Paard mishandeld in Groesbeek

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Noudje
Berichten: 7
Geregistreerd: 22-12-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 14:26

Matasja,ik heb gehoord dat in Groesbeek deze auto is gezien.
En waar nog meer dan??

matasja

Berichten: 2610
Geregistreerd: 22-07-09

Re: Paard mishandeld in Groesbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 19:21

Wat ik gehoord heb hier in de buurt dat deze auto ook in de ooij is gespot bij 2 merries met wonden, maar ja meer mensen rijden in een zwarte jeep dus of het dezelfde is? Hoop dat de tijd het uitwijst, oppakken die handel

Draflinger

Berichten: 2425
Geregistreerd: 01-10-06
Woonplaats: Malden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 20:17

gatverdamme kippenvel, het is in mijn buurt... brr moet er niet aan denken

Joyceee86

Berichten: 5703
Geregistreerd: 25-11-02
Woonplaats: vught

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 20:48

stalbluemoon schreef:
In Den Dungen brabant is vandaag ook een paard mishandeld kreeg ik net te horen.


Dat klopt, Ik sta hier op stal.
Hoorde vandaag ook weer dat in diezelfde nacht een merrie ergens anders toegetakeld is. Wond aan heup met botsplinter en al erbij

Dit zijn foto's van de jaarling hengst
Joyceee86 schreef:
SCHOKKEND!!! Foto's van de wond van het jaarling hengstje bij ons op stal,
Van dinsdag op woensdagnacht toegetakeld

http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-IEFLVJY7.jpg

http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-3NWQOQUS.jpg

Carmenxoxo
Berichten: 988
Geregistreerd: 08-09-12
Woonplaats: Huissen & arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 20:52

Joyceee86 schreef:
stalbluemoon schreef:
In Den Dungen brabant is vandaag ook een paard mishandeld kreeg ik net te horen.


Dat klopt, Ik sta hier op stal.
Hoorde vandaag ook weer dat in diezelfde nacht een merrie ergens anders toegetakeld is. Wond aan heup met botsplinter en al erbij

Dit zijn foto's van de jaarling hengst
Joyceee86 schreef:
SCHOKKEND!!! Foto's van de wond van het jaarling hengstje bij ons op stal,
Van dinsdag op woensdagnacht toegetakeld

http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-IEFLVJY7.jpg

http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-3NWQOQUS.jpg


Afschuwelijk!

Benita
Berichten: 907
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Kleve (duitsland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 21:57

Inderdaad afschuwelijk. Wat een gestoorde mensen lopen er rond.

Is dit gebeurd terwijl hij op stal stond, of op de weide?

BAStable

Berichten: 851
Geregistreerd: 26-05-12

Re: Paard mishandeld in Groesbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 22:19

Daar springen de tranen toch van in je ogen..!
Ik schaam me soms voor de mensheid, ongelovelijk..

Schafstall

Berichten: 1234
Geregistreerd: 16-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 22:25

Heb hier in de buurt wel 2 loslopende honden gezien (vorig jaar ook al eens) die agressief zijn. Niemand weet van wie ze zijn, twee bordercolly-achtige honden. Vorig jaar met Pasen liep ik de voordeur uit en vlogen ze notabene op ons terrein mijn hond aan (boerboel). Die had een hoektand wond. Aangezien onze hond ook terug hapt, vlogen ze ook weer snel uit elkaar en dropen ze af, zowel die honden als onze hond. Helaas zijn ze eergisteren weer gesignaleerd, loslopend......... Zouden honden zoiets kunnen aanrichten en zou het toeval zijn dat het merries zijn???

kyrkelover
Blogger

Berichten: 9322
Geregistreerd: 28-12-03
Woonplaats: Boxmeer

Re: Paard mishandeld in Groesbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-13 07:18

Ik blijf het raar vinden hoe die paarden het toelaten eigenlijk.

Desireetje89
Berichten: 169
Geregistreerd: 28-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-13 13:49

Welke gefrusteerde, gestoorde is er nu weer bezig. Arme dieren! Zou die man of vrouw z'n geslachtsdelen eraf steken en dan laten liggen. Misschien begrijpt hij/zij dan hoe vreselijk het is!Rot mensen heb je toch! Bah!

Kkkaren

Berichten: 2441
Geregistreerd: 17-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-13 15:25

kyrkelover schreef:
Ik blijf het raar vinden hoe die paarden het toelaten eigenlijk.


Ja, dat snap ik ook niet.

BAStable

Berichten: 851
Geregistreerd: 26-05-12

Re: Paard mishandeld in Groesbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-13 23:29

Ze vermoeden dat de dader lokt met voer waarin een sedatiemiddel zit (hartvannederland)

gentlekim
Berichten: 8
Geregistreerd: 20-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 23:23

hallo allemaal, als goede bekende van het paard dat in Groesbeek is misbruikt kan ik melden dat het in deze omgeving gaat om een persoon (of meerdere?) die vooraf de locatie en de paarden langdurig observeert. De gevallen in Malden en in Groesbeek lijken sterk op elkaar en ook misschien wel op die in omgeving Kleve en Millingen. De dader doet zijn huiswerk, observeert vooraf langdurig de locatie en de paarden. Hij komt ook nog eens terug na de daad om de consternatie te bekijken. Het gaat hier niet om messteken zoals in Brabant. Het is belangrijk dat zoveel mogelijk mensen alert zijn op een bepaalde auto(6-deurs donkere of zwarte jeep-achtige auto, maar ook andere zijn inmiddels mogelijk!) die langdurig ergens bij een paardenwei geparkeerd staat te kijken. Deze dader doet nl. zijn huiswerk grondig. Vertel deze zaak svp overal in de omgeving door en probeer vooral het kenteken te noteren of een foto te nemen en geef het aan de (dieren) politie door wanneer je iets verdachts ziet, wij zijn in contact met de dierenpolitie. Deze gek moeten we met onze alertheid en de aandacht van de politie te grazen nemen.

Benita
Berichten: 907
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Kleve (duitsland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 00:00

Dankjewel voor de informatie, ik zal mijn ogen open houden en ook paardenbezitters in mijn omgeving waarschuwen.

Weet je misschien of de gevallen in Malden, Groesbeek, Millingen en Kleve paarden zijn die 24 uur per dag op de wei staan of zijn het paarden die op stal staan, of alleen overdag op de wei?

matasja

Berichten: 2610
Geregistreerd: 22-07-09

Re: Paard mishandeld in Groesbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 09:09

Wat moet ik me voorstellen van een 6 deurs auto? Is toch 4 of 5 deurs altijd? Of is het zoiets als een Chevrolet suburban of hummer? Die zullen er toch niet veel rijden in de omgeving namelijk!

stalnijmegen

Berichten: 4562
Geregistreerd: 03-10-05
Woonplaats: schijnbaar niet verweg genoeg van het gezeur

Re: Paard mishandeld in Groesbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 09:18

Denk dat je meer in de gangbare merken moet zoeken. Nissan patrol, Toyota enz

gentlekim
Berichten: 8
Geregistreerd: 20-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 10:06

In het geval Groesbeek stond het paard 24 uur op de wei, in Malden ook dacht ik en in Groesbeek is
's-nachts toegeslagen.

matasja

Berichten: 2610
Geregistreerd: 22-07-09

Re: Paard mishandeld in Groesbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 11:49

Stalnijmegen, was meer als voorbeeld. Omdat dit 6 deurs auto's zijn, en die dus niet veel voorkomen. De oude modellen van Nissan petrol is zeker ook een optie. De nieuwe hebben een achterklep en dus gewoon 5 deurs. 6 deuren maakt de zoektocht makkelijker als je zoiets bij een wei ziet staan.
Paarden waarbij toegeslagen is staan inderdaad op de wei

jooproo

Berichten: 972
Geregistreerd: 01-04-13
Woonplaats: the middle of nowhere

Re: Paard mishandeld in Groesbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 21:27

Wat een ellende... snap niet dat iemand dat kan doen... Paarden of welk ander dier/mens dan ook mishandelen

matasja

Berichten: 2610
Geregistreerd: 22-07-09

Re: Paard mishandeld in Groesbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 21:35

fijn advies vanuit tv gelderland, paarden op stal houden.... ja nog makkelijker doelwit!

BAStable

Berichten: 851
Geregistreerd: 26-05-12

Re: Paard mishandeld in Groesbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 07:35

Nou onze paarden staan (gelukkig) wel 's nachts op stal, achter slot en grendel.
In de wei hangen meestal geen camera's, op stal kan dat wel

dorientjuh

Berichten: 7253
Geregistreerd: 19-01-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 12:44

Gisteren is een paard van de stal waar mijn paard ook staat, waarschijnlijk mishandeld. Het gaat om een pensionstal aan de Lagewald in Groesbeek. Het oorspronkelijke nieuwsbericht ging over een paard op de stal naast 'mijn' pensionstal. Het paard bij ons op stal heeft een snee in de vulva.

Ik was gisteren op stal toen de dierenarts er was voor dat paard. Ik word er misselijk van als ik bedenk dat, mocht dit inderdaad mishandeling zijn en het is dezelfde dader, dat deze dan niet bang is om terug te komen. Mijn paard staat 24/7 buiten en ik durf er haast niet aan te denken dat mijn paardje wel eens het volgende slachtoffer zou kunnen worden.
|(

bertine37

Berichten: 2128
Geregistreerd: 23-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 13:03

dorientjuh schreef:
Gisteren is een paard van de stal waar mijn paard ook staat, waarschijnlijk mishandeld. Het gaat om een pensionstal aan de Lagewald in Groesbeek. Het oorspronkelijke nieuwsbericht ging over een paard op de stal naast 'mijn' pensionstal. Het paard bij ons op stal heeft een snee in de vulva.

Ik was gisteren op stal toen de dierenarts er was voor dat paard. Ik word er misselijk van als ik bedenk dat, mocht dit inderdaad mishandeling zijn en het is dezelfde dader, dat deze dan niet bang is om terug te komen. Mijn paard staat 24/7 buiten en ik durf er haast niet aan te denken dat mijn paardje wel eens het volgende slachtoffer zou kunnen worden.
|(

Oh getver ! Dorientjuh. Ik moest ook al aan jou denken toen ik dit topic las.
:(:)

dorientjuh

Berichten: 7253
Geregistreerd: 19-01-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 14:05

Ja, ik schrok ook toen ik dit bericht voor het eerst las. Nog bedankt voor de link!

BAStable

Berichten: 851
Geregistreerd: 26-05-12

Re: Paard mishandeld in Groesbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 17:54

Gadverdamme.. Ik hoop dat ze de dader snel vinden!!
Voordat er nog meer slachtoffers (in Groesbeek) vallen!