Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Dinopino schreef:Die Welt: Toen u zich voor de Olympische Spelen terugtrok, ging het gerucht dat u niet durfde?
Rath: Dat is echt volkomen onzin, er was helemaal geen reden om te twijfelen. We hebben dit jaar bewezen met de top mee te kunnen draaien. Kijk naar onze prestatie in Hagen, dat resultaat is zelfs in Londen niet verbeterd.
Citaat:Die Welt: Tijdens het CHIO Aken in juli gaf springruiter Ludger Beerbaum kritiek over de hype rond Totilas. Hoe heeft u deze kritiek opgevat?
Rath: Ik geloof dat Ludger Beerbaum voor de Olympischen Spelen genoeg punten in zijn eigen stal had, die niet zo liepen als ze zouden moeten lopen. Hij heeft zich ook niet voor Londen gekwalificeerd. Bovendien is hij een springruiter. Ik wil niet zeggen dat hij niets van dressuur weet, maar iedereen zou bij zijn eigen leest moeten blijven en niet zulke statements doen.
Citaat:Die Welt: Was de hype dan te groot?
Rath: Met de hype rond Totilas hebben wij niet veel te doen. Die was eerder te danken aan het feit dat hij zulke bijzondere prestaties onder zijn vroegere ruiter Edward Gal heeft gepresteerd. Hij liep constant over 80 procent, en was houder van drie wereldrecords. Al voordat duidelijk was dat ik hem zou rijden, was de hype enorm.
Die Welt: Maar u en uw familie hebben toch met de manier van vermarketing van Totilas deze hype gevoed?
Rath: De interesse voor ons was gewoon enorm groot. Daarom hebben we in het begin een persconferentie gehouden. Dit is niet gebruikelijk in de ruitersport. Misschien waren daarom enigen in de ruitersport negatief verrast.
Zij konden niets aan die hype doen? Edward was niet degene die de T-shirts "Totilas/Rath nr. 1" stond te verkopen voor er ook maar één wedstrijd was gestart, meen ik. Ze hebben geprobeerd de combinatie naar de nr. 1 positie te "hypen" en dat is niet gelukt. Klaar. Citaat:Die Welt: Beerbaum zei: Totilas is "een gewoon normaal paard".
Rath: Er valt niet aan te twijfelen dat Totilas talenten heeft die bijna geen enkel paard heeft. Dan kan je niet spreken over een "gewoon" paard. Er zijn zowel in de dressuur alsook in het springen paarden die uitzonderlijk zijn. Totilas is zonder twijfel een van hen. Je kunt het vergelijken met de atletiek: Iemand als Usain Bolt zie je niet elk jaar.
mylittlejoy schreef:Nou, hij voelt zich weer beter hoor. Er wordt meteen weer hoog van de toren geblazen.
Dinopino schreef:Die Welt: Toen u zich voor de Olympische Spelen terugtrok, ging het gerucht dat u niet durfde?
Rath: Dat is echt volkomen onzin, er was helemaal geen reden om te twijfelen. We hebben dit jaar bewezen met de top mee te kunnen draaien. Kijk naar onze prestatie in Hagen, dat resultaat is zelfs in Londen niet verbeterd.
Volgens mij is Charlotte er met haar punten in de kur ruim overheen gegaan. In de GP had ze wellicht 0,2% minder, maar als Rath daar had gestart, was hij -gebaseerd op wat hij eerder in 2012 heeft laten zien - niet in de buurt gekomen van de top 5.Citaat:Die Welt: Tijdens het CHIO Aken in juli gaf springruiter Ludger Beerbaum kritiek over de hype rond Totilas. Hoe heeft u deze kritiek opgevat?
Rath: Ik geloof dat Ludger Beerbaum voor de Olympischen Spelen genoeg punten in zijn eigen stal had, die niet zo liepen als ze zouden moeten lopen. Hij heeft zich ook niet voor Londen gekwalificeerd. Bovendien is hij een springruiter. Ik wil niet zeggen dat hij niets van dressuur weet, maar iedereen zou bij zijn eigen leest moeten blijven en niet zulke statements doen.
Ok, op zich vind ik het dan wel weer grappig dat hij commentaar heeft op Beerbaum en vervolgens roept dat Beerbaum geen commentaar op hem mag hebben omdat hij geen dressuurruiter is.
Citaat:Die Welt: Was de hype dan te groot?
Rath: Met de hype rond Totilas hebben wij niet veel te doen. Die was eerder te danken aan het feit dat hij zulke bijzondere prestaties onder zijn vroegere ruiter Edward Gal heeft gepresteerd. Hij liep constant over 80 procent, en was houder van drie wereldrecords. Al voordat duidelijk was dat ik hem zou rijden, was de hype enorm.
Die Welt: Maar u en uw familie hebben toch met de manier van vermarketing van Totilas deze hype gevoed?
Raap me op!Zij konden niets aan die hype doen? Edward was niet degene die de T-shirts "Totilas/Rath nr. 1" stond te verkopen voor er ook maar één wedstrijd was gestart, meen ik. Ze hebben geprobeerd de combinatie naar de nr. 1 positie te "hypen" en dat is niet gelukt. Klaar.
Vala schreef:Het hept hem alleen niet, het zou hem sieren zich juist koest te houden, te gaan presteren en dan pas zijn mondje te roeren!
Ayasha schreef:Vala schreef:Het hept hem alleen niet, het zou hem sieren zich juist koest te houden, te gaan presteren en dan pas zijn mondje te roeren!
Ach dat zou er veel sieren, niet enkel Rath.
Desalniettemin vind ik dat Rath na alles nog wel het meeste recht heeft, om een keer zijn mond open te trekken. Wat heeft die man al allemaal gelaten voor wat het was. Sjeez.
Ayasha schreef:Vala schreef:Het hept hem alleen niet, het zou hem sieren zich juist koest te houden, te gaan presteren en dan pas zijn mondje te roeren!
Ach dat zou er veel sieren, niet enkel Rath.
Desalniettemin vind ik dat Rath na alles nog wel het meeste recht heeft, om een keer zijn mond open te trekken. Wat heeft die man al allemaal gelaten voor wat het was. Sjeez.
Bonita_Bon schreef:Voor mij een gevalletje "eigen schuld", in elk geval die van zijn directe omgeving, de hype, het "we zullen verder gaan waar Edward gestoptnis en hoger komen" en het terugtrekken op alle wedstrijden die er écht toedoen!
Vala schreef:@Ayasha, het gaat mij er niet om hoeveel hij gezegd heeft of wat anderen zeggen, het gaat er in dit topic om wat hij zegt en in mijn ogen kan hij beter zijn mond houden totdat hij daadwerkelijk continue gaat presteren.
Ayasha schreef:Bonita_Bon schreef:Voor mij een gevalletje "eigen schuld", in elk geval die van zijn directe omgeving, de hype, het "we zullen verder gaan waar Edward gestoptnis en hoger komen" en het terugtrekken op alle wedstrijden die er écht toedoen!
Rath mag je zijn omgeving kwalijk nemen maar Gal niet...

Kan me voorstellen dat ie zich aangevallen gevoeld heeft.
), ik vind wel dat de interviewer alleen negatieve onderwerpen aansnijdt.
Het zou hem sieren bescheiden te zijn en te zeggen dat ze inderdaad te ver zijn gegaan met die markering rondom Totilas en dat het hem misschien wel tegen gevallen is om Totilas te rijden en dat het niet zo makkelijk gaat. Dan zou hij, in ieder geval van mij, op meer begrip kunnen rekenen dan wanneer hij zo doet als nu.
Het klopt uiteraard wat vertaald is maar de Duitse versie komt wat minder heftig uit de hoek. ( mijn idee )