Tweede bronzen medaille voor Frank Hosmar, goud voor België

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sammie

Tweede bronzen medaille voor Frank Hosmar, goud voor België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-12 15:17

http://www.knhs.nl

Frank Hosmar heeft zojuist zijn tweede medaille gewonnen tijdens de Paralympics. De ruiter uit Haarle reed met zijn ruin Alphaville een prachtig in de muziek van Pink Floyd gereden proef met een percentage van 78,60. Dat levert weer een prachtige bronzen medaille op.

Goud in de Kür op Muziek ging naar de Belgische Michele George met Rainman, zilver was voor Britse Sophie Wells en de in Nederland gefokte Pinocchio. Daarme was het podium hetzelfde als afgelopen zondag in de individuele test in Grade IV.

“Ik heb mijn Kür net gezien bij de NOS. Het was gewoon perfect. Helemaal foutloos en zo mooi op de muziek. Ik ben er echt super blij mee”, kijkt de 44-jarige ruiter uit Grade IV terug op zijn finaleproef. “Dit was de eerste keer dat Alphaville in een officiële wedstrijd een Kür liep en dan gelijk met een persoonlijk record.”
Hosmar reed een foutloze, erg goed gereden proef met nog meer oprichting dan de voorgaande dagen. De eenvoudige galopwissels waren fantastisch uitgevoerd en liepen heel mooi gelijk met de muziek van Pink Floyd. De vijf juryleden waardeerden Frank’s laatste optreden op zijn eerste Paralympics met 78,600 procent.

Met twee bronzen medailles is Hosmar de meest succesvolle Nederlandse ruiter in Greenwich park. “Deze Spelen vergeet ik nooit meer. Niet zozeer de wedstrijd op zich, want die rijd ik bijna elke week. Wel het megastadion en dan zoveel mensen. Dat maken wij normaal nooit mee. Het zit hier gewoon vol. Na de proef krijgen we enorm veel applaus, zo enthousiast, dat geeft een fantastisch gevoel.”

Kaatastrof

Re: Tweede bronzen medaille voor Frank Hosmar, goud voor België

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 16:22

GOUD!! *\o/* *\o/*

LK_2312

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 18:37

Girassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 19:02

Super! En de Belgen hier gefeliciteerd met het goud! :)

koenborias

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-12 17:33

Frank is een topper!!! Hij verdient het enorm om dit voor elkaar te krijgen!