Noord-Holland: drachtige merrie mishandeld

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
liesd
Berichten: 3879
Geregistreerd: 04-07-11

Noord-Holland: drachtige merrie mishandeld

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-16 12:44

bokt.nl / www.noordhollandsdagblad.nl
Ingestuurd door kiki1976


Roland Verwoerd, eigenaar van de drachtige KWPN-merrie Wyanda, vond zijn merrie op stal, met een wond van twintig centimeter aan een van haar benen. Volgens de eigenaar heeft iemand die snee met een scherp voorwerp toegebracht. "De snee is kaarsrecht, Wyanda kan zich onmogelijk zelf verwond hebben."

Hij merkte dat er iets aan de hand was toen hij bij zijn stallen in Oosterland een paard op het grasland zag lopen. De vergrendelde sloten bleken geopend. "Binnen ontdekte ik dat Wyanda over de zeik was. Ze duldt geen vreemden in haar buurt en dat is haar redding geweest. Ze moet door het lint zijn gegaan. Ze heeft gaten in de muur getrapt, haar voerbak en metalen strips waren gesloopt. Het is een flink gevecht geweest." Volgens de eigenaar mag de dader van geluk spreken dat hij of zij de stal is uit gekomen.

Met het paard komt het volgens Verwoerd wel goed. "De wond is gelukkig niet diep. Eind juni bevalt ze van haar veulen, hopelijk is dat gezond gebleven."

Verwoerd heeft bij de politie aangifte van dierenmishandeling gedaan. Woordvoerster José van Dijk geeft aan dat de politie de zaak serieus neemt. "Dit is een verdrietige toestand. Soortgelijke incidenten zijn in Noord-Holland niet veel bekend. We doen er alles aan om de daders te vinden."

Selka
Berichten: 8460
Geregistreerd: 15-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 12:51

Stop het dan nooit? ;(

Hopelijk heeft de merrie zichzelf niet verwond tijdens het afweren.

Lumi

Berichten: 4438
Geregistreerd: 18-03-13
Woonplaats: Arendelle

Re: Noord-Holland: drachtige merrie mishandeld

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 12:54

Hopelijk heeft de merrie het monster dat dit doet wel verwond, zou verdient zijn

fanta2
Berichten: 452
Geregistreerd: 08-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 13:01


fanta2
Berichten: 452
Geregistreerd: 08-11-12

Re: Noord-Holland: drachtige merrie mishandeld

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 13:01

zal vast in hoofdtopic komen, ik geloof wel dat er van die zieke lui rondlopen

Wilawander

Berichten: 15094
Geregistreerd: 12-03-06
Woonplaats: Enschede over de grens.

Re: Noord-Holland: drachtige merrie mishandeld

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 13:29

Als de stal zo kapot is kan ze zich ook daarbij verwond hebben... geloof best dat er iemand rond loopt maar niet elk geval is gelijk van een beul.

Rocamor

Berichten: 10871
Geregistreerd: 21-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 13:35

Mijn ruin maakt een heleboel stennis als zijn maatje en buurvrouw wordt meegenomen. Of hij nou in een box, een wei of aan een paal staat. En het maakt niet uit of ie zijn maatje wel of niet kan horen / zien of ruiken. Maatje is van hem en daar horen wij tweebeners vanaf te blijven (althans, dat lijkt zijn redenatie)

Of de vergrendelde sloten bij deze meneer voorzien zijn van sleutels weet ik niet, maar wellicht is het mogelijk dat die merrie over de rel is gegaan doordat dat andere paard op welke manier dan ook naar buiten is gegaan. Zeker ook omdat er staat dat de voerbak en metalen strips gesloopt zijn.

Ik zeg niet dat er geen paardenbeul is. Ik geloof alleen niet dat ALLE paarden die momenteel gewond raken het slachtoffer zijn van een beul.

WenMLove

Berichten: 3352
Geregistreerd: 02-11-10
Woonplaats: Groningen

Re: Noord-Holland: drachtige merrie mishandeld

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 13:40

Vreselijk, dit is bij mij in de straat, zo'n 100 meter verderop.. Kan het nog steeds niet geloven dat mensen dit doen. Zelf vraag ik me af of het misschien de intentie was om de dieren te stelen, wat vervolgens in de weg werd gestaan door de merrie, waarna ze met een of ander scherp voorwerp (hoevenkrabber oid misschien?) de merrie op afstand wilden houden? ik weet het niet, vind het wel ongelooflijk sneu voor zowel paard als eigenaar! Het is altijd zo rustig en vredig hier, dit verwacht je niet.

Malibu

Berichten: 4542
Geregistreerd: 31-03-04
Woonplaats: Velsen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 13:45

LiesbethDW schreef:
bokt.nl / www.noordhollandsdagblad.nl
Ingestuurd door kiki1976

Volgens de eigenaar mag de dader van geluk spreken dat hij of zij de stal is uit gekomen.


Van geluk spreken???

Het zou naar mijn idee volkomen karma zijn geweest als die idioot doodgetrapt zou zijn door 1 van de dieren die hij verminkt/vermoord...

Dat zou nog eens een 'happy end' zijn. Paarden weer veilig en dader zijn verdiende loon...

Suusje1986

Berichten: 1154
Geregistreerd: 31-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 14:25


Sizzle

Berichten: 35695
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 14:31

Even nuchter he, waarom kan de merrie niet eerst de stal aan gort geslagen hebben en daarbij haar been opengehaald hebben? Kan ze niet vastgelegen hebben? Daarbij heeft 1 van mijn paarden ook een keer haar hele stal afgebroken in paniek.
Mijn paard stond afgelopen herfst met een diepe kaarsrechte rechte snee over haar hele bovenbeen. Dat had ze toch heus zelf gedaan.

Rocamor

Berichten: 10871
Geregistreerd: 21-11-02

Re: Noord-Holland: drachtige merrie mishandeld

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 14:40

Sizzle, vermoedelijk omdat dat niet "stoer" is?

MarjanB

Berichten: 16450
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 14:41

Sizzle schreef:
Even nuchter he, waarom kan de merrie niet eerst de stal aan gort geslagen hebben en daarbij haar been opengehaald hebben? Kan ze niet vastgelegen hebben? Daarbij heeft 1 van mijn paarden ook een keer haar hele stal afgebroken in paniek.
Mijn paard stond afgelopen herfst met een diepe kaarsrechte rechte snee over haar hele bovenbeen. Dat had ze toch heus zelf gedaan.


Mijn gedachte.. mensen grijpen nu met alles terug op de dierenbeul...

Hobbyhorse

Berichten: 1320
Geregistreerd: 18-01-14
Woonplaats: Ja

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 14:55


Casarell

Berichten: 9603
Geregistreerd: 15-02-06
Woonplaats: Drunen

Re: Noord-Holland: drachtige merrie mishandeld

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 16:30

Mee eens dat het niet altijd werk is van een beul.. maar vergrendelde sloten gaan niet uit zichzelf open...

Zinzi_jewel

Berichten: 8808
Geregistreerd: 24-01-08
Woonplaats: In het mooie zuiden !!

Re: Noord-Holland: drachtige merrie mishandeld

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 20:30

Het is zo wat de schrijver van reactie nummer 6 meldt .
Draagmerries komen overal vandaan ! Sommige zijn half wild en die kunnen niet eens normaal aan een touw mee naar de wei zonder zich los te trekken .
Ben je merrie en veulen verzorger met maffe draagmerries .
Dit jaar ook weer een aantal van die feeksen bij een .
Mooi dat t kan om de sport merrie niet te laten dragen en bevallen ! Maat soms
Pfffff

Anoniem

Re: Noord-Holland: drachtige merrie mishandeld

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 20:35

Paard is uitgebroken, merrie over de zeik, trapt stal kapot, verwond zich aan voerbak etc.
Simpel genoeg toch?

Christiene
Berichten: 7720
Geregistreerd: 18-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 20:50

Joolien schreef:
Paard is uitgebroken, merrie over de zeik, trapt stal kapot, verwond zich aan voerbak etc.
Simpel genoeg toch?

in dit geval durf ik dat ook wel te beweren...

wij hebben zoveel rechte sneden gehad hier, of grote hoofdwond... dan zouden we wel erg vaak een paardenbeul moeten hebben gehad..

er zullen best gevallen zijn waar echt een mens bij is geweest. misschien we meerdere van die lui die het na gaan doen.

matasja

Berichten: 2610
Geregistreerd: 22-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 01:32

Joolien schreef:
Paard is uitgebroken, merrie over de zeik, trapt stal kapot, verwond zich aan voerbak etc.
Simpel genoeg toch?


precies dat.
Met het loshangen van metalen strips heeft hij zijn antwoord al...
ja ze was toevallig drachtig maar ze is niet bewerkt van achter... veulen heeft dus ook niks te leiden gehad dus waarom zou die niet gezond kunnen komen??

hek open kan ieder willekeurig paardemeisje hebben gedaan die daar niks te zoeken had. Misschien zelfs iemand die de herrie hoorde en wilde helpen, tot hij zag dat het een rotzak was...

Nu te makkelijk afgeschoven op de paardenbeul

gohya

Berichten: 33014
Geregistreerd: 25-03-07
Woonplaats: Ermelo.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 09:28

Joolien schreef:
Paard is uitgebroken, merrie over de zeik, trapt stal kapot, verwond zich aan voerbak etc.
Simpel genoeg toch?


Mee eens. :j

JoyCiej007

Berichten: 17415
Geregistreerd: 27-02-06
Woonplaats: omg. Deventer

Re: Noord-Holland: drachtige merrie mishandeld

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-16 01:47

Tsja.............. dit lijkt mij ook een gevalletje 'paard zelf gedaan'.

Ik moet ook eerlijk zeggen dat ik er een beetje moe van wordt hoor, al die nieuwsberichten over 'mishandelde' paarden. Ik twijfel er absoluut niet aan dat er wel degelijk gevallen zijn die door 'een paardenbeul' zijn bewerkt, maar er wordt nu al zó enorm snel geroepen dat het maar weer mishandeling is door de beul.......