Paard mishandeld in Groesbeek

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
matasja

Berichten: 2610
Geregistreerd: 22-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 19:01

hier is eergister ook weer toegeslagen in millingen aan de rijn, ook vagina kapot.

wil er verder geen uitspraken over doen, juist omdat ik bang ben dat hij terug komt....
vraag me af of de dader van hot naar her rijdt of dat het er meerdere zijn..
Laatst bijgewerkt door matasja op 23-05-13 19:31, in het totaal 1 keer bewerkt

StalNollie

Berichten: 9118
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 19:07

in den dungen dichtbij boxtel/den bosch zijn er ook al gevallen bekend

gentlekim
Berichten: 8
Geregistreerd: 20-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 23:44

Ja het is vreselijk nieuws dat er zo snel alweer is toegeslagen , zowel op 100 meter van de eerdere locatie in Groesbeek als in Millingen. Was het in Millingen ook vlakbij de eerste locatie of leek het erop qua geschikte uitvalswegen misschien? Zijn er overeenkomsten, heeft iemand iets verdachts gezien?
Zo belangrijk is dat aangifte gedaan wordt, ook zonder enig bewijs, en dat het zo breed mogelijk bekend wordt zodat iedereen alert is! We moeten vooral alle kentekens van verdacht geparkeerde auto's noteren of fotograferen en alles doorgeven aan politie. De dader(s) lijken vooral vroeg in de morgen van 3 tot 5 toe te slaan. En bij hengstige merries.

Birdie60

Berichten: 8403
Geregistreerd: 16-06-07
Woonplaats: zeeland (noord-brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-13 07:46

Bah, dan spoor je toch niet?
Waarom zou die dat doen? :( Paardenhater?
Ophangen als ze hem te pakken krijgen, aan de hoogste boom!!!!

stalnijmegen

Berichten: 4562
Geregistreerd: 03-10-05
Woonplaats: schijnbaar niet verweg genoeg van het gezeur

Re: Paard mishandeld in Groesbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-13 08:47

Dus ze hebben ernog verstand van ook? Omdat ze hengstige merries eruit pikken

Schafstall

Berichten: 1234
Geregistreerd: 16-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-13 21:03

matasja schreef:
hier is eergister ook weer toegeslagen in millingen aan de rijn, ook vagina kapot.

Is dit echt waar of gekmakerij? Ken namelijk meerdere mensen met paarden in Millingen, ook die op de ponyclub rijden. Heb vandaag nog eens gevraagd maar geen van hen weet van een geval in Millingen, alleen maar van Groesbeek/Malden. Wel dat er in de krant vermeld staat dat het regio Millingen/Ooij/enz. is. Misschien dat dat de verwarring is??? Ook in Kleve rond gevraagd bij de pensionstallen, maar ook daar is niets bekend.
Laten we mensen niet onnodig bezorgd maken ;)

matasja

Berichten: 2610
Geregistreerd: 22-07-09

Re: Paard mishandeld in Groesbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-13 21:33

Mijn paarden staan in bimmen schaffstal en heb dit niet aan iedereen op de club verteld omdat ik niks zeker wist, heb wel fotos gemaakt.
Het is 80 meter van millingen af dus bij verwarring sorry.
Had ze ook op Facebook staan dus ze hadden kunnen zien wat er gaande is, helaas zijn ze daar op de club niet zo meelevend, dan wel geïnteresseerd in elkaar....

sindy11
Berichten: 89
Geregistreerd: 05-03-06

Re: Paard mishandeld in Groesbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-13 22:55

Nou, dit is absoluut geen gekmakerij! Laten we de boel niet onnodig sussen. Meerdere paarden zijn serieus mishandeld, getekend voor het leven. Je kan niet voorzichtig genoeg zijn. De dader is trots op zijn werk en geniet waarschijnlijk van de verhalen die er de ronde gaan, een rede om niet te veel te willen vertellen op internet.

gentlekim
Berichten: 8
Geregistreerd: 20-05-13

Re: Paard mishandeld in Groesbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-13 00:23

Ik sprak vandaag weer met de politie gezien de situatatie in Groesbeek en omstreken. Ze zijn actief bezig en alle informatie, ervaringen of verdachte omstandigheden kunnen hen helpen. Dus doe vooral aangifte (ook zonder bewijs) en/of informeer de (dieren)politie of bel gewoon met wat je als verdacht ziet of je ervaringen : 0900-8844 of direct met Tom Penninga van politie gelderland zuid die hier mee bezig is: 06-83621250. We kunnen met zijn allen roepen hoe verschrikkelijk we het vinden, en dat zijn we met elkaar eens lees ik, maar nog belangrijker is dat we deze dader(s) pakken door iedereen alert te laten zijn en foto's, kentekens enz van verdachte auto's door te geven. De dader kijkt en zoekt overdag (naar hengstige merries waarschijnlijk) en slaat laat in de nacht toe.

BAStable

Berichten: 851
Geregistreerd: 26-05-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-13 08:20

_/-\o_

BAStable

Berichten: 851
Geregistreerd: 26-05-12

Re: Paard mishandeld in Groesbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-13 17:16

Is er trouwens nog nieuws omtrend de dader? Of nieuwe gevallen.. (laten we hopen van niet!)

matasja

Berichten: 2610
Geregistreerd: 22-07-09

Re: Paard mishandeld in Groesbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-13 17:20

was ik ook wel benieuwd naar, hier niets meer gehoord in gemeente millingen en omstreken.

dorientjuh

Berichten: 7253
Geregistreerd: 19-01-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-13 20:27

Hier ook niets meer gehoord. :n

Josefien

Berichten: 2737
Geregistreerd: 21-04-03
Woonplaats: Heijen (L)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 23:15

Vandaag om 15 u kwam ik op de fiets langs de Maas en daar een kenteken genoteerd van een zwarte landrover die op zandpad geparkeerd stond bij paardenwei. In de wei was een man iets aan het doen met de omheining. Kan natuurlijk niets zijn maar heb het doorgegeven aan politie Gennep.

Birdie60

Berichten: 8403
Geregistreerd: 16-06-07
Woonplaats: zeeland (noord-brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 06:57

Josefien schreef:
Vandaag om 15 u kwam ik op de fiets langs de Maas en daar een kenteken genoteerd van een zwarte landrover die op zandpad geparkeerd stond bij paardenwei. In de wei was een man iets aan het doen met de omheining. Kan natuurlijk niets zijn maar heb het doorgegeven aan politie Gennep.


Goed gedaan, je weet nooit.

Henkje

Berichten: 1455
Geregistreerd: 14-07-09
Woonplaats: Wyler (DE)

Re: Paard mishandeld in Groesbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 23:26

Helaas is er gisteren weer een merrie ontdekt, die in ieder geval uitwendig toegetakeld was.
Het is dus helaas nog niet voorbij...

Shirley

Berichten: 26905
Geregistreerd: 17-09-01
Woonplaats: West-Brabant

Re: Paard mishandeld in Groesbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 23:32

Wat bezielt die mensen toch _-:(

gentlekim
Berichten: 8
Geregistreerd: 20-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 23:36

Henkje schreef:
Helaas is er gisteren weer een merrie ontdekt, die in ieder geval uitwendig toegetakeld was.
Het is dus helaas nog niet voorbij...


Hallo Henkje, heb je misschien meer details/gegevens? Zoals waar, politie, en aard van mishandeling?

Henkje

Berichten: 1455
Geregistreerd: 14-07-09
Woonplaats: Wyler (DE)

Re: Paard mishandeld in Groesbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 23:42

Ja natuurlijk. Weer bij de Brandenburg in de merriewei. Politie weet helaas nog steeds niets.
Merrie was uitwendig van achteren kapot. Het is niet bekend of het dezelfde dader is en of het niet eerder gebeurd is. Omdat er dus van binnen niets (meer?) te zien was.

Schafstall

Berichten: 1234
Geregistreerd: 16-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 21:42

Afgelopen zondag kwam er bij ons achter bij de paarden een zwarte terreinauto ons erf op rijden met 3 mannen erin, nederlands kenteken 09-P....... (Ssangyon Rexton), bleven even staan en reden weer weg.
Meerdere mensen hebben dit gespot (altijd oplettend......). Geen idee wie het waren, ken niemand met zo'n auto, maar volgens de buurvrouw draaiden ze vanaf de weg gericht ons erf op alsof ze bekend waren. Vrienden van ons die het ook zagen, die dachten eerst dat wij thuis kwamen, maar toen ze weer weg reden en die vrienden van ons zwaaiden (en ze ook terug zwaaiden) hadden ze door dat wij het niet waren. Omdat ze er ook van overtuigd waren dat het bekenden van ons waren vertelden ze dit naderhand.

Herkenning van zo'n type auto???

Schafstall

Berichten: 1234
Geregistreerd: 16-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 21:48

gentlekim schreef:
Ik sprak vandaag weer met de politie gezien de situatatie in Groesbeek en omstreken. Ze zijn actief bezig en alle informatie, ervaringen of verdachte omstandigheden kunnen hen helpen. Dus doe vooral aangifte (ook zonder bewijs) en/of informeer de (dieren)politie of bel gewoon met wat je als verdacht ziet of je ervaringen : 0900-8844 of direct met Tom Penninga van politie gelderland zuid die hier mee bezig is: 06-83621250. We kunnen met zijn allen roepen hoe verschrikkelijk we het vinden, en dat zijn we met elkaar eens lees ik, maar nog belangrijker is dat we deze dader(s) pakken door iedereen alert te laten zijn en foto's, kentekens enz van verdachte auto's door te geven. De dader kijkt en zoekt overdag (naar hengstige merries waarschijnlijk) en slaat laat in de nacht toe.


Heb het zojuist gemeld bij de politie op bovengenoemd nummer maar als we afhankelijk zijn van deze mensen -O- :7 .
Eerst vertelden ze me dat ik het in Duitsland moest melden, dus ik het verhaal weer verteld.
Er was niks bekend!
Maar ze hebben het genoteerd :7

BigOne
Berichten: 38258
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Paard mishandeld in Groesbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 21:52

Zwarte landrover en zwarte terreinauto ? Toeval?

Anoniem

Re: Paard mishandeld in Groesbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 22:02

Wow, echt heftig! Heb het een beetje 'geschokt' zitten lezen zeg. Het is toch nog best dichtbij voor me. Ik ga zeker mijn ogen ophouden. Alles in de gaten houden, en het zo veel mogelijk delen. Verder hou ik dit topic ook in de gaten!

Tazziexxx

Berichten: 696
Geregistreerd: 05-03-12
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 22:04

Gatver! :r

Schafstall

Berichten: 1234
Geregistreerd: 16-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 23:45

bigone schreef:
Zwarte landrover en zwarte terreinauto ? Toeval?

In de volksmond word een terreinauto vaak als landrover genoemd...... ;)