Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
8nnemiek schreef:Ik hoop dat de wet om de plezierjacht af te schaffen er binnenkort eindelijk eens door komt. Dat zou al een hoop ellende schelen.. Ik heb regelmatig de kogels over mijn wei zien vliegen. En ze lachen je vierkant uit als je ze vraagt voorzichtig te doen bij die paarden.. Die ervaring heb ik in ieder geval..
Rondom ons huis zijn de weilanden al jaren leeg, stil en doods.. terwijl er hier een prachtig koppeltje fazanten zat, wat hazen, en zo nu en dan een ree.. Allemaal afgeschoten. En waarom, vraag ik me dan af..
Organiseer dan een paar keer per jaar iets in gebieden waar het echt noodzakelijk is.. Dat ze zich maar een playstation kopen als ze zo graag op bewegende dingen schieten..
proudmama schreef:Op het terrein bij onze stal in een polder is het verboden te jagen. De eigenaren hebben geen toestemming gegeven op hun grond te schieten. Echter ... Bij de buren mag het wel, die vinden het niet erg, dus helaas af en toe vanaf 100mtr afstand wordt er geschoten, terwijl wij in de buitenbak rijden.
Men houd er totaal geen rekening mee. Ook niet als de boer naast ons ingezaaid heeft en met vuurpijlen de vogels verjaagt. Er is al vorig jaar iemand van haar paard gevallen en 5 ribben gebroken , men gaat gewoon door.
8nnemiek schreef:Ik hoop dat de wet om de plezierjacht af te schaffen er binnenkort eindelijk eens door komt. .