Afgelopen weekend is de grote finale gehouden van de Bruysend.nl Sponsoractie 2012 georganiseerd door Simone Bruys van Bruysend.nl Paardensportmassage in samenwerking met amazone Marlies van Baalen van de dressuurstal van Baalen. De zes finalisten waren geselecteerd uit 45 inzendingen van filmpjes, waarop een dressuurproef van hen te zien was. Hieruit waren er in totaliteit door 3 juryleden 12 deelnemers uitgekozen, die door een social media actie stemmen konden winnen om als finalisten naar voren te komen.
De middag begon met een clinic van Lisanne van de Nederlanden met het paard Elton John. Tijdens deze clinic gaf Marlies van Baalen uitleg; hoe bij hen jonge paarden worden getraind. Daarna kwamen de eerste drie finalisten (Tess Bierhuizen - Rachel Klooster - Nicole de Beer) in de baan voor hun les van Marlies van Baalen. Hierdoor kreeg Marlies van Baalen de gelegenheid om alle deelnemers te beoordelen om zo een winnaar te kunnen kiezen. Tussen de twee groepen door was er uiteraard het persmoment van Bruysend.nl om van alle finalisten foto’s te maken. De tweede groep bestond uit Maxime in ’t Groen - Esmée Janssen - Sonja van Wijk, die uiteraard ook hun beste beentje voor zetten. Na deze spannende uurtjes kwam Marlies van Baalen zelf nog in de baan om een clinic met haar paard Zigeuner te geven, waarin zij liet zien hoe een paard naar GP niveau toe getraind wordt. Waarbij zowel de galopwissels als de piaffe en passage aanbod kwamen. Na deze presentatie werd door haar als winnares: Esmée Janssen met haar paard Amaretto uit Nijmegen uitgeroepen. Esmée is op Bokt bekend onder de naam Draflinger.
Voor Esmée was het winnen van de finale extra bijzonder: "Ik zou officieel mee doen met Zabad, maar zoals een aantal van jullie weten brak zabad precies 2 weken voor de finale zijn been en moest ingeslapen worden. De dierenarts noemde het domme pech! en ja zoiets kan haast alleen mij overkomen, er zijn jaarlijks zo'n 4 a 5 paarden die door een simpele beweging het kroonbeen breken. Ik wilde perse de finale rijde,n gelukkig mocht ik amaretto meenemen, maar ja ik had me totaal niet met hem voorbereid, en het verlies van Zabad was voor mij heel zwaar... Amaretto had super zijn best gedaan, alleen was het genoeg? Ja het was genoeg, jullie willen niet weten hoe blij ik was, en ben! Zabad geeft de voorzet en Amaretto maakt het af, dit was wel heel speciaal!"
bedankt allemaal het was een heel emotione dag, ik zou officieel mee doen met Zabad, maar zoals een aantal van jullie weten brak zabad precies 2 weken voor de finale zijn been en moest ingeslapen worden. De dierenarts noemde het domme pech! en ja zoiets kan haast alleen mijn overkomen, er zijn jaarlijks zn 4 a 5 paarden die door een simpele beweging het kroonbeen breken, (zabad zijn kroonbeen was op 5 plekken gebroken) Ik wilde perse de finale rijden gelukkig mocht ik amaretto meenemen, maarja ik had me totaal niet met hem voorbereid, en het verlies van Zabad was voor mij heel zwaar... Amaretto had super zijn best gedaan, alleen was het genoeg? Ja het was genoeg, jullie willen niet weten hoe blij ik was, en ben! Zabad geeft de voorzet en Amaretto maakt het af, dit was wel heel speciaal, En het gekke was we hoorde precies op het zelfde tijdstip dat ik gewonnen had als dat Zabad zijn been brak...
Elisa2
Geplaatst: 13-11-12 20:39
Goed gedaan! gefeliciteerd!
*edit* lees net je eigen reactie..jemig wat heftig zeg..en wat sneu om zo je paard te verliezen..
het was een top middag! Om nooit te vergeten! Heb veel geleerd van Marlies van Baalen. Ik wil Simone ook nog een keer bedanken voor de goed georganiseerde middag het was super leuk.
Anoniem
Geplaatst: 13-11-12 21:34
__Nicole schreef:
Esmée nog een keer gefeliciteerd!!
het was een top middag! Om nooit te vergeten! Heb veel geleerd van Marlies van Baalen. Ik wil Simone ook nog een keer bedanken voor de goed georganiseerde middag het was super leuk.
Het was zeker super georganiseerd!
Esmee gefeliciteerd!
Anke024
Geplaatst: 13-11-12 22:41
Hee meisje,
Nogmaals gefeliciteerd! Je hebt het dík verdiend ! Super goed, trots op je