Problemen met trailerladen? Geef je op voor Horse Event

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
sam_antha

Berichten: 2044
Geregistreerd: 10-08-03
Woonplaats: Vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 14:31

Ik heb ons opgegeven. De laatste keer met laden heeft hij zich losgetrokken en liep richting de snelweg. Ik hoop dat we uitgekozen worden :)

Farah_

Berichten: 2510
Geregistreerd: 20-07-03
Woonplaats: Oudenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 15:06

ceasario schreef:
Peanutbutter schreef:
Jammer dat mijn paard de trailer dus niet opgaat.. :') Kan ik er ook niet heen om het op te lossen !!


Dat zijn er weinig die daar aan gedacht hebben. :+


"Je bent op donderdag 6 september beschikbaar zodat wij je paard kunnen helpen laden."... ;-)

Farah_

Berichten: 2510
Geregistreerd: 20-07-03
Woonplaats: Oudenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 15:07

We hebben al een hoop aanmeldingen binnen, leuk!!

Daphne__
Berichten: 12471
Geregistreerd: 12-12-06

Re: Problemen met trailerladen? Geef je op voor Horse Event

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 15:26

Oh nog een vraag trouwens. Ik zie staan dat je 6 september beschikbaar moet zijn... De paarden moeten er dus de dag vantevoren al heen?

leonie87

Berichten: 4467
Geregistreerd: 05-03-10
Woonplaats: regio Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 15:33

Daphne__ schreef:
Oh nog een vraag trouwens. Ik zie staan dat je 6 september beschikbaar moet zijn... De paarden moeten er dus de dag vantevoren al heen?


ja of als je zondag pas aan de beurt bent 3 dagen staan?

panache

Berichten: 3596
Geregistreerd: 17-04-05
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 15:47

Ik raad het af, bij mijn paard werkte het NIET!

Hij werd er ingejaagd met hekken, zodat hij klem zit.. Hij kon dus geen kant op.
De dag erna, zonder hekken stak mijn paard zijn middelvinger alweer op. Ik heb zelfs zo'n halster aangeschaft waarmee je de neus afknelt en los moet laten. :7 ( op advies van Annemarie van der Toorn + cursusmateriaal)


Ik heb Dorien Proos erbij gehaald en dit is op een heel erg vriendelijke manier gegaan en nu loopt hij zonder problemen de trailer op.

ceasario

Berichten: 12330
Geregistreerd: 26-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 16:20

Farah_ schreef:
["Je bent op donderdag 6 september beschikbaar zodat wij je paard kunnen helpen laden."... ;-)


Bij ons reizen paarden al enkele malen als veulentje.(inprinting)
Verder tip:
Laad een paard de eerste keren altijd richting zijn of haar stal ...nooit er vanaf en zet het duurtje altijd open. *\o/*

leonie87

Berichten: 4467
Geregistreerd: 05-03-10
Woonplaats: regio Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 16:25

ceasario schreef:
Farah_ schreef:
["Je bent op donderdag 6 september beschikbaar zodat wij je paard kunnen helpen laden."... ;-)


Bij ons reizen paarden al enkele malen als veulentje.(inprinting)
Verder tip:
Laad een paard de eerste keren altijd richting zijn of haar stal ...nooit er vanaf en zet het duurtje altijd open. *\o/*


Deurtje open zetten?! Stel dat hij onder de stang komt voor waar denk je dat hij doorheen naar buiten wil als hij in paniek raakt? Ik snap het ruimtelijke deel, maar wagenwijd open zetten is nou niet echt de slimste optie. Losmaken zodat je snel weg kan in geval van nood dan weer wel!

ceasario

Berichten: 12330
Geregistreerd: 26-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 16:33

leonie87 schreef:
[Deurtje open zetten?! Stel dat hij onder de stang komt voor waar denk je dat hij doorheen naar buiten wil als hij in paniek raakt?


Veiligheid voor de mens in zulk een optie..en komt ie er door een flinke hens voor zijn kop. zo simpel..
Zachte heelmeesters maken stinkende wonden.
Ik heb er ooit 1 gehad die door het dak omhoog kwam..was dan ook een springpaard :+

Farah_

Berichten: 2510
Geregistreerd: 20-07-03
Woonplaats: Oudenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 17:26

leonie87 schreef:
Daphne__ schreef:
Oh nog een vraag trouwens. Ik zie staan dat je 6 september beschikbaar moet zijn... De paarden moeten er dus de dag vantevoren al heen?


ja of als je zondag pas aan de beurt bent 3 dagen staan?


Klopt, wij verzorgen je paard dus dat wordt allemaal geregeld.

Lavje
Berichten: 2671
Geregistreerd: 10-11-04
Woonplaats: Hutje op de hei

Re: Problemen met trailerladen? Geef je op voor Horse Event

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 17:59

Dus als je paard zondag pas aan de beurt is en je wilt wel elke dag naar je paard moet je voor elke dag een ticket voor Horse Event kopen?

quintolover

Berichten: 1331
Geregistreerd: 06-07-05
Woonplaats: assendelft

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 18:01

Wat ik wel grappig vind, en dat zij ik dus vorig jaar ook al.
Problemen met trailerladen, sommige paarden krijg je er echt niet in dus die zoeken hulp.
Maar hoe krijg je die dan op horse event? Ze moeten toch de trailer op om daar te komen :D

Daphne__
Berichten: 12471
Geregistreerd: 12-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 18:02

Farah_ schreef:
Klopt, wij verzorgen je paard dus dat wordt allemaal geregeld.


Oh oke, dan denk ik dat ik m'n paard weer af meld.. Niet dat ik er niet op vertrouw dat ze goed verzorgd word hoor. Maar het zal niet de eerste keer zijn dat ze slokdarmverstopping krijgt op een vreemde plek... Een dagje in een vreemde stal staan zal het probleem niet zijn, maar meerdere dagen op een vreemde plek en dan ook nog 2 keer de drukte in, dat geeft mischien wel problemen.

Daphne__
Berichten: 12471
Geregistreerd: 12-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 18:03

quintolover schreef:
Wat ik wel grappig vind, en dat zij ik dus vorig jaar ook al.
Problemen met trailerladen, sommige paarden krijg je er echt niet in dus die zoeken hulp.
Maar hoe krijg je die dan op horse event? Ze moeten toch de trailer op om daar te komen :D


Die worden opgehaald :P

Kahawa
Berichten: 5344
Geregistreerd: 05-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 18:03

quintolover schreef:
Wat ik wel grappig vind, en dat zij ik dus vorig jaar ook al.
Problemen met trailerladen, sommige paarden krijg je er echt niet in dus die zoeken hulp.
Maar hoe krijg je die dan op horse event? Ze moeten toch de trailer op om daar te komen :D


Wat ik wel grappig vind is dat je vorig jaar blijkbaar ook niet goed hebt gelezen. :+

Daphne__
Berichten: 12471
Geregistreerd: 12-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 18:05

Skygirl schreef:
quintolover schreef:
Wat ik wel grappig vind, en dat zij ik dus vorig jaar ook al.
Problemen met trailerladen, sommige paarden krijg je er echt niet in dus die zoeken hulp.
Maar hoe krijg je die dan op horse event? Ze moeten toch de trailer op om daar te komen :D


Wat ik wel grappig vind is dat je vorig jaar blijkbaar ook niet goed hebt gelezen. :+


_O-

eilleen333

Berichten: 12843
Geregistreerd: 29-10-05
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 18:05

panache schreef:
Ik raad het af, bij mijn paard werkte het NIET!

Hij werd er ingejaagd met hekken, zodat hij klem zit.. Hij kon dus geen kant op.
De dag erna, zonder hekken stak mijn paard zijn middelvinger alweer op. Ik heb zelfs zo'n halster aangeschaft waarmee je de neus afknelt en los moet laten. :7 ( op advies van Annemarie van der Toorn + cursusmateriaal)


Ik heb Dorien Proos erbij gehaald en dit is op een heel erg vriendelijke manier gegaan en nu loopt hij zonder problemen de trailer op.

Ik heb zelf een keer een clinic gezien van Annemarie en het is niet mijn manier inderdaad. Wat mij ook erg opviel is dat ze zichzelf erg goed vind en niet open stond voor mijn visie. Maar mijn visie is zo slecht nog niet. Ik krijg over een week les van dezelfde man als Dorien, en mijn paardje liep vandaag, bij de eerste keer oefenen vrijwel direct de trailer in. De Redac vrachtwagen op drie meter afstand was geen obstakel. Perfect dus. En dat alles aan een simpel stalhalstertje. Waarom zou ik dan direct zo'n strophalster aanschaffen zoals Annemarie voorstelde?

Daarbij vraag ik me af hoe verstandig het is om een probleem te gaan oplossen in een setting zoals Horse event. Alle toeschouwers, andere omgeving... Maar het is ieder zijn keus.

leonie87

Berichten: 4467
Geregistreerd: 05-03-10
Woonplaats: regio Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 18:16

Farah_ schreef:
leonie87 schreef:


ja of als je zondag pas aan de beurt bent 3 dagen staan?


Klopt, wij verzorgen je paard dus dat wordt allemaal geregeld.


Dus je moet je paard 3 dagen afstaan aan mensen die je helemaal niet kent in een mega onbekende situatie voor je paard :? ? Dat is nogal wat!
Het idee van paarden helpen is heel leuk en gaaf, maar 3 dagen je paard op een terrein waar je er niet bij kan bij mensen die je helemaal niet kent? I Dunno...
Nou ja kans dat je word uitgekozen is sowieso klein, aangezien ze maar 3 paarden zoeken.

polleman
Berichten: 1628
Geregistreerd: 04-04-10
Woonplaats: Braamt

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 19:23

ik heb mijn minipaard opgegeven

Loetie84

Berichten: 4326
Geregistreerd: 15-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 11:03

panache schreef:
Ik raad het af, bij mijn paard werkte het NIET!

Hij werd er ingejaagd met hekken, zodat hij klem zit.. Hij kon dus geen kant op.
De dag erna, zonder hekken stak mijn paard zijn middelvinger alweer op. Ik heb zelfs zo'n halster aangeschaft waarmee je de neus afknelt en los moet laten. :7 ( op advies van Annemarie van der Toorn + cursusmateriaal)


Ik heb Dorien Proos erbij gehaald en dit is op een heel erg vriendelijke manier gegaan en nu loopt hij zonder problemen de trailer op.


Er in gejaagd met hekken vind ik een beetje overdreven... Wij stonden vorig jaar met een dinnetje op de Paard & Plezier dag in Kootwijk waar Annemarie ook clinics gaf. Na anderhalf uur aanmodderen, waarbij het paard levensgevaarlijk wegdraaide, steigerde en trapte en al meerdere keren los had gelopen over het terrein, ben ik naar Annemarie toegestapt met de vraag of ze dinnetje wou helpen. Moesten even een uurtje wachten, maar toen kwamen ze ons super helpen. Ze jagen het paard er echt niet zomaar in, dat wordt opgebouwd. En daarna wordt er weer afgebouwd, zodat het paard er ook zonder hekken gewoon inloopt. Na deze hulp heeft zij vrijwel iedere dag geoefend en nu laad het paard zonder problemen. Ik ben helemaal niet van dwang, maar naar mijn mening zijn de hekken alleen maar om de grenzen aan te geven. Natuurlijk is het een vorm van dwang, maar dat is een halster+halstertouw in die zin net zo goed. De hekken dienen in mijn ogen als longerlijnen, maar dan met iets meer veiligheid voor de mens met laden. Heb het filmpje helaas niet meer op mn telefoon staan, want dan kon je zien dat het echt heel fijn is dat er hekken om heen stonden en dat je zonder hekken dit paard niet zomaar meer de trailer in had gekregen zonder dat er slachtoffers zouden zijn gevallen.

polleman
Berichten: 1628
Geregistreerd: 04-04-10
Woonplaats: Braamt

Re: Problemen met trailerladen? Geef je op voor Horse Event

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 11:23

en hekken is ook stukje veiligheid voor paard

panache

Berichten: 3596
Geregistreerd: 17-04-05
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 13:28

Citaat:
Er in gejaagd met hekken vind ik een beetje overdreven... Wij stonden vorig jaar met een dinnetje op de Paard & Plezier dag in Kootwijk waar Annemarie ook clinics gaf. Na anderhalf uur aanmodderen, waarbij het paard levensgevaarlijk wegdraaide, steigerde en trapte en al meerdere keren los had gelopen over het terrein, ben ik naar Annemarie toegestapt met de vraag of ze dinnetje wou helpen. Moesten even een uurtje wachten, maar toen kwamen ze ons super helpen. Ze jagen het paard er echt niet zomaar in, dat wordt opgebouwd. En daarna wordt er weer afgebouwd, zodat het paard er ook zonder hekken gewoon inloopt. Na deze hulp heeft zij vrijwel iedere dag geoefend en nu laad het paard zonder problemen. Ik ben helemaal niet van dwang, maar naar mijn mening zijn de hekken alleen maar om de grenzen aan te geven. Natuurlijk is het een vorm van dwang, maar dat is een halster+halstertouw in die zin net zo goed. De hekken dienen in mijn ogen als longerlijnen, maar dan met iets meer veiligheid voor de mens met laden. Heb het filmpje helaas niet meer op mn telefoon staan, want dan kon je zien dat het echt heel fijn is dat er hekken om heen stonden en dat je zonder hekken dit paard niet zomaar meer de trailer in had gekregen zonder dat er slachtoffers zouden zijn gevallen.


Loetie dit verhaal gaat over mij haha! Bij Leandro heeft het helaas niet geholpen, dag later wilde hij er alweer niet in. Het probleem werd pas opgelost toen Dorien erbij gehaald werd. :o

Loetie84

Berichten: 4326
Geregistreerd: 15-06-10

Re: Problemen met trailerladen? Geef je op voor Horse Event

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 13:33

Hihi, grappig... Had je naam niet herkend, nu ik je onderschrift zie wel... Wist niet dat je uit eindelijk met iemand anders aan de slag was gegaan :oo sorry Y;(
Maar ik blijf bij mijn mening, er in gejaagd vind ik wel meevallen. Ik vond het prima hoe het ging en die hekken zijn wel voor de veiligheid...

panache

Berichten: 3596
Geregistreerd: 17-04-05
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 13:35

Loetie84 schreef:
Hihi, grappig... Had je naam niet herkend, nu ik je onderschrift zie wel... Wist niet dat je uit eindelijk met iemand anders aan de slag was gegaan :oo sorry Y;(
Maar ik blijf bij mijn mening, er in gejaagd vind ik wel meevallen. Ik vond het prima hoe het ging en die hekken zijn wel voor de veiligheid...

De hekken zijn inderdaad voor de veiligheid, maar zonder de hekken wilde mijn grote vriend écht niet meer de trailer op :+
De oplossing zou dan zijn om op concour hekken mee te nemen haha _O-

rockwitch

Berichten: 11743
Geregistreerd: 16-08-07
Woonplaats: Oosterhout NB

Re: Problemen met trailerladen? Geef je op voor Horse Event

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 14:28

Die hekken gaan ook weg als het goed gaat, is meer om ook te voorkomen dat een paard alle kanten op vliegt. En om net fff dat beetje extra overtuiging dat hij het beste naar voren kan gaan. Paard wordt echt niet gejaagd. Gaat allemaal rustig en zonder geweld.