Paard uit Hoogezand zwaar mishandeld

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sparrow

Berichten: 194
Geregistreerd: 29-10-03
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-03 11:55

Stelletje schoften

Solide

Berichten: 5481
Geregistreerd: 06-04-03
Woonplaats: Ergens in het zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-03 12:03

Ik heb er vannacht gewoon over gedroomd. In eerste instantie dat ik bij dat paard uit was gekomen en dat ik later naar huis ging dat ik Solide dus op dezelfde manier in de wei zag liggen. Het was een afschuwelijke droom...

Het heeft ontzettend veel impact op me. Ik kan het nog steeds niet geloven dat mensen dit kunnen doen. Daarom hoop ik ook echt dat de dader(s) gepakt worden. Het zijn helemaal geen mensen meer. Het is gewoon te gek voor woorden...

FleurS
Berichten: 31
Geregistreerd: 14-07-03
Woonplaats: utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-03 12:56

Wat een verschrikkelijk verhaal!

Maar ik vraag me een paar dingen af en aan jullie de vraag of jullie ook wel eens van deze verklaring hebben gehoord.

Ik heb ooit een artikel gelezen naar aanleiding van een dergelijke mishandeling. Daarin vertelde een paardenkenner dat het heel goed mogelijk is dat de merrie zichzelf deze mishandelingen aandoet. Sommige merries, soms ook drachtige, beschadigen zichzelf bij de geslachtsdelen door middel van een scherp uitsteeksel van de omheining oid. Dergelijke verhalen schijnen volgens deze schrijver ook van wilde merries bekend te zijn.

Ik weet niet meer waar dit artikel stond en ook niet door wie het geschreven was. Wat mij wel opvalt dat het eigenlijk alleen merries zijn die dit overkomt en eigenlijk heb ik nog niet gehoord dat daders aangehouden zijn.

Stel dat het echt zo is dat de merrie zich zelf dit aandoet, kan de energie beter gestoken worden in te onderzoeken hoe je dit kunt voorkomen dan proberen de daders te vangen.

Hebben jullie hier wel eens van gehoord?

Stephany

Berichten: 9061
Geregistreerd: 12-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-03 13:01

ik heb er vaag wel eens wat over gehoord, maar zou het niet zo zijn dat je het verschil kunt zien of het door mensenhanden gebeurt of dat een merrie zich dat zelf aandoet...en dan nog zouden er aan of in de omheining zulke scherpe voorwerpen bevestigd zijn dat ze dit zichzelf kunnen aandoen...ik betwijfel dat ten zeerste!
Ja, en het lijkt mij logisch dat dit alleen bij merries gebeurd, want als het door mensen wordt aangebracht zal het wel een ziekelijk perverse geest zijn die dit doet!!!!

FleurS
Berichten: 31
Geregistreerd: 14-07-03
Woonplaats: utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-03 13:18

Dat perverselingen merries zouden mishandelen is ook weer waar.

Maar ik probeer mij dat dan voor te stellen(wat niet heel fijn is) hoe dat gaat. Met hoeveel moet je zijn om een merrie in die mate toe te kunnen takelen aan de achterhand. Zijn er dan bij de slachtoffers ook tekenen van kluistering, halsters enz?

Hoe dan ook, ik hoop dat deze mishandelingen snel stoppen.

Spetterlover
Berichten: 17862
Geregistreerd: 01-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-03 13:37

Wat een idioten, die sporen echt niet, wat haat ik dat soort mensen ..
ik hoop dat de dader(s) gepakt worden en een flinke straf krijgen ( wat helaas nooit gebeurd )

Boos! Boos! Boos! Huilen Huilen Huilen Verdrietig

Zonnebloem

Berichten: 6288
Geregistreerd: 14-06-03
Woonplaats: Volendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-03 13:50

wat een kl*re lijers ben hier echt kwaad over!!!
Als je die gasten toch eens in je handen krijgt, ben tegen geweld maar dan even niet maar . Wat een iediooten bah bah en nog eens bah Boos! Boos!

sharonaollie

Berichten: 6442
Geregistreerd: 05-06-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-03 13:56

sommige mensen he Boos!
die dit gedaan hebben zijn gewoon ziek.
zoiets doe je gewoon niet,

Veronique
Berichten: 191
Geregistreerd: 30-03-03
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-03 14:14

Echt onwijs zielig voor het paard, zo weerloos en zo toegetakeld. Diegene die dit heeft gedaan heeft echt geen gevoel. Zo iemand moeten ze eigenlijk zijn ballen afhakken, dan voelt hij ook wat zo n dier heeft gevoeld. Ik kan geen straf bedekenken die eigenlijk zwaar genoeg is voor zo iemand. Boos!

Stephany

Berichten: 9061
Geregistreerd: 12-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-03 14:20

ja doen ze dat met zijn tweeen? zetten ze zo'n paard vast, zijn daar sporen van?

Msisi2000
Berichten: 97
Geregistreerd: 17-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-03 14:33

Wat ik me af vraag is wat er om moet gaan in het hoofd van degene die dit heeft gedaan? Hoe kom je er alleen al op? Je ziet zo'n arm dier staan en krijgt ineens het gevoel dat je die moet verwonden? Die mensen moeten echt iets niet helemaal goed hebben in hun hoofd!
Dat dit paard is gestorven is denk ik alleen maar fijn voor het diertje.

LisetteSugar

Berichten: 476
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: Ermelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-03 14:52

Vreselijk, zeg!
Ik heb het ook op hart van nederland gezien, hartverscheurend. Ze vertelden dat de merrie gaten in de grond had getrapt van de pijn.

Citaat:
Sommige merries, soms ook drachtige, beschadigen zichzelf bij de geslachtsdelen door middel van een scherp uitsteeksel van de omheining oid.


Deze merrie was ook in het hoofd gestoken en dat kan ze uiteraard niet zelf gedaan hebben. Lijkt me erg onwaarschijnlijk.

animals
Berichten: 3343
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: 't Harde

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-03 14:53

vreselijk dat zo iemadn dat kan doen ik zou niet eens durven!
Als ik wist wie dat gedaan had waren ze nog niet klaar met me!
Nou hopen dat ze erachter komen wie dat gedaan heeft!
Vreslijk!

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-03 15:14

FleurS schreef:
..Ik heb ooit een artikel gelezen naar aanleiding van een dergelijke mishandeling. Daarin vertelde een paardenkenner dat het heel goed mogelijk is dat de merrie zichzelf deze mishandelingen aandoet. Sommige merries, soms ook drachtige, beschadigen zichzelf bij de geslachtsdelen door middel van een scherp uitsteeksel van de omheining oid. Dergelijke verhalen schijnen volgens deze schrijver ook van wilde merries bekend te zijn.

Hebben jullie hier wel eens van gehoord?


Ik heb hierover ook wel eens wat gelezen (weet ook niet meer waar ???)!
Mocht dit verhaal waar zijn, dan lijkt me dat dit sporadisch voorkomt Scheve mond ! In dit geval is er pas een aantal weken geleden óók al een merrie met vrijwel indentieke verwondingen gevonden Verdrietig .
Ik weet wel, dat er zo´n 2 jaar geleden, een hele golf van deze mishandelingen in (noord- en midden) Dld. hebben plaatsgevonden. Via i-net, vormden de mensen groepjes, die samen ´s avonds en ´s nachts de weides gingen controleren, helaas zonder succes Scheve mond .
Toen de mensen massaal zijn gaan posten, zijn de mishandelingen wel opgehouden ! Als het door zelfbeschadiging zou komen, lijkt me toch dat dit niet het geval zou zijn...
Het lijkt me dat een DA toch kan vaststellen, of de merrie zichzelf verwond heeft, of dat de verwondingen van mensen?? handen komen...
Ik denk dat het iig heel belangrijk is, om je paarden ´s nachts in de stal te hebben staan, of iig op een plek aan-/ dichtbij huizen, zodat de drempel toch weer groter wordt om een paard "te pakken" Verdrietig !

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-03 16:04

Ik vind het zo erg! Wie doet nou zo iets!!! Vreselijk is het! Wat mij betreft mogen ze die kl**tzak net zo behandelen als dat paard!!!! Boos! Boos! Boos!

Het komt steeds dichter bij! Huilen Straks pakken ze Moon nog!!!!!!!!! Huilen

Kirsty

Berichten: 695
Geregistreerd: 24-08-03
Woonplaats: Wageningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-03 16:16

Je wordt er gewoon aggressief van............

SophieB
Berichten: 412
Geregistreerd: 14-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-03 17:43

Zucht... waar gaat het toch heen met de mensheid...

RodeoGirl

Berichten: 2934
Geregistreerd: 24-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-03 17:57

Sando schreef:
moeten de kogel krijgen.


Nop...Ze moeten niet de kogel krijgen..Dan is het pang en ze leven niet meer...Ze moeten eerst ook ff een paar dagen lijden en dan dood gemaakt worden...Moest die merrie toch ook?

Aman__
Berichten: 1510
Geregistreerd: 18-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-03 18:15

Ja dat vind ik nou ook, Ik kan me hier zo kwaad over maken niet normaal meer. Ik hoop dat hij snel gepakt word voordat hij het nog een keer doet.

Fabjuhlover

Berichten: 1893
Geregistreerd: 02-02-03
Woonplaats: Huis ter Heide (Zeist)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-03 18:30

ik had het al gelezen (voorpagina v/d krant) en moest er gewoon zo'n beetje van huilen, zoiets doe je toch niet, dit is al de zoveelste.. Boos!

Valery
Berichten: 221
Geregistreerd: 12-08-03
Woonplaats: Foxhol

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-03 19:28

Ik woon er bijna tegen over waar het is gebeurd.....

Mijn Paardje komt eerst niet meer buiten zonder toezicht!!
vind ut te eng en egt schandalig!!

iwayalover

Berichten: 7755
Geregistreerd: 02-02-03
Woonplaats: Boxmeer(Noord-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-03 19:38

Dit is echt te erg voor woorden! De mensen die dit gedaan hebben zijn echt helemaal gek! Ze verdienen hetzelfde als wat ze dat paard hebben aangedaan. Arm dier en dan de baasjes die er huilend bijstaan. ik begin gewoon bijna te huilen. echt veschrikkelijk is dit!

joortje

Berichten: 10504
Geregistreerd: 06-05-03
Woonplaats: Stadskanaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-03 19:58

dat is toch vreselijk dat ze zon onschuldig dier dat doen toen ikhet optv zag moest ik wel ff slikken toen khoorde het word steeds erger ik hoop dat ze die mensen tepakken krijgen en hen celstraf geven van 2x levens lang want dit kan zow niet groetjes joortje

Valery
Berichten: 221
Geregistreerd: 12-08-03
Woonplaats: Foxhol

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-03 20:21

Geen cel straf.....maar eerst laten creperen en dan een langzaam dood laten gaan!!!!!!!!!!!!!!! want ik haat dat soort mensen dat ze die onschuldige dieren zoiets aan doen

Mar__
Berichten: 6656
Geregistreerd: 03-08-03
Woonplaats: There's no place like home

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-03 20:55

SJezus waar gaat t heen????????????