Edward Gal dansend naar vierde zege op ICNN Drachten [video]

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ThePast03

Edward Gal dansend naar vierde zege op ICNN Drachten [video]

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-13 21:31

* http://www.icnndrachten.nl

Harmonieus en lichtvoetig danste Interfloor Next One (v. Jazz) vanmiddag naar de overwinning in de Interfloor Grand Prix kür op muziek en daarmee pakte Edward Gal zijn vierde overwinning tijdens ICNN Drachten. Het werd een schitterende ontknoping, waarbij Edward’s partner Hans Peter Minderhoud in zijn nek hijgde met de spectaculair bewegende Lord of Loxley (v. Lord Sinclair).

Interfloor Next One is inmiddels achttien jaar, maar dat is hem niet af te zien. De vijf juryleden plaatste hem unaniem op de eerste positie met 77.35%. Daarmee zag de rubriekssponsor zijn eigen paard de kür winnen, net als vorig jaar. “Next One ging er echt voor. Hij is hartstikke fit en vindt het leuk als hij mee mag op wedstrijd”, vertelt Hans Peter Minderhoud. Zelf was hij bijzonder tevreden over zijn optreden met Lord of Loxley, die voorheen uitbracht werd door Brett Parbery. De stoere hengst kwam uit op 75.75%.

“Toen ik met mijn kür klaar was, zei Edward Gal dat ik boven zijn score uit zou komen. Dat was niet zo, maar dat is niet erg. Ik ga niet over de punten zeuren. Ik kwam met een smile van hier tot huis de ring uit. Misschien moet de jury Lord of Loxley nog wat vaker zien”, lacht Hans Peter Minderhoud, die zeer hoog scoorde voor de passage en changementen. “Ik had negens, maar ook een 10 voor de drafappuyementen. En hij kan super uitstrekken. Ik heb hem nog maar één keer eerder Grand Prix gestart en dat was nationaal in Uden. Ik merk dat het een gouden beestje is. Hij heeft echt in de gaten wanneer het moet gebeuren en iedereen is er gek van. Het is eigenlijk een heel grote, leuke pony om te zien met een stoere kop erop. Als de piaffe nog wat meer balans krijgt, zullen de scores sowieso nog wat hoger uitvallen.”

De hoofdrol op ICNN Drachten was echter voor Edward Gal, want hij won vier van de vijf proeven. Hij nam zijn olympische paard Glock’s Undercover (v. Ferro) mee om er wat rust in te krijgen en slaagde in zijn missie door de Grand Prix en de Special te winnen. De zeer onervaren , maar uiterst kwaliteitsvolle Asther de Jeu (v. Contango) won direct haar eerste kür op muziek in de lichte tour. “We waren met alle paarden dus superblij”, vertelt Hans Peter Minderhoud. “Drachten is echt een leuk concours. Bovendien deden onze leerlingen het erg goed.”

Voor de video van de proef kijk hier

HorseTimeXL

Re: Edward Gal dansend naar vierde zege op ICNN Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 21:35

Die Lord of Loxley, is echt een gaaf paard zeg en inderdaad uitstrekken kan die zeker! Maar ik dacht dat iemand uit Australie hem weer zou gaan rijden? Kan ook welzijn dat ik het verkeerd heb hoor!

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 21:37

Vond Hans Peter Minderhoud eigenlijk beter dan Edward Gal. Stoorde mij bij Edward nu vooral aan het stanggebruik. Heb dat wel veel minder gezien bij hem

tiger27

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 21:40

vosjevos

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 21:41

Zijn er ook beelden van de bovengenoemde proeven?

tiger27

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 21:55

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 21:56

Ik vond Lord of Loxy een erg stoer paard(je), maar nog niet helemaal af. Next One liep miz een hele fijne strakke proef met hele passende mooie muziek. Fijn dat hij op die leeftijd nog mooi hoog mee loopt.
Lord of Loxy is er eentje om in de gaten te houden.

Vond het stanggebruik wel meevallen, maar als ik de foto's terug zie is er af en toe toch wel wat te veel. Zonde.

tiger27

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 21:58

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 22:14

Hulde voor Emmelie, erg fijn gereden en ze kan net zo goed een trens erin doen, zij gebruikt de stang namelijk helemaal niet.

Vernon

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 22:18

Ik was er vandaag ook bij en Lord of Loxley imponeerde veel meer dan Next One. Maar die was, zoals RianneH al zei, nog wat onwennig. Wat 'slingerig' in zijn bewegingen. Next One is veel constanter. Dus ik was het er wel mee eens, dat Edward Gal eerste werd en Hans Peter tweede. Maar poe, wat is die Loxley een gaaf paard. Daar gaan we nog wel meer van horen! :)

Nog wat foto's van de kur van vanmiddag. Niet top foto's, maar voor het idee wel leuk. :)

Afbeelding
Edward Gal

Afbeelding
Hans Peter Minderhoud

Afbeelding
Hans Peter Minderhoud

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 22:22

wauw heb die kur gezien van edward met asther maar wauw wat heeft hij een leuk nieuw paard onder ze kont.

Monster_tos

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 23:31

bigone schreef:
Hulde voor Emmelie, erg fijn gereden en ze kan net zo goed een trens erin doen, zij gebruikt de stang namelijk helemaal niet.

Jaaa echt super! Heb haar gister zien rijden. Echt gouden handjes!!

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 01:22

Monster_tos schreef:
bigone schreef:

Jaaa echt super! Heb haar gister zien rijden. Echt gouden handjes!!

wat een fijne proef was het om te zien ( heb het filmpje even gezien) :) :)

hellow123

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 09:05

Op de website van HP staat een linkje naar de kur! ;-)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 10:38

Ik heb het filmpje van Undercover halverwege weggeklikt, valt mij heel erg tegen. Vind het er erg behouden maar gespannen uitzien. De uitgestrekte draf kan ik echt geen uitgestrekte draf noemen? Geldt zowel voor de eerste als voor het gedeelte passage-uitgestrekte draf-passage. Daarna heb ik weggeklikt omdat het totaal niet boeiend was om naar te kijken. En dat is voor het eerst in m'n hele leven dat ik EG wegklik. :D

Hier de kur van Lord of Loxley! :)
http://www.topdressage.tv/phpBB3/viewto ... 644c80f46c

Wat een slungel nog maar wat een leuk paard voor de toekomst. :)) Gaat als een halve wilde de baan door en schudt haast ongemerkt op zijn dooie gemakje 'even' alle grand prix oefeningen eruit. :)) :D

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 11:40

Is inderdaad een leuk paard voor de toekomst. Moet nog wel sterker worden, vooral in de piaffe.

Ibalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 13:14

Heb gisteren ook mogen genieten van prachtige proeven en ik moet eerlijk zeggen dat ik erg gecharmeerd was van van Lord of Loxley...
Ik ben nu ook helemaal fan van Edward Gal want hij was zo aardig om tijd vrij te maken voor mijn dochter en haar vriendinnetje nadat ze gevraagd hadden of hij wel met hun op de foto wilde.
De meiden waren helemaal er van in de war!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 13:18

Ibalia schreef:
Heb gisteren ook mogen genieten van prachtige proeven en ik moet eerlijk zeggen dat ik erg gecharmeerd was van van Lord of Loxley...
Ik ben nu ook helemaal fan van Edward Gal want hij was zo aardig om tijd vrij te maken voor mijn dochter en haar vriendinnetje nadat ze gevraagd hadden of hij wel met hun op de foto wilde.

Wat lief. <3

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 13:29

Lord of Loxley gaat nog een hele goede worden straks!!

Berwicowa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 13:33

Was er gisteren ook. Vond Lord of Loxley ook super gaan. Was mijn favoriet.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 14:54

Ibalia schreef:

Leuk voor je dochters maar ben je fan van hem als persoon of als ruiter, daar zit nogal een verschil in. Vind het ook een aardige vent maar zijn rijden ietwat minder ondanks zijn geweldige resultaten.

Monster_tos

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 15:00

Hoe was zijn ereronde gister?
Zaterdag waren zowel Undercover als Asther heerlijk rustig en kon hij mooi met 1 hand zijn rondjes rijden. Terwijl alle andere paarden de boel afbraken! Vooral Diederik van Silfhout had moeite om de boel onder controle te krijgen :P
Vond wel mooi om te zien dat beide paarden van Edward zo rustig waren, dus ben wel benieuwd of Next One ook zo lekker kalm was?

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 16:19

Next one gedoeg zich keurig. Lord of Loxy was erg onrustig en die van Hexagon vond het erg spannend. Next one ging keurig de baan door ook al vloog er af en toe wat wilds om hem heen. Hij is dan ook al wat ouder en ervarender, dat merk je wel.

Vond zijn proef net spetteren maar heel vloeiend. Overgangen netjes, ontspannen en grotendeels vriendelijk. Zie ik liever dan zo'n spectakelpaard met een hoop storing, maar verwacht dat die onder HP wel vloeiender gaat worden.

Monster_tos

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 16:47

Vind wel kenmerkend voor Edward dat al zijn paarden zich zo goed gedroegen! Next one is inderdaad al behoorlijk ervaren, maar Asther is nog erg onervaren en Undercover is ook nog niet zo ervaren.
Baal echt dat ik zondag niet meer geweest ben. Lord of Loxy is echt een type paard waar ik van hou!

purkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 17:11

qua ongedwongenheid & losgelassenheit- takt -anlehnung vond ik het een wankel evenwicht wat ik heb gezien... zal aan het grijze weer liggen mss