Caroline Roffman's Her Highness verkocht naar Denemarken

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Timo

Berichten: 1940
Geregistreerd: 20-01-11
Woonplaats: Eindhoven

Caroline Roffman's Her Highness verkocht naar Denemarken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-15 22:09

www.bokt.nl / www.eurodressage.com


Amerikaans WEG teamruiter Caroline Roffman heeft haar top Grand Prix paard Her Highness O (v. Hohenstein) verkocht aan Signe en Thomas Kirk Kirk Kristiansen uit Denemarken. Het Deense koppel was op vakantie in Florida toen Signe de twaalfjarige Hannoverse merrie uitprobeerde en besloot haar te kopen.

"Het is met een dubbel gevoel dat ik de officiƫle verkoop van de kleine sterke Her Highness O bekend maak," verklaard Roffman. "Niet alleen heeft ze mijn dromen in vervulling gebracht, maar nam ze mij mee naar enkele van de beste avonturen van mijn leven. Ik wens de nieuwe eigenaren veel geluk, ik weet dat jullie net zo veel van haar gaan houden als dat ik dat doe.

Signe is getrouwd met Thomas Kirk Kristiansen, zoon van Deense LEGO magnaat Kjeld Kirk Kristiansen, is eigenaar van Blue Hors Stud. Signe en Thomas hebben een fokkerij met Arabische paarden in Denemarken en zijn beide ruiters.

Roffmann heeft haar eigen trainings- en handelstal, Lionshare Farm, in Wellington (Florida) en is afhankelijk van het verkopen van paarden voor haar inkomsten.

"Haar verkopen was een kans die ik niet voorbij kon laten gaan. Ze is nu verkocht aan iemand die haar niet alleen erg goed rijdt, maar ook erg aardig is voor haar en net zo veel van haar houdt als ik," vertelde Roffman aan Eurodressage. "Het is en blijft een lastig onderdeel van de handel en sport. Aangezien ik geen financiƫle sponsoren heb, moet ik beslissingen nemen die mijn toekomst veilig te stellen."

Her Highness O is gefokt door Matthias Ohmen. Ze werd als veulen overgenomen door de Amerikaanse Jennifer Lind en diende alleen als fokmerrie met die een aantal veulens ter wereld bracht. Roffman begon in 2010 met het rijden van "Hanna". Her Highness O eigenlijk naar de stallen van Roffman als verkoop paard, maar nadat een verkoop niet doorging kocht ze de merrie uiteindelijk zelf. De combinatie werd in 2012 U.S. Developing Prix St. George Horse Champion. De kleine, maar talentvolle, zwarte merrie maakte in 2014 haar Grand Prix debuut.

Roffman en Her Highness O waren de reizende sterren in de Amerikaanse dressuur, want na zes maanden in de Grand Prix waren ze grote kanshebbers om zich te kwalificeren voor de plek in het V.S. team voor de Wereldruiterspelen van 2014. Echter, de combinatie reed onder hen kunnen in de Grand Prix Special van CDIO Aken, waardoor de trainer Robert Dover uiteindelijk een meer ervaren combinatie koos.

Met geen ander Grand Prix paard op stal, zal Roffman voor nu een stapje terug moeten nemen van de hoogste klasse. Echter heeft ze enkele getalenteerde zesjarigen en een aantal Lichte Tour paarden in petto.

"Ik zoek partners om paarden mee te ontwikkelen en te verkopen in de toekomst," legde Roffman uit. "Ik heb een paard paarden; waarvan twee van Anne Schmidt's waar ik van geloof dat ze genoeg talent hebben voor de toekomst: Etoine en Shiatsu FS."

De KWPN-aangewezen hengst Etoine is een nakomeling van Vivaldi uit een Balzflug moeder. Hij werd kampioen op de tijdens de kampioenskeuring van Den Bosch, daarna werd hij verkocht naar Amerika.