Florencia van Gert Bolmer ingeslapen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Florencia van Gert Bolmer ingeslapen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-12 12:28

http://www.bokt.nl


Afbeelding
Bolmer & Florencia
Foto: www.sjoert.com
Het paard van Gert Bolmer, Florencia (v. Freudentänzer) is afgelopen weekend ingeslapen. De merrie is door de omheining gesprongen en kwam daarbij lelijk terecht. Diverse halswervels waren verbrijzeld door de klap, waardoor een operatie geen zin meer had. De merrie is ter plekke ingeslapen.

Gert Bolmer op zijn website: “Florencia is zondagavond bij het binnenzetten door de afrastering gesprongen en daarbij over de kop gegaan. Het zag er meteen al niet goed uit, maar je hoopt natuurlijk altijd dat het er erger uitziet dan het eigenlijk is. Die hoop werd gedurende de avond en nacht steeds minder, en gisterochtend bij nader onderzoek in de kliniek definitief de grond in geboord. Er bleken meerdere halswervels te zijn verbrijzeld door de klap. Ook een operatie zou in dit geval geen enkel soelaas bieden, er restte niets anders dan Florencia uit haar lijden te verlossen.

Ik kocht Florencia pas eind februari dit jaar, met als doel om twee ijzers in het vuur te hebben richting de Paralympics van Londen. Ons wedstrijddebuut moest in eerste instantie worden uitgesteld vanwege de Rhino perikelen destijds, maar al tijdens ons debuut tijdens de internationale wedstrijd in het Belgische Moorsele liet ze zien veel kwaliteit te hebben. Een maand later zat ik al met haar in het B-kader, en twee weken daarna behaalden we de laatste benodigde A-kader score. Tijdens de observatiewedstrijden voor Londen lieten we wederom een stijgende lijn zien. We kregen onvoldoende grip op de communicatiestoringen bij het halthouden en achterwaarts, anders was Fien zeer waarschijnlijk mijn eerste paard voor Londen geweest. Toch presteerden we dusdanig dat ze mijn reservepaard voor de Paralympics werd, en dat in minder dan vier maanden tijd.

Zeker na de toch wat teleurstellende resultaten in Londen had ik ontzettend veel zin om met Fien te gaan beginnen aan het indoorseizoen, als voorbereiding op het selectietraject naar het EK, volgend jaar in Denemarken. Fien had qua beweging en uitstraling dat beetje extra wat Vorman soms mist, en daarnaast was het ook een fijn paard om mee te rijden. Triest genoeg heeft het, helaas niet voor het eerst, niet zo mogen zijn.”

Zooist

Berichten: 11073
Geregistreerd: 23-08-05
Woonplaats: Poortugaal

Re: Florencia van Gert Bolmer ingeslapen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 12:34

Wat een naar ongeluk zeg!

Sterkte Gert!

ievie

Berichten: 2212
Geregistreerd: 17-03-11
Woonplaats: het Laaaaaaaand van Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 12:40

Oh wat een naar ongeluk! Sterkte!

rowo

Berichten: 19288
Geregistreerd: 18-02-05
Woonplaats: Twente

Re: Florencia van Gert Bolmer ingeslapen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 12:42

Jeetje zeg, wat ontzettend k lote voor hem zeg!

Hij is destijds eens bij 1 van mijn paarden wezen kijken en ik meende me te herinneren dat ie toen zei al eens eerder een paard verloren te zijn door een soortgelijk ongeluk? :\

chrisje_83

Berichten: 3030
Geregistreerd: 07-06-03
Woonplaats: Zuid Beveland

Re: Florencia van Gert Bolmer ingeslapen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 14:35

Dat lijkt me vreselijk op die manier een paard te moeten missen.

fargo
Berichten: 11918
Geregistreerd: 24-11-05
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 16:56

Ach wat een naar ongeluk en wat gruwelijk dat ze zo zwaar beschadigd is geraakt daarbij. Heel veel sterkte met het verlies!

REGINA76
Berichten: 2888
Geregistreerd: 02-07-03

Re: Florencia van Gert Bolmer ingeslapen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-12 01:21

ach jee gert en familie bolmer heel veel sterkte met het verlies!
dat klopt jaren terug ook al een paard verloren.

ze wonen een straat verder dan mij!

erg sneu bijzonder mooi paard!

Ketaki

Berichten: 12030
Geregistreerd: 15-02-05
Woonplaats: dreamland

Re: Florencia van Gert Bolmer ingeslapen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-12 02:47

oef, jeetje wat een naar ongeval zeg.

nadita

Berichten: 5032
Geregistreerd: 28-04-05
Woonplaats: Grunneger Laand

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-12 10:43

Wat een groot verlies voor Gert en het paradressuurteam.