Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
nine1987 schreef:Liever daarop bezuinigen dan de zorg, onderwijs, of andere talken van defensie..
Eerlijk is eerlijk.. Nodig zijn ze niet.. Ook ik vind ze mooi om naar te kijken, maar t heeft geen meerwaarde..
Matheno schreef:Volgend jaar is de gouden koets er niet, dus die paarden waren sowieso al niet nodig toch?
Jennifuur schreef:Hoe leuk ik paarden ook vind, vind ik het totaal niet erg dat de paarden worden 'afgeschaft'. Het is toch wel een heel gesleep en gedoe met die dieren, denk dat de meeste daarvan het liefst een lang weekend op de wei staan te vreten dan op de hei staan te wachten tot ze mogen lopen bij Wim-Lex
Sabbientje schreef:nine1987 schreef:Liever daarop bezuinigen dan de zorg, onderwijs, of andere talken van defensie..
Eerlijk is eerlijk.. Nodig zijn ze niet.. Ook ik vind ze mooi om naar te kijken, maar t heeft geen meerwaarde..
Nodig zijn ze inderdaad niet. Maar het is een traditie.
Als je de paarden niet gebruikt, kun je net zo goed Prinsjesdag ook afschaffen.
want nodig is die ook niet.
De miljoenen nota lekt immers altijd al een week van te voren uit.
En die troonrede kan Wim Lex ook vanuit huis voorlezen.
Scheelt een hoop kosten die ze dan weer leuk in de zorg en dergelijke kunnen stoppen.
Als je dan wilt bezuinigen, kun je het maar beter gelijk goed doen.
NatasjavE schreef:Jennifuur schreef:Hoe leuk ik paarden ook vind, vind ik het totaal niet erg dat de paarden worden 'afgeschaft'. Het is toch wel een heel gesleep en gedoe met die dieren, denk dat de meeste daarvan het liefst een lang weekend op de wei staan te vreten dan op de hei staan te wachten tot ze mogen lopen bij Wim-Lex
Meest van de tijd zijn de meeste politiepaard. Dus gesleept wordt er toch wel mee.
Jennifuur schreef:In de tekst staat dat de meeste paarden afkomstig zijn van particulieren.. Niet van de politie dus lijkt me
NatasjavE schreef:Jennifuur schreef:In de tekst staat dat de meeste paarden afkomstig zijn van particulieren.. Niet van de politie dus lijkt me
Oh sorry, overheen gelezen. Er heeft een keer een paard van mij meegedaan. Toen waren de meeste paarden politiepaard aangevuld met particuliere paarden.
Maar das bijna 20 jaar terug.
NatasjavE schreef:Heel eerlijk. Ik vind het hele koningshuis te duur. Die 120.000 euro op het geheel maakt ook niet zo veel meer uit.
De koning krijgt er 34.000 euro bij. Per jaar.
Dat vind ik pas van de zotte.
Maar goed....zonder de paarden zal ik niet minder van slapen. Zal het wel jammer vinden.
Maar beter is nog: schaf het helemaal af. Gewoon een presentatie van Rutte die de plannen voor het komende jaar uit de doeken doet.
Het meeste is toch al "gelekt".