Vijfde inbraak op een rij voor gehandicaptenmanege

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Odysseus

Berichten: 22473
Geregistreerd: 15-06-07

Vijfde inbraak op een rij voor gehandicaptenmanege

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-15 18:37

http://www.rtvoost.nl
Ingezonden door Mjetterd


"Waardeloos, ik ben ontzettend boos!" Dat zegt secretaris Bartels van de Stichting Paardrijden Gehandicapten IJsselmuiden, nadat dit weekend voor de vijfde keer is ingebroken in de manege aan de Oosterholtseweg.

In de nacht van vrijdag op zaterdag werd de inbraak gepleegd. De paarden bleven ongedeerd. Eén van de vrijwilligers die de paarden voedt, zag zaterdagochtend dat de voordeur met een koevoet was opengebroken en overal in de manege zijn kasten overhoop gehaald.

Bartels: "We worden er moedeloos van, we proberen er met tachtig vrijwilligers iets moois van te maken voor de zwakkeren in de samenleving en daar maakt dat tuig dan misbruik van. Ik heb er geen goed woord voor over." Waarschijnlijk was het de daders om geld te doen. "Maar we hebben helemaal geen geld in de manege", verzucht het aangedane bestuurslid van de stichting.

Het lijkt erop dat er niets is meegenomen, toch loopt de schade aan de opengebroken deuren en kasten vermoedelijk in de duizenden euro's. Het bedrag wordt morgen in kaart gebracht als een expert van de verzekering komt kijken. De inbraak heeft geen gevolgen voor de lessen in de manege. Die gaan gewoon door."

Femek2902

Berichten: 1322
Geregistreerd: 07-05-12
Woonplaats: Aan de ijssel

Re: Vijfde inbraak op een rij voor gehandicaptenmanege

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-15 19:16

Jongens niet alweer.. Stelletje klootzakken.. Het heeft al overal minstens 4 keer in de krant gestaan dat er geen geld te vinden is in de manege..

Mjetterd
Hoofdmoderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 12736
Geregistreerd: 27-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-15 20:24

Zaterdagochtend werd ik gebeld en ben er direct heen gegaan. De zoveelste keer in een paar jaar |o.
Verdrietig word ik er van, elke week zijn er 80 vrijwilligers die zich belangeloos inzetten. Hoe bedenk je het om bij ons in te gaan breken. Ik zal het netjes houden verder :x

Tigra_
Berichten: 13059
Geregistreerd: 31-03-08
Woonplaats: NB

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-15 21:01

Toch te triest voor woorden. Ik zou zeggen camera ophangen en als het nog eens gebeurd de lafbekken met foto en al op internet verspreiden.

Blue_Eyes

Berichten: 20354
Geregistreerd: 17-07-07
Woonplaats: Zuid

Re: Vijfde inbraak op een rij voor gehandicaptenmanege

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-15 21:02

Pfft, nu bij jullie... :n Sterkte met alle afwikkeling!

NienSCHaap

Berichten: 7604
Geregistreerd: 30-03-08
Woonplaats: Roden

Re: Vijfde inbraak op een rij voor gehandicaptenmanege

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-15 21:04

Te triest voor woorden eigenlijks!

AmyJamess

Berichten: 2118
Geregistreerd: 03-10-08
Woonplaats: Hengelo (OV)

Re: Vijfde inbraak op een rij voor gehandicaptenmanege

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-15 21:06

Waarom ga je stelen van een stichting?? Dan ben je echt diep triest!
Alsof stichtingen het niet al moeilijk genoeg hebben in deze tijd.

Jasmijn159

Berichten: 4429
Geregistreerd: 04-11-05

Re: Vijfde inbraak op een rij voor gehandicaptenmanege

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-15 21:10

Het is natuurlijk volledig achterlijk dat het nodig is, maar als het al zo vaak is gebeurd, is het dan niet een idee om eens een keer camera's op te gaan hangen en een goed anti-inbraak systeem te installeren?

Champie_Me

Berichten: 3965
Geregistreerd: 25-05-07
Woonplaats: Langeraar

Re: Vijfde inbraak op een rij voor gehandicaptenmanege

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 02:13

Belachelijk!! Dat juist een manege met als doelgroep 'gehandicapten' het mikpunt moet zijn... Triest...

Wellicht nog een tip:
Waarom benaderen jullie als stichting niet een bedrijf dat camera's verkoopt? Wellicht kunnen zijn(desnoods in ruil voor een logo ergens) wat aanbieden?

Moonlightje

Berichten: 7073
Geregistreerd: 09-07-04
Woonplaats: Oude-Tonge

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 07:13

Te triest voor woorden. De zoveelste keer :(

yvanna
Berichten: 1252
Geregistreerd: 10-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 07:32

Te triest voor woorden serieus wat is hun probleem ?? Stelletje
Spoiler:
eikels

Thesserd

Berichten: 4092
Geregistreerd: 02-05-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 09:46

Camera's zou idd kunnen, al zal dat waarschijnlijk erg kostbaar zijn. Sowieso waren er al maatregelen getroffen door van die grote lampen met bewegingssensor op te hangen, daardoor ging het nu ook al een lange tijd goed zonder inbraken, echter was de lamp bij de voordeur net toevallig een aantal dagen kapot -O- Dummy camera's gaan sowieso niet werken volgens de politie :+

En een alarmsysteem wordt em ook niet, gezien het grote aantal mensen dat dagelijks op allerlei tijdstippen naar binnen moet (met sleutel). Dan zou een alarmsysteem echt te ingewikkeld worden.

Het stomme is gewoon, elke keer proberen ze het weer, en elke keer valt er gewoon niks te halen. Dus het is ook elke keer een ander (groepje) die het probeert.

Ania

Berichten: 6103
Geregistreerd: 25-12-04
Woonplaats: Kampen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 13:10

ik zag de titel en ik dacht al: het zal toch niet ijsselmuiden zijn? Wel dus...

Ik begrijp het niet, als het de vorige 4 keren toch niks te halen viel, waarom nu alweer inbreken? Het lijkt wel een haatactie ofzo

zwanepol

Berichten: 1979
Geregistreerd: 21-03-05
Woonplaats: Kamperveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 15:45

Waardeloos zeg van die lui!

Een een grote manege hond ter afschrikking, is dat misschien een idee?

Mjetterd
Hoofdmoderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 12736
Geregistreerd: 27-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 20:26


Zoolgangster

Berichten: 9583
Geregistreerd: 08-04-06
Woonplaats: 587 km van Londen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 20:30

Femek2902 schreef:
Jongens niet alweer.. Stelletje klootzakken.. Het heeft al overal minstens 4 keer in de krant gestaan dat er geen geld te vinden is in de manege..



Misschien moeten ze het ook in het Pools, Bulgaars en Roemeens erin zetten... -O-

Er is trouwens in die buurt (nou ja, in Zwolle) iemand die geld uit de zakken van schoolkinderen steelt. Zie Weblog Zwolle.

Wie weet.

Calanthe

Berichten: 1917
Geregistreerd: 11-01-15
Woonplaats: Omgeving Arnhem/Doetinchem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 21:06

Zoolgangster schreef:
Misschien moeten ze het ook in het Pools, Bulgaars en Roemeens erin zetten... -O-


Sorry maar Ik ben nu wel een beetje beledigd tbh, ik ben 100% (Nouja, 87,5% :+) pools en je kunt het beter in het Russisch erin zetten dan in het Pools...

Maar goed, on topic.
Ik snap mensen niet.
Ze overvallen wel een gehapicaptenmanege maar geen (ik zeg maar wat :+) winkel? Come on hoe laag kun je zijn, gewoon te triest voor woorden -O-

MissBmx
Berichten: 4401
Geregistreerd: 20-05-08

Re: Vijfde inbraak op een rij voor gehandicaptenmanege

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 09:15

5x op rij.....misschien moeten ze dan ook iets aan inbraakbeveiliging doen.
Iedereen moet natuurlijk met z'n poten van andermans spullen afblijven maar je moet de boel ook wel goed afsluiten, als ze de deur met een koevoet open krijgen dan is het redelijk simpel om binnen te komen

miss_lizje

Berichten: 6262
Geregistreerd: 27-05-07
Woonplaats: Barendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 09:18

Gillbo schreef:
5x op rij.....misschien moeten ze dan ook iets aan inbraakbeveiliging doen.
Iedereen moet natuurlijk met z'n poten van andermans spullen afblijven maar je moet de boel ook wel goed afsluiten, als ze de deur met een koevoet open krijgen dan is het redelijk simpel om binnen te komen


Inderdaad. Vind het heel sneu, maar ik krabde mij achter mijn oren toen ik echt 5 keer las.

Thesserd

Berichten: 4092
Geregistreerd: 02-05-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 09:37

Gillbo schreef:
5x op rij.....misschien moeten ze dan ook iets aan inbraakbeveiliging doen.
Iedereen moet natuurlijk met z'n poten van andermans spullen afblijven maar je moet de boel ook wel goed afsluiten, als ze de deur met een koevoet open krijgen dan is het redelijk simpel om binnen te komen


Dat komt omdat het een schuifdeur is... Bij de vorige 4 inbraken broken ze die aan de onderkant open door er iets onder te schuiven oid, daar is al een maatregel tegen getroffen, echter nu hebben ze gewoon dat spul tussen de deur gedrukt en hem met veel kracht open gedrukt, zo'n klein stukje dat ze er precies tussendoor pasten. Weinig aan te doen denk ik. Tenzij je helemaal zo'n traliesysteem laat maken, onbetaalbaar :+

Zoals eerder vermeld zijn er ook al grote lampen met bewegingssensor opgehangen, dit werkte goed. Totdat de lamp aan de voorkant net kapot was -O-

Jolliegirl

Berichten: 32968
Geregistreerd: 18-07-04

Re: Vijfde inbraak op een rij voor gehandicaptenmanege

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 09:39

Ben ik heel lomp als ik me afvraag waarom er nog geen actie is ondernomen om cameras op te hangen of een ander beveiligingsysteem?


Dit is echt heel rot...en triest...

MissBmx
Berichten: 4401
Geregistreerd: 20-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 09:41

Beter slot, camera beveiliging, een stok achter de schuifdeur, er zijn echt wel mogelijkheden en anders de deur niet op slot doen. Open make doen ze toch maar dan heb je in ieder geval geen schade

Bopje
Berichten: 1785
Geregistreerd: 24-12-07

Re: Vijfde inbraak op een rij voor gehandicaptenmanege

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 09:48

Zo'n stichting heeft simpelweg het geld niet om echt goed te investeren in een goed beveiligingssysteem, al zouden ze wel heel graag willen neem ik aan. Misschien dat de gemeente wel wat wil doen om te helpen?

Jolliegirl

Berichten: 32968
Geregistreerd: 18-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 09:53

Bopje schreef:
Zo'n stichting heeft simpelweg het geld niet om echt goed te investeren in een goed beveiligingssysteem, al zouden ze wel heel graag willen neem ik aan. Misschien dat de gemeente wel wat wil doen om te helpen?


Van die 5x dat ze alles hebben laten repareren( wat volgens hun zeggen veel geld heeft gekost) hadden ze ook kunnen investeren in een beveikigingsysteem.

Ik denk zelfs als je met dit verhaal naar een bedrijf stapt...er nog best gesponsort zal worden ook!

AmyJamess

Berichten: 2118
Geregistreerd: 03-10-08
Woonplaats: Hengelo (OV)

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 09:57

Thesserd schreef:
Zoals eerder vermeld zijn er ook al grote lampen met bewegingssensor opgehangen, dit werkte goed. Totdat de lamp aan de voorkant net kapot was -O-


Wel heel toevallig dat de lamp kapot is en er word ingebroken. Zul je haast gaan denken dat ze het al veel eerder van plan waren en de manege een beetje in de gaten aan het houden waren.
Misschien ver gezocht, maar vind het gewoon triest dat je bij een stichting gaat inbreken.