Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Jet schreef:Ik denk dat de winst groter is dan die 50 miljoen omdat het paardenvlees als het duurdere rundvlees werd verwerkt.
BMHP schreef:Jet schreef:Ik denk dat de winst groter is dan die 50 miljoen omdat het paardenvlees als het duurdere rundvlees werd verwerkt.
Het gaat mij om dat er voor miljarden wordt geclaimd en dat het heel erg groot wordt gemaakt.
Maar dat geloof ik niet, we worden stelselmatig verkeerd voorgelicht.
ik heb met het rekensommetje geprobeerd aan te tonen dat het probleem van een heel andere orde is.
die 50 of 100 miljoen is voor europa (=EU?)
oomens schreef:BMHP schreef:Het gaat mij om dat er voor miljarden wordt geclaimd en dat het heel erg groot wordt gemaakt.
Maar dat geloof ik niet, we worden stelselmatig verkeerd voorgelicht.
ik heb met het rekensommetje geprobeerd aan te tonen dat het probleem van een heel andere orde is.
die 50 of 100 miljoen is voor europa (=EU?)
Die miljarden gaan niet alleen over de inkoopprijs/slachtprijs van het vlees van die 50.000 paarden, maar waarschijnlijk ook over de verwerkte producten.
Denk aan een lasagne, waarvan maar een klein deel (volgens het etiket) rundvlees is en daar is dan weer een deel paardenvlees door gemengd. Er zit dus in het verkochte product waarmee gefraudeerd is maar voor hooguit dubbeltjes (slachtprijs) aan paardenvlees, maar toch deugt het hele product niet.
Om dit soort redenen kun je niet zomaar 'aantal paarden' x 'slachtprijs' = 'schade' doen.
Natalie36 schreef:Niet alleen bute is een probleem. Prascend mag ook niet in de voedselketen terecht komen. De voorganger hiervan die wel voor mensen werd gebruikt kon hartfalen veroorzaken.
Ben zooooo blij dat ik vegetariër ben. Moet de eerste froude of enge ziektes met komkommers nog tegenkomen