Academy Bartels neemt geen juridische stappen tegen topmodel

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Odysseus

Berichten: 22473
Geregistreerd: 15-06-07

Academy Bartels neemt geen juridische stappen tegen topmodel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-14 21:50

http://www.omroepbrabant.nl


Academy Bartels in Hooge Mierde onderneemt vooralsnog geen juridische stappen tegen voormalig topmodel Lonneke Engel. De verklaring van Joep Bartels is duidelijk. "Elke reactie van ons geeft weer een tegenreactie."
Het in Eindhoven geboren topmodel deed in maart aangifte tegen de gerenommeerde rijstal vanwege dierenmishandeling van haar paard U2, dat bij Bartels gestald stond.

Het paard zou verwondingen hebben opgelopen door te scherpe sporen en de kaken zouden ontwricht zijn door het gebruik van het bit. "We werden overvallen door het nieuws van de aangifte", zegt Joep Bartels. "We moesten reageren terwijl we nog geen dagvaarding gezien hadden. Onze advocaat heeft ons aangeraden de zaak rustig af te wachten."

"Bij Bartels gaan ze niet inhoudelijk op de zaak in, ze praten alleen over mijn persoon", reageert Lonneke Engel. "Maar het gaat niet om mij, maar om wat ze met mijn paard gedaan hebben. Het paard laten doorrijden met kapotte kaken, dat kan echt niet."

Het model weerspreekt dat de aangifte voor Bartels als een donderslag bij heldere hemel kwam. "Er is al zeker drie weken van tevoren contact geweest over de problemen, maar ze wilden er niet op in gaan. De rechter mag zich er nu over uitspreken." Zo meldt het Eindhovens Dagblad.
Laatst bijgewerkt door Aurora3 op 15-04-14 12:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Ladybird
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 18678
Geregistreerd: 15-06-09
Woonplaats: Wakkerdam

Re: Academy Bartels neemt geen juridische stappen tegen topmodel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-14 22:06

Verstandige keuze van Bartels denk ik :j

Anoniem

Re: Academy Bartels neemt geen juridische stappen tegen topmodel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-14 22:18

Gewoon triest dat dit via de media moet... Grote meid hoor!

HorseTimeXL
Berichten: 6632
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Somewhere..

Re: Academy Bartels neemt geen juridische stappen tegen topmodel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-14 22:31

Denk dat dit een hele verstandige keuze is. Anders worden ze wel gezien als het zwarte schaap.

dushishoeve

Berichten: 720
Geregistreerd: 18-09-11
Woonplaats: Heemskerk

Re: Academy Bartels neemt geen juridische stappen tegen topmodel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-14 23:12

Ik geloof er helemaal niks van ... Bah stomme gedoe altijd met je paard afstaan aan een ander , zo zie je maar , er komt vaak gezeur en narigheid van ! Hele slimme keuze van de Bartels!

Heleennn

Berichten: 6351
Geregistreerd: 21-11-11

Re: Academy Bartels neemt geen juridische stappen tegen topmodel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-14 23:16

Ergens wel jammer, had het graag anders gezien voor Imke en Tinneke. En ergens hoopte ik dat ze wel stappen ondernamen tegen dat topmodel, dan hadden zij hun gelijk misschien gekregen zodat ze toch nog een hoop positieve aandacht kregen van de pers...

Nanne

Berichten: 5872
Geregistreerd: 14-10-05
Woonplaats: ♥ Op Kellan's magic stick ♥

Re: Academy Bartels neemt geen juridische stappen tegen topmodel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-14 08:21

Waarom perse gelijk Bartels' geloven? Omdat het een bekende stal is?

Laat ik voorop stellen dat ik ook niet weet waar de waarheid ligt, maar als ik dit soort beschuldigingen uit naar zo'n grote naam moet ik wel heeeeel zeker van mijn zaak zijn. :j

djengo
Berichten: 30
Geregistreerd: 22-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-14 08:36

Verstandig om het allemaal eerst af te wachten. Het pleit ze niet direct vrij maar is wel een teken van "volwassen" gedrag, ipv Tommie Visser praktijken die meteen begint te bleren op FB en uiteindelijk wietplantages op stal heeft.

A_nouk

Berichten: 11632
Geregistreerd: 02-12-06

Re: Academy Bartels neemt geen juridische stappen tegen topmodel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-14 08:42

Ik vind het een heel verstandige keuze om hier verder niet over uit de school te klappen, wie er dan ook gelijk mag hebben.

Aan het bericht te lezen is het verhaal nog niet verder als een aangifte, je kunt pas oordelen over hetgeen er aangedragen wordt als je ook de daadwerkelijke dagvaardiging hebt gezien :j

Het is wel erg jammer dat dit niet gewoon netjes onderling geregeld kan worden, maar de paardenbusiness lijkt op dit moment wel een grote soap te worden.

BMHP
Berichten: 1507
Geregistreerd: 15-12-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-14 08:47

Citaat:
Laat ik voorop stellen dat ik ook niet weet waar de waarheid ligt, maar als ik dit soort beschuldigingen uit naar zo'n grote naam moet ik wel heeeeel zeker van mijn zaak zijn. :j



heeeeel zeker betekend voor mij: weten wat de waarheid is, feiten, wie wat waar, getuigen of bewijsmateriaal. Ik vind het persoonlijk niet ok als een van de partijen de zaak via de sociale media speelt.
ik hoop dat met elkaar praten helpt.

als jouw of je paard iets dergelijks overkomt is dat vervelend genoeg. Als je bedrijf zo in de Sociale media komt ook, verder is reageren dus eigenlijk of zinloos of speculatie.

ik hoop dat het snel wordt opgelost Nanne, voor beide partijen.

Nanne

Berichten: 5872
Geregistreerd: 14-10-05
Woonplaats: ♥ Op Kellan's magic stick ♥

Re: Academy Bartels neemt geen juridische stappen tegen topmodel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-14 09:20

BMHP, ik ook.

Ben benieuwd hoe dit verder verloopt.

Claudia93

Berichten: 43
Geregistreerd: 08-11-07
Woonplaats: Friesland

Re: Academy Bartels neemt geen juridische stappen tegen topmodel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-14 09:46

Gelijk Bartels geloven zonder bewijs is idd een beetje raar. Ookal ben ik ook geneigd hen te geloven. We zullen het afwachten.

Maar ben ik de enige die zich afvraagt hoe je in godsnaam de kaken van een paard ontwricht?

upendo

Berichten: 22278
Geregistreerd: 19-02-08

Re: Academy Bartels neemt geen juridische stappen tegen topmodel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-14 10:11

Kom op Engels, wees even volwassen en probeer dit normaal te settelen in plaats van via de media..

Waar de waarheid ook ligt (had ze Koot niet moeten aangeven als die haar paard gereden heeft in plaats van Bartels, waar het paard praktisch gezien alleen gestald was) als je het volwassen probeert op te lossen kom je een stuk verder..

Kaak ontwrichten.. heel hard trekken met de stang?

purkie

Berichten: 1720
Geregistreerd: 26-04-10
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-14 10:12

wie werd er in de eerste plaats ergens van beschuldigd? dat onderzoek is nog gaande toch?

MarjanB

Berichten: 16447
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Re: Academy Bartels neemt geen juridische stappen tegen topmodel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-14 10:51

Ik denk dat dit eerder een bericht is in de hoop dat de storm gaat liggen in de hoop er niks meer van te horen (reputatie gered) Denk alleen dat als zij zo onschuldig zijn er wel een zaak zou komen inzake smaad richting Engel. Nu dus niks... Wie zwijgt stemt toe?

Heleennn

Berichten: 6351
Geregistreerd: 21-11-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-14 11:21

MarjanB schreef:
Nu dus niks... Wie zwijgt stemt toe?


Je bedoelt als in stal Bartels die misschien toch iets fout had gedaan? Daar zit wel iets in, maar blijven natuurlijk allemaal theorieën die er compleet naast kunnen zitten... Ik denk dat we idd te weinig weten om een mening te vormen en daarbij, niemand verplicht ons om een mening te hebben... Soms denk ik echt: waar bemoeien wij ons eigenlijk mee? :')

Zwartje07
Berichten: 242
Geregistreerd: 24-03-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-14 11:25

Dat ze de media opzoekt is toch niet zo heel raar eigenlijk. Als iemand z'n paard hier onterecht behandeld word. Komt dat ook in geuren en kleuren op bokt dat iemand hun paard mishandeld heeft. Punt is alleen dat wij allemaal onbekende bokkertjes zijn en dit zijn 2 bekendere mensen interessanter voor iedereen.

upendo

Berichten: 22278
Geregistreerd: 19-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-14 11:39

Zwartje07 schreef:
Dat ze de media opzoekt is toch niet zo heel raar eigenlijk. Als iemand z'n paard hier onterecht behandeld word. Komt dat ook in geuren en kleuren op bokt dat iemand hun paard mishandeld heeft. Punt is alleen dat wij allemaal onbekende bokkertjes zijn en dit zijn 2 bekendere mensen interessanter voor iedereen.

Niet?

Als ik in die positie zou zitten zou ik eerst naar stal Bartels zelf stappen voor ik de publiciteit opzoek hoor. Daar bereik je veel meer mee.
Net zoiets als dat iemand op je werk opeens over jou begint te klagen en jij nergens weet van hebt. Dan heb je dus wel een reputatie te pakken met de nodige gevolgen van dien terwijl het misschien wel geheel onterecht is.
Dan zou ik best wel klaar zijn met die ander hoor. :=

Ik vind het verstandig van Bartels dat ze er verder geen uitspraken over doen, die worden toch alleen maar onder de loep genomen en mogelijk verdraaid. Ik wens ze veel sterkte toe in ieder geval.

MarjanB

Berichten: 16447
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Re: Academy Bartels neemt geen juridische stappen tegen topmodel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-14 11:42

@ upendo, dat heeft ze toch gedaan? Er is toen alleen niks mee gedaan. De kans hebben ze dus wel degelijk gehad.

upendo

Berichten: 22278
Geregistreerd: 19-02-08

Re: Academy Bartels neemt geen juridische stappen tegen topmodel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-14 11:49

Als Bartels aangegeven heeft niks gehoord of te zien te hebben lijkt me dat je dat niet goed hebt aangepakt. Dus.

Babootje

Berichten: 26263
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-14 11:51

upendo schreef:
Kom op Engels, wees even volwassen en probeer dit normaal te settelen in plaats van via de media..

Dat heeft ze ook geprobeerd, maar Bartels nam de klachten niet serieus. Tja en dan moet je wat.
"Volgens Academy Bartels zijn het oude verwondingen of is de schade opgetreden nadat Lonneke Engel haar paard ophaalde. "

upendo schreef:
Waar de waarheid ook ligt (had ze Koot niet moeten aangeven als die haar paard gereden heeft in plaats van Bartels, waar het paard praktisch gezien alleen gestald was) als je het volwassen probeert op te lossen kom je een stuk verder..


Naast Bartels is ook Mischa Koot gedagvaard.
upendo schreef:
Kaak ontwrichten.. heel hard trekken met de stang?


Artikel spreekt over verwoesting van de kaak (niet zozeer van ontwrichting).

MarjanB

Berichten: 16447
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-14 11:53

En jij gelooft Bartels op de blauwe ogen? :D

Ik heb al teveel gezien in de paardenwereld (en ook bij grote stallen op OS niveau) om iemand met naam zomaar te geloven en te zeggen bij hun gebeurt dat niet.

Zwartje07
Berichten: 242
Geregistreerd: 24-03-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-14 11:53

Wat de rest dus zegt. Dat heeft ze blijkbaar gedaan als dat niet helpt dan kan ik begrijpen dat ze naar de media gaat. Wil nog weleens helpen dat mensen wat harder gaan werken om het op te lossen.
Nadeel is dat ze vrij bekend zijn en het dus echt nieuws is.

upendo

Berichten: 22278
Geregistreerd: 19-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-14 11:56

Het is puur één kant van het verhaal dat Bartels het niet serieus nam. Uiteraard is dat Engels' verhaal. Het zou een beetje raar zijn om te zeggen dat ze het wel serieus nemen, dan heb je namelijk geen zaak meer. Voor mij voelt het gewoon alsof Engels geld wil zien. En bij Bartels is dat makkelijker te halen dan bij Koot.

Blijft bij mij de vraag over waarom Bartels ook gedagvaard is.
Als ik op stal op een paard zou stappen en die tot bloedens toe zou rijden, dan is het toch volledig van de zotte dat de eigenaar mogelijk de eigenaren van de manege ook zou laten dagvaarden?
Wat hebben zij met de hele zaak te maken dan? Is hier toch ook zo?

En ik geloof Bartels niet op de blauwe ogen, maar als dit geval vaker voorgevallen zou zijn zouden er niet talloze andere paarden nog steeds staan voor training.

chantallove

Berichten: 7
Geregistreerd: 11-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-14 11:58

Zwartje07 schreef:
Wat de rest dus zegt. Dat heeft ze blijkbaar gedaan als dat niet helpt dan kan ik begrijpen dat ze naar de media gaat. Wil nog weleens helpen dat mensen wat harder gaan werken om het op te lossen.
Nadeel is dat ze vrij bekend zijn en het dus echt nieuws is.



Helemaal mee eens _/-\o_