Sanneke Rothenberger stapt over naar de Senioren

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sammie

Sanneke Rothenberger stapt over naar de Senioren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-13 16:47

http://www.bokt.nl / http://www.eurodressage.com

Ondanks dat de 20-jarige Sanneke Rothenberger nog een jaar bij de Duitse Young Riders mag starten, heeft ze zelf te kennen gegeven dat ze bij de Senioren verder zal gaan.

Hans-Heinrich Meyer, trainer van het Duitse Junioren en Young Riders team, had aan Rothenberger gevraagd of ze beschikbaar was voor de Europese Kampioenschappen. Rothenberger heeft aangegeven dat dit niet het geval is. In plaats daarvan concentreert ze zich liever op haar Grand Prix carrière bij de Senioren.

De jonge Rothenberger heeft 18 kampioensmedailles weten te winnen tijdens haar Pony, Junioren en Young Riders carrière. Met Grand Prix paard Favourit (v. Fidermark) heeft Rothenberger zich inmiddels in de ring laten zien.

Volgens een persverklaring van de familie Rothenberg: “Sanneke wordt steeds beter op Grand Prix niveau. Daarom zouden we het jammer vinden om haar paarden een niveau lager uit te brengen. Voor Sanneke gaat het niet om het winnen van medailles, maar om het zich kunnen ontwikkelen in de sport. Ze wordt elke dag beter en we zijn benieuwd hoe ver ze kan komen.”
Laatst bijgewerkt door Aurora3 op 11-05-13 10:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Getup

Re: Sanneke Rothenberger stapt over naar de Senioren

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-13 16:51

Dat kan ik begrijpen, ze heeft al genoeg gewonnen, en je wilt je toch kunnen meten met GP combinaties.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-13 17:13

Goede stap, als je alles gewonnen hebt wat er te winnen valt dan moet je verder en niet op het lagere niveau blijven om prijzen te scoren wat je helaas wel heel vaak ziet, vooral op lagere niveaus. Vaak zie je ruiters die allang aan een volgende klasse toe zijn toch lager starten om maar zoveel mogelijk strikken te rijden. Ik vind het persoonlijk veel belangrijker dat je je ontwikkelt als ruiter, onze kinderen heb ik vroeger ook nooit in een bepaalde klasse gehouden, zelfs niet voor kampioenschappen. Als de combinatie klaar was ging je een stap verder, leer je veel meer van dan een jaar lang dezelfde proeven te rijden.

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-13 17:32

nou ja, als je jezelf in een team en in de medailles kan rijden bij de jeugd, snap ik best, dat je dat op zich nog even blijft doen.

ullaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-13 20:58

Leuk!
Ouders hebben gelijk, en als ze dat zelf ook wil, is de keuze niet moeilijk.

Ben benieuwd naar de toekomst van deze talentvolle amazone.

enny

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-13 22:39

Is Totilas niet wat voor haar? O:)

HorseTimeXL

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-13 23:38

enny schreef:
Is Totilas niet wat voor haar? O:)

Die hadden ze toen destijds afgewezen. Omdat ze vonden dat Totilas bij Edward kans zou moeten krijgen om de perfectie te laten zien en wilde zo'n combi niet uit elkaar halen. Vond het heel moedig!

marilouise

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-13 09:33

De connecties zijn er natuurlijk nog steeds dus misschien komt ide nog eens "overwaaien"

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-13 12:06

Ik hoop dat ze slim genoeg is om daar nee op te zeggen. :)
Zou zonde zijn van een glansrijke carriëre als ze hierna uitgespuugd wordt als "Totilas-jatter".

enny

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-13 12:33

Ayasha schreef:
Zou zonde zijn van een glansrijke carriëre als ze hierna uitgespuugd wordt als "Totilas-jatter".

Denk juist dat iedereen enthousiast zou zijn als zij hem weer positief in het nieuws zou kunnen brengen :)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-13 12:38

enny schreef:
Ayasha schreef:

Denk juist dat iedereen enthousiast zou zijn als zij hem weer positief in het nieuws zou kunnen brengen :)

ah, valse hoop is ook hoop. :)
Met Toot zal enkel Edward Gal het echt goed doen. Als een ander hem aan het lopen krijgt is dat dankzij Edward en zo niet, is ze een slechte ruiter.

enny

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-13 13:35

Hoop in ieder geval voor haar dat ze tzt ook leuk mee gaat doen in de Grand Prix met welk paard dan ook :j (blijft toch ook een beetje nederlands :D )

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-13 13:42

Als er ééntje prettig rijd is het deze dame wel, durf te wedden dat zij binnen een jaar weer met Toot in de GP zou kunnen schitteren. Ik vind Sanneke een beetje het type van Dujardin, fijne amazones.

HorseTimeXL

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-13 15:17

bigone schreef:
Als er ééntje prettig rijd is het deze dame wel, durf te wedden dat zij binnen een jaar weer met Toot in de GP zou kunnen schitteren. Ik vind Sanneke een beetje het type van Dujardin, fijne amazones.

Helen vind ik ook altijd een erg fijne ruiter :j niet dat die Totilas zo snel zou gaan rijden want ze heeft zelf een topper. maar over fijne amazones gesproken.