Vijftien redenen waarom merries beter zijn dan ruinen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Akke_sSpring

Berichten: 991
Geregistreerd: 02-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 16:10

Mijn merrie vindt het heel grappig om de rits van mijn jas naar beneden te trekken := en is een echte knuffelkont <3

pien_2010

Berichten: 43508
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 16:11

Focussed :D :D .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 16:12

Mi_Amore schreef:
Ik ben zeer tevreden van mijn merrie :) Durf niet met zekerheid zeggen dat ik ooit nog voor een ruin zou gaan, merries zijn toch best wel speciaal (heb er ondertussen 4 gehad en 2 ruinen en de merries lagen toch een pak dichter tegen mijn karakter).

Hier ook, onbewust toch een merriemens, riep met m'n eerste paard heel hard dat ik een ruin wilde, en kwam thuis met een merrie. Na de verkoop maar heel open erin gegaan (als in, geen voorkeur) en thuis gekomen weer met een merrie, en deze pisbak staat er nog steeds :p Betrap mezelf er ook op dat als ik paardjes kijk op marktplaats, ik altijd op de merries val en de ruinen steeds minder hebben.. :=

jorretje

Berichten: 3992
Geregistreerd: 30-08-05
Woonplaats: Blaricum

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 16:13

lieveli schreef:
KimD schreef:
En nu de 50 redenen om een hengst te houden! :):)


50 shades of studs... :') :')


*\o/*

Ik heb een hengst..
Zijn mammie was schijnbaar een aparte merrie, want: ze was vrijwel altijd vrolijk, kon er uren mee kroelen, ze kwijlde me (dan) behoorlijk onder, en was koningin in het friemelen aan ritsen, veters, (losmaken van) halstertouwen en natuurlijk de elastische band van je rijbroek vast pakken, eraan trekken en hem dan loslaten.. PETS! fijn.. dat doet mijn hengst dus nooit, die zet gelukkig nooit ergens zijn tanden in.
Laatst bijgewerkt door jorretje op 25-02-14 16:14, in het totaal 1 keer bewerkt

dravergekkie

Berichten: 9266
Geregistreerd: 15-07-05
Woonplaats: Den-Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 16:14

6. We zeggen niet dat ze nooit in de viezigheid rollen of dat alle hopen mest perfect gestapeld zullen worden in een hoek van de stal. Maar het is algemeen bekend dat merries een hogere mate van hygiëne kennen dan ruinen.

Absoluut niet -O-
Mijn merrie is de grootste viespeuk van wat ik op stal heb staan.

AnnevM

Berichten: 925
Geregistreerd: 12-06-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 16:14

_/-\o_
Ik herken zoveel :')

Janine001

Berichten: 4214
Geregistreerd: 18-09-10
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 16:15

Hahaha, mooi verteld!! :D

Koper

Berichten: 30307
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 16:16

Alle (vermeende) nadelen van mijn ruin ten spijt: hij zal nooit naar hengstigemerriepis ruiken. Dát is voor mij toch wel een heel belangrijke reden om nooit een merrie te willen hebben.

rapunzelx

Berichten: 2021
Geregistreerd: 07-05-12
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 16:16

Mijn ruin draagt wel lak en roze & steentjes. :(:)

essie_blue

Berichten: 4369
Geregistreerd: 06-05-08
Woonplaats: Gelderland

Re: Vijftien redenen waarom merries beter zijn dan ruinen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 16:21

Haha geniaal, mijn ruin is idd wel het type van de OP, constant vriendjes proberen te maken tot ergernis van andere paarden (hallo dierenarts!) Ritsen slopen, een bende maken, allemansvriendje..

Ik prefereer alsnog mijn hengst, die zit er tussenin :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 16:21

Ik hou van de lompe, nooit volwassen wordende goedzakken smeerpoetserij van ruinen en hengsten, maar moet altijd wel vermakelijk lachen om het trutterige, damesachtige kattekopperijen van de merries...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 16:23

russel schreef:
Ik hou van de lompe, nooit volwassen wordende goedzakken smeerpoetserij van ruinen en hengsten, maar moet altijd wel vermakelijk lachen om het trutterige, damesachtige kattekopperijen van de merries...



Haha, precies. :') Zo is het overigens ook met katten.

Ik denk dat ik toch ook eerder voor een ruin of hengst zou gaan, omdat het inderdaad van die goedzakken zijn.

frensje
Berichten: 723
Geregistreerd: 12-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 16:24

Ik ging voor een ruin en kwam thuis met een merrie. Ik moet er nog steeds aan wennen. Op sommige momenten denk ik dat we het samen echt gaan redden maar er zijn ook nog veel momenten waarop ik denk: echt nooit meer een merrie!

essie_blue

Berichten: 4369
Geregistreerd: 06-05-08
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 16:25

Precies Russel, het heeft beide wat :D en ondanks dat het generaliseren is, is het toch altijd het gevoel dat je bij ze krijgt, ruinen zijn lomp en merries zijn tuttebellen :')

xAnthea

Berichten: 4434
Geregistreerd: 18-09-10
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 16:26

Ik hou het toch bij mijn geweldige ruinen haha :))

Janneke93

Berichten: 1512
Geregistreerd: 30-04-10
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 16:28

frensje schreef:
Ik ging voor een ruin en kwam thuis met een merrie. Ik moet er nog steeds aan wennen. Op sommige momenten denk ik dat we het samen echt gaan redden maar er zijn ook nog veel momenten waarop ik denk: echt nooit meer een merrie!


Ik heb nu precies hetzelfde! De ene dag is ze poeslief en zo mak als een lammetje, echt net een ruin, en ben ik helemaal blij met haar. De andere dag besluit ze toch maar een merrie te zijn en kan ze echt zoon pismerrie bui hebben, dan denk ik af en toe "waarom heb ik ook alweer een merrie genomen" :')

Urielle

Berichten: 50074
Geregistreerd: 28-07-05
Woonplaats: Rilland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 16:30

Giolli schreef:
Nee, mijn merrie is een ruin vrees ik. -O-

Wisselen? Mijn ruin is een merrie -O-
En mijn merrie een ECHTE merrie, afgezien van haar ronduit ranzige stalmanagement.
Ik hou van hengsten :Y)

esmee1233

Berichten: 838
Geregistreerd: 03-09-12
Woonplaats: Gelderland

Re: Vijftien redenen waarom merries beter zijn dan ruinen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 16:32

ik herken mijn merrie ook in best wel veel punten :P
Vooral in nummer 2, het goed springen of het weigeren :D Vooral het weigeren doet ze goed :P

testes76

Berichten: 1028
Geregistreerd: 04-02-13
Woonplaats: Noord brabant

Re: Vijftien redenen waarom merries beter zijn dan ruinen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 16:34

Helemaal mee eens hihi! Goed gevonden zeg +:)+

BobbieLover

Berichten: 1950
Geregistreerd: 07-07-12
Woonplaats: naast me buren ergens in nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 16:37

Leuk geschreven :)
maar geef mij toch maar liever een Ruin of Hengst ! :)

Muppett
Berichten: 2311
Geregistreerd: 11-04-09
Woonplaats: Nederbelg in België

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 16:39

Wat een grappig stuk! Ik herken wel veel in mijn merrie. Ik heb de fulltime zorg voor haar, al 5 jaar lang.
Wat ik een groot voordeel vind van onze merriegroep, is dat ze elkaars dekens niet slopen, wat de ruinen vaak wel bij elkaar doen. Ze spelen ook bijna nooit met elkaar (elkaar voor de gein bijten en schoppen). Vooral houd ik erg van haar merriekarakter: gauw beledigd maar o zo braaf als ze beloond doet. Ze gaat voor me door het vuur en laat me nooit in de steek, heerlijk! En als ze hengstig is, lig ik in een deuk om haar slettenkunsten.

jgd
Berichten: 71
Geregistreerd: 25-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 16:40

haha mijn merrie is toch wel echt zo`n typische zuurkijkende en 'ik wil mijn persoonlijke ruimte behouden' merrie. zal je nooit een knuffel geven eerder bijten omdat je te dichtbij komt. maarrr onder het zadel doet ze alles voor mij (zolang ik eerst vriendelijk doch dringend duidelijk maak dat ze aan het werk moet)

Nsky86

Berichten: 976
Geregistreerd: 08-12-11
Woonplaats: Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 16:43

Merries rulez!!!!!! *\o/* (ruinen en hengsten trouwens ook)
Ben gek op de veelzijdigheid aan het karakter merries en met namen van mijn merrie *\o/* *\o/* *\o/*

_Lorette_

Berichten: 12111
Geregistreerd: 27-09-04
Woonplaats: Onder Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 16:44

Grappig geschreven. Groot verschil is dat ik hier twee enooooorme knuffelmerries heb staan en dat de ruinen over het algemeen toch iets afstandelijker zijn. Mijn zelfgefokte ruintje uitgezonderd, maar die komt dan ook uit de knuffelmerrie. En ik heb toevallig ook een afstandelijke merrie op stal staan nu.

Ik geen voorkeur in geslacht in de omgang of onder het zadel. Wel vind ik het fijn om de mogelijkheid te hebben om een veulen te fokken, dus dan is er weinig keuze. :D

MarjanB

Berichten: 16513
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 16:44

Mijn merrie is heel erg lief (voor mij) en is nooit zuur, weet nooit dat ze hengstig is. Verder kloppen de punten wel aardig, onderhandelen en niet iets opleggen eerder vragen, zou je alsjebieft? Maar ik kan lezen en schrijven met mn dame! Ik ben echt gek met haar en zij met mij. Ik heb ook een ruintje staan voor gezelschap en daar heb ik eigenlijk weer helemaal niks mee terwijl hij echt allermansvriendje is.