Indoor Brabant: Frank Hosmar reed een geslaagde Kür

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Dinopino

Indoor Brabant: Frank Hosmar reed een geslaagde Kür

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-16 08:24

www.knhs.nl

.

De Rabo KNHS Para Trophy tijdens een sfeervolle para-avond op Indoor Brabant zag een prachtige winnaar in Frank Hosmar . met Alphaville N.O.P.. Met 78,33% kreeg zijn ‘Slave of the river’-Kür de hoogste waardering. “Ik verander deze Kür toch maar niet voor Rio”, beloofde een tevreden Hosmar.

Echt elke pas was raak en op het ritme van de muziek. Het maakte zelfs bondscoach Heuitink even sprakeloos, zei ze in haar commentaar. Een wisselserie om de drie, eenvoudige wissels, alles lukte.
Estée Gerritsen (Duiven) had een droomavond. Vorig jaar kwam ze met haar moeder kijken op Indoor Brabant wat de para-dressuur inhield. “Toen zei ik tegen mijn moeder, wat zou het gaaf zijn als ik daar volgend jaar ook zou mogen rijden. En nu reed ik hier. En ik werd ook nog tweede. Echt een droom.”, zei Estée Gerritsen, “te danken aan mijn fijne brave paard Exquis Onassis en zijn eigenaar, de familie Kies.”

Met haar nog maar korte wedstrijdervaring wist de 5 HAVO-scholiere ook nog creatief met haar Kür om te springen. “Ik vergiste me met links- en rechtsaf en toen heb ik nog een wending gereden om weer goed uit te komen voor de uitgestrekte draf”, lachte ze.

De derde plaats was voor Glasten Krapels met Wisconti, uitkomend in grade III. Wisconti liet mooie onderdelen zien, maar werd ook weer wat te heet in de galop. “Toch was dit weer een hele goede ervaring met het publiek zo dicht op de ring. Je leert er toch weer van. En ik was blij dat ik kon blijven rijden”, vond Glasten sportief.

De finale van de KNHS Para Dressuur Trophy, mogelijk gemaakt door Rabobank Foundation, is in juni tijdens het CHIO Rotterdam.

Uitslag KNHS-Para Dressage Trophy, Indoor Brabant Kür op muziek
1. Frank Hosmar – Alphaville N.O.P. (Gr IV)-78,333%
2. Estée Gerritsen – Exquis Onassis (Gr Ib)– 75,167%
3. Glasten Krapels – Wisconti (Gr III)– 70,00%