De 23-jarige fokhengst De Niro (v. Donnerhall) kan door zijn leeftijd niet meer dekken. Er kan alleen nog gebruikt gemaakt worden van diepvriessperma, waardoor het dekgeld verlaagd wordt naar €1500,- per portie.
De zwarte Hannoveraanse hengst is door Dolf-Dietram Keller opgeleid. Keller bracht De Niro al op zevenjarige leeftijd op Grand Prix-niveau uit. Vanaf 2006 werd hij gereden door amazone Theresa Wahler.
De Niro is goedgekeurd bij onder andere het KWPN, Hannover- en Oldenburgerstamboek. Hengstenstation Van Uytert, waar hij ter dekking staat, noemt hem "de prestatievererver": zes van zijn nakomelingen waren genomineerd voor de Olympische Spelen in Londen. Bovendien heeft hij 52 goedgekeurde zonen.
Ik had het al gehoord helaas... Ben echt een De Niro fan. Gelukkig heb ik nog drie nakomelingen van hem en een vierde onderweg...En hopelijk voor volgend jaar nog een De Niro x Gribaldi..
Ik ben ook bezig geweest om sperma te krijgen maar kreeg 1 kans om ermee te dekken en moest als de merrie niet drachtig was evengoed 2200 aftikken en dat met diepvries dat risico vondt ik iets te groot
Ja ze zijn heel erg zuinig op hun DV. Ik had nog een volle dekking te goed van vorig jaar en krijgt daar 1,5 portie DV voor. Ik ga het maar proberen, ik hoop dat het lukt.