Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Talida schreef:Totaal geen last van. Werken, hoe vroeger ik begin, hoe eerder ik naar stal kan. Kan elke dag die klok wel omkijken. Hup, spullen in pakken en zoef op naar stal. Dat ik soms na 7 nog boodschappen moet doen of om 8 uur pas eten, boeit me niet. Daarna heerlijk op de bank. Eerst naar huis en eten en dan pas naar stal, nee daar zou ik ook geen trek in hebben.
biscaya schreef:Ik lees even mee vooral omdat ik de andere kant zie van het geen tijd of het gewoon niet kunnen opbrengen of geen zin hebben om naar je paard te gaan.
Ik ben pensionhouder op een kleine stal (15) stuks. Een aantal mensen bij ons op stal komen zeer weinig en als ze er zijn besteden ze de broodnodige aandacht niet aan het paard maar aan sociale contacten op stal. Ik zie paarden die hunkeren naar aandacht, naar een aai, of een poetsbeurtje.. paarden die echt staan te wachten op "hun" uurtje.. vaak de hele avond lang.. tervergeefs! Vind het zo sneu.. er zijn zelfs paarden die denken dat ik het baasje ben en van mij aandacht vragen vaak uit zich dat in toch semi stalondeugden. Natuurlijk snap ik dat een baasje es een dagje overslaat dat kan elk paard hebben maar soms komen mensen hier 4 dagen of langer niet. Een paard is een sociaal dier die aandacht en verzorging nodig heeft en afhankelijk is van de instelling van zijn baas.. Wat ik ook zie is dat veel mensen totaal geen motivatie hebben om lichamelijke beweging aan het paard te geven, zien daar denk ik niet het belang van in.. deze paarden zijn veelal het eerst en het meest geblesseerd ( ze zijn zwak gemaakt, hun lijf niet meer soepel.. glans uit de ogen. Bedenk je goed als je aan een paard begint deze is volledig afhankelijk van zijn baasje en als de bank lonkt bedenk je dan goed dat jou paard op je staat te wachten en tuurt naar de deur als er iemand binnenkomt op stal maar weer niet voor hem of haar komt.. Ik zie frustratie bij paarden, hunkerend om aandacht heb oprecht medelijden met deze prachtige trotse dieren. Natuurlijk zorg ik ervoor dat het ze bij ons op stal qua verzorging aan niets ontbreekt, ze komen dagelijks buiten en kunnen ruwvoer eten wat ze willen maar zie ondanks dat teveel frustraties bij de bepaalde paarden.. de paarden die te weinig aandacht krijgen gaan dat vragen op een vaak onhebbelijke manier. Dus mensen kom op zorg dat je paard de aandacht krijgt die het verdiend zij het van je zelf of zij het van bijrijders/verzorgers!
biscaya schreef:............. Ik zie paarden die hunkeren naar aandacht, naar een aai, of een poetsbeurtje.. paarden die echt staan te wachten op "hun" uurtje.. vaak de hele avond lang.. tervergeefs! Vind het zo sneu.. er zijn zelfs paarden die denken dat ik het baasje ben en van mij aandacht vragen vaak uit zich dat in toch semi stalondeugden......
biscaya schreef:@santos: onze paarden gaan de hele dag naar buiten zolang t niet aan 1 stuk door stortregent..Mijn ervaring is dat paarden persoonlijke aandacht wel degelijk kunnen missen ook al lopen zij dagelijks buiten!