[HE] Lorenzo : The Flying Frenchman

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Olympia

[HE] Lorenzo : The Flying Frenchman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-14 22:16

* http://www.bokt.nl

Geschreven door Bokker Anoli
Fotograaf Lrtj_

Lorenzo: The Flying Frenchman
Aan het einde van een zonovergoten eerste dag van Horse Event zit het publiek smachtend te wachten bij de Bitpiste op dé show van de dag. De Franse Lorenzo stelt het publiek niet teleur en laat hen, samen met zijn 12 schimmels, genieten van een prachtige show.

Entree
Staand op de ruggen van twee paarden komt Lorenzo de piste binnen gereden. Trots zwaaiend met de Franse vlag rijdt hij een aantal rondes. Dan komen de andere paarden de piste binnen en eventjes heerst er een leuke chaos. Paarden die bokkend en galopperend door de piste gaan, eentje neemt het er zelfs van en gaat heerlijk liggen rollen.

Toch heeft de Fransman zijn edele dieren snel weer bij elkaar. Met wat simpele commando’s komen de paarden en gaan ieder op de juiste plek staan. Hoe simpel het ook lijkt, schijn bedriegt. “It takes about 2 to 3 years of training before a horse can work on the show” vertelt Lorenzo tijdens het interview eerder op de dag.

Trainen
Al van jongs af aan is Lorenzo met paarden bezig. Zo gaf hij zijn eerste show toen hij acht jaar oud was. En al gauw bleek hij een groot succes met zijn ongekende manier van rijden op de paarden. In zijn jongere jaren trainde de Fransman op het strand, “I didn’t had any place but the beach”.

Onderhand heeft hij wel een piste om te trainen, maar toch geeft Lorenzo nog steeds de voorkeur aan het strand. De omstandigheden op het strand zorgen voor een goede voorbereiding op de shows. Of zoals Lorenzo zegt “the horses don’t hear me so good because of the wind, just like they can’t hear me so good in the arena because of the music. So the beach is a good place to train, but cold sometimes”.

Risico
Na de magische binnenkomst gaat het sprookje gewoon verder. Zonder enige vorm van tuig bewegen de paarden zich in vrijheid door de piste. Wanneer de Fransman ze vraagt om actie geven ze hier zonder aarzelen gehoor aan, met uitzondering van één deugniet. Deze schimmel maakt het publiek aan het lachen met zijn ondeugende streken.

Net wanneer het publiek zich afvraagt of het nog mooier kan volgt het spektakel waar Lorenzo zijn bijnaam aan verdient heeft. Niet voor niks wordt hij “the Flying Frenchman” genoemd over de hele wereld. Staand op twee paarden, met de rest van de paarden in duo’s achter en voor hem, springt hij over meerdere hindernissen. Dat dit niet zonder gevaar is blijkt wel als het tijdens een sprong mis gaat en the Flying Frenchman niet over de hindernis heen vliegt maar met twee benen op de grond belandt.

Toch is de Fransman geen waaghals die het gevaar opzoekt. Of zoals Lorenzo vertelt tijdens het interview “I was crazy when I was 17, but now I’m older, I think before I do something. When a jump feels wrong, I take more time to practice or don’t do the jump on the show”.

Fan
De “oeh’s en ah’s” stijgen op uit het publiek, en net wanneer het lijkt alsof het einde van de show daar is geeft the flying Frenchman nog een paar kunstjes cadeau aan het publiek. Toch nadert het einde. Samen met zijn 12 prachtige schimmels neemt hij dan ook op bijzondere wijze afscheid van het publiek.

In plaats van na te genieten van de show, rent het grootste gedeelte van het publiek naar de Bitstand waar Lorenzo nog handtekening uit zal delen. Gezien de grote menigte heeft hij er heleboel nieuwe fans bij. Ook zo benieuwd naar zijn bijzondere show, kom dan morgen of zondag naar Horse Event.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Wil je deze show ook graag zien. Je kan vanavond nog je kaartjes bestellen voor morgen of zondag met 20 % korting.

1. Ga naar http://www.horse-event.nl/tickets
2. Vul in de ticketshop de actiecode in: bokt2014. Daarmee word de korting van 20% automatisch verrekend.
3. Kies het ticket van je keuze en vul je gegevens in.
4. Na de betaling krijg je de entreekaart per e-mail toegestuurd.

Anoli

Re: [HE] Lorenzo : The Flying Frenchman

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-14 22:25

*\o/* *\o/* Absoluut een bezoek aan HE waard. :j

Vond het in ieder geval super dat ik hem mocht interviewen, once in a lifetime kansje...

Femkex

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-14 22:36

Mooi verslag! Vond het een erg gave show..

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-14 22:37

Gaaf geschreven Ilona mijn complimenten!

Ravenna18

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-14 10:41

Dit was zeker de avond show?
De middag show was iets minder spectaculair. Had niet al z'n paarden bij en deed niet al de spectaculaire dingen die ik hierboven lees.
Al was het alsnog een mooie show om naar te kijken!!

amandananana

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-14 11:37

Zo gaaf dat jullie hem mochten interviewen!

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-14 20:34

Ik heb inderdaad verslag gedaan van de avondshow. :j
In de middag heb ik hem al gesproken vanwege het interview dus helaas kon ik geen vragen stellen over wat ik gezien heb inde show.

Maar al met al een superleuke ervaring!

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-14 22:27

(HELE SHOW... enne, pas kijken als je 'm al live hebt gezien, hè?) :D

xxsalinaxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-14 22:31

Ik sta met mijn paard en lorenzo op de foto!! Mirre was verliefd op zijn paarden en ik op hem hihi :))

Afbeelding

Hij is echt mega goed, bizar hoe hij dit allemaal kan!

nicky_rilana

Woonplaats: eerst werden we gebombardeerd en nu gaan we die mensen helpen, raar dorp woon ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-14 22:46

Ik heb ook staan kijken maar kon niet echt veel zien. Maar wat ik heb gezien vond ik best tegen vallen. Ik vond dat de paarden redelijk dik waren en niet echt gezond er uit zagen, onder bultjes enzo. Ook vond ik zijn paarden niet echt vrolijk. Verder vind ik het wel heel knap wat hij voor elkaar krijgt en wat hij doet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-14 23:05

HorseyDude,
bij 2:45 van filmpje knalt een paard tegen spring hindernis, oeps.

Ariannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-14 23:09

Wooooow gave foto's

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-14 23:20

Fjorj schreef:
HorseyDude,
bij 2:45 van filmpje knalt een paard tegen spring hindernis, oeps.

Ik zag het! :)

Sabinee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-14 23:27

Ik vond het errug zonde van de slechte muziek..

tabaflab

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-14 23:30

nicky_rilana schreef:
Ik heb ook staan kijken maar kon niet echt veel zien. Maar wat ik heb gezien vond ik best tegen vallen. Ik vond dat de paarden redelijk dik waren en niet echt gezond er uit zagen, onder bultjes enzo. Ook vond ik zijn paarden niet echt vrolijk. Verder vind ik het wel heel knap wat hij voor elkaar krijgt en wat hij doet.

Het viel mij ook op dat die huid een beetje raar was...

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-14 23:41

Sabinee__ schreef:
Ik vond het errug zonde van de slechte muziek..

Uh ja... en ook zo raar... steeds maar weer hetzelfde kunstje door op de rug van paarden te staan... op het laatst denk je ook van, OK. Gezien. Volgend knap staaltje acrobatiek!

En waarom steeds dat afkappen van de muziek?

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 07:28

Tja niet iedereen kan tevreden worden gehouden. Smaken verschillen nou eenmaal. Ik heb zeker wel genoten en doe het hem absoluut niet na.

Vrijdag ging de show wel iets anders dan gister. Misschien vanwege de val op vrijdag maar alsnog heb ik genoten.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 07:32

De paarden dik :? Ik vond ze er gezond uitzien hoor en ik zag niets aan hun huid eigenlijk.
Maar goed, smaken verschillen en ik vond het een prachtige show! Vanavond alleen op een andere plek staan want ik had met foto's maken best last van de zon. :')

Monica24

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 08:57

Ik vond het echt een geweldige show zaterdag. Het enige wat ik een beetje naar vond is dat die paarden vrij geïrriteerd leken, met constant de oren plat. Maar wat knap om die paarden dit te leren. Met 1 kleine aanwijzing stonden ze 2 aan 2, dan weer kop aan kont. Dan met zijn 4en of 6en en dan met zijn allen. Wij dachten al dat toen dat ene paard niet sprong dat dat "erbij hoorde", en dat was dus vrijdag precies hetzelfde zie ik in het filmpje hierboven. Hij nam het paard apart en toen deed hij het wel. Tsja, ook ingestudeerd dus. Maar wat een tijd en moeite moet hierin zitten. Je moet er niet aan denken dat 1 paard iets mankeert en niet mee kan doen, dan moet hij weer een ander inwerken, haha.

SBravour

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 10:14

Anoli schreef:
Tja niet iedereen kan tevreden worden gehouden. Smaken verschillen nou eenmaal. Ik heb zeker wel genoten en doe het hem absoluut niet na.

Vrijdag ging de show wel iets anders dan gister. Misschien vanwege de val op vrijdag maar alsnog heb ik genoten.

Val? :7 :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 10:33

Het was echt supermooi!
Ik heb enorm veel foto's, ook van de 'val'. :j

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 10:38

KoudbloedKim schreef:
Het was echt supermooi!
Ik heb enorm veel foto's, ook van de 'val'. :j

Ik zag maarten indd lopen maar wist niet of jij er ook Was.
Ik baal nu dat ik geen hoi heb gezegd :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 10:48

Afbeelding

Afbeelding

Debbels

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 11:08

Knap hoe die dat allemaal doet! Maar ik vind de paarden inderdaad ook wat geïrriteerd, en op de foto van Koudbloedkim zie je ook aardig wat bultjes zitten waar Nicky het over had.

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 11:10

Zijn die bultjes niet van steekvliegjes die ze in dat gebied in Frankrijk veel hebben?

Tenminste kennis van mij woont daar ook in de buurt en die heeft ook 2 paarden die hebben ook van dat soort bultjes.