JA: Frank Schuttert jongste winnaar ooit in Grote Prijs

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
GaitMonster

Berichten: 3180
Geregistreerd: 23-06-07

JA: Frank Schuttert jongste winnaar ooit in Grote Prijs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-13 20:45

http://www.jumpingamsterdam.nl


De Grote Prijs van Amsterdam toonde aan dat het met het aanstormende springruitertalent in Nederland meer dan goed zit. De naam van Frank Schuttert prijkt vanaf nu in de rij van illustere winnaars van deze Grote Prijs, die in 1958 voor het eerst werd verreden en toen Harrie Wouters van den Oudenweijer als winnaar had met Luetnant. Met zijn 19 jaren is Frank Schuttert de jongste winnaar ooit van deze Grote Prijs. Wesley Heijdens legde beslag op de tweede plaats met Dallas du Domaine Z, voor de Duitser Holger Wenz met Complete.

In totaal gingen 43 combinaties in deze Grote Prijs van start en daarvan bleven er zes foutloos. Vier van hen hadden de Nederlandse nationaliteit. Daaronder ook de routiniers Albert Zoer met Wollie Bollie en Henk van de Pol met Warrant. Het waren echter de jongelui die de macht grepen. Winnaar werd de pas 19 jaar jonge Frank Schuttert, die in Winchester een paard heeft dat zich niet als één van de gemakkelijkste laat omschrijven. De moeilijkheden die hij veroorzaakt door tussen de hindernissen ongecontroleerde bokkensprongen te maken vereisen een zeer geconcentreerde ruiter. "Het lijkt vanaf de kant ernstiger dan dat het voelt, maar ik moet na iedere bokkensprong wel corrigeren. Als hij er eentje maakt waar je niet op verdacht ben dan kom je te laat. Aan de andere kant wil dit paard absoluut het hout niet aanraken en dat is voor een springpaard een belangrijke karaktereigenschap!", aldus Schuttert, die deze overwinning als een aangename verrassing ervoer.

"Ik was heel blij toen ik hoorde dat de bondscoach mij in Jumping Amsterdam in actie wilde zien en we hebben vreselijk ons best gedaan. In de Grote Prijs liep het voor ons bijna als vanzelf en wisten we voor mijn gevoel heel gemakkelijk foutloos te blijven. In de barrage hebben we geprobeerd snel en foutloos te rijden en ook dat lukte. Voor het komende seizoen richt ik mij op de Nederlandse Kampioenschappen eind april en hoop dan deel uit te gaan maken van de Young Riders equipe die naar het EK gaat", aldus Schuttert, die de verwachting uitsprak dat het in de omgeving van Ommen nog lang onrustig zou blijven.

Ook Wesley Heijdens mag met zijn 26 jaar als een kroonprins worden omschreven. Heijdens, die in 2007 Europees Kampioen werd bij de Young Riders, boekte in het verleden vele aansprekende resultaten met Personality en Pavarotti. "Voor mij en de hengst Dallas du Domaine was het de derde Grote Prijs waarin we van start gingen en ik kan niet anders dan dik tevreden zijn", aldus Heijdens.

Volgens parcoursbouwer Louis Konickx had hij er op gerekend dat een achttal combinaties foutloos zou blijven. "Met zes ben ik tevreden, maar een dozijn ruiters kwam met één, vier of vijf strafpunten aan de meet, dus hadden het er ook gemakkelijk een paar meer kunnen zijn", aldus Konickx, die verheugd was dat feitelijk op alle hindernissen foutjes werden gemaakt.

Voorzitter Hans Bakker van Jumping Amsterdam betoonde zich een tevreden voorzitter. "We hebben een mooie editie beleefd van Jumping Amsterdam waaruit we vertrouwen kunnen putten richting de 55ste editie, die volgend jaar op de agenda staat". Ook over de publieke belangstelling toonde Bakker zich tevreden. "Ten opzichte van het vorig jaar zijn we stabiel gebleven, maar ondanks de slechte weersomstandigheden hadden we op zondag ruim 200 mensen meer binnen dan in 2012.

Girassol

Berichten: 1873
Geregistreerd: 13-04-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 20:58

Ik had de barrage gezien bij Studio Sport, echt gaaf voor 'm!

Firebug

Berichten: 1303
Geregistreerd: 17-07-09

Re: JA: Frank Schuttert jongste winnaar ooit in Grote Prijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 21:10

leuk!!!

Ik heb wel moeten lachen om de galop van zijn paard hoor, wat een sprongen :') Maar erg knap dat hij hem toch netjes en goed rond heeft weten te sturen

Appelflapje

Berichten: 9578
Geregistreerd: 22-12-05
Woonplaats: Utrecht

Re: JA: Frank Schuttert jongste winnaar ooit in Grote Prijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 21:11

Super knap van hem, hij reed echt top! Ik was erbij en wat was het leuk om te zien hoe hij zijn ererondje reed! Hij genoot duidelijk van zijn overwinning en het enthousiaste publiek. :D

19marjo90

Berichten: 962
Geregistreerd: 13-04-11
Woonplaats: thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 21:16

Zat in t publiek, was heel gaaf om te zien! Heeft hij goed gedaan!

Yvette10
Berichten: 94
Geregistreerd: 23-01-09

Re: JA: Frank Schuttert jongste winnaar ooit in Grote Prijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 21:40

Ik gun deze ruiter net als alle andere ruiters/amazones de overwinning, maar sorry hoor, het rijden van zijn parcours was vreselijk om te zien!

Westernfreak

Berichten: 5495
Geregistreerd: 06-05-01

Re: JA: Frank Schuttert jongste winnaar ooit in Grote Prijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 21:45

Volgens mij heeft Frank niet het makkelijkste paard onder het zadel en vind het geweldig dat de jeugd (Frank en Wesley) de "oude" garde het nakijken hebben gegeven in de Grote Prijs. :)

DaphneR93
Berichten: 823
Geregistreerd: 13-04-10
Woonplaats: Brabant

Re: JA: Frank Schuttert jongste winnaar ooit in Grote Prijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 22:08

Ik moest wel lachen om dat paard, de eerste ronde leek het wel een clipgeit met al die gekke bokkensprongen! Lijkt me een over enthousiast beestje! Knap gedaan, wat een vermogen.

Luz_ElenaE

Berichten: 2819
Geregistreerd: 15-09-08

Re: JA: Frank Schuttert jongste winnaar ooit in Grote Prijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 22:19

Hij had heel erg knap gereden, ik zag het op tv, het lijkt mij extra lastig een paard dat constant een beetje bokt foutloos door een parcours te loodsen.
Aan de ander kant vroeg ik me serieus af of hij niet heel vervelend zat met zijn knieën over de wrongen van het zadel :')

sliertje

Berichten: 1361
Geregistreerd: 15-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 22:20

Het paard van Frank is zeker niet de makkelijkste om te rijden en hij heef hem knap naar de overwinning gereden! Top gedaan, ook van zijn broer Hendrik-Jan, die talent van het jaar is geworden.
Ze gaan goed in Stegeren!! :)

Evony

Berichten: 6454
Geregistreerd: 16-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 22:48

Yvette10 schreef:
Ik gun deze ruiter net als alle andere ruiters/amazones de overwinning, maar sorry hoor, het rijden van zijn parcours was vreselijk om te zien!


Ik denk dat je met deze uitspraak Frank echt te kort doet!
Zijn parcours als rondje op zich is misschien niet fijn om te zien maar ik vind dat hij het paard heel netjes rijdt. Helemaal als je nagaat wat voor verschrikkelijk lastig paard het is om te rijden, ik doe het hem in ieder geval niet na.

Overwinning heeft hij echt verdiend, goede ruiter.

Meile
Berichten: 837
Geregistreerd: 20-02-12
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 22:49

Ik heb de barrage gezien en heb me verbaasd om de galop van het paard,
Desondanks dat vind ik het ontzettend knap dat hij zo snel en foutloos heeft gereden!

gootje12
Berichten: 1645
Geregistreerd: 21-01-06
Woonplaats: Ommen

Re: JA: Frank Schuttert jongste winnaar ooit in Grote Prijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 23:25

Ik vind het geweldig dat Frank heeft gewonnen. Ik denk ,dat er weinig mensen zijn die dit paard beter rijden. Dus niets dan lof voor deze ruiter !

NathalietjeB

Berichten: 17288
Geregistreerd: 04-07-05
Woonplaats: ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 23:29

haha ik heb me echt vermaakt om dat gekke paard...
ik vond t heel wat dat hij foutloos dat parcours door kwam met zo een paard onder ze kont. := om t maar zo te zeggen om dat paard zo bij de les te houden dat ze nog normaal springt om daarna weer vrolijk verder te bokken _O-
al moet ik zeggen dat ik em wel wat vreemd vond zitten bij t binnenkomen xD lijkt me nou niet heel prettig zitten zo met je knieen ver over je zadel heen.

ik vond die uhm ene ruiter die als een idioot door die bak ging en strafpunten reed erger die kon volgens mij amper ze paard onder controle houden op volgens mij die 1na laatste dubbelsprong leek t bijna fout te gaan zat zelfs op de bank van ow jeej :')

Heukeltje

Berichten: 565
Geregistreerd: 30-12-10
Woonplaats: Middelharnis

Re: JA: Frank Schuttert jongste winnaar ooit in Grote Prijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 00:03

Ik zat in het publiek! Echt geweldig om te zien! Wat een vreselijk moeilijk paard heeft hij onder zijn kont!! Petje af!!

n_twinkel
Berichten: 625
Geregistreerd: 29-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 00:21

Weet iemand misschien of de wedstrijd nog een keer herhaald word op tv? Moest helaas werken vanmiddag

Beau_Myrthe

Berichten: 2675
Geregistreerd: 10-05-09
Woonplaats: Drenthe

Re: JA: Frank Schuttert jongste winnaar ooit in Grote Prijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 00:43

Hij heeft zeker de overwinning verdiend!
Super mooie barrage om te zien en petje af om het parcours foutloos en snel te rijden met z'n paard onder je kont.. _/-\o_

Careano

Berichten: 5414
Geregistreerd: 09-05-04
Woonplaats: Wales

Re: JA: Frank Schuttert jongste winnaar ooit in Grote Prijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 00:45

Zeker verdiend! Erg gaaf hoor, leuk om te zien dat zo'n jonge knaap zo de mannen die al veel langer mee rijden er uit rijdt! En leuk praatje deed hij ook nog bij de huldiging. Alle lof voor Frank!

REGINA76
Berichten: 2888
Geregistreerd: 02-07-03

Re: JA: Frank Schuttert jongste winnaar ooit in Grote Prijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 02:30

Ik heb het niet gezien.
Maar het paard is niet de gemakkelijkste.
Vind het knap dat zo een jonge ruiter de oudere generatie
Het nakijken geeft.
Hendrikjan gefeliciteerd hoorde het zaterdagavond op paard 2013.

Knakker

Berichten: 9010
Geregistreerd: 04-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 09:21

heel knap gedaan!
Zowel paard als ruiter zijn grote talenten, en zo blijkt maar weer: de allerbeste paarden moeten gewoon iets aparts hebben.
Maar als je als ruiter die knopjes gevonden hebt, dan ben je een superteam!

EvaC

Berichten: 4446
Geregistreerd: 27-04-03
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 11:00

NathalietjeB schreef:
ik vond die uhm ene ruiter die als een idioot door die bak ging en strafpunten reed erger die kon volgens mij amper ze paard onder controle houden op volgens mij die 1na laatste dubbelsprong leek t bijna fout te gaan zat zelfs op de bank van ow jeej :')


Gert-Jan Bruggink? Want bij die dubbelsprong zat ik ook echt op het randje van de bank hopende dat dat goed zou gaan.

Ik vond het erg knap hoe Frank zijn paard rondreed. En wat een lange jongen is het zeg! Ze vertelden bij studiosport dat hij 2.05m is!

NathalietjeB

Berichten: 17288
Geregistreerd: 04-07-05
Woonplaats: ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 11:03

EvaC schreef:
NathalietjeB schreef:
ik vond die uhm ene ruiter die als een idioot door die bak ging en strafpunten reed erger die kon volgens mij amper ze paard onder controle houden op volgens mij die 1na laatste dubbelsprong leek t bijna fout te gaan zat zelfs op de bank van ow jeej :')


Gert-Jan Bruggink? Want bij die dubbelsprong zat ik ook echt op het randje van de bank hopende dat dat goed zou gaan.


ja volgens mij wel was volgens mij een grote vos hij liep ook voor de sprong in ene in dat paard ze mond te trekken toen dacht ik die komt nooit meer omhoog die gaat er dwars door heen

XFiemoX
Berichten: 4555
Geregistreerd: 26-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 11:09

Ook ik zat in het publiek, en vind het een terechte winnaar van de grote prijs. Ook heb ik maar ook vriendin enorm zitten lachen om zijn paard whaha. Paard had er gewoon super veel zin in alleen mocht van zijn baas niet zelf de hand lijden hihi :') .

Achter ons zat iemand die blijkbaar Frank wel heel erg goed kent ook nog hele verhalen erover gehoord hoe geweldig ie wel niet is en ook echt fanatiek mee draait en traint om successen te boeken.

Ben zeer blij met hem als winnaar van de grote prijs incl zijn paard die een geweldig showtje bezorgde aan het publiek :D.

Kipzel

Berichten: 707
Geregistreerd: 01-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 11:16

Heb een filmpje gevonden van de barrage


Wat een hupsend hertje! :D

Aranel
Berichten: 20200
Geregistreerd: 09-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 11:22

Poeh dat lijkt me inderdaad niet het meest makkelijke paard zeg! En die galop _O-

Knap hoor!