Edward Gal meldt zich af voor CHIO Rotterdam

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Nieuwsredactie

Edward Gal meldt zich af voor CHIO Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-16 09:26

http://www.bokt.nl / Facebook GHPC

Afbeelding

De Facebook-pagina van Glock Horse Performance Center maakt bekend dat Edward Gal met beide paarden niet aan start zal komen tijdens CHIO Rotterdam.

In overleg met bondscoach Johan Rockx, heeft Glock besloten om zowel Undercover (v. Ferro) als Voice (v. De Niro) af te melden voor het CHIO Rotterdam. "Vorig jaar was Undercover erg gespannen in de overweldigende atmosfeer, dus het zou niet eerlijk zijn om hem daar nogmaals te rijden," laat Edward Gal weten.

Ook Glock's Voice hebben ze afgemeld. De zwarte hengst doet het erg goed, maar is qua training nog aan het opbouwen na een blessure. De ruiter meldt: "Als ik hem nu al zouden starten, zou alles sneller gaan dan dat ik wil en dat brengt te veel risico met zich mee. Daarom hebben we deze beslissing gemaakt met Johan Rockx."

Tenslotte laat Gal weten dat het uiteraard een moeilijke beslissing is geweest en dat hij graag in de ring was verschenen, maar het welzijn van de paarden staat op nummer één.

Edward Gal staat met beide paarden op de longlist voor combinaties voor de Olympische Spelen in Rio de Janeiro. Rotterdam is daar, samen met het NK in Ermelo, één van de observatiewedstrijden van. Wie Gal zal vervangen in de CDIO5* (landenwedstrijd) is nog niet bekend, maar Madeleine Witte-Vrees met Cennin (v. Vivaldi) en Daniëlle Heijkoop met Siro (v. Gribaldi) maken de meeste kans om de plek van Gal en Undercover in te nemen.

*Update*

Heijkoop zal met Siro aan start komen in de CDIO5* en daarmee Gal met Undercover vervangen.
Laatst bijgewerkt door Marieke_K op 14-06-16 16:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Laura123

Re: Edward Gal meldt zich af voor CHIO Rotterdam.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 09:29

Jammer ! Zal het in Rio ook niet druk zijn kwa publiek?

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 09:33

In Rotterdam zit het publiek behoorlijk dicht op de ring. Meestal is de afstand tussen publiek en ring groter.
Hoewel het met Undercover in Aken op het EK helaas ook niet ging en er veel spanning ontstond. En daar ligt de ring wel op een behoorlijke afstand van het publiek.
Laten we er maar het beste van hopen voor Rio.

vilheide

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 09:44

Ik denk dat als ze het nu niet op de rit hebben met Undercover, ze het nooit meer op de rit krijgen en dat hij beter maar met pensioen kan gaan.

Capriole001

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 10:05

Nou, met alle respect want ik ben best een fan van Edward Gal. Maar als je alle paarden die schrikken op concoursen (en dan bedoel ik op het internationale level) niet meer kunt starten omdat het niet eerlijk is... dan blijft er weinig over.

En dan is de vraag, of hij nog kans maakt op Rio en of dat eerlijk zou zijn. Want het is een observatie en er zijn er maar 2 voor Rio.

Bij de Junioren/Pony's/YR etc, zijn er veel meer observaties. Recent stond er een stuk van Maarten vd Heijden dat ze bij dressuurpaarden een andere voorbereiding wensen dan bij springpaarden. Op zich logisch, de dressuurpaarden moeten vooral pieken op het moment in Rio straks, en niet de maanden ervoor.

Het vreemde is dan wel dat bij de jeugd (voor het EK, maar dat is het hoogst haalbare) verwacht wordt dat ze pieken van begin april tot half juli (pony's) en half juni (paarden). En dan ook nog eens 4 observaties rijden + 1 buitenlandse, dat is veel pieken. Die observaties MOETEN gereden worden en de dieren moeten dus fit zijn.

Vraag me af hoe het nu gaat met zo'n belangrijk iets als Rio. Ik had waanzinnig graag Edward daar zien rijden, maar als hij nu nog kans maakt, dan vraag ik mezelf af of het fair is tegenover de andere kanshebbers.

vur

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 10:41

Als Undercover nog kans maakt op Rio, dan zou mij dat zeer, zeer, zeer verbazen. In Roosendaal ging het niet goed, nu afmelden voor Rotterdam. Snap niet waarom ie dan in eerste instantie wel aangemeld stond? Jammer dat Voice dan kennelijk ook (nog) niet fit is. Rio zonder Edward? Ik kan het me haast niet voorstellen, maar het wordt wel spannend zo of ie nou wel of niet gaat.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 11:14

vilheide schreef:
Ik denk dat als ze het nu niet op de rit hebben met Undercover, ze het nooit meer op de rit krijgen en dat hij beter maar met pensioen kan gaan.

Ik denk persoonlijk dat Rio ook zijn laatste wedstrijd zal zijn , als hij gaat tenminste.

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 12:04

Tjah ik verwacht undercover eerlijk gezegd ook niet in rio, als ie t in rotterdam al niet aan kan hoe moet dat dan in rio gaan.

Kelly_ann

Re: Edward Gal meldt zich af voor CHIO Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 12:48

Jee, dat maakt het allemaal wel spannend... Je zou zeggen dat je voor zo'n Olympiade toch iets van wedstrijdroutine moet opdoen en het paard moet desensibiliseren in de aanloop.

Ik ben oprecht heel benieuwd of en hoe gewerkt wordt aan dat hele nerveuze van Undercover. Boeiende casus!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 12:56

Er is toch al bekend dat Danielle het over gaat nemen.....

Laurie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 13:46

Voor Rotterdam ;)

Rotterdam is nooit een fijne locatie geweest voor Undercover, dan wordt het al dubbel vervelend als je daar moet starten terwijl je na een aantal slechte ervaringen net weer vertrouwen op probeert te bouwen. Ik hoop dat het ze lukt hem weer een beetje op de rit te krijgen!

s0173957

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 14:07

Ik begin dit toch allemaal een beetje twijfelachtig te vinden...
Potentieel een topscorer, maar met een paard dat zo bang is, kan je dat risico wel nemen op een teamkampioenschap?

Naath86

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 14:10

Laurie schreef:
Voor Rotterdam ;)

Rotterdam is nooit een fijne locatie geweest voor Undercover, dan wordt het al dubbel vervelend als je daar moet starten terwijl je na een aantal slechte ervaringen net weer vertrouwen op probeert te bouwen. Ik hoop dat het ze lukt hem weer een beetje op de rit te krijgen!

Zoveel tijd is er niet meer en ik neem aan dat er toch weer een soort wedstrijdritme moet worden opgepakt.. Als een paard dit niet aan kan dan vraag ik me af of dat in Rio wel kan.. Hoe zonde dat ook zou zijn!

vur

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 14:13

Ik denk dat het dan een gok wordt als je hem mee neemt naar Rio. Ik denk niet dat ze daarmee gaan gokken. Is een beetje duur.

Laurie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 14:18

Naath86 schreef:
Laurie schreef:
Voor Rotterdam ;)

Zoveel tijd is er niet meer en ik neem aan dat er toch weer een soort wedstrijdritme moet worden opgepakt.. Als een paard dit niet aan kan dan vraag ik me af of dat in Rio wel kan.. Hoe zonde dat ook zou zijn!

Ik vraag het me ook af hoor! Maar vind dit wel een begrijpelijke keuze, starten in Rotterdam had het drama alleen maar groter gemaakt.

Capriole001

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 14:53

Ja allemaal leuk en aardig, maar die observaties zijn er niet voor niets. En het zijn er maar 2!! Het gaat om de vorm van het paard, in elk opzicht...ook mentaal moet het paard het dus aan zouden kunnen. Dus dat wordt een beetje lastig beoordelen op 1 wedstrijd (en kijk even terug naar St Joosland, daar ging het natuurlijk al niet goed met Underover). Hij verliet bijna achterwaarts de baan ....

astridastrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 14:56

Kan hij niet eentje van HP "lenen"?
Flirt of bijv. Romanov (heeft hij vroeger tenslotte ook gereden)?

Nee, gekkigheid, erg jammer. De OS komen al rap dichterbij!

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 15:05

Hm word spannend! dan zal het allemaal gaan afhangen van de laatste observatiewedstrijd denk ik.

R12312

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 16:13

Ik zal de knuppel maar in het hoenderhok gooien....want er mag natuurlijk nooit iets kritisch gezegd worden over deze ruiter.

Maar dit is niet het eerste paard wat flipt bij hem. Persoonlijk denk ik niet dat dit paard vrees heeft voor de accomodaties maar gewoon de druk waarmee Gal rijdt niet meer in zn kop aankan.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 17:49

De tijd zal het uitwijzen he..

HorseTimeXL

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 17:49

vur schreef:
Als Undercover nog kans maakt op Rio, dan zou mij dat zeer, zeer, zeer verbazen. In Roosendaal ging het niet goed, nu afmelden voor Rotterdam. Snap niet waarom ie dan in eerste instantie wel aangemeld stond? Jammer dat Voice dan kennelijk ook (nog) niet fit is. Rio zonder Edward? Ik kan het me haast niet voorstellen, maar het wordt wel spannend zo of ie nou wel of niet gaat.

Inderdaad ook al ben ik een groot fan. Het eerste ek ging al niet met de spanning Aken ging niet goed.. Misschien kan Voice gaan. Jammer van z'n blessure maar die had Edward tijdens het indoor seizoen behoorlijk lekker lopen.

Maar inderdaad als Edward Gal hem nu afmeld om de omgeving, wat undercover blijkbaar niet aan kan.. Wat verwacht die dan van de Olympische spelen? Ik had persoonlijk het als een handige graad meter gezien.

Maar ja wie ben ik. Ik kijk altijd met veel respect hoe die elke keer weer het beste uit zulke paarden weet te halen. Ik was er nuet eens opgekomen haha

vur

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 18:41

Capriole001 schreef:
Ja allemaal leuk en aardig, maar die observaties zijn er niet voor niets. En het zijn er maar 2!! Het gaat om de vorm van het paard, in elk opzicht...ook mentaal moet het paard het dus aan zouden kunnen. Dus dat wordt een beetje lastig beoordelen op 1 wedstrijd (en kijk even terug naar St Joosland, daar ging het natuurlijk al niet goed met Underover). Hij verliet bijna achterwaarts de baan ....

O ja, ik zei Roosendaal maar bedoelde natuurlijk Nieuw en St. Joosland. :o

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 18:46

Je kunt je afvragen of het paard dan uberhaupt mentaal wel geschikt is voor de topsport ....
Hoeveel plezier beleeft Undercover eigenlijk hieraaan?!

Kelly_ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 18:53

Omscholen tot springpaard, dat maakt hem vast nuchterder... hij zal ongetwijfeld respect hebben voor het hout ~~}>

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 19:21

Naar aanleiding van wat reacties de proef in Nw. en St. Joostland maar ff bekeken... Ik vraag me af of hij sinds vorig jaar rustiger/relaxter is geworden? Binnenkomen, die galop... Het lijkt wel een hertje...
De laatste piaffe en die waar het fout ging, jeetje mina... (laten we het niet hebben over de passage die daarop volgde) Niet normaal zo hectisch...

Is het dan überhaupt nog reëel om te denken aan Rio? Kijk wat Duitsland weer klaar heeft staan voor team (Desperados, Weihegold, Cosmo, Showtime voor Aken)! Ongelooflijk! Vergeet Charlotte niet natuurlijk. Dan heb je nog de stille Spaanse, Ferrer-Salat, wanneer die rijdt, rijdt ze ook echt bovenin mee. Als ik me niet vergis heeft Fiona Bigwood ook weer een hele goede op stal staan...

Individueel heeft Edward er volgens mij sowieso niet echt iets te behalen, en is hij een constante factor voor het team? Ik zet m'n centen op Madeleine.

Triest, maar ook dit is de sport...