Oekraïense deelname OS twijfelachtig na verkoop 44 paarden

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nieuwsredactie

Oekraïense deelname OS twijfelachtig na verkoop 44 paarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-16 14:28

bokt.nl / st-georg.de

Afbeelding
Paul Schockemöhle. Foto: Bokt Wiki

De Oekraïense Oligarch Alexandr Onischenko heeft 44 paarden verkocht aan Paul Schockemöhle. Of het Oekraïense team nog naar de Olympische Spelen kan is hierdoor twijfelachtig geworden.

Een paar dagen geleden werd bekend dat Alexandr Onischenko beschuldigd wordt van een corruptieschandaal. Als lid van het parlement, genoot hij echter immuniteit. Schockemöhle meldt dat dat inmiddels is opgeheven, waardoor de verkoop van de paarden openbaar gemaakt kon worden. Bovendien zegt hij ernaar te streven dat de Oekraïense ruiters nog steeds kunnen starten op de Spelen. In het team bevinden zich veel ruiters die hun nationaliteit hebben veranderd om gebruik te kunnen maken van het aangeboden geld van Onischenko.

Eén van deze ruiters is drievoudig Duits kampioen René Tebbel. Vorig jaar startte hij al voor Onischenko op het EK in Aken. Bovendien is hij bondscoach van het team. In 2012 was dit nog Paul Schockemöhle.

Mocht Oekraïene niet deel mogen nemen aan de Olympische Spelen, dan komt Ierland een plaatsing hoger te staan. Het is nog onduidelijk hoe deze zaak zal vorderen.

BigOne

Re: Oekraïense deelname OS twijfelachtig na verkoop 44 paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-16 14:50

Handjeklap?? Zodra de beschuldigingen weer van de baan zijn komen ze natuurlijk allemaal weer bij Onischenko op stal.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-16 14:52

Nou lekkere bedoening is dat, helemaal je nationaliteit omgooien en dan dit gezever krijgen :=

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-16 15:06

Ja maar wie gooit daar nou zijn nationaliteit voor om., dat heb ik sowieso al nooit begrepen, maar oke

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-16 15:07

Silly1972 schreef:
Ja maar wie gooit daar nou zijn nationaliteit voor om., dat heb ik sowieso al nooit begrepen, maar oke

Voor veel geld en een startbewijs kun je gekke dingen doen :P

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-16 15:14

ja blijkbaar

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-16 15:22

Lijkt me in het belang van Schockemöhle om die paarden gewoon aan de start te hebben in Rio? Daar vinden ze vast een oplossing voor.

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-16 15:51

Voor een startbewijs op de OS zou ik mijn nationaliteit wel omgooien. Gebeurt toch vaker in de topsport en vind het ook niet zo vreemd.

De paarden zijn niks waard zonder een OS, en overal een nieuwe ruiter voor zoeken lijkt me ook niet te doen.

senta

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-16 16:19

Het is niet ' hij genoot van immuniteit' maar ' hij genoot immuniteit'.verder staat er niet dat hij lid was van het Europees parlement maar van het parlement, dat kan dus net zo goed het oekraïnse parlement zijn?

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-16 18:15

Die paarden kunnen nu niet verkocht worden als dwangmiddel richting Onyschenko en Paul kan ze gewoon bij de ruiters laten zodat die aan de OS kunnen deelnemen, is gewoon een administratieve zaak voor het geval Onyschenko schuldig word verklaard.

Rex_Rolfo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-16 18:19

Sinds Schaatsbelg Bart Veldkamp zijn er wel meer sporters die voor een ander land uitkomen. Zo heeft ook Kazachstan ruiters met een achternaam die niet oer-kazachs klinkt ;)

Kendra

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-16 19:05

Ik hoop dat Ierland mee mag doen. Overal is wel eens wat, maar deze meneer Onischenko is superrijk geworden door gaswinning in een land waar de gemiddelde burger ongeveer op de armoedegrens leeft. En blijkbaar heeft hij de boel ook nog besodemieterd...

Dat ruiters willens en wetens hun nationaliteit veranderen om in dienst te kunnen treden bij deze man om veel geld te verdienen en mee te kunnen doen aan de Spelen vind ik niet echt een schoolvoorbeeld van de Olympische gedachte. Wat mij betreft dus gegokt en verloren...

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-16 19:57

Nee, de ruiters wijzigen hun nationaliteit om meer kans te maken op deelname aan grote wedstrijden, EK's, WK's of OS. Vooral als de concurrentie enorm is in hun eigen land.

Kendra

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-16 21:27

petraaken schreef:
Nee, de ruiters wijzigen hun nationaliteit om meer kans te maken op deelname aan grote wedstrijden, EK's, WK's of OS. Vooral als de concurrentie enorm is in hun eigen land.
En toevallig allemaal de Oekraïense nationaliteit aangenomen :+ ? Van Onischenko werd gezegd dat hij paarden én ruiters kocht....

kadet

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-16 10:09

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-16 18:48

Nou, als jij hard met je sport bezig bent, en in een ander land kans maakt op het meedoen van grote wedstrijden, waarom niet? Al zou ik me niet door een persoon laten "kopen".
Hier in Luxemburg bestaat het dressuur Kader uit oorspronkelijk duitse en deense ruiters.

44 paarden :wow:

Maar hoe zit het nou met de regels wbt meedoen OS, de paarden moeten toch voor minstens zoveel % in eigendom zijn van iemand, die uit t zelfde land komt als waar de ruiter voor rijdt? Dan moeten ze dus voor een deel nog in eigendom zijn van iemand uit de Oekraine, anders :evaw: OS

dushishoeve

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-16 18:52

bigone schreef:
Die paarden kunnen nu niet verkocht worden als dwangmiddel richting Onyschenko en Paul kan ze gewoon bij de ruiters laten zodat die aan de OS kunnen deelnemen, is gewoon een administratieve zaak voor het geval Onyschenko schuldig word verklaard.

Idd echt zo ...