Steel met de kou een deken, dat heeft de dief goed bekeken

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sinterklaas

Steel met de kou een deken, dat heeft de dief goed bekeken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-12 01:18

http://www.horseandhound.co.uk/

Citaat:
Het is nu december en dus wordt het kouder
En menig paard, vooral die een dagje ouder,
Krijgt daarom een lekkere warme deken.
En daar zit handel in, hadden dieven bekeken...

In Groot-Brittannië is een nieuwe trend zichtbaar: er worden meer dekens gestolen nu het kouder weer wordt, waarbij dekens zowel uit zadelkamers als van paardenruggen worden gejat. “We krijgen meer meldingen binnen,” zegt Nicki Whittaker, van de NFU een Britse verzekeringsmaatschappij. “Dekens zijn altijd al een doelwit in dit jaargetijde. We adviseren mensen dat ook om ze duidelijk te merken aan de buitenkant van de deken, zodat het moeilijker wordt ze door te verkopen en makkelijker om ze te herkennen als ze worden teruggevonden.”

Garry Porter van UK Horsewatch Alliance geeft dezelfde waarschuwing. “Het is een jaarlijks terugkerend probleem. Het weer wordt slechter, en je nieuwe of pasgewassen dekens verdwijnen opeens. Maar ze zijn ook best subtiel bezig. Als je oude deken met gaten wordt gestolen, en je vraagt je af waarom, wees dan niet verbaasd dat de nieuwe deken die je daarna koopt om de oude te vervangen óók opeens weg is. Zorg er dus voor dat je nieuwe deken er zo onaantrekkelijk mogelijk uitziet.”

Diefstal van harnachement en dekens is de meest voorkomende verzekeringsclaim voor NFU — het kostte het bedrijf meer dan £750,000 (600.000 euro) tussen juli 2011 en juni 2012. NFU is er ook van overtuigd dat het geplande diefstallen zijn, en geen gelegenheidsgevallen.

Mevrouw Whittaker voegt toe: “Je kunt het best je initialen, je postcode of het stamboeknummer van je paard op je deken aanbrengen. De meeste gestolen goederen worden verkocht op rommelmarkten, de zwarte markt of op internet, en het is logisch dat nieuwe of dure dekens het meest gewild zijn bij dieven.”

Op het Horse and Hounds forum werd vorige week nog een oproep gedaan door een paardeneigenaar in Dartford in Kent. Ook haar dekens waren gestolen. “Er is gewoon ingebroken op stal, de dekens zijn gewoon van de paarden afgehaald, en de reservedekens zijn ook meegenomen,” schreef ze.

MelanieB

Re: Steel met de kou een deken, dat heeft de dief goed bekeken

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 01:21

Moet toch niet gekker worden... dekens van de paarden af gestolen.. :n

DJZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 01:25

Tsja, crisis... maar dan nog.. het is van de zotte dat er tegenwoordig zoveel gejat wordt....

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 01:56

<:) Vanwaar al die topics? Geen stress voor morgen?

DJZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 01:58

Ik denk dat het te glad is op de daken en dat Sint zich nu verveeld :P :=

Berith

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 07:53

MelanieB schreef:
Moet toch niet gekker worden... dekens van de paarden af gestolen.. :n

Is vorig jaar bij mijn paard gebeurd :(

Hope2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 08:12

bah zeg. word niet goed van mensen die niet van andermans spillen af kunnen blijven.

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 08:16

Wat gaat het volgende zijn? Het wordt steeds gekker en gekker!

Waarom zouden we nog gaan werken om onze spullen te kunnen betalen? Als stelen gewoon kan? :n

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 08:29

Zit met open mond te lezen :oo hoe haal je het in je hoofd om een deken van een paard te jatten....stelen op zich is al not done maar om nu alle dekens uit een stal te jatten en ook nog eens de dekens van de paarden.Staan die arme dieren daar te klapperen :n

Blij dat ik geen dekens meer heb voor mijn jongens maar je gaat op een zeer koude nacht toch niet lekker slapen... :brr:

Bravura

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 09:19

Bedankt voor dit bericht....breng mensen op een idee. Wat een mentaliteit om zomaar een paard de deken af te trekken voor geld of eigen paard. Wat een waarden en normen in de maatschappij tegenwoordig, alleen al als je de persberichten lees: diefstal hier, overval daar, moord, doodslag. Het wordt steeds abnormaler. :n

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 09:23

Dit is best laag....

Haha ik zat me net als Baileymix af te vragen van de topics , alleen vraag ik me af ; waarom die gedichtjes erboven :+

Edit Sinterklaas dus gedichtjes, ping goedemorgen Suus -O-
Laatst bijgewerkt door S_uus op 05-12-12 09:45, in het totaal 2 keer bewerkt

Bravura

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 09:27

Walgelijk persoontje, deze zgn sinterklaas, gezien al zijn plotselinge berichten. Doe gewoon normaal, ben je al gek genoeg.
Laatst bijgewerkt door Bravura op 05-12-12 09:30, in het totaal 1 keer bewerkt

An1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 09:29

BaileyMix schreef:
<:) Vanwaar al die topics? Geen stress voor morgen?

Het is toch na 12 uur geschreven? Dus al 5 dec <:)

Bravura

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 09:31

Ja, en? Als er al een mod zich uit geeft als sinterklaas, houd het dan bij leuke berichten en breng mensen niet op verkeerde ideeën.

vera_pino

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 09:36

Heb het ook meegemaakt hier in Nederland hoor, paard op stal met zweetdeken (in de winter) Kom terug op stal paard geen deken meer op? Even door de stallen lopen en daar zag ik een ander paard met mijn deken op staan.

Deze deken was al gemerkt en er stond aan de binnenzijde over de volle lengte/breedte mijn voor en achternaam. Mensen durven tegenwoordig alles. Wist dus zeker dat dit mijn deken was en heb hem gewoon teruggepakt. Wel medelijden voor het arme dier wat nu geen deken op had maar dan moet je als eigenaar maar even achter je oren krabben voordat je dit soort praktijken uithaalt.

Bravura

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 09:38

In jouw geval had je een bekende verdachte, er zou door mij aangifte gedaan worden bij de politie. Zonder pardon, aardig mens of niet.

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 09:43

Ik vind het wel zonde om mn nieuwe dekens te gaan kenmerken maar goed als het moet , moet het .
Ik heb hier wel een deken van een paard van me jaaaren geleden en die heeft mijn moeder toen gekenmerkt op de singels.

Overigens denk ik dat het bij ons op stal niet snel gebeurt, er lopen te veel mensen die er aan het werk zijn of eigenaren zelf, maar toch is het zekere voor het onzekere nemen niet slecht.

neile

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 10:02

Dekens jatten van paarden af? Sjeee...

vera_pino

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 10:08

Bravura schreef:
In jouw geval had je een bekende verdachte, er zou door mij aangifte gedaan worden bij de politie. Zonder pardon, aardig mens of niet.

Eh geen bekende, geen idee van wie dat paard was. Dit was een van de "diefstal" taferelen die ik meemaakte in Deurne.

Serendip90

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 10:10

Ik wens ze bij mijn hobbel dan veel plezier :') In de wei kom je echt niet aan zijn deken, dan wordt ie boos (zelfs als je het komt goedleggen, mag alleen op stal...

Serendip90

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 10:11

vera_pino schreef:
Heb het ook meegemaakt hier in Nederland hoor, paard op stal met zweetdeken (in de winter) Kom terug op stal paard geen deken meer op? Even door de stallen lopen en daar zag ik een ander paard met mijn deken op staan.

Deze deken was al gemerkt en er stond aan de binnenzijde over de volle lengte/breedte mijn voor en achternaam. Mensen durven tegenwoordig alles. Wist dus zeker dat dit mijn deken was en heb hem gewoon teruggepakt. Wel medelijden voor het arme dier wat nu geen deken op had maar dan moet je als eigenaar maar even achter je oren krabben voordat je dit soort praktijken uithaalt.

Bij ons was het de staleigenaresse die rondkeek wat ze nog kon gebruiken van mensen die weggingen. Ook zweetdeken gejat van vriendinnetje toen...

Hopke89

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 10:16

Pfoe, doe je toch niet! :?
In ieder geval ben ik er nu wel op geattendeerd dat ik het beste mijn deken even kan markeren als ik er één heb gekocht voor mijn paardje.
Dat het zo moet tegenwoordig. Misschien toch mijn paard maar leren trappen als een onbekende aan zijn singels zit }:) lijkt me alleen niet zo handig mocht ik een keer van mijn paard donderen en een ander moet tijdelijk de verzorging overnemen.

Ook nog onbekenden zien te vinden die willen helpen met traptraining

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 10:28

Och ja mijn supersonische waterdichte deken is ook om deze tijd 2 jaar geleden gestolen.....alleen die deken.......

Serendip90

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 10:28

Als jij met mijn paard oefent voor de traptraining, doe ik dat met die van jou. Hoeven we ook maar 1 mooi pak met heel veel kussens te maken en heel veel bescherming :')

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 10:32

Bravura schreef:
Ja, en? Als er al een mod zich uit geeft als sinterklaas, houd het dan bij leuke berichten en breng mensen niet op verkeerde ideeën.

Er wordt toch ook altijd bericht over gestolen paarden of gestolen zadels? Brengen we daar dan ook mensen mee op ideeën?
Dit is gewoon een nieuwsbericht van Horse and Hound, een bron die wel vaker wordt gebruikt. Hetzelfde nieuwtje zou gisteren of morgen ook op VN hebben kunnen staan.