Demonstratie mentalentencompetitie groot succes -filmpjes-

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ThePast03

Demonstratie mentalentencompetitie groot succes -filmpjes-

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-12 18:07

http://www.hoefnet.nl

Afgelopen zaterdag en zondag werd een demonstratie van de Talentencompetitie voor jonge menpaarden en -pony's gegeven op Paard&Koets 2012. Acht enkelspannen kregen feedback van de deskundige juryleden Thea Vermunt en Nicolien Vos. Ook dierenarts Dolf ter Horst keek mee, vooral naar de gezondheid van het paard. Hij kon enkele deelnemers waardevolle adviezen geven.

De juryleden gaven tijdens de presentaties direct feedback. Omdat het beoordelingsformulier van de Talentencompetitie een grote waarde toekent aan de basisgangen, kregen deze ruime aandacht. Thea vermunt legde duidelijk uit hoe een zuivere draf te herkennen is 'Een zuivere draf is onder andere te herkennen als men, op het moment van maximale strekking, drie gelijke driehoeken onder het paard kan 'zien'.' Ze gaf ook aan dat het heel belangrijk is om op de rechte lijnen ook echt rechtgericht te rijden.

Nicolien Vos wilde graag een ontspannen paard of pony zien 'geef het paard maar net iets meer ruimte. Dan kan het de bovenlijn ontspannen en dan is het in staat op constanter te worden in beweging en aanleuning.'

De deelnemende paarden en pony's vertegenwoordigden verschillende stamboeken. De KWPN-er, Fries, Haflinger, Fjord, minipony's, Welshes, IJslanders en Shetlanders waren stuk voor stuk echte reclame voor het stamboek waarbij ze geregistreerd zijn.

Stichting Vrienden van de Mensport is inmiddels druk doende om voor 2013 een echte competitie op te zetten. Deze competitie staat open voor 4,5,6 en 7 jarige menpaarden en menpony's. Tijdens selecties in de mendistricten zullen menners zich kunnen kwalificeren voor de finale. De voorronde bestaat uit dressuur en vaardigheid. De finale zal daarnaast ook een vaste hindernis hebben.
Informatie over de competitie is te vinden op http://www.vriendenvandemensport.nl

Hieronder twee filmjes van Bokker Gem met de New Forest pony Valkenhoeve's Sterre (Burley Phantom x Monday's Moscan)dressuur.

Gemma Verlaan was op uitnodiging van het Nederlands New Forest Pony Stamboek aanwezig, om met Valkenhoeve’s Sterre mee te rijden in de Demo Talentencompetitie Jonge Menpaarden en Pony’s.

De rubriek bestond uit 8 verschillende paard- of ponyrassen die twee aan twee een dressuur-demonstratie gaven op aanwijzingen van een jury, gevolgd door een demonstratie vaardigheid + een eenvoudige marathonhindernis.

Sterre was gekoppeld aan Mister Bojangles, de KWPN – Kampioen Jonge Menpaarden van Piet de Ronde http://www.mensport.nl/pages/posts/mr.- ... ie1076.php, en hoewel ze qua potentie en beweging uiteraard niet aan de KWPN’er kan tippen, heeft ze zich een waardig ambassadeur van het stamboek getoond.

Gemma’s dank gaat vooral uit naar hulp v/d dag Neonlight.

vaardigheid:

Dennis

Re: Demonstratie mentalentencompetitie groot succes -filmpjes-

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 20:03

Het was echt een hele leuke ervaring om daar te mogen rijden.
Ik reed in het groepje na Gemma met mijn pluisje Whitney.

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 20:45

Jammer dat de Groninger niet bij de stamboeken die deelnamen genoemd wordt! De valkmerrie Famke deed het ook knap

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 20:48

Valk merrie was een leuk paard! En helemaal mijn kleurtje. Ze was er op het laatst bij gekomen, ik zou eerst alleen zijn als 'koppel'.

loulou1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 21:24

gemma mooi gedaan ziet super uit ,gelukkig ging het super . :D :D :D

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 21:53

Leul ik vond het ook leuk om mee te doen en Robijn deed ook super zijn best !!!

Marleen74

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 10:19

Ziet er super uit Gem _/-\o_ Wij,van de boerderie,benne trots op joe *\o/*

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 13:58

Ook mijn Whitney op de film!

Flurk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 14:46

Hoi,
Wij deden ook mee maar dan met een haflinger
heeft iemand daar nog beelden van?
Alvast bedankt.

Flurk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 14:51

Dennis schreef:
Het was echt een hele leuke ervaring om daar te mogen rijden.
.

zo hebben wij het ook ervaren
wij reden in het laatste groepje (de haflinger en het trekpaard)

Poess91

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 14:55

Gaaf! ziet er leuk uit

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 20:38

Flurk, Gem had het al tegen jou gezegd, maar ik zeg het ook nog maar een keer, wat zijn jullie een prachtige combinatie! Alles klopt gewoon, die kleurencombinatie, het is werkelijk schitterend.
En helaas heb ik geen beeldmateriaal van anderen, ik heb Gem gefilmd en meer niet. Ik heb een hekel aan constant filmen en/of foto's te maken. :o

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 20:40

Erg jammer dat je niet meer gefilmd heb. Had graag meer van mij zelf willen hebben ;).

Flurk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 21:17

Neonlight schreef:
Flurk, Gem had het al tegen jou gezegd, maar ik zeg het ook nog maar een keer, wat zijn jullie een prachtige combinatie! Alles klopt gewoon, die kleurencombinatie, het is werkelijk schitterend.
En helaas heb ik geen beeldmateriaal van anderen, ik heb Gem gefilmd en meer niet. Ik heb een hekel aan constant filmen en/of foto's te maken. :o

Ook jij bedankt voor het complimentje
Ik zit ook nog steeds op mijn roze wolkje na te genieten het was zo leuk om te doen

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-12 09:24