Zuidlaren: handelaars bedreigen inspecteurs en cameraploeg

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

liesd

Zuidlaren: handelaars bedreigen inspecteurs en cameraploeg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-15 15:02

bokt.nl / www.piepvandaag.nl
Ingestuurd door Miryamk

Twee inspecteurs van Eyes on Animals en twee medewerkers van internetcommunity PiepVandaag zijn op de paardenmarkt in Zuidlaren bedreigd door paardenhandelaren. Daarbij werd de cameravrouw van PiepVandaag fysiek aangevallen door meerdere personen. Het incident vond rond 02:15 uur plaats, toen Eyes on Animals inspecties uitvoerde tijdens het uitladen van pony’s uit een trailer. Zij stelden vast dat er veel te veel dieren samen in een trailer waren vervoerd.

Zowel Eyes on Animals als PiepVandaag legden de gebeurtenissen vast op video. De paardenhandelaren waren het daar niet mee eens en bedreigden de inspecteurs en de cameraploeg. Als ze niet zouden vertrekken, zouden ze grote problemen krijgen. De sfeer werd agressief en men probeerde om de camera uit de handen van de cameravrouw van PiepVandaag te slaan. De cameravrouw probeerde te vertrekken, maar men greep haar vast en trok haar naar achteren, waarbij ze bijna haar evenwicht verloor.

Zowel de inspecteurs van Eyes on Animals als de medewerkers van PiepVandaag hebben aangifte van bedreiging met geweld gedaan bij de politie te Zuidlaren.

Bekijk hieronder de beelden die PiepVandaag maakte van het incident:

hoogendroog

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 15:15

Shakespeare: "much ado about nothing."

Ruud_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 15:15

Als je niks te verbergen hebt, hoef je niet zo agressief te handelen. Die handelaren hadden mij toch echt niet straffeloos aangeraakt.

Musiess

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 15:18

Wat een onzin griet.

Er gebeurd niks joh. Ja die kleintjes willen niet mee lopen.
Tsja dat gebeurd vaker.

Als we op alle slakken zout gaan leggen krijgt de politie het druk met al die koekenbakkers die hier hun eigen privee paard een trailer in rossen.

De handelaren hoeven zeker niet zo te reageren dat praat ik niet goed. Maar die muts die zich bemoeid met die zaken. (Waar geen dierenleed aan te pas komt. Mbt slaan enz.) Moet maar is op de gemiddelde manege rondlopen tijdens de beginners lessen die leren hun pony naar voren te slaan met een zweepje.

Of op concours waar elke anky zijn/haar paard de trailer in bonjourd.

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 15:20

Natuurlijk ontzettend stom als je je niet kan legitimeren als nieuwszender of jounalist.

Verder weinig te zien op het filmpje aan dierenleed.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 15:22

Wat een kansloos filmpje zeg... pfffff

haan

Re: Zuidlaren: handelaars bedreigen inspecteurs en cameraploeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 15:52

Belachelijk filmpje, geen mishandeling te bekennen.
Dit zijn penny meisjes genaamd 'journalisten' die op zoek zijn naar de 'stoute-niet-paarden-lievende-handelaar-die-al-zijn-beesten-vreselijk-mishandeld'
Ik kan me de reactie van de handelaar goed voorstellen, hij doet niks verkeerd.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 15:54

Eyes on Animals is toch wel een redelijk serieuze organisatie?… imo. Poep.. Piepvandaag tja.. de naam zegt het al.. Piepen om niks..

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 16:02

Zeer amateuristisch om geen visitekaartje of andere PERS/MEDIA-legitimatie te hebben. Daar werd wel om gevraagd... hadden ze niet... nou dan word je ook niet zo direct serieus genomen natuurlijk....

Die handelaren zijn natuurlijk ook helemaal fout bezig, die zijn hoogstwaarschijnlijk op de Markt voortaan met zo'n houding niet meer welkom en bezorgen "de handelaar" an sich zo wel een onnodig nadelig stigma.

Ik zie verder ook geen direct dierenleed of mishandeling op het filmpje, dus kan mede irritatie van de handelaren na opmerking van verslaggeefster wel enigszins indenken, want dat is een beetje spijkers op laag water zoeken. Die handelaren weten hoogstwaarschijnlijk maar al te goed dat me er op uit is om heel die Zuidlaardermarkt (en alle andere paardenmarkten) te verbieden, dus worden ze agressief als er een onduidelijk iemand vermeende misstanden staat te filmen..... Alleen niet handig aangepakt van ze.

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 16:14

Oh hemel wat een dierenleed zeg.. Ik zie niets wat op leed wijst. Ja 2 veulens willen niet zo heel erg lopen en er word wat getrokken. Verder worden ze geaaid en zacht geduwd. Afgang voor Piep in mijn ogen. Maar goed die stonden toch al niet zo hoog aangeschreven hier. Ik vind de handelaren ook nog netjes, niet agressief of zo. Piep wil weg maar nu zijn het de handelaren die dat verhinderen. Hoop dat er ter plekke politie bij is geweest. Mijn mening?? gezeur om niets. Ga wat nuttigs doen.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 16:14

Ik vraag me af wie er met dit nieuwsbericht het meest voor schut staat _O-

Ik gok de 'pieperds'.

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 16:23

Ik denk nou is het iets serieus... Maar kom op, dit is toch ook storm in een glas water. Maar goed, het is piep vandaag. Dezelfde groep die paarden ging redden van de slacht (Die niet naar de slacht gingen) en die nu nog slechter af zijn.

Tjonge...

Lietjuh_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 16:34

Piep piep, als je nou professioneel voor de dag komt en zelf niet zo geheimzinnig doet in plaats van een beetje staan te 'piepen'. Dan denk ik dat mensen wellicht ook vriendelijker tegen jullie zouden doen. Een visitekaartje en gewoon vertellen wat je doet. Ik zou het persoonlijk met wat ik ook aan het doen ben ook niet prettig vinden om 'zomaar' gefilmd te worden. Neemt niet weg dat ik er voor ben dat je dan maar iemand moet gaan bedreigen.

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 16:38

Het leed waar het om gaat is dat er teveel dieren in een trailer stonden. Heb de trailer niet gezien dus heb ook geen idee of het werkelijk leed is geweest. Het filmpje gaat alleen om de bedreiging.

Van de handelaren niet zo slim om zich zo voor schut te zetten maar ook van de pers niet zo slim om zich ook voor schut te zetten. Tegenwoordig heeft iedereen toch in een handomdraai wat kaartjes?!

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 17:46

Nou twee pony's die niet mee willen lopen en een ietwat wat schraal/onbespierd wit paard.
Ik heb geen misstanden gezien in dit filmpje.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 17:49

Tja als mensen zo provocerend met een camera er bovenop gaan staan snap ik hun reactie wel, praat het niet goed, maar snap het wel.. Alles komt meteen op internet en voor je het weet heb je om niets een slechte naam.. Snap wel dat hij daar geen zin in heeft.

Er gebeurde helemaal niets, pony's wouden niet lopen, kregen wat ondersteuning, maar geen lompe martelpraktijken te zien :n

rensju

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 17:57

Misschien moeten jullie even beter lezen, het ging om teveel ponys in een trailer niet om mishandeling.
Het incident ging om het kwaad worden en duwen van de handelaar.

Overigens vind ik het filmen zo dichtbij ook wel wat apart, had ook van een afstand gekund.

Starbreeze

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 18:04

Zo, fijn dat iedereen nu eindelijk gezien heeft hoe 'vreselijk' het er aan toe gaat op die markten. Gebral om niks als je het mij vraagt, maar zo zitten die organisaties dus in elkaar, vinden het al snel erg zielig allemaal. Ik ben tegen dierenmishandeling hoor, maar tegenwoordig is het allemaal wel prima geregeld op een markt.

Bowen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 18:05

Relaxed schreef:
Tja als mensen zo provocerend met een camera er bovenop gaan staan snap ik hun reactie wel, praat het niet goed, maar snap het wel.. Alles komt meteen op internet en voor je het weet heb je om niets een slechte naam.. Snap wel dat hij daar geen zin in heeft.

Er gebeurde helemaal niets, pony's wouden niet lopen, kregen wat ondersteuning, maar geen lompe martelpraktijken te zien :n

Sinds wanneer is een camera provocerend? Als je niets verkeerds doet is een camera geen probleem, het is immers een paardenmarkt, een openbare gelegenheid. Dat mensen zien wat je doet weet je vantevoren. Waarom is het ineens een probleem als het een camera is?

Dat spreekt niet in het voordeel van de handelaar in kwestie naar mijn mening.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 18:20

Dit soort organisaties hebben helemaal geen belang bij een objectieve verslaggeving. Ze proberen alleen misstanden te filmen en laten het dan voorkomen alsof de hele markt zo is. Hoop dat ze goed bang gemaakt zijn.

Bowen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 18:37

janderegelaa schreef:
Dit soort organisaties hebben helemaal geen belang bij een objectieve verslaggeving. Ze proberen alleen misstanden te filmen en laten het dan voorkomen alsof de hele markt zo is. Hoop dat ze goed bang gemaakt zijn.

Als er geen misstanden zijn valt er weinig te filmen. Dat is een harde waarheid die velen niet willen horen.
En dan geld ook dat als zo'n misstand een uitzondering is die aangepakt wordt zodra men er weet van heeft dat de organisatie er alleen maar beter uitkomt, goede PR.

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 18:39

spatter schreef:
Natuurlijk ontzettend stom als je je niet kan legitimeren als nieuwszender of jounalist.

Dat dus......

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 18:40

Bowen schreef:
janderegelaa schreef:

Als er geen misstanden zijn valt er weinig te filmen. Dat is een harde waarheid die velen niet willen horen.
En dan geld ook dat als zo'n misstand een uitzondering is die aangepakt wordt zodra men er weet van heeft dat de organisatie er alleen maar beter uitkomt, goede PR.

Met dit filmpje? Komop, dan mag je mij ook opsluiten als dierenmishandelaar, want als mijn pony niet mee zou willen lopen (gelukkig wel) dan sleur ik ze ook gewoon mee hoor.. Wat moet je dan? Wachten? Omkeren?

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 18:43

Misschien een idee om het artikel te gaan lezen.

Er wordt niet over mishandeling gesproken, enkel over het vervoeren van teveel paarden in een trailer. Het filmpje gaat over de agressieve reactie van de handelaar.

Bowen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 18:43

nine1987 schreef:
spatter schreef:

Dat dus......

Waarom moet je je legitimeren dan op een openbaar evenement? Als jij of ik daar gewoon met onze foon wat leuk staan te filmen is het wel ok als je weggejaagd wordt????