenteerd door Bokker Julia (Gladijs). Na het grondwerk in de eerste aflevering en het trailerladen met Fries Tjibbe in aflevering twee brengen ze in aflevering drie met hulp van Bokker Nista_RX Kozakkenvoltige in beeld.

Veel plezier met aflevering vier!

We zijn samen met NH nog erg op zoek naar wat geschikte formats en onderwerpen zijn. Daarom zijn we erg benieuwd wat jij graag wel (of niet) zou willen zien op deze plek. Om dat in beeld te krijgen hebben we een korte enquête gemaakt. We stellen het erg op prijs als je deze in zou willen vullen. Alvast bedankt!

420BlazeIt

Re: Aflevering vier van NH Bokt TV

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-16 14:40

"korte" enquête :))

Maar vind zelf zulke filmpjes, duidelijke uitleg over veel gestelde vragen, wel interessant. Maar 5000 voor een normaal paard is wel aan de hoge kant, ik zou eerder aan 2000 denken.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-16 14:42

Op zich een leuk informatief filmpje. :j
Niet alle dingen kloppen, al kan je het zo duur maken als dat je zelf wilt. Een goed paard heb je ook wel onder de 5,000 euro. Verder zou ik er voor tekenen als de wormenkuren weer 20 euro worden. :')

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-16 14:43

Dit vind ik de leukste aflevering tot nu toe! :D gezellig, spontaan en eerlijk.
al moest ik wel nadenken over de bedragen.
Halster + borstels voor 25 euro, ja... dan heb je echt de basis van de basis :P

Maar heel leuk gedaan!! :D

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-16 14:51

Bij de aftiteling van aflevering 4 worden de verkeerde mensen bedankt :D Die zijn nog van aflevering 3 :j

Dit is wederom op een bekende locatie en daarom vind k die filmpjes leuk om te kijken. Zie je af en toe een bekende door het beeld lopen.

Bedragen noemen blijft door de grote diversiteit lastig.

Chasingmood

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-16 14:58

In mijn ogen wat aan de dure kant, ik betaal namenlijk echt 1 een jaar geen 12000 euro (incl de aanschaf van paard en spullen).
Maar inderdaad, je kunt het zo duur of goedkoop maken als je wilt, er zijn ook vast mensen die juist een stuk meer uitgeven.

ik heb de enquete ingevuld!

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-16 16:46

Ik vind ook dat er nogal royale bedragen genoemd worden.
Ik ben aan mijn vorige paard geen 12.000 euro per jaar kwijt geweest, en ga dat ook echt niet kwijt zijn aan de 2 die ik nu heb.
En daarbij heb je voor tussen de 5000 en 10000 toch wel een paard wat meer kan dan een L parcours of L proefje.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-16 16:55

Ik denk dat je met 6000 euro per jaar een stuk realistischer zit, al ligt het natuurlijk erg aan in welke regio je zit. Hier in het oosten is stalling nu eenmaal een stuk voordeliger dan in de randstad.

Een paard wat dubbel L is, er een beetje leuk uitziet en een papiertje erbij heeft kost al wel rond de 5000e. Dat vind ik dan echt weer geen gek bedrag. Nu kan je ze met goed zoeken ook wel goedkoper vinden, maar denk dat je daar wel mazzel mee moet hebben

_Femkeeex

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-16 18:07

Ik vind de prijs voor een L paard wel realistisch of je moet echt veel gelukt hebben ( er is natuurlijk ook nog een verschil tussen een 8 jarige of een 15 jarige die L loopt )

De prijs voor de les vind ik wel heel duur. Ik heb nu hele goede les voor 12,50 ( en iemand met wedstrijdambities zou i.m.o met mijn instructrice goed het Z of hoger kunnen halen )

420BlazeIt

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-16 18:19

Bij ons in de buurt betaal je voor een goede les 20 tot 50 euro. Voor 12,50 hobbel je mee in de manegeles.

Al bij al denk ik dat ze toch een goede leidraad hebben weergegeven qua kosten.

_Femkeeex

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-16 18:21

420BlazeIt schreef:
Bij ons in de buurt betaal je voor een goede les 20 tot 50 euro. Voor 12,50 hobbel je mee in de manegeles.

Al bij al denk ik dat ze toch een goede leidraad hebben weergegeven qua kosten.

Voor mijn andere instructrice ( waar ik net zo tevreden over ben ) betaal ik 10,- per uur , maar dan heb ik gewoon heel erg geluk denk ik. :P

Met het laatste zinnetje ben ik het met je eens !

bir

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-16 18:45

Ik vind de prijzen ( op het paard na) idd wel aan de lage kant!

dushishoeve

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-16 19:08

Heb de enquête ingevuld!!

Opzich een leuke aflevering. Idd prijzen zijn lastig te schatten.

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-16 19:14

Goed gefilmde aflevering. De lengte is ook prettiger nu. Maar je verkoopt nu iets wat je feitelijk niet kan bepalen als een vaststaand feit. Dat is niet heel handig.

Tuig kost over het algemeen wel meer dan 1500 euro. Borstels en halsters kosten zeker meer dan 25 euro

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-16 19:19

Ik zit voor eerste jaar wel erg hoog. Zat zelf op 4000, aanschaf, zadel, lessen, keurig en dierenarts kosten en stalling.

Wat wel weer laag vindt is 25 euro voor enting. Hier durven de dierenartsen er 35 euro of meer voor te vragen.
Ontwormspuiten, die kan je via buitenland vrij goedkoop bestellen.

Gladijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-16 21:13

Was ook inderdaad lastig inschatten, het kan duurder het kan goedkoper, maar gemiddeld uitgerekend door de experts waren dit de bedragen :list:
Leuke reacties weer! Bedankt allemaal *\o/*

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-16 21:48

Welke experts? Er is zelfs nog nooit onderzoek naar gedaan naar wat mensen per maand en per product uitgeven. Eigen ervaringen maken je in dit geval geen expert.

mvdbijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-16 22:02

leuk gefilmd maar ieder maand terug gekerende kostenpost is de stal. tussen de 200 en 500 euro, dat is breed rekenen, net als de aanschaf..

Informatief, nee het is te globaal gezien maar handig voor een echte leek/penny om te weten wat er bij komt kijken..

Gladijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-16 22:19

Veulen84 schreef:
Welke experts? Er is zelfs nog nooit onderzoek naar gedaan naar wat mensen per maand en per product uitgeven. Eigen ervaringen maken je in dit geval geen expert.

Zijn ook niet mijn ervaringen maar berekeningen van Anne en haar team!
Lijkt me heel interessant als ze daar eens echt een onderzoek naar zouden doen inderdaad :j

_KiMbErLeY_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-16 23:42

Leuk filmpje weer!

Wat ik toch echt wel HILARISCH vind zijn de ondertitelingen onder het filmpje _O- _O-

Ligt er inderdaad wel heel erg aan wat voor paard je koopt, regio en wat voor producten je aanschaft... daarom zal het denk ik heel erg moeilijk zijn om een richtprijs te geven!

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-16 10:09

De berekingen zijn hier en daar wat appart, maar ik denk dat het ook heel moeilijk is om een gemiddelde te vinden. Er is ook zo veel verschil in kwaliteit. Als je bijv een wintec zadel met eigen merk hoofdstel van de ruitersportzaak haalt ben je natuurlijk veel goedkoper uit dan wanneer je stubbenkwaliteit koopt of een paard heb dat een moeilijke rug heeft.
Tierenlantijntjes ben ik zelf niet zo van, maar ik geef wel meer uit voor kwaliteit.

Roweentje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-16 10:15

De enige 2 bedragen die ik echt raar vond waren die van de borstels en halster voor 25 euro. Dat kost toch echt wel wat meer, al koop je het goedkoopste.
En een gezond L paard tussen de 5000 en 10000 euro.. Ik zie de prijzen op marktplaats al omhoog schieten van mensen die denken dat ze dus veel meer voor hun paard kunnen vragen. Vind het een beetje een onrealistisch bedrag. 3000 komt meer in de richting.

Verder vind ik ze er ieder filmpje op vooruit gaan! Ga zo door :)

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-16 12:01

Roweentje89 schreef:
De enige 2 bedragen die ik echt raar vond waren die van de borstels en halster voor 25 euro. Dat kost toch echt wel wat meer, al koop je het goedkoopste.
En een gezond L paard tussen de 5000 en 10000 euro.. Ik zie de prijzen op marktplaats al omhoog schieten van mensen die denken dat ze dus veel meer voor hun paard kunnen vragen. Vind het een beetje een onrealistisch bedrag. 3000 komt meer in de richting.

Denk dat je je daar flink in vergist. 3000 euro is een koopje als je een wat jonger paard met dressuuraanleg koopt.

Zelf vond ik het harnachement redelijk laag ingeschat. Het is een gemiddelde, maar mijn gevoel zegt dat dat echt hoger ligt dan de 1200 tot 1500 euro.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-16 12:10

Roweentje89 schreef:

Halster + touw setje zie ik bij agradi voor 8 euro. Zo'n rugzakje met wat borstels is 11. Iets luxer borstelsetje zal binnen dat budget ook wel te vinden zijn.

Prijzen voor paarden verschillen nogal afhankelijk van leeftijd, stokmaat en kleur ook bij zelfde opleidingsniveau. En ook tijd van het jaar, want in de winter zijn de voerkosten hoger.

Roweentje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-16 12:29

BrankaZ schreef:
Roweentje89 schreef:

Denk dat je je daar flink in vergist. 3000 euro is een koopje als je een wat jonger paard met dressuuraanleg koopt.

Zelf vond ik het harnachement redelijk laag ingeschat. Het is een gemiddelde, maar mijn gevoel zegt dat dat echt hoger ligt dan de 1200 tot 1500 euro.

Ze zegt nergens dat het paard aanleg heeft voor richting de Z te gaan. Ze heeft het over een gezond paard van L niveau. Als je er dan van uit gaat dat dit het niveau van het paard is en blijft vind ik 3000 een mooi bedrag.

Het is inderdaad een ander verhaal als je hier spreekt over een 4 jarige die een L proef kan lopen en potentie heeft voor de zwaardere oefeningen, met ouders die allebei ZZ+ lopen. Dan ben ik het wel met je eens inderdaad. :)