Joolien & Charles

Charles en Joolien als persdames!
Toen Joolien nog een Joolientje was, ging zij regelmatig met mama naar Jumping Amsterdam. Inmiddels is Joolien geen Joolientje meer en gaat Joolien graag met haar vaste concoursmaatje Charles naar de grotere evenementen. Dit keer werden wij vergezeld door bokker Fred_Kroket die we nog niet hadden gemeet. Nou, dat was een gezellige boel!
Om 3 uur spraken we af bij de RAI en na het regelen van alle kaarten waren we binnen! We waren allen in een licht euforische staat omdat we al meteen zin hadden in het feest. Een van de redenen dat wij er heen gaan, want ja, het springen is immers een leuke bijzaak

Al na 10 minuten liepen we pal langs Anky die lief glimlachte naar me. Mijn pennyhart sloeg even over. Uiteraard liet ik dat niet merken en bleef ik koel zoals Joolien het betaamd, ik ben immers al eens met haar op de foto geweest tijdens de Anky fanclubdag...
We liepen door naar de inrijring, onze vaste hangplek. Toen we daar aan kwamen moest ik de dames in toom houden toen zij de ridders te paard in het visier kregen. Niet vanwege de paarden, nee joh! Maar vanwege het mannelijk schoon op de wilde hengsten. Onze zoektocht naar lekkerste ruiter van het concours kon daarmee gestaakt worden, aangezien de enige springruiter die daarbij in de buurt kwam heel knap was, maar alleen met cap op... En zeg nou zelf, deze ridder is toch goddelijk?

De dames moesten natuurlijk in contact komen met deze heren en lief lachen was daarbij niet genoeg. Na hun tweede show s’avonds stonden wij in onze vaste hangjongerhoekje stiekem moed in te drinken toen ze in de inrijpiste verschenen. Meteen begonnen de dames te giebelen. Ik stiekem ook, maar ik bleef koel en stoer aangezien ik al hartstikke bezet ben. We dachten dat de heren er dorstig uit zagen en besloten ze te paard een biertje aan te bieden, dat sloegen ze niet af en het ijs was gebroken (lees: we gingen uit ons dak want oeh wat waren ze leuk
). 
De biertjes delen

Op weg naar onze vaste hangout, levensgevaarlijk, vraag maar aan Fred_Kroket!

Op de hangout.

Meestal hangen we wat rond bij het inrijden, maar de sixbar moesten we toch even live zien. Eigenlijk meer omdat Charles een kanon van een lens mocht lenen, waarbij ze bijna voorover van haar stoel viel tijdens het gebruik daarvan. Het leverde wel een paar gave platen op!

Piet er zit wat op je hoofd!

Oh ja, het springen, daarvoor kwamen we tenslotte! Het was heel leuk, ze gingen bij de sixbar heel hoog, 1.90 mtr om precies te zijn en ik weet het niet maar ik ga daar liever onder door ofzo.

De rubriek erna was ook spannend waarbij een Fransman won. Of een Italiaan... Of een... Nee volgens mij was het een Fransman...
Terug naar de sfeer, die was goed, het was druk ondanks de dure kaarten. Het strodorp was goed voorzien van dure meuk en blitse blingbling rijspullen, maar hey, als ik bling bling wil zien ga ik wel naar de Toppers, aldus een bezoeker. Jammer dat de betaalbare stands steeds minder worden en dat het strodorp elitair aan doet. Zo ook het eten, €8,95 voor een salade is niet grappig. Zo ook de drankjes s’avonds, je zou spontaan uitdrogen van de prijzen van €2,60 voor een colaatje. Echter, hadden we wel wat vocht nodig gezien Glennis Grace de boel aardig wist op te zwepen! Het was gezellig druk en er werd volop gedanst.

Intussen was ik de dames alweer kwijt, die waren op ridderjacht gegaan. Even later vond ik ze terug op een staantafel, dames, het is de bedoeling dat je naast de tafel staat, niet erop...
Maar wel met de ridders om hun heen, nu wel in gewone kleding overigens. Helaas hadden de mannen zoveel aanspraak van vrouwelijk schoon dat er verder niks gebeurde behalve heel stoer wat mailadres uitwisselingen tussen Charles en Yann, en Charles en Romain, vanwege de foto’s (jaja, geloof er niks van!). Na al dat gedans en gelach werd het tijd om afscheid te nemen, het was weer een leuke maar vermoeiende dag!! In maart gaan wij weer naar Indoor Brabant om verder te feesten en leuke dingen mee te maken!
Fotocredits gaan naar Charles en uiteraard is het ook niet toegestaan de foto’s zonder toestemming te gebruiken. (Helaas zijn door omstandigheden sommige foto’s gemaakt met een mobiele telefoon.)
Joolien & Charles
Verwant artikel
[VN] HK: JA: LIVE vanaf 12.30 Kür op Muziek! *praat mee*
[VN] Jumping Amsterdam: dressuur, springen en sfeer