Ingezonden door BeauWertz

Foto met dank aan Bianca Schoenmakers
Springamazone Bianca Schoenmakers (bokker Schoentje) heeft één van haar paarden moeten laten euthanaseren tijdens een wedstrijd in het Brabantse Schaijk. Hij brak een been in de laatste fase van de wedstrijd.
Op haar Facebookpagina schrijft ze:
"Een van de ergste dingen die je als ruiter kan gebeuren, is me vandaag overkomen.
Op weg naar een foutloze ronde in het ZZ 2-fasen in Schaijk, brak "Nespresso, What Else?" in de afzet van de één na laatste hindernis een been. Dit hoop je als ruiter echt nooit meemaken!
Het kraakte alsof er een grote tak van een boom afbrak. Wonder boven wonder wist hij zichzelf op de been te houden en hinkte nog een paar passen verder. Toen ik afstapte zag ik meteen dat dit het einde was voor het dier. Hij had open botbreuk midden op het pijpbeen linksachter. De dierenartsen hebben hem dan ook uit zijn lijden verlost in de ring.
Onbegrijpelijk hoe zo een dik bot zomaar doormidden kan knakken bij een kerngezond, fit en sterk paard. Heel akelig dat ik ook niks had kunnen doen om dit te voorkomen. Dit kan elk paard dus gewoon overkomen.
Organisatie en dierenartsen in Schaijk, bedankt voor het snelle handelen en iedereen bedankt voor de troostende woorden. Nespie, rust zacht lieve jongen…"
Schoentje, namens het Bokt-team wensen we je veel sterkte!