Paard uit Hoogezand zwaar mishandeld

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sando
Berichten: 4312
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: Waalre

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-03 00:23

bah bah bah..... ziek, echt te ziek voor woorden.
Mensen die tot zoiets in staat zijn, die in staat zijn een onschuldig dier te verminken, vermoorden, toetakelen...., moeten de kogel krijgen.
Hoe kan je nou zoiets doen? Hebben mensen helemaal geen gevoel en geweten meer ?

loez

Berichten: 11073
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Broekhuizen (lb)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-03 00:24

blijkbaar niet

en tis nou al zovaak gebeurt
maar je kan er nix aan doen?

anders hadden we er al lang iets aan gedaan nuh?

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-03 00:25

Zéér triest Verdrietig ...

fransje23

Berichten: 15357
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-03 00:26

Wat bestaan er toch een idioten mensen op de wereld. Boos!
Ik snap niet hoe iemand op het idee komt om zoiets te gaan doen en dan nog uitvoeren ook. Goed ziek in het hoofd denk ik.
Vreslijk voor die mensen om zo hun paard aan te treffen in het weiland. Dat wens je zelfs je vijand niet toe.

djuno

Berichten: 4380
Geregistreerd: 24-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-03 00:27

ook ik zou mijn handen wel vuil willen maken aan deze ***** maar ik hoop dat hij of zij binnenkort in een ondiep zwembad duikt en daarbij een dwarsleasie oploopt vanaf zijn/haar nek en dat hij/zij voor de rest van zijn/haar leven in een rolstoel vertoeft die ze met de kin kunnen besturen

loez

Berichten: 11073
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Broekhuizen (lb)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-03 00:32

hahahah inderdaad djuno

BounceBabe

Berichten: 6664
Geregistreerd: 02-04-03
Woonplaats: Horseland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-03 00:33

Die foto heeft echt een enorme kracht! zo verschrikkelijk, dat lieve arme dier, berwerkt door een gek! Waarom word er niet beter alles bewaakt? Waarom doen ze er niet eens wat aan! Boos! Boos! Boos! Boos! Boos! Boos! Huilen Huilen Huilen

loez

Berichten: 11073
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Broekhuizen (lb)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-03 00:38

ze is dus ingeslapen dus nou heeft ze geen pijn meer,en heeft ze rust

MOHGirl

Berichten: 2173
Geregistreerd: 20-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-03 01:19

Stel je voor, die man/vrouw komt daar aanlopen, paardje komt lief hun begroeten Verdrietig en dan gebeurt er dit, waar gaat het heen met de wereld man, en als je zoiets doet, dan ben je toch ziek in je hoofd?
Ik word echt kotsmissenlijk hier van, zorg maar niet dat ik die gene tegen kom, of dit soort mensen, want ik ga helemaal door het lint!

AMEN! Boos!

talouch
Berichten: 187
Geregistreerd: 02-01-03
Woonplaats: Hesel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-03 01:29

De politiek gaat zich er mee bemoeien. Zij pleiten voor hogere gevangenisstraffen voor diermishandeling. Dit is natuurlijk al een stap verder maar wat hebben paarden en andere mishandelde dieren aan een hogere gevangenisstraf als de dader rond blijft lopen. Is er geen enkele link te leggen tussen de beweging in de diverse streken van het land welke de paarden mishandelaar maakt, zodat te bepalen is vanuit welke omgeving hij werkt. Of de tijdstippen van de week waarin de mishandeling gebeurd. Het schijnt veel te gebeuren in omgeving van Enschede. Maar nu ook in andere plaatsen. Er moet meer controle komen op de paarden welke op afgelegen en afgezonderde weilanden staan. Desnoods door het instellen van wachten (vrijwilligers of door de paardeneigenaar betaalde) Als in kaart is gebracht op welke tijdstippen men meestal tot mishandeling overgaat is ook te bepalen wanneer de wachten er zouden moeten staan.. Ook moeten de eigenaars van paarden welke afgelegen staan mijninziens er zorg voor dragen dat de paarden naar binnen gaan zodat er toezicht op is. En mochten zij geen gelegenheid hebben om de paarden zelf bij huis te plaatsen plaats ze dan op een andere bewaakte plek. Misschien nog een idee om cameras bij een weiland neer te hangen. Als de dader(s) zich vertonen dan zijn er in ieder geval opnamen en kan men misschien tot een herkenning van de dader(s) komen. Het kan zijn dat er niets gebeurd maar het kan ook zijn dat men de dader(s) op deze manier op het spoor komt en daardoor heel veel paardenleed en pijn voorkomt. En natuurlijk ook het verdriet van de eigenaar(s) is niet in woorden te vatten als je je paard zwaar mishandelt terugvind. IK vraag mij ook af wat voor een beesten het moeten zijn om dit een paard aan te kunnen doen. En niet alleen de mishandeling van de paarden maar van alle dieren, terwijl een dier onze zorg en vertrouwen zo nodig heeft want wij hebben hem tenslotte gemaakt als huisdier en hebben dan ook de plicht om het goed te verzorgen.

Daphna

Berichten: 3691
Geregistreerd: 19-08-03
Woonplaats: Aarde

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-03 01:43

gruwelijk, ik weet niet wat ik er van moet zeggen. Huilen

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-03 08:44

wat verschrikkelijk, ik zit hier echt met tranen in mn ogen

arm beestje, wat moet die een pijn hebben gehad Verdrietig

ze zouden precies hetzelfde bij de dader terug moeten doen!!
hoe gestoord moet je zijn als je zoiets doet!tegen een onschuldig beestje!!!

xcynthiax

Berichten: 3319
Geregistreerd: 11-09-03
Woonplaats: hoogvliet

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-03 08:53

echt te erg voor woorden!!!!!
als ik zou weten wie dat gedaan heeft, dannn......

Liekje1981

Berichten: 2281
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-03 09:34

Hoe haal je het *piep* in je hoofd. Boos!

We gaan deze "moordenaar" opspeuren en hem hetzelfde aandoen als wat hij met onze geliefde beesten aandoed.

En dan wel iedereen die hier de dupe van is geweest.
En dan lekker in een weiland gooien en toekijken.

Weet hij/ zij hoe het voelt om daarzo te liggen.

Dit is zonder meer DIEPtriest

Liekje1981

Berichten: 2281
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-03 09:57

Lianne007 schreef:

Zoals al velen hebben gelezen,mijn topic:
** paardenmishandelaar slaat toe in Noorden **

Het verhaal over de tinkermerrie Donja hier uit Hoogezand,die S'nachts in haar weide is mishandeld,en zwaargewond werdt aangetroffen.
Het leek al wat beter te gaan maar helaas....
De hoop mocht niet waar zijn,Donja heeft vannacht koliek gekregen en is uit haar lijden verlost.
Ik heb er geen woorden voor, en voel me echt raar van binnen..

Rust Zacht,Lief en Mooi Paardje...Dit heb jij zeker niet verdiend..
Sterkte Aan de eigenaren...


Er is een plaats in de hemel die Rainbow Bridge heet.

Als een dier, dat een hele sterke binding heeft met iemand hier, overlijdt, gaat dit dier naar Rainbow Bridge. Daar zijn graslanden en heuvels voor al onze speciale vrienden zodat ze kunnen rennen en samen kunnen spelen. Er is genoeg eten, water en zonneschijn en al onze vrienden zijn er warm en comfortabel.

Alle zieke en oude dieren worden hersteld in gezondheid en kracht; die gewond of verminkt waren, worden weer ongeschonden en sterk, precies zoals wij ze herinneren in onze dromen. De dieren zijn gelukkig en tevreden, maar er is één klein ding: ze missen allemaal een speciaal iemand, iemand die achtergelaten is.

Ze rennen en spelen samen, maar er komt een dag waarin er één plotseling stopt en de verte in kijkt. Zijn heldere ogen staan strak; zijn lichaam begint verlangend te trillen. Opeens breekt hij van de groep, vliegt over het gras, sneller en sneller. Je bent gezien, en wanneer jij en je speciale vriend elkaar eindelijk treffen, houden jullie elkaar stevig vast in dit vreugdevolle weerzien, om nooit meer gescheiden te worden.

De vrolijke kussen regenen op je gezicht; je handen aaien het liefdevolle hoofd, en je kijkt weer in die vertrouwde ogen, zo lang weg uit je leven, maar altijd aanwezig in je hart.

Dan kruis je Rainbow Bridge ........ samen



Dit vond ik zo mooi dat het zeker hier ook een plekje waard is.

manonnetje
Berichten: 141
Geregistreerd: 10-10-03
Woonplaats: dichtbij steenwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-03 10:06

De daders moeten hiervoor levenslange gevangenisstraf krijgen, het is te gruwelijk voor woorden!!!!
Ik moet er niet aan denken dat je zoiets overkomt!!
Ik wens de eigenaars en vooral het paard veel liefde en sterkte toe in deze gruwelijke tijden!!!

manonnetje
Berichten: 141
Geregistreerd: 10-10-03
Woonplaats: dichtbij steenwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-03 10:10

sorry ik wist niet dat het paard uit zijn lijden was verlost....
Dan geeft het gedicht hier boven misschien wat troost!!
Een heel mooi gedicht!!

Gail

Berichten: 2349
Geregistreerd: 03-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-03 10:11

Er is nog een lange weg te gaan! Moet je voor de lol de reacties van mensen op de site van het NVHN lezen, sommigen vinden het zó overdreven, alsof je om een dier niet kunt rouwen!! Boos!

AnneOmie

Berichten: 6893
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-03 10:20

Wat vind ik dit vreselijk Verdrietig Arme paard en arme eigenaren.. je zal je paard maar zo vinden Verdrietig Ik zou helemaal gek worden. Ik heb hier echt geen woorden voor Verdrietig

xXdaphneXx
Berichten: 390
Geregistreerd: 20-09-03
Woonplaats: Enkhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-03 10:29

jezuzzzz wat een klote gasten.....
wie doet nou zoiets ?? we zouden hun maar eenz zo gaan behandelen.
echt versschrikkenlijk Boos!

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-03 10:34

Op de voorpagina zag ik een foto van het paard en er zaten 2 vrouwen bij, waarvan een geheel over het paard gebogen. Ik wilde niet weten wat er door haar heen moest gaan en de tranen sprongen me in de ogen.

Maar....... het paard had in de wei gestaan in een afgelegen gebied. Terwijl er al zoveel van deze voorvallen zijn geweest. Waarom laten mensen hun paarden dan nog steeds zo afgelegen staan? Ik zou dat niet durven. als ik straks in twente woon, wil ik wei aan huis en s'nachts gaan ze allemaal naar binnen!

Girly1
Berichten: 74
Geregistreerd: 07-11-03
Woonplaats: druten

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-03 11:02

dit is echt heel ziek. de persoon die dit gedaan heeft, is geestelijk niet helemaal in orde. ze zouden bij hem als straf precies hetzelfde moeten doen als wat hij bij dat paard gedaan heeft.

Vanessa

Berichten: 1073
Geregistreerd: 08-03-01
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-03 11:09

Vreselijk!

De dader zouden ze vast moeten binden aan handen en voeten en dan de eigenaren van het paard erop los laten.

JollyHumpy
Berichten: 1954
Geregistreerd: 02-01-03
Woonplaats: Driebergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-03 11:32

*huilhuil* dit is toch te erg voor woorden????????????????? hoe diep kan je zinken...................................