Een weekend Bokt op Horse Event, met foto's!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Eline

Berichten: 72938
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Delft

Een weekend Bokt op Horse Event, met foto's!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-12 20:52

* Bokt.nl.


Afbeelding
Imke Bartels beloont Sunrise na hun kür
Met een record aan bezoekers, een record aan zon en een overvol programma in de Bokt lounge was het een zeer geslaagd weekend Horse Event. De wedstrijden en sportdemonstraties, met bekende dressuurruiters als Anky van Grunsven, Adelinde Cornelissen en Imke Schellekens-Bartels, trokken veel belangstelling. Er was ook heel veel publiek bij de springdemo van Olympisch bondscoach Rob Ehrens, en bij de demonstratiewedstrijd eventing met onder meer de Olympische deelnemers Tim Lips en Elaine Pen die criss-cross over het hele terrein van HE gereden werd.

Bokt was dit jaar voor het vijfde jaar aanwezig op Horse Event. Nog steeds spannend: hoe zorgen we voor een leuk programma in de lounge en daarbuiten, voor en door Bokkers. Wie vindt het leuk om wat te komen vertellen, wat kunnen we van Bokt allemaal laten zien? Uiteindelijk leidde veel brainstormen en nog meer regelen dit jaar tot een zeer gevarieerd programma. Van nadenken over inslapen of slachten met Jolliegirl tot traileronderhoud door Bokker Gabriëlla Both tot Jessica Reurich die kwam vertellen over probleemgedrag bij paarden. Maar niet alleen Bokkers, ook bekende paardenmensen als Imke Bartels, olympische ruiters Elaine Pen en Patrick van der Meer en trainers als Annemarie van der Toorn en Emiel Voest kwamen langs in de lounge om jullie vragen te beantwoorden.

Ook organiseerden we dit weekend drie introductieclinics. Vrijdag was de beurt aan Lielle, die met behulp van een ervaren ruiter vier combinaties voor het eerst liet proeven aan de SGW. Zaterdag konden vijf bokkers kennismaken met een aantal hindernissen uit de TREC onder leiding van Karin de Boo. En zondag was de beurt aan Paulette Zorn die een aantal hindernissen uit de trail uitlegde aan vier Bokkers die zelf engels reden. We hebben die drie disciplines uitgekozen omdat onderdelen ervan voor elke ruiter een verrijking kunnen zijn. Je hoeft niet meteenTim Lips achterna, of een westernzadel aan te schaffen, en misschien heb je een hekel aan kaartlezen en is TREC in wedstrijdverband niets voor jou. Maar leg eens wat balken in een L-vorm en oefen je wendingen en achterwaarts gaan, speel eens met wat gehoorzaamheidsoefeningen uit de TREC, of schrijf je in voor een crosstraining: Variatie is altijd goed.

Nieuw dit jaar was het onderdeel ‘jureer mee’. Twee juryleden bespraken iedere dag een L2 proef van een Boktcombinatie. De hele dag kon je meejureren en van gedachten wisselen met de jury over de punten, met op zondag zelfs als speciale gast Tineke Bartels in de lounge. Dat kan ook nog online, de proeven en een beoordelingsformulier staan online: DonZhivago op vrijdag, MirjamAlvaro met ZZ op zaterdag enop zondag, Zooist met Zóóhéé. Binnenkort komt ook de jurybeoordeling online te staan.

En natuurlijk was er naast het programma in de lounge genoeg ruimte om Bokkers te meeten, in de lounge en daarbuiten. In de vrijheidsdressuur was Bokt bijna oververtegenwoordigd, Amable was met haar twee paarden bijna niet te missen, en ook E_nalanta en Jessetjuh traden dagelijks op. Maar ook in de diverse clinics en demo’s en natuurlijk het rassendefilé zijn de Bokkers niet weg te denken. Mocht je nog op zoek zijn naar foto’s van jezelf, meld je dan in dit topic: [HE] Het grote 'Ik zoek foto's van HE' topic want ook op fotografiegebied loopt er een hoop talent rond op Bokt. Ook waren er dit jaar voor het eerst speciale Boktreporters aanwezig op HorseEvent. Nieuwsgierig naar hun verhalen? In de topics van Mrie, StillAngel, Mjetterd, Maura, Bob1976 en Eenitram lees je hun verslagen van de dag.

De organisatie van HE leest - natuurlijk - mee op Bokt ;) Als je verbeterpunten hebt voor volgend jaar of dingen je juist heel positief zijn opgevallen lezen zij dat graag: [HE] De plus en minpunten van Horse Event 2012 Daar vind je ook meer verslagen en meer foto’s, voor als je nog even wilt nagenieten. Maar genoeg tekst, tijd voor foto’s:

Afbeelding
Het was vaak gezellig druk bij de Boktlounge.

Afbeelding
Vrijdag, mensportdag. Riny Rutjens in actie met tweespan.

Afbeelding
De paraplu’s waren dit jaar op Horse Event alleen nodig tegen de zon. Wat een super weer!

Afbeelding
Eén van de voltigeheren in actie.

Afbeelding
De kennismakingsclinic SGW onder leiding van Lielle, bokker Ilse_123 springt een puntje.

Afbeelding
Malenka had snel door hoe de hindernis ‘laaghangende takken’ in de TREC-clinic het beste genomen kon worden. In galop!

Afbeelding
Angela van Duyvenbode demonstreert onder toeziend oog van trainer Paulette Zorn hoe je achterwaarts door een L stuurt in de Trail-clinic.

Afbeelding
Eén van de discussies in de Lounge, met Elaine pen.

Afbeelding
Adelinde Cornelissen zoals je haar niet vaak ziet: in een springclinic met haar dressuurpaard.

Afbeelding
Ook Annemarie van der Toorn was weer aanwezig, hier aan het werk met het paard van Bokker studiemiep.

Afbeelding
Elaine Pen nogmaals, hier in actie tijdens de demonstratiewedstrijd eventing over het gehele terrein van het evenement..

Afbeelding
Tineke Bartels als speciale gast bij ‘jureer mee!’ op zondag.

Afbeelding
De zwarte en witte ridder uit de riddershow zij aan zij.

Afbeelding
Clémence Faivre verzorgde de eindshow met ‘niet zomaar vrijheidsdressuur’.

Afbeelding
En nog één keer: Imke Bartels met Sunrise tijdens hun kür op muziek.

Met dank aan Lifaya, x_Lys, Leo, iefke, Elles en Freya voor bovenstaande foto's!

Sjors
Berichten: 13117
Geregistreerd: 06-01-11

Re: Een weekend Bokt op Horse Event

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 20:55

Mooie foto's & leuk verslag :)

Dreamy

Berichten: 24071
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: Leiden

Re: Een weekend Bokt op Horse Event

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 20:56

+:)+ Heel mooi verslag + foto's! Heb ervan genoten :):)

Sidera

Berichten: 2545
Geregistreerd: 01-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 20:59

Mooie foto's zeg! Gaaf verslag zo

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 21:02

Gaaf verslag Eline! Wauw! En supermooie foto's ook! Petje af voor jullie organisatie. Het was een hartstikke leuk programma!
Ik heb genoten zaterdag! Wat mij betreft, ben ik volgend jaar ook weer van de partij! :)

nicollol

Berichten: 492
Geregistreerd: 05-03-08
Woonplaats: Maarssen

Re: Een weekend Bokt op Horse Event

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 21:24

Topp.. !! :) ik heb ook erg leuk gehad.. :).. foto's staan op mijn facbook.. "zondag"

jessetjuhhh

Berichten: 612
Geregistreerd: 25-10-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 21:24

TOP

Malenka

Berichten: 7608
Geregistreerd: 04-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 21:29

Mooi overzichtje. We hebben genoten. Hopelijk volgend jaar weer!

rocymax

Berichten: 6487
Geregistreerd: 04-08-10
Woonplaats: Botarell, Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 21:33

Prachtige fotos!! Het lijkt me dat het een geweldig evenement was. Ik heb dus veel gemist, en hoop dan ook volgend jaar aanwezig te kunnen zijn om al dat moois met eigen ogen te zien :j

Chernique

Berichten: 3661
Geregistreerd: 16-10-08

Re: Een weekend Bokt op Horse Event

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 21:45

Het was echt super!! :D

Adamootje

Berichten: 6210
Geregistreerd: 10-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 21:52

Wat een toffe foto's! :D

Ik kan niet wachten tot volgend jaar!

Daani

Berichten: 310
Geregistreerd: 16-08-06
Woonplaats: Milheeze

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 21:54

Haha ik sta op de foto :P met de paraplu

Sjolvir

Berichten: 25294
Geregistreerd: 26-03-05

Re: Een weekend Bokt op Horse Event

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 21:56

Bokt organisatie, ontzettend bedankt voor de leuke clinic waaraan we mee mochten doen.

Ludique96

Berichten: 13662
Geregistreerd: 23-10-10
Woonplaats: 5 km. van m'n paardje af <3

Re: Een weekend Bokt op Horse Event

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 22:00

Leuk verslag! En leuke foto's!

Girassol

Berichten: 1873
Geregistreerd: 13-04-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 22:00

Leuk om te lezen en mooie foto's :)

franka75

Berichten: 11192
Geregistreerd: 05-10-09
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 01:19

oja de witte ridder das me een stuk heb hem jaren geleden voor het eerst gezien ik denk in 97-98 en vond hem echt te gek , zn paard heet macabre die ik als 4 jarige voor het eerst zag en nu istie bijna helemaal wit zie ik, toendertijd heel donker.

Amandavd
Berichten: 12109
Geregistreerd: 04-05-06
Woonplaats: Limburg

Re: Een weekend Bokt op Horse Event, met foto's!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 06:51

Heeft er iemand foto's gemaakt tijdens het fokadvies van Cor Loeffen?

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 102036
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: Een weekend Bokt op Horse Event, met foto's!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 07:01

Super leuk verslag Eline!! :D
En ook mooie foto's, geeft goed weer hoe geweldig het hele weekend was. :j
Volgend jaar ben ik weer 3 dagen van de partij. :)

Mjetterd
Hoofdmoderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 12751
Geregistreerd: 27-09-05

Re: Een weekend Bokt op Horse Event, met foto's!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 08:09

Leuk verslag :D!
En hartstikke leuk dat ik als bokt reporter aanwezig mocht zijn *D, Bedankt!

koenborias

Berichten: 942
Geregistreerd: 26-09-10

Re: Een weekend Bokt op Horse Event, met foto's!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 10:48

Hee, op de foto met Clémence Faivre sta ik! Ik zit in de hoek van de piste, toch wel heel gaaf! Met m'n oranje shirt! Leuk verslag trouwens!

k_m

Berichten: 5332
Geregistreerd: 03-02-10

Re: Een weekend Bokt op Horse Event, met foto's!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 13:09

Leuk verslag! Is er ook een topic over die dressuur amazone die gaat springen? :D

floydje
Berichten: 19
Geregistreerd: 03-12-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 16:24

xx_Horsiex schreef:
Heeft er iemand foto's gemaakt tijdens het fokadvies van Cor Loeffen?



Ja,

Wij hebben zondagmiddag ook meegedaan met het fokadvies van Cor Loeffen.
Wil ook graag weten of er foto's zijn gemaakt!!!

Amandavd
Berichten: 12109
Geregistreerd: 04-05-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 16:26

floydje schreef:
xx_Horsiex schreef:
Heeft er iemand foto's gemaakt tijdens het fokadvies van Cor Loeffen?



Ja,

Wij hebben zondagmiddag ook meegedaan met het fokadvies van Cor Loeffen.
Wil ook graag weten of er foto's zijn gemaakt!!!


Met wie waren jullie samen?

MachoPablo
Berichten: 5281
Geregistreerd: 03-03-11
Woonplaats: In huis met dak boven me hoofd

Re: Een weekend Bokt op Horse Event, met foto's!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 20:34

aaahh leuke foto's

apple_zaza
Berichten: 3
Geregistreerd: 12-09-12

Re: Een weekend Bokt op Horse Event, met foto's!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 20:40

heb zaterdag meegeholpen:D en zondag ben ik er zelf heen geweest, veel spulletjes gekocht en eva en jesse gezien:D en met ze op de foto geweest:) was super!