Juridisch gevecht na dood paard

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-04 01:24

Yuna schreef:
Als ik het goed lees, stond dat paard niet bij Anky Van Grunsven...en is het niet waar..Of begrijp ik het nu verkeerd..?


Ze traint en werkt bij Anky en Mocca stond daar ook volgens mij.

DDupont

Berichten: 73
Geregistreerd: 09-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-04 02:12

We kunnen er zeker van zijn dat DaniellevA de echte Danielle van Aalderen is. Ikzelf en vele met mij hebben zich geergerd aan de toon die Anky aansloeg over een aankomende amazone, alsof het allemaal maar niets voorsteld om op jonge leeftijd al aan de top bij de junioren te staan. De reactie van Sjef op dit forum is ook al zo aanmatigend. Heeft Anky destijds goud gehaald bij de junioren of young-riders, zoals onze aanstormende jeugd het afgelopen jaar deed in Saumur. Notabene, met vaak zelf gefokte paarden, of paarden die voor een grijpstuiver gekocht zijn. Natuurlijk hebben Anky en Sjef veel meer ervaring, maar dat wil nog niet zeggen dat de rest van paardrijdend Nederland maar een stel min-kukkeltjes zijn, die geen recht hebben op een eigen mening.

Diederik

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-04 02:18

Dat heb je netjes verwoord Diederik!

Ben het ook volledig met je eens.

Overigens is Danielle de echt danielle!

DDupont

Berichten: 73
Geregistreerd: 09-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-04 02:31

Citaat:
In de landelijke springrubrieken die worden verreden zal overigens ook stalruiter van Van Grunsven, Martijn Verpoort aan de start verschijnen.


Misschien zijn ze zich bij van Grunsven al aan het voorbereiden, voor een nieuwe toekomst in de springsport ?!

Verder viel het mij op dat Mocca, vorig jaar al schijnt te zijn overleden. En dat pas nu (24-januari 2004), dit bericht bekend wordt gemaakt, zet me ernstig aan het denken. Het allereerste bericht over de dood van Idool sprak destijds over een weiland in Amsterdam, waar Idool plotseling was overleden. En nu stond het paard Mocca niet op stal bij Anky, waar Dominique werkte en lessen volgde, maar ergens anders, vreemd. Maar gezien de hele situatie zou ook ik elk paard dat kuchte, verbannen van mijn stal.

Diederik

Aimee

Berichten: 11808
Geregistreerd: 24-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-04 12:51

Ik ben Idool hier nooit tegen gekomen hoor.... Knipoog
Ennuh, wat betreft die springende stalruiter.... de broers van Anky hebben nu toch ook hun (spring)stal op het terrein van hun ouders? Die ruiter is stalruiter bij de nieuwe springafdeling, niet bij de dressuurstal. Heb ik mij laten vertellen.

StalDoorstap

Berichten: 6691
Geregistreerd: 19-04-02
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-04 16:31

DDupont schreef:
We kunnen er zeker van zijn dat DaniellevA de echte Danielle van Aalderen is. Ikzelf en vele met mij hebben zich geergerd aan de toon die Anky aansloeg over een aankomende amazone, alsof het allemaal maar niets voorsteld om op jonge leeftijd al aan de top bij de junioren te staan. De reactie van Sjef op dit forum is ook al zo aanmatigend. Heeft Anky destijds goud gehaald bij de junioren of young-riders, zoals onze aanstormende jeugd het afgelopen jaar deed in Saumur. Notabene, met vaak zelf gefokte paarden, of paarden die voor een grijpstuiver gekocht zijn. Natuurlijk hebben Anky en Sjef veel meer ervaring, maar dat wil nog niet zeggen dat de rest van paardrijdend Nederland maar een stel min-kukkeltjes zijn, die geen recht hebben op een eigen mening.

Diederik



Reactie van Sjef?Waar?

Lielle

Berichten: 66258
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-04 17:01


Amalia
Berichten: 14
Geregistreerd: 27-01-04
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-04 18:25


Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-04 23:25

Maar daar gaat het nu geloof ik niet over Tong uitsteken

Amalia
Berichten: 14
Geregistreerd: 27-01-04
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-04 23:39

ceasario schreef:
Vriend Van Grunsven eerder veroordeeld
Janssen ook in VS voor rechter geweest


Door BRAM HULZEBOS

Donderdag 22 januari,

GRONINGEN - De rechtszaak over de verkoop van een paard waarin Sjef Janssen momenteel is verwikkeld, is niet de eerste waarin de levensgezel van Andy van Grunsven zich moet verdedigen over de gang van zaken rond de verkoop van een paard. In 2001 werd dressuurtrainer Janssen door een Amerikaanse rechtbank veroordeeld wegens de frauduleuze verkoop van het paard Aristocrat. Dat blijkt uit stukken die zich bevinden in de Tarlton Law Library van de universiteit Texas.

Uit de op internet gepubliceerde gerechtelijke uitspraak blijkt dat Janssen voor een Amerikaanse familie een paard heeft verkocht in Nederland. Janssen heeft de Amerikanen verteld dat hij 312.000 dollar heeft kunnen krijgen voor het dier. In werkelijkheid betaalde de koper 480.000 dollar. In hoger beroep werd de uitspraak bevestigd. Janssen werd veroordeeld tot het betalen van een schadevergoeding van 250.000 dollar en een boete van 250.000 dollar, aldus de uitspraak.
Janssen verklaart het verschil tussen het aan de Amerikanen overgemaakte bedrag van 312.000 dollar en het door de koper betaalde bedrag van 480.000 dollar als volgt: 'Als je een paard verkoopt ben je soms veel geld kwijt aan onkosten.'
Janssen kent de Neals goed en voelt zich gemangeld door de Amerikanen. Dochter Lea-Anne heeft een poos bij Van Grunsven getraind en paarden op stal gehad. 'Ik ben een vermogen kwijtgeraakt om aan te tonen dat de Amerikaanse rechtbank niet bevoegd was in deze zaak', zegt Janssen. 'Ik heb uit pure noodzaak de handdoek in de ring moeten gooien omdat mijn beurs zoveel geweld niet kon bijhouden.' Overigens heeft de familie Neal nooit geprobeerd om het geld daadwerkelijk te incasseren, aldus Janssen. Volgens Janssen is de 'zeer rijke en machtige' familie Neal erin geslaagd het Amerikaanse rechtssysteem zo te manipuleren dat hij in de rechtszaak 'nooit een eerlijke kans' heeft gehad. Eind 2003 haalde Sjef Janssen de pers met de ongelukkige verkoop van hun paard Gestion Idool. Een paardenliefhebber uit Purmerend kocht het dier voor zijn kleindochter en betaalde 400.000 euro. Kort na de deal stierf het paard bij Anky in de wei. Wel verkocht, niet verhuisd. Advocaten steggelen momenteel over de aansprakelijkheid.

Bron.ED

Cheese!
EN ZO GAAT HET MAAR DOOR DE ENE NAAR DE ANDERE OPLICHTINGZAAK. Boos! Boos! Boos! Boos! Boos! Boos! Boos! Boos! Boos! Boos!

StalDoorstap

Berichten: 6691
Geregistreerd: 19-04-02
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-04 23:42

Amalia, je hebt 9 berichten en die gaan allemaal over A en S!!
Geobserdeerd? Scheve mond

DaniellevA

Berichten: 432
Geregistreerd: 26-01-04
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-04 23:48

Lielle schreef:
en wat mij betreft graag nog een reactie op het verhaal rond de paarden die alleen maar geschikt waren om rond te crossen in de bak. Daarmee heb je bij mij iig een hoop sympathie verloren, net als door de shetlander scene.

Daar bedoel ik mee te zeggen dat hun alleen met paarden kwamen die totaal niet geschikt zijn voor het niveau dat ik gereden heb en wou gaan rijden en dat moest ik inderdaad makkelijk verwoorden van nova want driekwart van de kijkers heeft geen verstand van paarden. Lachen En wat is er mis met me shetlander?Nova wou dat ik met een paard op tv kwam,maar dat is het enige paard dat ik nog heb Scheve mond dus is dat dan verkeerd om daar dan naast te staan?????En aangezien het nog een jong hengstje is moest me opa de zweep erbij houden van de mensen van nova om hem bij hun weg te houden!

Amalia
Berichten: 14
Geregistreerd: 27-01-04
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-04 23:51

Kayla schreef:
Maar daar gaat het nu geloof ik niet over Tong uitsteken

WAT DAN WEL????????????????

Amalia
Berichten: 14
Geregistreerd: 27-01-04
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-04 23:56

Natasha schreef:
Amalia, je hebt 9 berichten en die gaan allemaal over A en S!!
Geobserdeerd? Scheve mond

JA DAT KLOPT.
BEN OOK DOOR ZE OPGELICHT 5 JAAR GELEDEN. HET IS EEN SCHANDE

StalDoorstap

Berichten: 6691
Geregistreerd: 19-04-02
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-04 23:56

Speurneus Natasha denkt dat Amalia en Danielle elkaar wel HEEL goed kennen....

Amalia
Berichten: 14
Geregistreerd: 27-01-04
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-04 00:04

IK KAN HAAR NIET BEN NET 2 WEKEN TERUG UIT AMERIKA.EN DAAR STAAT HET OOK VOLOP IN DE KRANTEN. SJEF KAN ZE DAAR NIET MEER VERTONEN

Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-04 00:07

Amalia"]
[quote="Kayla schreef:
Maar daar gaat het nu geloof ik niet over Tong uitsteken

WAT DAN WEL????????????????
[/quote]

Zie titel Haha!

Zit jouw capslock vast?

amagun
Berichten: 3061
Geregistreerd: 26-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-04 00:09

Amalia schreef:
IK KAN HAAR NIET BEN NET 2 WEKEN TERUG UIT AMERIKA.EN DAAR STAAT HET OOK VOLOP IN DE KRANTEN. SJEF KAN ZE DAAR NIET MEER VERTONEN


Judy de Winter ook niet, maar daar hoor je niemand over...

Amalia
Berichten: 14
Geregistreerd: 27-01-04
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-04 00:25

JA DAT HEB IK OOK GEHOORD.MAAR DIE HEB DIE DIRK .F .OOK OPGELICHTHET IS ME WAT!!!!!!!!!!

DDupont

Berichten: 73
Geregistreerd: 09-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-04 00:51

Vorige week werd ik gebeld door een Spaanse GrandPrix ruiter, met de vraag of ik nog een goed paard wist voor één van zijn leerlingen (zij moest van de ponies naar de paarden). Toen ik hem gisteren belde dat ik een heel goed paard had gevonden, was zijn eerste vraag en opmerking. Zit Sjef Janssen er tussen ?, want dan hoef ik hem niet.

Diederik

amagun
Berichten: 3061
Geregistreerd: 26-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-04 01:09

Kayla schreef:
Zit jouw capslock vast?


Zit tussen de Tab en je Shift toets in! hint, hint.....

DDupont

Berichten: 73
Geregistreerd: 09-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-04 01:09

Citaat:
Geachte forumschrijvers,

Namens Anky en mezelf wil ik jullie hartelijk bedanken voor de hetze door jullie ontwikkeld op jullie website tegen alles wat Anky is. Is het niet de paarden of de training dan gaan we wel voor de kleding, toch?
Wat een verspilling van tijd en energie, die misschien beter besteed had kunnen worden aan het beter trainen en verzorgen van jullie paarden en of pony's. Verder wil ik jullie nog even meededelen dat Anky's kledinglijn dit jaar alweer met 30% is gegroeid, dus blijkbaar zijn er nog genoeg mensen die het wel leuk vinden en dat zijn nu juist DIE mensen die we graag als klant willen hebben. Verder zal dit onze laatste reactie zijn op schrijvens op jullie website, het is echt te zielig voor woorden!

Sjef Janssen.


Dit heeft dus duidelijk wel met de zaak te maken. Verder laat ik Sjef maar kletsen, want laatst hoorde ik hem op een feestje klagen dat er zo veel geld verloren werd aan de kledinglijn van Anky. En als Sjef stelt dat jullie je tijd beter kunnen besteden aan het "beter trainen en verzorgen van jullie paarden", dan zou ik zeggen "Sjef ga eens een keer bij mijn nichtje van 12 jaar kijken, dan kun je zien hoe ze de hele dag staat te poetsen, boenen en knuffelen met haar 23 jarige pony".

Diederik

amagun
Berichten: 3061
Geregistreerd: 26-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-04 01:10

DDupont schreef:
Vorige week werd ik gebeld door een Spaanse GrandPrix ruiter, met de vraag of ik nog een goed paard wist voor één van zijn leerlingen (zij moest van de ponies naar de paarden). Toen ik hem gisteren belde dat ik een heel goed paard had gevonden, was zijn eerste vraag en opmerking. Zit Sjef Janssen er tussen ?, want dan hoef ik hem niet.


Dit krijg je, indirecte gevolgen voor iedereen, het begint nu al...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-04 01:35

Het is wachten op een mailtje van Sjef...

Maar Wouter, de hele wereld heeft het erover hoor, niet alleen wij hier op bokt Verward.

amagun
Berichten: 3061
Geregistreerd: 26-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-04 01:37

Lovely schreef:
Het is wachten op een mailtje van Sjef...

Maar Wouter, de hele wereld heeft het erover hoor, niet alleen wij hier op bokt Verward.

Dat bedoel ik juist, omdat Sjef alleen aan zijn eigen haggie denkt, sleept ie de hele nederlandse paardenhandel mee in zijn ondergang...